• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa linia kolejowa połączy Trójmiasto i Centralny Port Komunikacyjny pod Warszawą?

Michał Stąporek
23 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Centralny Port Komunikacyjny ma być główną bazą Polskich Linii Lotniczych LOT. Koszt budowy samego portu lotniczego szacowany jest na 19 mld zł. Budowa dworca kolejowego i przebudowa trasy Warszawa-Łódź ma pochłonąć 9 mld zł. W sumie, wszystkie inwestycje w kolej, która ma sprawniej dowozić pasażerów do CPK mają wynieść według rządu nawet 35-40 mld zł. Centralny Port Komunikacyjny ma być główną bazą Polskich Linii Lotniczych LOT. Koszt budowy samego portu lotniczego szacowany jest na 19 mld zł. Budowa dworca kolejowego i przebudowa trasy Warszawa-Łódź ma pochłonąć 9 mld zł. W sumie, wszystkie inwestycje w kolej, która ma sprawniej dowozić pasażerów do CPK mają wynieść według rządu nawet 35-40 mld zł.

- Jeżeli mamy dowieźć pasażerów z Trójmiasta do zaplanowanego pod Warszawą Centralnego Portu Komunikacyjnego w 2-2,5 godziny, musimy wybudować nową linię kolejową. Ta istniejąca nie pozwoli na podróż w takim czasie, nawet po zakończeniu jej modernizacji - przyznaje prezes PKP PLK, czyli firmy zarządzającej infrastrukturą kolejową w Polsce.



Czy wierzysz w budowę nowej trasy kolejowej z Trójmiasta do nowego portu lotniczego pod Warszawą?

Jednym z założeń rządowego projektu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Solidarność w Stanisławowie pod Warszawą jest umożliwienie dojazdu do niego ze wszystkich największych polskich miast (poza Szczecinem) w czasie nie dłuższym niż 2-2,5 godziny.

Dziś, choć po modernizacji linii kolejowej E-65 przez Iławę i Ciechanów czas dojazdu do Warszawy z Trójmiasta skrócił się radykalnie, to jednak pasażerowie z Gdańska i Gdyni potrzebują o kilkadziesiąt minut więcej, by dostać się do stolicy, nie mówiąc już o dojechaniu do Stanisławowa, oddalonego od centrum Warszawy o kolejne 25 min (docelowo).

Modernizacja istniejącej linii nic nie da

Jak więc spełnić rządową zapowiedź? Okazuje się, że modernizacja istniejącej trasy to za mało.

- Modernizacji linii [Warszawa - Trójmiasto - dop. red.] na dobrą sprawę nie zakończono, niestety, do dziś. W tym przypadku tylko na 45 proc. długości trasy maksymalną prędkość będzie można podnieść do 200 km/h. Możemy uzyskać skrócenie czasu przejazdu najwyżej o 15-20 minut - wyjaśniał Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK, podczas odbywającego się w ubiegłym tygodniu w Rzeszowie Kongresu 590, będącego forum wymiany opinii pomiędzy przedstawicielami środowisk biznesowych i administracji rządowej.
Nowa trasa kolei dużych prędkości na 230 km na godz.

Według branżowego portalu Rynek-kolejowy.pl, który cytuje Merchla, rozwiązaniem tego problemu byłby powrót do koncepcji budowy tzw. Centralnej Magistrali Kolejowej Północ, czyli de facto kolei dużych prędkości wiodącej z Warszawy nad morze. Miałaby ona parametry pozwalające na osiąganie prędkości do ok. 230 km na godzinę.

- Odrzucamy pomysł 160 km/h, bo to byłoby już zbyt archaiczne. Preferowanym przez PKP PLK rozwiązaniem są prędkości w granicach 200-230 km/h - informował kilka tygodni temu Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP SA.
  • Polscy producenci wytwarzają dziś pociągi, których prędkość sięga lub przekracza 200 km na godz. To Pesa Dart...
  • ...oraz Newag Impuls (do wersji 45 WE należy rekord polskiego pociągu na torze testowym - 226 km na godz.).
Argumentuje przy tym, że pociągi osiągające takie prędkości są już w zasięgu polskiego przemysłu, którego wspieranie jest ważne dla rządu. Już dziś polskie elektryczne zespoły trakcyjne Newag Impuls i Pesa Dart osiągają prędkość ponad 200 km na godzinę (choć wyłącznie podczas testów).

Jak mogłaby, albo raczej: jak powinna przebiegać taka linia?

