• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna: decyzja o przebiegu za miesiąc?

Michał Brancewicz
24 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska znów przełożył datę wydania decyzji na temat przebiegu Nowej Politechnicznej przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Tym razem poinformował jednak, że został zgromadzony cały materiał dowodowy. Jest zatem szansa, że sprawa rozstrzygnie się 25 lutego.



Czy przeszkadzałby ci tramwaj pod oknami?

W październiku informowaliśmy, że GDOŚ po raz kolejny przełożył termin wydania decyzji w sprawie przebiegu Nowej Politechnicznej, tym razem na 14 stycznia 2022 roku.

Kilka dni po tej dacie pojawiło się zawiadomienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wyznaczeniu nowego terminu zakończenia postępowania na dzień 25 lutego 2022 roku. W piśmie czytamy tym razem, że udało się zgromadzić cały materiał dowodowy w tej sprawie. A to może oznaczać, że finał sprawy jest blisko.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 roku, odwołali się mieszkańcy, którzy nie chcą, by tramwaj włączał się w al. Grunwaldzką jadąc przez dość wąską ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego.

Projektowanie do końca roku



Sprawa w GDOŚ ciągnie się zatem już od ponad dwóch lat.

Ten spór sprawia, że wybrany w zeszłym roku nowy projektant trasy, musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 roku.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (226) 2 zablokowane

  • (1)

    A ja myślę, że wyprą ujemy inny konsensus. Niech na miejscu torów powstaną tam betonowe apartamenty dla warszawki:)

    • 8 7

    • *wypracują

      • 1 1

  • (9)

    Ten tramwaj docelowo powinien lecieć aż do Alei Legionów, więc kręcenie nim przed Grunwaldzką nie ma sensu. Trzeba się pogodzić z kosztem wyburzenia trzech bardzo ładnych kamienic i tyle. A jeśli jest z tym aż tyle problemu to póki co można go zakończyć przed ul. J. Fiszera bez robienia wygibasów. Na kasie w końcu nie śpimy...

    • 61 20

    • No to śpimy na kasie czy nie? (1)

      Wyburzanie czyichś budynków do tanich nie należy.

      • 11 2

      • Miejskie budy

        • 2 3

    • i dalej do sztokholmu

      no nie obudz sie

      • 2 3

    • Jeśli ma kiedykolwiek jechać do Legionów to właśnie musi być przez BGW a nie Studzienki (2)

      Dzięki temu wjedzie na wspólny przystanek z tramwajami na Grunwaldzkiej i będzie możliwa łatwa przesiadka. Robienie przystanków na Do Studzienki lub Miszewskiego i zmuszanie ludzi do chodzenia przez światła znacznie pogarsza warunki dojazdu i wydłuża znacznie czas jazdy.

      • 5 5

      • autobus jeździ tymi wąskimi uliczkami i tak z dworca do Wrzeszcza PKP jedzie godzinę.

        • 2 0

      • A kto ci będzie kazał tam chodzić? Po drugie gdy wysiadasz z tramwaju i oczekujesz na kolejny to taka sytuacja nie wydłuża czasu jazdy?

        • 0 0

    • Po pierwsze mieszkancy niechca tego szkodliwego tramwaju pod oknami i nie maja nic przeciwko autobusowi! (2)

      • 5 2

      • Kilku dziadów będzie blokować (1)

        inwestycje dla całego miasta?

        • 3 7

        • bolszewizm

          wiecznie żywy...

          • 2 0

  • tylko nie zapomnijcie zrobić jednego pasa dla samochodów (3)

    3 pasy dla rowerów i 2 dla pieszych.

    Przecież logiczne, że pojęcie "Droga" w najważniejszym stopniu jest dla ruchu rowerowego i pieszego.
    Oczywiście proponowałbym ograniczenie dla aut do 10 km/h :)

    • 20 15

    • Sprawdź sobie pojęcie "droga" w słowniku. I co do tego ma logika?

      • 3 0

    • bredzisz jak kierowczyk z żukowa.

      • 3 0

    • Chodniki i drogi rowerowe jako kontaanty pas

      Oczywiście po obu stronach jezdni
      .
      .

      • 0 0

  • Bez połączenia z dolnym tarasem (1)

    ta trasa i tak nie ma sensu. Mieszkając na Przymorzu, Zaspie itd. nadal lepiej będzie wybrać samochód, nic to nie zmieni.

    • 37 7

    • Jeśli powstanie PKM to tramwaj zupełnie traci sens

      • 2 0

  • Nowoczesne pociagi miejskie jeżdżą pod wiwzowcami i nic nie slychac (2)

    Więc tramwaje też będzie ok. Tylko krzesło troszkę I tyle

    • 11 16

    • Tylko że w Gdańsku nie dba si za bardzo o tramwaje (łomoczące zestawy kołowe nie są niczym niezwykłym), a i z tą nowoczesnością nie jest najlepiej.
      Tramwaj na ul. Bohaterów Getta to także zupełna likwidacja miejsc parkingowych przy tej ulicy.
      Zauważ też, że wizualizacja jest manipulacją - nie pokazuje ona gęściej zabudowanego odcinka.

      • 10 1

    • Bloki to nie 100 letnie kamienice. A taka jest zabudowa w tym miejscu.

      • 0 0

  • Marne szanse......

    Może przyszłe pokolenia będą korzystać....

    • 4 2

  • Ta trasa powinna iść przez tereny PG.

    • 22 5

  • W Krakowie to standard gdzie tramwaj jeździ po wąskich oczywiście starych uliczkach.

    • 15 13

  • Powinni zaorać do Studzienki i tam zrobić tramwaj. (11)

    Podobnie - trzeba i tak przeorganizować skrzyżowanie Grunwaldzka/Miszewskiego
    to co jest to jest jakieś dziwactwo.
    Każdy to widzi. Puszczenie w ciasnocie dodatkowej linii tramwajowej jest co najmniej niepoważne.
    Te rudery na ul. Do Studzienki i tak nadają się do zburzenia. Dziwne, że Nadzór Budowlany siedzi z założonymi ręka1mi w sprawie tych zabudowań.

    • 64 47

    • Potrzebna jest rewitalizacji ul. do Studzienki. Teraz wygląda jak trzeci świat.

      • 17 4

    • (2)

      1.Proponuję jazdy doszkalające dla ciebie,o ewidentnie masz problem z jazdą samochodem,to jest normalne skrzyżowanie.
      2.Te rudery to są zabytki i jedyne co należy zrobić to je odrestaurować ,rozumiem ,że przyjechałeś z Mazur na studia i tak już zostałeś,a u was takich rzeczy się nie widuje.
      3.Tramwaj daje najwieksze szanse na szybkie pokonanie trasy w Gdańsku mimo częstych awarii

      • 17 14

      • te rudery nie mają z zabytkami nic wspólnego

        one były przewidziane do rozbiórki już w 2000 roku ale nie zrobili tego z nieznanych powodów. I chodzi tu o stronę prawą jadąc w stronę Wrzeszcza.

        • 3 1

      • Proponuję żebyś zamieszkał w Gdańsku i nie pisał z Pcimia.

        Przy okazji zajedź swoim dizlem na przedmiotową ulicę i uważaj, żeby cegły ze ścian i dachówki z dachów na głowy nie poleciały. Uważaj też, żeby woda z urwanych rynien cię nie zalała. I nie wpadnij w dziury głębokości 0.5 m swoim pachnącym dizlem.
        A na jakiej podstawie miasto ma remontować prywatne nieruchomości? Może twoi dziadkowie tam mieszkali ale my mieszkańcy nie zamierzamy remontować ruder należących do twoich pradziadków.
        Ad. 3 Masz rację i dlatego musi on przebiec ulicą ruder, czyt. ulicą Do Studzienki.

        Ad 1. Skrzyżowanie to przestanie być takie jakie jest gdy wpadnie tam linia tramwajowa od strony Moreny. Jeszcze raz - pojedź tam s2woim dizlem i się zastanów zanim nabredzisz coś w internecie.

        • 1 3

    • Chłopie, zaoraj to te swoje komentarze (1)

      • 8 7

      • brawo za poziom artykułowanych "myśli"

        • 1 0

    • Chłop zewsi nie zmarnuje okazji by sie głupota pochwalic (1)

      • 0 4

      • trollujesz jak pislamski dziad

        • 1 1

    • Pewnie że tak

      i takie były plany od początku, ale z biegiem czasu niektórym w baniakach się coś miesza i wymyślają jakieś coraz głupsze wizje. Zresztą po to tam jest rezerwa przewidziana od lat i nic nie budowano od strony PG

      • 3 0

    • (1)

      a czy przypadkiem nie zmieniali pierwotnej koncepcji z uwagi na brak możliwości zrobienia rozjazdów w każdą stronę? Do tego Grunwaldzka jest na lekkim zboczu

      • 0 1

      • Gdyby zobaczyli co się buduję w Toruniu...Podobne skrzyżowanie i ma powstać gwiazda czyli tramwaje jadą w każdą stronę w samym centrum! U nas się nie da.

        • 0 0

  • będąc małolatem czytałem o tym projekcie w Głosie Wybrzeża (1)

    za 10 lat mam zamiar iść na emeryturę i czytam co jakiś czas o tym projekcie tutaj. W międzyczasie kilka biur projektów zarobiło na koncepcjach.
    Są takie nasze trójmiejskie uniwersalne inwestycje: Nowa Politechniczna, tunel na Chylońskiej w Gdyni, wymiana taboru SKM, czy jej przedłużenie do Pruszcza albo na Południe.

    • 34 0

    • a dlaczego nie mogli przywrócić starej linii która była (zlikwidowano skm w stronę pruszcza kilka lat temu)? Taniej by było. A tak to zrobią okrężną trasę, której przejechanie będzie trwało dwa razy więcej czasu.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane