- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (159 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (252 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (721 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (143 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
Nowa Warszawska - oferty od 59 do 65 mln zł
Od 59,8 do 65 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska, która połączy al. Havla i Adamowicza. Wszystkie mieszczą się w miejskim budżecie w wysokości 76,5 mln zł. Pierwsze tramwaje pojadą nową trasą na początku 2023 roku.
W środę, 9 grudnia, otwarto koperty z ofertami, które zostały złożone w przetargu na budowę linii. Jak informowaliśmy wcześniej, było to już czwarte postępowanie, które miało wyłonić wykonawcę inwestycji.
Czytaj więcej: Nowa Warszawska. Do czterech razy sztuka
Okazało się, że na szczęście żadna z ofert nie przekroczyła kwoty 76,5 mln zł, jaką zabezpieczyły władze Gdańska na realizację tego zadania. Co więcej, najniższa ze złożonych ofert jest niższa od wartości budżetu aż o ok. 16 mln zł.
Oferty na Nową Warszawską:
- Konsorcjum firm, lider: MTM S.A - 59 844 137, 59 zł.
- Strabag SA - 60 263 730, 61 zł.
- Konsorcjum firm, lider: TOR-KAR-SSON sp. z o.o. sp. k. - 61 627 930, 31 zł.
- Torpol SA - 62 331 656, 44 zł.
- Konsorcjum firm, lider: Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. - 65 049 837, 69 zł.
Oferty są obecnie analizowane. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii tramwajowej za niewiele ponad dwa lata. Zakończenie robót zostało bowiem przewidziane na listopad 2022 r., a wypuszczenie tramwajów na nowe torowisko w pierwszym kwartale 2023 r.
- Wzdłuż linii tramwajowej wykonany zostanie również chodnik oraz droga rowerowa, zagospodarowana zostanie zieleń, pojawią się elementy małej architektury. W ramach prac przebudowany zostanie także ok. 210-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej, która oprócz nowej nawierzchni zyska także chodnik i oświetlenie. Dodatkowo inwestycja przewiduje kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, w ramach której powstanie m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przewidziano również przebudowę sieci ciepłowniczej, gazowej oraz teletechnicznej - wylicza Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (137) 9 zablokowanych
-
2020-12-10 10:57
Syf urbanistyczny Gdańska, podziękujmy BRG i magistratowi
Popatrzcie jak wygląda zagospodarowanie przestrzeni w tej części Gdańska.
Jakie marnotrawstwo przestrzeni, bloki rozrzucone jak obornik po polu. Gdyby zaplanować zwarte miasto, te wszystkie bloki możnaby rozmieścić bliżej Chełmu i Siedlec, a i tak zostałyby jeszcze hektary terenu na parki, zieleń itp. I o ile mniej kilometrów linii tramwajowych, dróg, wodociągów trzebaby budować, by to obsłużyć komunikacyjnie. Żal d... ściska jak niszczą to miasto.- 1 0
-
2020-12-10 21:26
Niezbędne warunki dla linii tram:
Warunkami inwestycji powinny być:
Zielone torowiska (jak na klinicznej)
Szeroka ścieżka rowerowa (asfalt)
Chodnik pieszych z ladnych płyt chodnikowych(jak na rondzie potokowa/słowackiego) wraz z ubita gruntową ścieżka dla biegaczy (1,5m)- 0 0
-
2020-12-12 14:05
Czy Lawendowe Wzgórze to przystanek tymczasowy?
Nie mogę ostatnio znaleźć informacji o inwestycjach dotyczących przedłużenia trasy kończącej się obecnie na przystanku Lawendowe Wzgórze. Wiadomo coś o tym?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.