Ekspert rynku transportowego Paweł Rydzyński uważa, że pod uwagę powinno się wziąć następujący przebieg tej trasy: Trójmiasto - Tczew - Grudziądz - Toruń (skomunikowanie z pociągami m.in. z Bydgoszczy) - Włocławek - Płock - Kutno - Centralny Port Komunikacyjny - Warszawa (i dalej, np. do Lublina).

Dopiero po wybudowaniu nowej trasy kolei dużych prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego dojedziemy z Trójmiasta w czasie krótszym niż 2 godziny. Co ciekawe, w takim wariancie do samej Warszawy jechałoby się nieco dłużej, niż na lotnisko. Grafika na podstawie rządowej koncepcji budowy CPK. Dopiero po wybudowaniu nowej trasy kolei dużych prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego dojedziemy z Trójmiasta w czasie krótszym niż 2 godziny. Co ciekawe, w takim wariancie do samej Warszawy jechałoby się nieco dłużej, niż na lotnisko. Grafika na podstawie rządowej koncepcji budowy CPK.
W drugim wariancie proponuje, by od Płocka trasa prowadziła przez lotnisko w Modlinie do Warszawy i dopiero po jej przejechaniu pociągi dojeżdżałyby do CPK.

- Na większości tej trasy pociągi jechałyby po nowo wytyczonym szlaku kolejowym, jedynie na kilku odcinkach - w tym na Pomorzu - korzystałyby z obecnej infrastruktury, którą trzeba by było zmodernizować - zaznacza Paweł Rydzyński.
Taka trasa nie tylko skróciłaby czas podróży z Trójmiasta do Warszawy o 20-30 minut, ale i włączyła w sieć szybkiej kolei 200-tysięczny Toruń, 100-tysięczny Grudziądz, Włocławek i Płock oraz lotnisko w Modlinie, które rocznie obsługuje ok. 3 mln pasażerów.

Koszt? Trudny do określenia

Ile kosztowałaby budowa takiej trasy? Bardzo trudno dziś to powiedzieć. Przypomnijmy jednak, że według oficjalnych rządowych założeń do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, "łączne koszty rozbudowy krajowej sieci kolejowej o nowe odcinki związane z budową infrastruktury dla systemu przewozów opartego o CPK przewidziane na lata 2020-2030 (2035) wynosić będą 35-40 mld zł".

W pierwszym etapie (lata 2018-2027), zostałyby uzupełnione jedynie "główne luki" obecnej sieci kolejowej Polski, a także zmodernizowane istniejące linie. Dopiero w drugim etapie (lata 2025-2035) zakłada się "budowę nowych odcinków kolei dużych prędkości".

Dla porównania przypomnijmy, że prowadzona od 2006 r. i do dziś niezakończona modernizacja trasy kolejowej E65 z Warszawy przez Ciechanów do Trójmiasta pochłonęła ok. 10 mld zł.

Opinie (309) ponad 10 zablokowanych

  • Jaki port? (4)

    Nic takiego nie powstanie.

    • 95 29

    • Cytując klasyka: "mają rozmach, s***syny" :P

      • 1 0

    • CPK to absurdalny pomysł. Jest niepotrzebny. Lotniska w Warszawie i Modlinie oraz modernizacja części linii kolejowych w zupełności wystarczą.

      • 1 0

    • Centralny Port Lotniczy nigdy nie powstanie bo przejąłby cały ruch powietrzny z Radom Airport. A to by była totalna hatakumba.

      • 3 0

    • oby

      Chopin Airport może obsłużyć jeszcze drugie tyle pasażerów, które obsługuje obecnie. Kosztem dużo tańszej rozbudowy. Wystarczy rozwinąć sieć połączeń regionalnych z Warszawą (w końcu lotnisk mamy mnóstwo, właściwie tylko Białystok nie ma, ale będzie mieć dobre połączenie kolejowe po remoncie LK6) i do 2040 mamy spokój.

      • 21 6

  • Pkm'ka nie wyszła... (20)

    Tak jak miała (czas i częstotliwość przejazdu, liczba pasażerów, przystanki, finansowanie itp.). A coś tam ambitnego ms wyjść. Nie da rady :(

    • 58 65

    • Można by zrobić te wszystkie nowe trasy w rok, ale...

      na taką skalę i w takim tempie budują u siebie tylko Chińczycy :)

      • 0 0

    • (10)

      Tylko że PKM jest pod butem PO więc nie ma co się dziwić. Przez te 8 lat poprzedni rząd bardzo zaszczepił w ludziach jakaś taka melancholię że eeee nie ma kasy! Nie opłaca się! Po co to komu!? Kasy na 500+ nie miało byc, a jest. Dziura budżetowa miała wynosić 60 mld a wynosi 30. Polaska miała zbankrutować,, a jestem w jak najlepszej kondycji. Wejście w łeb sie trzepnijcie wreszcie.

      • 26 52

      • jeśli tak jest pięknie, to gdzie kasa na emerytury i podwyżki dla pielęgniarek? (1)

        Kilka lat temu ojciec miał dostać min 50-60% pensji na emeryturze, teraz wyliczyli ledwo 30% pensji. Państwo nie ma kasy na podwyżki dla pielęgniarek i lekarzy, w szpitalach marność, nie ma kim i czym leczyć (wczoraj moja żona wyszła ponownie ze szpitala z dzieckiem i wiem o czym piszę, a i tak opieka dla dzieci nie jest tragiczna w porównaniu do innych...). Ta sytuacja oczywiście zaczęła się wcześniej niż rząd PISu, ale teraz on rządzi i nie mów mi, że jest tak kwitnąco. Zamiast wyrzucać kasę w CPK, który na dzień dzisiejszy jest tylko WYMYSŁEM, a nie INWESTYCJĄ i KONIECZNOŚCIĄ, ten bardzo mądry rząd od zmian, powinien nie myśleć nad wpisaniem się w podręczniki historii, że wybudował CPK i corocznie pompował miliardy w utrzymanie, tylko wreszcie być PIERWSZYM rządem, który faktycznie zreformuje służbę zdrowia, która będzie faktycznie działać i leczyć.

        • 28 0

        • eee

          działajaca słuzba zdrowia sie nie opłaca....trzeba udawac ze sie leczy ale z perspektywy dlugofalowej kto czesto choruje slabo rokuje...taka jednostka dla panstwa to tylko wydatki...dlatego chce doprowadzic do tego aby chorych leczyc zdrowaskami i rozmnazac sie jak kroliki aby zwiekszyc liczbe zdrowych osobników na zasadzie prawdopodobienstwa

          • 5 0

      • (2)

        Pogadamy za 5 lat. Zobaczymy czy będziesz też tak się mądrzył.

        • 17 8

        • (1)

          Najpierw było "pogadamy za rok" potem "pogadamy za dwa lata" teraz "pogadamy za pięć lat' za pięć lat będziecie bredzić "pogadamy za 10 lat" hahahah banda przygłupów.

          • 12 22

          • Gierek

            10 lat to jest tyle ile miał Gierek - z początku zajefajnie - 10 potęga gospodarcza świata a potem BUM - podwyżki cen żywności, inflacja i bankructwo. Kto się nie uczy na błędach ten w kółko popełnia te same.

            • 5 2

      • wiesz tylko tyle ile ci w przekazach dziennych Pisiory napiszą

        ... i tyle w temacie. PKM to akurat wielki sukces. O SKM na początku lat 50tych też tak mówiono, a dziś to kręgosłup Trójmiasta. Z PKM będzie podobnie.

        • 7 2

      • zapamietaj, co pisales

        Za Gierka tez bredzono, tak jak teraz ty bredzisz.

        Jak przyjdzie swiatowe spowolnienie gospodarcze (a przyjdzie wreszcie, cykle w koniunkturze sa nieuniknione), to dopiero zobaczymy, na co bylo.

        • 10 1

      • Za Gierka ludzie też byli przekonani, że mają dobrobyt, bo przed Świętami pomarańcze rzucili.

        • 16 1

      • gratulacje jeśli wierzysz Morawieckiemu i jego kreatywnej księgowości....

        • 23 4

      • Kolego niech te psy dalej ujadają,nawet to zabawne ten ból du.y :)

        • 12 13

    • Ludzie jeżdżą pkm wystarczy zobaczyć co na parkingach się dzieje

      Pomimo, ze rozkład jest mało zachecajacy

      • 4 0

    • PKM wyszła jako projekt (4)

      tylko zarządzca nie potrafi jej dobrze sprzedać - czytaj zachęcic nas do jazdy nią.
      to tak jak towar na pólce sklepowej - sięgasz gdy wiesz ze jest dla ciebie atrakcyjny i potrzebny
      a tak - kilku zarządców transportu w obrębie aglomeracji, przez korki rozregulowany schemat pociąg-tram-bus plus wysokie relatywnie koszty biletów oraz ich struktura (weź tu kup odpowiedni) no i spoleczenstwo w wiekszosci nieuprzejme
      w nowym jorku jest jeden zarząd na metro i autobusy - MTA, oraz prosty system poboru opłaty.
      Dają radę? pytanie retoryczne...

      PS. Politykę tudziez która partia co zrobila wsadzcie sobie między bajki. to małomiasteczkowe fantazje. transport opiera się na czym innym niż chorej miłości do jednej czy drugiej opcji.

      • 21 5

      • A Warszawie za 110 pln (1)

        Jeździsz czym tylko masz ochotę w pierwszej strefie a do wyboru SKM, WKD, autobus tramwaj i metro. Można?

        Trójmiasto to zascianek metropolii i wielka aglomeracja niemocy dialogu

        • 8 2

        • Gdańsk + Sopot, albo Gdynia + Sopot - bilet tandemowy na wszystko 140zł

          Proszę zauważyć, jak źle jest zbudowane Trojmiasto (jak drogo) przez to, że wszystko jest rozciągnięte.

          Należy dążyć do zabudowania białych plam na mapie Trojmiasta, co znacznie zmiejszy koszty utrzymania miasta (na kilometrze kwadratowym bedzie mieszkac wiecej ludzi, wiecej podatkow, krotsze przejazdy, mniej drog, mniej torowisk potrzebnych).

          • 1 3

      • nie, nie wyszla jako projekt!

        Jest zle zaplanowana, przeskalowana I przeplacona. Koszmar uzycia wynika z groszowych oszczednosci oraz "planowania"
        a. jakos to bedzie
        b. ludzie sie przyzwyczaja
        c. oby nam sie!
        d. po nas potop
        Jest przykladem zle prowadzonego przedsiewziecia (projektu), gdzie celem jest przerob kasy I zaliczenie punktow harmonogramy.
        W efekcie nie zaspokaja niczyich potrzeb, oprocz wykonawcow.

        • 4 10

      • czyli SKM Gdynia dała ciała...

        ale przecież to nie dziwi. Dziadostwo nie stanie się nagle super firmą

        • 5 6

    • (1)

      PKM jest zbudowana i działa a CPK skończy jak ten pod Madrytem albo i wcześniej

      • 14 2

      • Dalej zaklinaj rzeczywistość.

        • 1 5

  • Potrzeba centralnego psychiatryka

    dla tych co wymyslaja centralne porty lotnicze. Jak to mozliwe ze z podatkow finansujemy pensje takich kretynow?

    • 4 0

  • Szanowny Panie,
    Pan nie wie co Pan piszę. Dwie linie kolejowe obok siebie. Pan jest z Torunia lobbuje za tym połączeniem. To byłby ekonomiczny absurd i strata pięniedzy na remont torów do Bydgoszczy.
    jedyne normalne połaczenie to bezpośrednio na Płock, co przyspieszyłoby podróż na południe Polski.
    Poz tym na planach pana są pewne wady nie do usunięcia. Na torze jaki Pan wyznaczył znajdują się dwa duże parki krajobrazowe bogate w zwierzynę. Toruń ma doskonałe już połączenie z Sochaczewem, więc Pana projekt należy uznać conajmniej za absurdalny.

    • 3 0

  • Kiełbasa wyborcza (13)

    Obiecanki cacanki a wyjdzie jak zwykle. Wybierzcie nas (PIS) na następne kadencje a my wam zbudujemy....

    jj

    • 123 45

    • (9)

      kiełbasy wyborcze PO to tak, ale PiS realizuje obietnice wyborcze. Przykłady to tunel do Świnoujścia, kanał na Mierzei Wiślanej, zakopianka...

      • 18 34

      • niszczenie sądów też obiecali i robią (4)

        • 15 8

        • (3)

          jesteś czytelnikiem wyborczej?
          jesteś zadowolony z pracy sądów, z wyroków sędziów?
          a kradzieże dokonywane przez sędziów, jak je oceniasz?

          • 1 10

          • jestem czytelnikiem GW, pozytywnie oceniam postępowanie sądów i kradzieże batoników przez sędziów (1)

            zadowolony??

            • 0 2

            • Z incydentalnej, śmiesznej sprawy od miesięcy robi się szopkę polityczną. Może zamiast batonikom i wiertarkom przyjrzeć się lepiej Caracalom, Patriotom, okrętom, Autosanom i WOT-owi. Także nad lotami CASĄ do Krakowa. I zastanowić się nad rachunkiem.

              • 0 0

          • O nie!

            Znowu ktoś ukradł kiełbasę?
            News w sam raz do krajowych wiadomości.
            Na mocne argumenty nie mam kontry.

            • 6 2

      • (3)

        to dalej tylko obietnice .....

        • 18 6

        • Nie do końca... (2)

          Akurat PiS jest skuteczny w swoich działaniach. Oczywiście nie zawsze zgodnych z prawem i uzasadnieniem ekonomicznym, ale skuteczny. Choćbyśmy mieli później to spłacać przez 1000 lat, to pis wybuduje i tyle. Bo nie liczą się koszty, tylko MIŚ który musi powstać.

          • 19 3

          • (1)

            Bo z tym chorym prawem nie da się nic wybudować. Polacy to kombinatorzy i złodzieje, każdy o tym wie. Jak ktoś tylko się dowie że państwo wykupi jego działkę pod zabudowę czegoś to nagle się okazuje że w ciągu roku wyrosło tam 560 drzew w małym ogródku na działce. Jak to wszystko ma funkcjonować jak sami sobie robimy pod górkę? A prawa nie zmienisz bo świnie jeszcze kwiczą i chcą znowu do koryta i zaraz organizują zebrania że to wbrew konstytucji, dodać do tego durne wymysły Unii, samo to że działania aktualnego rządu jakieby nie były nie są im na rękę i wychodzi burdel taki jaki jest. PO PŁACZE a PiS chce coś zmienić, Ale nie może bo płacz Niemieckiego kapitału PO jest glosniejszy niż krzyk bitych Katalończyków. I tym się zajmuje nowe europejskie zsrr

            Dlatego powtarzam że w tym kraju nic się nie zmieni, zresztą jak w każdym innym kraju w którym ludźmi rządzi bieda.

            Pozdrawiam
            Młody obywatel

            • 0 4

            • A zastanawiałeś się jak to jest...

              że w krajach dojrzałych demokracji te same prawa unijne jakoś niczego nie blokują? Wręcz przeciwnie prawo się zmienia aby ułatwić, poprawić, przyspieszyć. Na prawo narzekają tylko bałaganiarze i nieudacznicy tacy jak polacy, grecy czy węgrzy. Tym krajom zawsze wiatr w oczy i spisek. A oni tacy świetni przecież...

              • 4 0

    • akurat to platforma dawała tylko kiełbasę wyborczą i nic poza tym, PIS realizuje swoje obietnice (2)

      i przyznaje to nawet mój Prezes w pracy który wcale nie jest pisiorem tylko uczciwie to ocenia, więc daruj sobie lewaku

      • 14 23

      • Pozdrowienia dla Prezesa

        Twojego guru ;)

        • 3 1

      • rany boskie argumenty na poziomie 10-latka. Potem się dziwimy kto nami rządzi - a tui widać jaki elektorat taki rząd. Wiadomo po co edukację niszczą.

        • 12 2

  • Polskojęzyczne wmówiły wielu, że w Polsce nic nie warto, nic się nie opłaca (19)

    Zaufajmy Polakom, a nie folksdojczom.

    • 91 175

    • Lepszy folksdojcz, niż nawiedzony idiota u władzy! (1)

      • 3 3

      • Idiota jest swój, folksdojcz służy innym, zawsze dbając o jego interesy, nie nasze.

        • 1 0

    • Ależ sa miasta które zaufały (3)

      Gdynia, Radom, Gorzów. Powiedzieli że się da i się dało. Zbudować lotniska. Wielkie, sprawne, pełne pasażerów.

      • 36 3

      • Jeszcze Szczytno.

        • 5 0

      • Przecież to twoi koledzy z po wybudowali. (1)

        • 7 29

        • Radom - symboliczny bubel wybudował niejaki Kosztowniak z PiS, który jeszcze potem posłem został. Takie rzeczy tylko w Polsce.

          • 30 3

    • (5)

      Za 20 lat na zachodzie będą latać dronami z prędkością 1000 km/h, a w Polsce... a w Polsce jak w lesie. Skończą budować tory na prędkość 200km/h

      • 10 12

      • I dalej będą spalać wungiel w piecu twierdząc że to innowacja (1)

        • 11 5

        • POgadamy jak ci gaz zakręcą :)

          • 0 1

      • (2)

        za 20 lat na zachodzie będzie non stop ramadan

        • 15 12

        • ty za dużo Torunia słuchasz. (1)

          u nas w Polsce od 30 lat codziennie masz szariat katolicki a od dwóch lat - szariat pisowski

          • 16 11

          • wiesz co to szariat?

            gamoniu?

            • 9 3

    • Polak ?

      Poważnie ?

      Oj, sprawdź swoje drzewko genealogiczne.

      • 3 2

    • zaufajmy funkcjonariuszom z Moskwy, bliskim przyjaciołom aparatu PiS

      • 6 3

    • (1)

      Szczerze mowiac, gdybym wierzyl tvn i gaz wyb, i je ogladal/ czytal, to chyba bym nie dal rady wytrzymac w tym kraju... A patrz Pan, nie ogladam/ nie czytam- i mam sie swietnie, i uwazam ze w Ojczyznie tez coraz lepiej;)

      A jakale z gaz wyb gul skacze..

      Ps zeby nie bylo- nie wierze tez tvp... ;)

      • 17 30

      • Cenzura i dyskryminacja w pisowskiej telewizji jest faktem

        Cenzura w TVP jest wprawdzie nie tak perfidna jak za poprzedników, ale jest też. W kilku miastach europejskich, także w Warszawie były kilkudziesięciotysięczne manifestacje rodziców sprzeciwiających się przymusowym szczepieniom dzieci - nigdzie w Europie nie pokazywali w telewizji relacji. W TV Info nie zapraszają dziennikarzy Warszawskiej Gazety, dlaczego? Redakcja tego tygodnika została przez niemiecki koncern medialny oskarżona i będzie rozprawa w sądzie - żadne polskie medium o tym fakcie nie poinformowało!!!

        • 9 8

    • bez tych (1)

      jak piszesz...folkzdojczow,jadlbys brukiew i popijal woda,ciemny polakówu

      • 27 37

      • a może

        mirabelki i szcz*w...

        • 12 4

    • ależ ty tępy nacjonalisto PiSowski.

      • 8 10

  • tristar (1)

    a ja to bym zrównał z ziemia całą ta warszawę i trójmiasto też bo tam żyją same jełopy i to sa największe wylegarnie szkodników

    • 2 0

    • Adolf

      Bierz tabletki i zrelaksuj się.

      • 1 0

  • HYPERLOOP!

    Nie budujcie żadnych archaicznych linii kolejowych!
    HyperLoop to przyszłość!

    • 2 1

  • My w Gdyni wykładamy jeszcze potrzebne 60 milionów (5)

    i tez ruszamy:))!
    Wszystko mamy, fajnie, że władza nas rozumie, potrzeba nam tylko lotniska:))!

    • 76 27

    • pytam się po co lotnisko w Gdyni? (1)

      Lepiej za te pieniądze wybudować drogi dojazdowe do dom bo już teraz trzeba stać w autobusie ponad godzinę

      • 7 2

      • No to tylko cofnijmy czas.

        i zaczynamy budowę. Świetny jest Twój plan.

        • 1 0

    • Odloty już macie dawno (2)

      • 20 9

      • Ale zdecydowanie mniejsze, niż twoje.

        • 1 4

      • Ty za to Janusz razem w ramię z ryżym zdrajcą odlecieliście dawno.

        • 8 15

  • Ta linia to nie tyle połączenie Trójmiasta z CPK, ile pólnocny odcinek kolejowego kręgosłupa Polski.
    Lotnisko będzie jego elementem wzmacniającym i słusznie, bo kręgosłup musi być jak najmocniejszy, tj. maksymalnie rentowny. CMK Północ cechować się musi:
    1) szybkością > 200 km/h
    2) profilami umożłiwiającymi podniesienie jej do 300 km/h
    3) spięciem bezkolizyjnym z CMK Południe - czyli ominięciem "Warsiafki mój złociutky"
    Według centralistów wszystko, co jeździ musi kursować do niej, lub przez nią.
    4) stanowić szlak dla szybkich pociągów towarowych o prędkości >120 km/h. Będą takie, będą.
    W sumie stara koncepcja z lat 70. Tyle. A wy platfuski siądźcie sobie w ciepłym fotelu i ze szklanką ciepłej kranówy zagłębiajcie się w przemówieniach towarzyszy z PO, radując się dynamiką werbalną tychże przykrywającą fenomelnae lenistwo inwestycyjne.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane