• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: przejazdy testowe

bra
6 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (111)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Widok z kabiny motorniczego na trasę Nowa Warszawska. Widok z kabiny motorniczego na trasę Nowa Warszawska.

Miesiąc przed uruchomieniem linii Nowa Warszawska, rozpoczęły się pierwsze testowe przejazdy. Były one wykonywane pięcioma różnymi tramwajami. Otwarcie trasy planowane jest 4 marca.



Myślisz, że w praktyce pokonanie Nowej Warszawskiej zajmie faktycznie 5 min?

Testy odbyły się w sobotę, 4 lutego, czyli dokładnie na miesiąc przed planowanym otwarciem trasy. Datę wybrano już jakiś czas wcześniej, więc nawet kapryśna pogoda, naprzemienne opady śniegu i świecące słońce, nie stanęły na przeszkodzie.

O testowych przejazdach na nowej linii informowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.



Przejazdy były wykonywane pięcioma różnymi pojazdami, w tym najnowszymi Pesami Jazz Duo.

Na trasie powstały trzy nowe przystanki: Łódzka, Piotrkowska i Częstochowska. Wraz z dwoma już istniejącymi stworzą odcinek o długości 2 km, który połączy al. Havla z pętlą Ujeścisko. Jego pokonanie tramwajem zajmie ok. 5 minut.

  • Przejazdy były wykonywane pięcioma różnymi pojazdami, m.in. tramwajami N8C.
  • Sobotni przejazd techniczny na Nowej Warszawskiej.
Zgodnie z zapowiedziami, po uruchomieniu trasy, kursować po niej będą tramwaje linii 2, 4 i 11.

Na trasie Nowa Warszawska ułożono 8400 m szyn, trakcja ma długość 4250 m, a droga rowerowa 1350 m.

Wykonawcą wartych 60 mln zł prac było konsorcjum firm MTM i Rajbud.

bra

Opinie (111) 4 zablokowane

  • (8)

    Nie wierzę że przejazd zajmie 5 minut,wszak niestety tabor wiecznie się psuje,ale dobre i to.Jeszcze jakby ceny biletów dostosowali do zarobków byłoby miło i sympatycznie.

    • 19 14

    • Koniec z socjalem (6)

      Rządamy urealnienia cen komunikacji publicznej czyli podwyżki cen biletów o 500%. Obecne wpływy z biletów pokrywają 20% kosztów tego cyrku.

      • 3 11

      • Pod warunkiem ze kierowcy tez zaczną płacić urealnione podatki (3)

        do nakładów

        • 7 2

        • Maria (2)

          Dawno,dawno temu podatek drogowy został wrzucony do cen paliwa , gdzie są te pieniądze , niech Obajtek dołoży do remontu dróg.

          • 5 3

          • haha, jaki podatejk drogowy? te grosze?

            to jest nic w porównaniu z realnymi kosztami budowy i utrzymania dróg, no i poza tym ten podatek idzie na krajowe a nie miejskie

            • 4 2

          • za "podatek drogowy" nie wybudujesz nawet małej obwodnicy. To ledwie 4mld zł rocznie na całą Polskę.
            Same wypadki które p[powodują kierowcy kosztują nas wszystkich podatników 39mld zł rocznie, a za co coś budować i utrzymywać? gdzie koszta społeczne, środowiskowe?... 15zł za iltr nie pokryłoby tych wydatków. Taka prawda

            • 2 2

      • Jako klient komunikacji miejskiej gorąco popieram ten postulat. Oczywiście jednocześnie uralaniamy koszt budowy dróg w opłatach dla kierowców samochodów.

        • 5 1

      • Też nie lubię PiSu

        • 1 1

    • Sven lewą nogą chyba wstałeś

      uszy do góry

      • 3 0

  • Widziałem u Oli na fejsie (5)

    pełen lansik.
    Serdecznie pozdrawiam

    • 20 9

    • (3)

      Olka zamiast się lansować lepiej niech wyjaśni, o co chodzi z fundacją, która jest hotelem i zamkiem, który został fundacji darowany.

      • 11 4

      • (1)

        To sobie poczytaj. Gdzieś indziej niż w TVP

        • 6 1

        • To daj link, bo gdzie się nie czyta to jednak jest to kontrowersyjne

          • 2 1

      • Jak to o co,zasiada w radzie i ma z tego...kaskę.

        • 3 4

    • Ale na linię tramwajową nr 13 nie dała pieniędzy

      Lepiej wypłacić premie dla swoich

      • 5 0

  • Niech się wam tam dobrze jeździ tym żelaznym koniem

    Komunikację da się lubić ale trzeba iść na pewne ustępstwa...

    • 12 5

  • Zatem niech już śmiga od razu po testach. (1)

    Nie czekajmy na marzec !

    • 16 5

    • po to są testy żeby robić je spokojnie i potem uwzględniać wnioski

      rozkłady same tez się nie zmienią w jeden dzień a nie mogły być gotowe bez wyliczeń czasu przejazdu

      • 2 2

  • (3)

    Tylko 3 przystanki więcej więcej!!! S,ybka komunikacja z przystankami co 100mtr

    • 15 10

    • Szybsza niż samochód. (2)

      Mi to wystarczy.

      • 3 4

      • przecież ten tramwaj będzie do centrum wolniejszy od samochodu (1)

        i to licząc w szczycie w korku bo poza szczytem to można samochodem pojechać i wrócić zanim tramwaj dojedzie, póki nie będzie trasy omijającej Chełm przez Armii Krajowej bez żadnych przystanków to nic się nie zmieni

        • 3 2

        • Zależy kiedy

          w godzinach szczytu w 15min samochodem nie dasz rady z centrum czy do centrum z lawendowego

          • 0 2

  • Tak, zauważyliśmy. Czerwone światło paliło się cały czas i nie można było skręcić w Havla. (5)

    Genialne po prostu. Serdeczności

    • 28 11

    • Mi najbardziej podoba sie niedawno wybudowana pętla Ujeścisko (4)

      1. Nie można tam zawrócić tramwaju jadącego Warszawską od Centrum.
      2. Nie można przejechać prosto z lawendowego na Migowo.
      3. Rozjazd do przyszłej zajezdni miedzy ulicami. Co będzie jak sterowanie zawiedzie, co zdarza się i widać jak motorniczy wyskakuje z wajchą? Tramwaj zatrzyma sie w poprzek Warszawskiej i wtedy motorniczy będzie wysiadał? Nie można było dać tego rozjazdu przed ulicą?

      • 9 10

      • 3 punkty (2)

        i 3 bzdury...

        • 9 6

        • No to zacznijmy od pierwszego (1)

          jak byś chciał zawrócić jadąc od centrum na pętli Ujescisko?

          • 8 0

          • Gdybyś jechał z Migowa to dasz radę zawrócić

            Gdy jedziesz z Chełmu to zapomnij. Ogólnie odchodzi się już od stosowania pętli w Gdańsku stąd takie rozwiązanie. Szkoda że trasy tramwajowej nie pociągnęli dalej do Zakoniczyna tam jest fatalny dojazd a Świętokrzyska pęka w szwach. Gdyby ktoś zachciał torowisko puścić przez Zakoniczyn do Guderskiego byłoby już całkiem nieźle.

            • 1 1

      • To fakt pętla jest skopana

        Pętla Ujeścisko jest tylko dla tramwajów jadących od strony Migowa. Tramwaje jadące Warszawską muszą zjeżdżać do Lawendowego Wzgórza i tam przejechać na przeciwny tor więc tylko dwukierunkowe tramwaje mogą tę trasę obsługiwać chyba że pojadą w stronę Migowa

        • 6 0

  • Czemu wszystkie linie z Przymorza i Zaspy zostały wycofane z Lostowic (2)

    • 35 9

    • (1)

      Nagle wszyscy na tej trasie jeżdżą?

      • 8 11

      • nie wszyscy ale sporo osób

        • 10 1

  • Cieszę się że miasto dotrzymuje słowa o terminach tej inwestycji (1)

    • 9 12

    • Adamowicz obiecał te trasę w 2008 roku

      Miała ruszyć w latach 2012-2014. Rzeczywiście zero opóźnień

      • 4 0

  • I widać że jak się chce to można zakończyć inwestycję w terminie

    To DRMG nie takie nie dobre jak go opisują

    • 7 6

  • Trakcja (4)

    Zamiast 4250m trakcji powinno być 4250m sieci trakcyjnej. Może mały szczegół, ale jak chcemy być dokładni, to tak należy :)

    • 14 4

    • Trakcja. (3)

      Do trakcji zalicza się też przewody elektryczne i może one są dłuższe od szyn.

      • 0 2

      • A w trakcji parowej jakie masz przewody? (1)

        • 0 0

        • Trakcja.

          Zanim para trafi z kotła do cylindra, też musi przepłynąć przewodem zwanym rurą.

          • 0 0

      • W trakcji parowej jakie masz przewody?

        I co jest w tej opinii nieregulaminowegob cen.zorko?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane