• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna. Miasto wybrało przebieg przez ul. Getta Warszawskiego

Michał Brancewicz
18 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Miasto wycofało się z wariantu włączenia Nowej Politechnicznej przez ul. Do Studzienki. Obecnie rozważana jest tylko opcja przez Bohaterów Getta Warszawskiego. Miasto wycofało się z wariantu włączenia Nowej Politechnicznej przez ul. Do Studzienki. Obecnie rozważana jest tylko opcja przez Bohaterów Getta Warszawskiego.

Gdańsk wycofał się z budowy ul. Nowej Politechnicznej, zwanej też trasą Gdańsk Południe - Wrzeszcz, przez ul. Do Studzienki. To oznacza, że jeśli trasa powstanie, to tramwaj wjedzie na al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Budowa jest jednak uzależniona od decyzji środowiskowej, która ma zostać wydana do końca roku.



Wierzysz, że Nowa Politechniczna powstanie?

We wrześniu pisaliśmy, że miasto od 2,5 roku czeka na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy 3,5-kilometrowej Trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz (inaczej zwanej Nową Politechniczną). Co więcej, już 4,5 roku temu wybrany został nawet wykonawca projektu budowlanego - została nim firma Mosty Katowice, która zaoferowała wówczas, że wykona swoją pracą za niemal 2,4 mln zł.

Przez cały ten czas pod uwagę brane były dwa warianty włączenia nowej trasy tramwajowej w al. Grunwaldzką: przez ul. Do Studzienki oraz przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Oba budziły kontrowersje.

Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie chcieli, by tramwaj biegł ich ulicą, bo obawiali się wywołanych przejazdem tramwajów drgań i hałasu.

Z kolei przeciwko poprowadzeniu trasy przez ul. Do Studzienki protestowali ci, którzy chcieliby uchronić przed wyburzeniem stojące przy tej ulicy stare kamienice.

W ostatnich dniach miasto wycofało się z pomysłu budowy trasy przez ul. Do Studzienki.

- W wyniku ostatnich analiz stwierdziliśmy, że chcemy, by ta trasa połączyła się z al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jednocześnie DRMG wysłało do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska ponaglenie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przebiegu trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Ten dokument jest niezbędny do ubiegania się o pozwolenie na budowę.

Pracownicy RDOŚ potwierdzają odebranie tego ponaglenia.

- Decyzja zostanie wydana jeszcze w tym roku - usłyszeliśmy od pracownika wysokiego szczebla w RDOŚ.
Urzędnik nie był jednak w stanie określić, czy będzie pozytywna, czy negatywna.

Prawdopodobny przebieg Nowej Politechnicznej

Pierwsze kadry pokazują trasę tramwaju na Jaśkowej Dolinie na Morenie. Następnie tramwaj zjeżdża w prawo w ul. Wileńską, w kierunku ul. Sobieskiego. Później wjeżdża w ulicę Do Studzienki ale skręca z niej przed skrzyżowaniem z ul. Fiszera, by wjechać w ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i następnie w al. Grunwaldzką.


Przypomnijmy. Trasa Gdańsk Południe - Wrzeszcz (nazywana wcześniej Nową Politechniczną) to linia tramwajowa, która ma połączyć Morenę z Wrzeszczem. Wzdłuż niej ma powstać droga rowerowa oraz chodnik. Inwestycja nie zakłada budowy ulicy. Kilka lat temu koszt tego przedsięwzięcia szacowano na ok. 243 mln zł.

Opinie (388) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    Tramwaj Nowa Politechniczna. Moje zdanie jest takie. Morena ma dużo autobusów do Wrzeszcza przez Jaśkową Dolinę. A dalsze dzielnice szybciej dojadą autobusem np 262 i 162 niż nowym tramwajem. Niech ktoś zrobi symulacje ile przystanków i jak długo się będzie jechać. Z tej wizualizacji nic nie widać, zero opisów. Koszty tunelu też będą duże. A Nowa Świętokrzyska jest bardziej potrzebna niż Nowa Politechniczna. Tam się buduje i nie ma żadnej alternatywy. A Morena ma kilka alternatyw: sporo autobusów, do tego pkm, możliwość jazdy przez Słowackiego lub Sobieskiego. Jedynie 115 który jeździ od Jaworzaników przez Moreną, Cygańską Górkę, Aniołki, Grunwaldzką to za długa trasa . Jeśli będzie podobnie z tramwajem to mieszkańcy Gdańsk Południe nie będą i tak z tego korzystać.

    • 11 4

    • dalsze dzielnice szybciej dojadą autobusem np 262 i 162

      No, wsiądź se mitomanie o 7 na Jaworzniaków i włącz stoper.

      A potem napisz o wynikach badania i odszczekaj swoje bzdety.

      • 1 0

    • 115 nie jedzie przez Piecki-Migowo (Morenę) .

      Jeździ za to przez Suchanino. I bardzo dobrze.

      • 1 0

  • (2)

    jak widzę gnoje chcą zlikwidować większość miejsc parkingowych przy ul. wileńska na których parkują mieszkańcy bloków.

    • 5 6

    • Hmm (1)

      Pierwotnie tramwaj miał jechać od Nowej Bulońskiej przez Piekarniczą i Sobieskiego (potężne osiedle, Sąd i Prokuratura, Carrefour, Naukowy Instytut Technologiczny). Ale po co?
      Jakiś kretyn wymyślił ze studium opiniowania, że lepiej będzie Wileńską, a rezerwę pod tramwaj z Piekarniczej dla deweloperów. Tyle w temacie.

      • 8 5

      • ten "kretyn" chce pewnie skomunikowac na jednym przystanku tramwaje Brętowo - Siedlce - centrum

        z tramwajami Południe - Wrzeszcz.

        • 2 1

  • (1)

    mogli jednak zrobić przez ul do studzienki. ta nowa trasa to głupota.
    I głupota to brak dróg wzdłuż


    Himalaje i**otyzmu wlasnie zostaly osiagniete

    • 2 1

    • głupota to brak dróg wzdłuż

      A co ci dadzą te wzdłużne drogi? Dojedziesz do grunwaldzkiej i HALT.

      • 0 2

  • jak z Unii wyrzucą za głupotę obecnej prezydent i jej doradzcow to żadnej inwestycji nie będzie

    • 2 3

  • Szkoda ze tutaj nie słucha się opinii mieszkańców tak jak w Centrum. Przykładowo chcieli by zwęzić Podwale Przedmiejskie? - proszę bardzo. Nie chcieli parkingów w Centrum? - nie ma sprawy! Gdy jednak chodzi o głos mieszkańców z Wrzeszcza można go olać. Ulica Grunwaldzka i tak jest notorycznie zakorkowana i nic się z tym nie robi. Cóż więc by przeszkadzało włączenie linii tramwajowej przy skrzyżowaniu Do Studzienki? Paradoks całego przedsięwzięcia polega na tym że w przyszłości dzięki braku tramwajów może tam powstać Nowa Politechniczna.

    • 3 3

  • Tak jakby mieszkańcom Moreny zależało na tym aby dostać się na plac Komorowskiego
    A mieszkańcom Dolnego Wrzeszcza aby dostać się na Morenę. Trzeba myśleć o potrzebach wszystkich pasażerów a nie tylko wygodzie nielicznych. Ta trasa nie ma zastąpić 200m spaceru mieszkańcom okolic Placu Komorowskiego tylko połączyć Gdańsk Południe oraz Piecki-Migowo gdzie mieszka razem ponad 100tyś ludzi z dworcem we Wrzeszczu czyli najpopularniejszym miejscem przesiadek w Gdańsku, bo nie da się już bardziej zwiększyć częstotliwości tramwajów przed Dworcem Głównym.

    • 6 0

  • pchanie się z betonem i tunelami w gliniastą i podmokłą dolinę jest... nierozsądne.

    • 1 2

  • Gdyby tak jeszcze przez tereny politechniki.

    • 1 4

  • Wszystkie dotychczasowe projekty są złe.

    brak tu projektu -przez ul.Smoluchowskiego - przez ul Traugutta - dlaczego tych wersji się nie rozważa. Sondzę że mają również duży potencjał.

    • 3 2

  • Juz mowie czemu
    Bo 1 z budynkow ma innego wlasciciela ;) sprawdzcie kolos z rady miasta...z partii ktira wszystko zalatwi-swoim. Rowniez z tego powodu politechniczna nie idzie obok suchanina do sadu

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane