• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna: decyzja o przebiegu za miesiąc?

Michał Brancewicz
24 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska znów przełożył datę wydania decyzji na temat przebiegu Nowej Politechnicznej przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Tym razem poinformował jednak, że został zgromadzony cały materiał dowodowy. Jest zatem szansa, że sprawa rozstrzygnie się 25 lutego.



Czy przeszkadzałby ci tramwaj pod oknami?

W październiku informowaliśmy, że GDOŚ po raz kolejny przełożył termin wydania decyzji w sprawie przebiegu Nowej Politechnicznej, tym razem na 14 stycznia 2022 roku.

Kilka dni po tej dacie pojawiło się zawiadomienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wyznaczeniu nowego terminu zakończenia postępowania na dzień 25 lutego 2022 roku. W piśmie czytamy tym razem, że udało się zgromadzić cały materiał dowodowy w tej sprawie. A to może oznaczać, że finał sprawy jest blisko.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 roku, odwołali się mieszkańcy, którzy nie chcą, by tramwaj włączał się w al. Grunwaldzką jadąc przez dość wąską ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego.

Projektowanie do końca roku



Sprawa w GDOŚ ciągnie się zatem już od ponad dwóch lat.

Ten spór sprawia, że wybrany w zeszłym roku nowy projektant trasy, musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 roku.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (226) 2 zablokowane

  • wykup mieszkan zastpczych

    w Garnizonie
    i zamiana mieszkan wraz z wyburzenuiami
    za drgo?
    To nie urzadzaj na czyjs koszt ludziom swiata

    • 11 3

  • Brak tego tramwaju przez teren PG to pomyłka (18)

    Super okazja żeby ułatwić studentom dojazd w sam środek kampusu zmarnowana przez leśnych dziadów z PG, co potrafią tylko zabetonować plac przed GG i potem się tym chwalić, a zaraz będą dozieleniać:D takie właśnie są władze tej pseudoprestiżowej uczelni.
    Powinni wejść zridem w teren PG i się nie pytać ich nawet o zdanie.

    • 219 60

    • To ja tez wejde ci do domu i niepytajac o zdanie dam ci w pysk-buahaaa

      • 15 37

    • Zdecydowanie powinni pojsc przez teren PG.

      No, ale ten tramwaj moze nie jest budowany dla potoku pasazerow, tylko dla....no nie wiem, dotacji ?

      • 37 13

    • Bzdura

      Jedyne co można powiedzieć na temat tej wypowiedzi.

      • 8 10

    • Z czego wy się cieszycie (1)

      Wszędzie tam gdzie macie przystanek płacicie większe podatki...

      • 2 12

      • ,podatki sa rowne w calym miescie

        • 5 1

    • (3)

      przez PG albo koło GUMedu

      • 7 8

      • zdecydowanie przez Smoluchowskiego (2)

        znacznie większe potrzeby by załatwiono a i możliwości rozwoju na drugą stronę torów kolejowych są większe.

        • 13 2

        • za to również koncentracja "interesów"

          większa...
          ;)

          • 2 1

        • moluchowskiego, latwe polaczenie na 3 stony. mecza sie gamonie i urzadzaja slalomy a dodatkowe polaczenie ze szpitalem

          - wysmienicie.

          • 2 0

    • PG ma tam laboratoria wrazliwe na drgania (2)

      PG nie wyrazilo zgody, bo ma tam laboratoria wrazliwe na drgania.

      • 32 14

      • to niech opracują technologię antydrganiową (1)

        w końcu to nauki stosowane są co nie?

        Raz, że te laboratoria powstały gdy znane były plany odnośnie Siedleckiej, dwa i co z tego, że ma? Przecież z tej uczelni nie wychodzi prawie nic co daje się zastosować w realnym świecie (poza brukowaniem placów i nazywaniem tego innowacją)

        • 3 15

        • Tyle że to miasto zdecydowało oddać ulicę PG a plany dotyczą rezerwy która prowadzi przez do Studzienki.

          • 0 0

    • Dzbanie zamiast tego powinien byc autobus bezemisji spalin i wszyscy byli by zadoweoleni

      • 2 12

    • A zapłacisz za uszkodzenie maszyn?

      Panie tam są labolatoria wydziałów które dość słabo reagują na drgania oraz na zmianę pola elektro-magnetycznego wywołane przejazdem trawmajów.

      • 15 5

    • jak to niektórych boli że nie mają nawet matury

      • 9 0

    • wcale nie pomyłka

      szkoda że nie bierze Pan/Pani pod uwagę że na terenie PG znajduje się aparatura wrażliwa na drgania powstające w wyniku poruszania się pojazdów.... zbyt duże pieniądze są wydawane na specjalistyczną aparaturę i dostosowywanie pomieszczeń żeby tuż obok znajdowało się torowisko tramwajowe
      a studentom 5 min spaceru od przystanku tramwajowego na uczelnie dobrze zrobi :)

      • 9 0

    • studentom zdecydowanie przyda się

      wietrzenie mózgownicy i krótka przebieżka...

      • 4 0

    • słucham??

      że to niby studenci mają utrudniony dojazd na pg?? akurat jako osoba korzystająca codziennie z komunikacji i znająca większość połączeń uważam, że wystarczy wcześniej wstać, a tramwaj nie rozwiąże problemów ;)) a definitywnie wręcz pogorszy poruszanie się samochodów po chociażby sobieskiego

      • 1 1

  • Planuję w przyszłości założyć rodzinę

    I bardzo się cieszę że pokażę moim wnukom nową linię tramwajową

    • 6 11

  • Dlaczego i jakim prawem miasto chce na sile uszczesliwic ludzi z getta???skorą niechcą to pusccie tramwaj do kąnca przez studzie (2)

    • 15 11

    • (1)

      A dlaczego mieszkańcy Do Studzienki mają mieć tramwaj pod oknami? Wystarczy, że całą dobę są tu autobusy i smród spalin!!!!

      • 2 3

      • A nie będą mieli?

        • 0 0

  • Zadamy tramwaju przez spacerową do osowa pkp i przez trase w-z do kokoszek!!!!

    • 9 5

  • Co z linią tramwajową przez ulice piekarniczą i dalej pod mostem przy cerffurze??? (2)

    • 17 2

    • ta koncepcja urzędnikom nie pasuje

      Zbyt łakome tereny.

      Dlatego forsowany jest ten "połamaniec".

      • 10 0

    • Nie będzie koperty od dewelopera za te tereny

      Więc trzeba budować drożej i gorzej w innym wariancie

      • 7 0

  • Po co budowac tramwaj na okolo przez sobieskiego jak mozna wyburzyc wszystkie budy po prawej stronie jaskowej dol.i bedzie na sk

    • 8 5

  • Droga z kostki... Znowu ładnie, ale wadliwie

    Dlaczego mając już bogate doświadczenie urzędy i projektanci wciskają wszędzie głośną kostkę, gdy poruszają się po niej auta. Mieszać przy takiej ulicy to tragedia. Po drugie każdy wie, że jak robia po taniości, to jak np. na stogach w ciągu 2 lat ona się rozleci i potem będą poprawki, poprawek. To samo tyczy się nowych dróg, gdzie studzienki potrafią w 3-4 lata się zapaść i koła wpadają w nie jak mysz w ser szwajcarski. (rąb, rąb), np Bulonska, traktat św. Wojciecha wiele innych. Podatki w błoto, a Gdańskie drogi do Wawy to żal

    • 10 2

  • Powinno byc normalne czterostronne skrzyzowanie linii tramwajowych przy Operze (1)

    • 13 2

    • pod warunkiem

      przeniesienia Opery.
      ;)

      • 3 1

  • ta linia nie załatwia żadnych problemów komunikacyjnych i nie posiada wartości dodanej (2)

    Ponad to, co już istnieje.

    Jej forsowanie ma zamaskować błędy jakie popełniono przy budowie "Słowaka" (brak tramwaju na wiadukcie we Wrzeszczu) i efekty zaniechań w kontynuacji Brętowa.
    Do tego dochodzą "niejasności" związane z rezerwami terenowymi w okolicach sądu i w Dolinie.

    Wybory coraz bliżej i robi się nerwowo?

    • 29 5

    • (1)

      Hahahhaha spróbuj przejechać samochodem jaśkową doliną koło 7 i 16 to zobaczysz

      • 1 3

      • a kto ci każe jechać tam samochodem?!

        Autobusy jeżdżą Jaśkową, jeżdżą Sobieskiego... Jeździ PKM. Na dodatek, w Gdańsku jest "wspólny bilet"... Autobusy jeździły też Słowackiego, ale ponoć coś dublowały... ;)

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane