• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska - oferty od 59 do 65 mln zł

Rafał Borowski
9 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Pętla przy skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i al. Adamowicza. To tuaj będzie rozpoczynać się linia Nowa Warszawska w kierunku al. Havla. Pętla przy skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i al. Adamowicza. To tuaj będzie rozpoczynać się linia Nowa Warszawska w kierunku al. Havla.

Od 59,8 do 65 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska, która połączy al. Havla i Adamowicza. Wszystkie mieszczą się w miejskim budżecie w wysokości 76,5 mln zł. Pierwsze tramwaje pojadą nową trasą na początku 2023 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z tramwaju wzdłuż Nowej Warszawskiej?

Przypomnijmy: linia tramwajowa Nowa Warszawska połączy istniejące linie na al. Havla oraz al. Adamowicza. Wzdłuż linii o długości ok. 2 km znajdą się cztery przystanki. Najbardziej skorzystają z niej mieszkańcy Ujeściska, którzy zyskają alternatywę dla stojących w korkach autobusów.

W środę, 9 grudnia, otwarto koperty z ofertami, które zostały złożone w przetargu na budowę linii. Jak informowaliśmy wcześniej, było to już czwarte postępowanie, które miało wyłonić wykonawcę inwestycji.

Czytaj więcej: Nowa Warszawska. Do czterech razy sztuka

Okazało się, że na szczęście żadna z ofert nie przekroczyła kwoty 76,5 mln zł, jaką zabezpieczyły władze Gdańska na realizację tego zadania. Co więcej, najniższa ze złożonych ofert jest niższa od wartości budżetu aż o ok. 16 mln zł.

Oferty na Nową Warszawską:

  1. Konsorcjum firm, lider: MTM S.A - 59 844 137, 59 zł.
  2. Strabag SA - 60 263 730, 61 zł.
  3. Konsorcjum firm, lider: TOR-KAR-SSON sp. z o.o. sp. k. - 61 627 930, 31 zł.
  4. Torpol SA - 62 331 656, 44 zł.
  5. Konsorcjum firm, lider: Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. - 65 049 837, 69 zł.

Oferty są obecnie analizowane. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii tramwajowej za niewiele ponad dwa lata. Zakończenie robót zostało bowiem przewidziane na listopad 2022 r., a wypuszczenie tramwajów na nowe torowisko w pierwszym kwartale 2023 r.

- Wzdłuż linii tramwajowej wykonany zostanie również chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury. W ramach prac przebudowany zostanie także ok. 210-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej, która oprócz nowej nawierzchni zyska także chodnik i oświetlenie. Dodatkowo inwestycja przewiduje kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, w ramach której powstanie m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przewidziano również przebudowę sieci ciepłowniczej, gazowej oraz teletechnicznej - wylicza Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (137) 9 zablokowanych

  • Syf urbanistyczny Gdańska, podziękujmy BRG i magistratowi

    Popatrzcie jak wygląda zagospodarowanie przestrzeni w tej części Gdańska.
    Jakie marnotrawstwo przestrzeni, bloki rozrzucone jak obornik po polu. Gdyby zaplanować zwarte miasto, te wszystkie bloki możnaby rozmieścić bliżej Chełmu i Siedlec, a i tak zostałyby jeszcze hektary terenu na parki, zieleń itp. I o ile mniej kilometrów linii tramwajowych, dróg, wodociągów trzebaby budować, by to obsłużyć komunikacyjnie. Żal d... ściska jak niszczą to miasto.

    • 1 0

  • Niezbędne warunki dla linii tram:

    Warunkami inwestycji powinny być:
    Zielone torowiska (jak na klinicznej)
    Szeroka ścieżka rowerowa (asfalt)
    Chodnik pieszych z ladnych płyt chodnikowych(jak na rondzie potokowa/słowackiego) wraz z ubita gruntową ścieżka dla biegaczy (1,5m)

    • 0 0

  • Czy Lawendowe Wzgórze to przystanek tymczasowy?

    Nie mogę ostatnio znaleźć informacji o inwestycjach dotyczących przedłużenia trasy kończącej się obecnie na przystanku Lawendowe Wzgórze. Wiadomo coś o tym?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane