- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (263 opinie)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (53 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (25 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (264 opinie)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (857 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (88 opinii)
Nowa Warszawska na razie nie dla samochodów
To już przesądzone - ul. Nowa Warszawska powstanie na razie tylko w formie trasy tramwajowej z chodnikami i drogą rowerową. W ramach tej samej inwestycji, która jest na etapie przygotowania dokumentacji, zrealizowany zostanie też krótki odcinek drogowy ul. Nowej Bulońskiej Południowej.
Już od pewnego czasu rozpatrywano wariant rezygnacji z kosztownej infrastruktury drogowej, pod którą zarezerwowano aż cztery pasy ruchu, dublujące na znacznym przebiegu równoległą Trasę W-Z i realizację wyłącznie torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą pieszo-rowerową.
I taki też wariant pojawił się w procedowanej dokumentacji, w ramach której przewidziano również rezerwę terenową pod docelowy układ drogowy. Mógłby on powstać po północnej stronie torowiska, tworząc tym samym tzw. układ asymetryczny na wzór pobliskiej al. Havla .
Trasa tramwajowa będzie zaczynała się od al. Havla , a następnie rezerwą terenową na południe od ul. Warszawskiej (m.in. przez rejon pętli autobusowej Ujeścisko ) zostanie doprowadzona do skrzyżowania z ul. Jabłoniową .
Tutaj zaplanowano budowę węzła przesiadkowego tramwaj - autobus oraz rozbudowany układ torowisk w związku z planowaną zajezdnią tramwajową. W tym miejscu będą również mogły zawracać tramwaje po pokonaniu Nowej Warszawskiej lub Nowej Bulońskiej Północnej.
Od tego skrzyżowania w kierunku południowym zostanie zbudowany krótki odcinek drogowy ul. Nowej Bulońskiej Południowej do ul. Lawendowe Wzgórze . Ułatwi on nie tylko dojazd autem do powstającego dużego osiedla mieszkaniowego, ale przede wszystkim pozwoli na wygodne dotarcie do planowanego przedszkola i szkoły.
Projekt nowej trasy tramwajowej przewiduje możliwość jej dalszego przedłużenia - ul. Nową Bulońską Południową lub - co jest nowością w oficjalnych planach miasta - ul. Nową Unruga . Oba warianty przewidują następnie połączenie z ul. Nową Świętokrzyską, gdzie jednak na razie preferowana jest budowa buspasów zamiast infrastruktury tramwajowej.
Realizacja ul. Nowej Warszawskiej jest obecnie na etapie decyzji środowiskowej. To jeden z kilku etapów przygotowania dokumentacji przed rozpoczęciem budowy w terenie. Przedsięwzięcie zostało wpisane do Bazy Priorytetów Inwestycyjnych Gdańska do roku 2023, przyjętej przez radnych miasta na sesji 30 marca br.
Opinie (174) 1 zablokowana
-
2017-04-19 06:43
Już za 20 lat nową trasą łazienkowską z pewnością..
- 13 1
-
2017-04-19 06:43
HAHAHAHA Adamowi Pawłowiczowi pieniążki się skończyły publiczne? (2)
Trasa tramwajowa przez pola i stepy normalnie brawo!!! Komu to potrzebne? Kto normalny zrezygnuje z samochodu którym z Orunii na Morenę dojedzie w 8-10minut na rzecz tramwaju którym będzie jechał 30minut?
KOMU TO BUDUJECIE NOBLIŚCI TRAMWAJARSTWA?
Z Orunii potrzebne jest połączenie do Traktu św Wojciecha i to kolejką SKM a nie tramwajem aby odkorkować południe.
Tylko przez brak połączenia drogowego Chełmu z Orunią Górną w korkach stoją tysiące aut na trakcie Św Wojciecha oraz na Havla Nieborowskiej Wawelskiej
Gdańskie tramwaje są najwolniejsze na swiecie.- 40 27
-
2017-04-19 07:18
8 minut jak nie ma korków, normalnie rano 40 minut
- 8 0
-
2017-04-19 07:41
słaba prowokacja
Gdybyś naprawdę był z Oruni, to byś wiedział że pisze się przez jedno "i"
- 4 1
-
2017-04-19 06:46
Wow, podziwiam za odwagę i popieram.
- 14 5
-
2017-04-19 07:04
Po Nowej Pirotechnicznej jest to kolejny cios dla Południa (1)
- 17 8
-
2017-04-19 11:06
budują wam tramwaj i jest to cios?
to taka sama prawda, jak nazywanie tego rejonu południem
- 4 1
-
2017-04-19 07:05
A gdzie Nowa Świętokrzyska?
Co całkiem już odrzucono projekt?!
- 10 7
-
2017-04-19 07:20
Tragedia (9)
Ci wszyscy "zachwyceni" raczej nie znają tragicznej sytuacji na starej Warszawskiej która dzień w dzień jest zakorkowana a osiedli przybywa. I entuzjastów rowerów i pieszych (do których się zaliczam) informuję że podróż wzdłuż Warszawskiej po skandalicznie wąskim chodniku dzień w dzień z dzieckiem w wózku i w smrodzie spalin to nic fajnego. Tymczasem buduje się szkoła przy Jabłoniowej/Nowej Bulońskiej która będzie kolejnym generatorem ruchu bo dzieci Trzeba dowieść i odebrać. Prawda jest taka że układ drogowy w tej części miasta jest nieukształtowany ogromne osiedla wiszą na wąskich ulicach kiedyś wiejskich drogach i tyle w temacie.
- 52 11
-
2017-04-19 07:25
"dzieci Trzeba dowieść"? (3)
jak już stoisz w tych korkach to poczytaj słownik języka polskiego
- 11 7
-
2017-04-19 11:23
hmm (2)
1. Niektórzy robią błędy. Jedni je robią z powodu braku chęci nauki a inni z powodu dysortografii.
2. Nie wiesz, który przypadek komentujesz.
3. Wniosek jest taki, że jesteś niedouczony/a jeśli nie wiesz o istnieniu dysortografii lub chamski/a jeśli wiesz.
pozdrawiam serdecznie- 2 5
-
2017-04-19 12:07
dysortografia nie jest chorobą, (1)
dysortografia pojawia się wtedy, kiedy za mało czytasz, lub czytałeś za dzieciaka, bo wolałeś grać w grę - tomb raider.
Czyli nie jesteś chory, a po prostu niedouczony.- 5 5
-
2017-11-29 11:30
Masz rację! Powymyślali durackie choroby, bo siły w mózgu nie mieli! ;)
- 0 0
-
2017-04-19 08:09
WWlasnie dlatego, że Warszawska jest zakorkowana, powstanie tam tramwaj
To jedyna szansa na odkorkowanie tej ulicy, bo na pewno nie jest nią budowa kolejnej. każda ulica, niezależnie jak szeroka, w końcu się zakorkuje
- 12 6
-
2017-04-19 08:17
to chyba dobrze, że budują wam tramwaj?
nie będziecie musieli stać w korkach :>
- 8 4
-
2017-04-19 08:42
(1)
Kochana tragedia jest od dziesiątek !!!! lat mieszkających przy warszawskiej i lubelskiej których miasto od kilkudziesięciu lat blokowało się rozbudowac/budować na własnej ziemi wyrzuca z ich gruntów/domów i którzy wiszą w tzw cyberprzestrzeni
- 2 3
-
2017-04-19 10:28
Zbierz myśli i przed wysłaniem przeczytaj dwa razy co napisałeś.
- 4 2
-
2018-04-03 14:44
Zgadzam się. Większość piszących wg mnie nie jechała Warszawską autobusem lub samochodem w godzinach największego ruchu. Wtedy przypuszczam zrozumieli konieczność budowy drogi Nowej Warszawskiej.
- 0 0
-
2017-04-19 07:29
Sukcesem po prawie 30 latach zapier..ania, jest otrzymanie z zagranicy troche kasy (1)
na zbudowanie drogi...
...Hey, Jude, la,la,la...- 12 6
-
2017-04-19 11:21
tramwaju nie drogi
na droge Unija nie da, droga jest be
- 0 0
-
2017-04-19 07:33
Z majką
będziemy
- 6 0
-
2017-04-19 07:37
lepiej zrobić nowa Świętokrzyską zamiast Warszawskiej
- 14 23
-
2017-04-19 08:08
(3)
Nowa trasa tramwajowa to okazja do nowych awarii i opóźnień :D
Miasto wie, jak poprawiać ludziom humor ;)- 9 10
-
2017-04-19 08:54
(2)
Nowa droga to okazja do nowych wypadków i korków.
No i oczywiście do smrodzenia z Passeratti z wyciętym DPF-em- 2 4
-
2017-04-19 09:24
(1)
Ja smrodzę starym dieslem bez dpf ;)
Stary, piękny i pancerny OM603.961- 3 0
-
2017-04-19 17:00
Mercedes...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.