- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (265 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (54 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (27 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (264 opinie)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (858 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (88 opinii)
Nowa Warszawska na razie nie dla samochodów
To już przesądzone - ul. Nowa Warszawska powstanie na razie tylko w formie trasy tramwajowej z chodnikami i drogą rowerową. W ramach tej samej inwestycji, która jest na etapie przygotowania dokumentacji, zrealizowany zostanie też krótki odcinek drogowy ul. Nowej Bulońskiej Południowej.
Już od pewnego czasu rozpatrywano wariant rezygnacji z kosztownej infrastruktury drogowej, pod którą zarezerwowano aż cztery pasy ruchu, dublujące na znacznym przebiegu równoległą Trasę W-Z i realizację wyłącznie torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą pieszo-rowerową.
I taki też wariant pojawił się w procedowanej dokumentacji, w ramach której przewidziano również rezerwę terenową pod docelowy układ drogowy. Mógłby on powstać po północnej stronie torowiska, tworząc tym samym tzw. układ asymetryczny na wzór pobliskiej al. Havla .
Trasa tramwajowa będzie zaczynała się od al. Havla , a następnie rezerwą terenową na południe od ul. Warszawskiej (m.in. przez rejon pętli autobusowej Ujeścisko ) zostanie doprowadzona do skrzyżowania z ul. Jabłoniową .
Tutaj zaplanowano budowę węzła przesiadkowego tramwaj - autobus oraz rozbudowany układ torowisk w związku z planowaną zajezdnią tramwajową. W tym miejscu będą również mogły zawracać tramwaje po pokonaniu Nowej Warszawskiej lub Nowej Bulońskiej Północnej.
Od tego skrzyżowania w kierunku południowym zostanie zbudowany krótki odcinek drogowy ul. Nowej Bulońskiej Południowej do ul. Lawendowe Wzgórze . Ułatwi on nie tylko dojazd autem do powstającego dużego osiedla mieszkaniowego, ale przede wszystkim pozwoli na wygodne dotarcie do planowanego przedszkola i szkoły.
Projekt nowej trasy tramwajowej przewiduje możliwość jej dalszego przedłużenia - ul. Nową Bulońską Południową lub - co jest nowością w oficjalnych planach miasta - ul. Nową Unruga . Oba warianty przewidują następnie połączenie z ul. Nową Świętokrzyską, gdzie jednak na razie preferowana jest budowa buspasów zamiast infrastruktury tramwajowej.
Realizacja ul. Nowej Warszawskiej jest obecnie na etapie decyzji środowiskowej. To jeden z kilku etapów przygotowania dokumentacji przed rozpoczęciem budowy w terenie. Przedsięwzięcie zostało wpisane do Bazy Priorytetów Inwestycyjnych Gdańska do roku 2023, przyjętej przez radnych miasta na sesji 30 marca br.
Opinie (174) 1 zablokowana
-
2017-04-19 14:45
Tramwaj zamiast zieleni i drzew?
Nie pozwolę na to!!!
- 1 1
-
2017-04-19 14:56
tranwaje vs Piotrkowska (1)
A tramwaje nad Piotrkowską to będą na jakims niekolizyjnym wiadukcie czy pod ziemia żeby jeszcze nie dokładać się do zakorkowania tej wylotowej i wlotowej jedynej drogi z osiedla???
- 7 0
-
2017-04-19 19:19
Wystarczy zamknąć dojazd od strony Człuchowskiej do Ujeściska. Zakoniczyn może jeździć Havla a nie pchać się w stronę Warszawskiej... i problem z głowy.
- 5 2
-
2017-04-19 15:01
korki bo budowa
Ale beda piekne korki na osiedlu jak sie budowa torow tramwajowych rozłoży w okolicach Biedronki, Piotrkowskiej, zajezdni autobusowej... ja pierni...czę ale bedzie wesoło co rano ;)))
- 5 0
-
2017-04-19 18:30
Najlepiej sprzedać za grosze ziemię deweloperom, a potem albo zakorkować (1)
miasto, albo wyburzać czy płacić za nowe drogi 3 razy tyle...logika budyniowa...np Świętokrzyska to bardzo dobry przykład czy np brak tramwaju od Wilanowskiej do Emaus, przez co codziennie setki gdańszczan musi ten krótki odcinek pokonywać autem czy busem, już np o przedłużenie torów SKM na Chełm i dalej na południe nie wspomnę, teraz już nie ma o czym pisać, szkoda naszego pięknego miasta tak złe zarządzanego
- 3 1
-
2017-04-20 01:09
To są tereny ziem rolnych
To nie miasto sprzedawał ziemie, a rolnicy, bo tu były Pastwiska i Pola i nic więcej.
- 0 0
-
2017-04-20 10:43
Potrzebna też ulica!!!
Ujescisko jest dużym, rozwijającym się osiedlem, potrzebna jest ulica, bo obecna warszawska to prowizoryczne rozwiązanie , wąska, niebezpieczna ulica!!
- 3 0
-
2017-09-20 07:30
Na razie poprowadzić tylko tramwaj na Waraszawskiej. Dla samochodów wybudować Unruga ze zjazdem w kierunku Jabloniowej.
Teraz wszyscy mieszkancy okolicznych osiedli przejezdzaja Piotrkowska i generują korki na tej wąskiej ulicy.- 2 0
-
2019-09-21 12:32
Potrzeba następnych Mistrzostw Europy/Świata,
- 0 0
-
2020-01-23 10:15
nowa i stara Warszawska
nowa, to właściwie rarytas dla rowerzystów i lepszego połączenia tramwajowego osiedli odciętych właściwie od komunikacji tramwajowej. kiedy miasto wydawało pozwolenia na budowę osiedli wzdłuż Bulońskiej i częściowo Warszawskiej w takiej ilości, że istniejące drogi nawet po lekkim makijażu nie są w stanie poradzić sobie z ogromnymi korkami, przeciążeniem ogromną ilością samochodów słyszymy, ze tramwaj odmieni tragedię komunikacyjną w tamtym rejonie. ile razy muszę wjechać z Warszawskiej w Bulońską aby dotrzeć do Outletu, krew mnie zalewa. mieszkam w tamtej okolicy i twierdzę, ze komunikacyjnie jest to dno dna. podobnie z Outletem. wystarczy, że sklepy ogłoszą 'sale' i kilkunastomionutowe korki zwyczajowo przeradzają się w godzinne. brawo gdańscy planiści. i myślę, że dopóki nie zmieni się myślenie urzędasów wydających pozwolenia na budowę tzw. deweloperom, bez poważnej i wiarygodnej analizy obciążenia ruchem, to za każdym razem będzie podobnie. nowa Warszawska tylko dla tramwajów i rowerów, jaja panie jaja jak berety.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.