- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (108 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (128 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Nowa marina na Motławie gotowa do sezonu
Zanim przejmie ją miasto, nową mariną na Motławie zarządzać będzie prywatna firma. Przystań jachtowa przy moście Stągiewnym w Gdańsku czeka na operatora i na początek sezonu, kiedy zacznie przyjmować pierwszych wodniaków. Sam most, który od ubiegłego roku jest przeprawą zwodzoną, został już przejęty przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
Przystań jest już gotowa i czeka na otwarcie sezonu oraz pierwszych wodniaków. Długa na ok. 200 m pomieści ponad pół setki jednostek pływających. Dzięki temu, że most Stągiewny po przebudowie odzyskał funkcję zwodzenia, dostęp do przystani mają także większe jednostki o nieskładanych masztach.
Nowa marina czasowo w rękach prywatnych
Zanim przystań trafi pod administrację miejską, będzie nią zarządzać przez 9 lat Granaria, czyli jej inwestor. Po tym okresie zostanie przekazana w zarząd miastu.
W marinie przygotowano 60 miejsc dla jednostek pływających różnej wielkości.
- Zacumują w niej także houseboaty, czyli kapsuły do zamieszkania. Chcemy, żeby wynajęty przez nas operator mariny zapewniał nie tylko miejsca postojowe dla łódek, ale też serwis, części zamienne, niezbędną obsługę - informuje Bożena Wawrzewska z Granarii.
Most Stągiewny czeka na harmonogram
Co do mostu Stągiewnego - ten po remoncie i przebudowie od razu został przekazany przez wykonawcę miastu. Będzie nim zarządzać Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, który odpowiada także za uruchamianie kładki na Ołowiankę i za most zwodzony w Sobieszewie.
- Przejęliśmy obiekt, jesteśmy na etapie organizacyjnym, jeśli chodzi o jego obsługę - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Plan zakłada zwodzenie mostu Stągiewnego od majówki.
Kładka na Ołowiankę już w rozkładzie letnim
Kładka na Ołowiankę przeszła już na letni tryb pracy. W ciągu pełnej godziny jej pierwsza połowa przeznaczona będzie dla jednostek pływających, druga - dla pieszych. Obrotowa kładka na Wyspę Spichrzów będzie otwarta głównie dla pieszych.
- Ze względu na prace budowlane przy modernizacji Długiego Pobrzeża kładka obrotowa będzie obracana na potrzeby jednostek pływających wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu. Skorzystają na tym piesi, bo dla nich będzie ona dostępna przez większość czasu. Taki harmonogram obowiązywał będzie co najmniej do 31 sierpnia - wyjaśnia Kiljan.
kładka na Ołowiankę - harmonogram zwodzenia
kładka na Wyspę Spichrzów - harmonogram zwodzenia
Rejsy wędkarskie
Letnie zwodzenie mostu w Sobieszewie ruszy przed majówką
Od 30 kwietnia sezon letni zwodzenia rozpocznie się również na moście 100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski w Sobieszewie. Do 30 września most będzie otwierany dla jednostek pływających po wcześniejszym zgłoszeniu. Jeśli żadna z jednostek nie zgłosi potrzeby zwodzenia obiektu, pozostanie on opuszczony. W soboty, niedziele i święta dodatkowo most podnoszony będzie o godz. 21:00.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-04 07:28
Warto rozważyć odbudowę Mostu Matników jako zwodzonej kładki dla pieszych i rowerzystów (7)
Przy okazji warto także poprowadzić promenadę dla pieszych prowadzącą wzdłuż Motławy aż do przystani na Żabim Kruku. Oczywiście dostępną także dla ruchu rowerów.
- 78 6
-
2023-04-04 14:16
koszt do efektu nieopłacalny
- 0 1
-
2023-04-04 12:50
Myślę że zwodzenie mostu Stągiewnego samo wymusi odbudowę mostu Matników-Rogoźników. Przed wojną oba mosty były zwodzone naprzemiennie co zapewniało ciągłość ruchu. To również zapewnienie szybkiego dojazdu służb ratunkowych na wyspę Spichrzów. Wraz ze zwodzeniem Stągiewnego ten dojazd mocno się pogorszy.
- 2 0
-
2023-04-04 09:29
proponuję na Olszynce wybudować jeszcze kilka mostów zwodzonych na rowach melioracyjnych
i oczywiście zatrudnić całodobowe ekipy do obsługi
- 0 8
-
2023-04-04 09:00
Może most na Podwalu przedmiejskim też zrobić zwodzony (1)
Żeby sobie mogli przepływać
- 5 4
-
2023-04-04 12:02
ten most w takiej formie nigdy nie powinien tam stać jak i sama droga
która podzieliła miasto
- 4 1
-
2023-04-04 08:56
I na co taki wielki wydatek na kolejny most zwodzony + worki pieniędzy na jego utrzymanie ? (1)
- 3 11
-
2023-04-04 14:38
może wystarczy kładka niekoniecznie zwodzona. Tak czy inaczej wtedy, gdy Most Stągiewny będzie podniesiony
będzie jakaś alternatywa co najmniej dla niezmotoryzowanych.
- 1 0
-
2023-04-04 07:10
I dobrze (36)
że miasto otwiera się na wodę... Jeszcze tylko te tramwaje wodne gdyby kursowały... Ostatnio korzystałem w Sztokholmie... Za kilka PLN można przepłynąć z jednej części miasta do drugie. Promy co 10-15 minut. Można??? Dlaczego w Sztokholmie tak, w Wenecji tak, a w Gdańskie nie??? Czy jest na to jakaś logiczna odpowiedź?
- 101 11
-
2023-04-04 13:20
podatki w Polandii czy ukropolu
u nas sa tak wysokie ze przeszło 50% przychodu idzie na podatki a jeszcze utrzymanie firmy.
Ja miałem biznes i jak mam sie urobic i zarobic 20 tys to wole spokojnie zarobic 10 tys i nie bede tyrał na polityków i patologii co tylko patrzy za socjalem...25 lat ryrałem teraz mam mniej ale mam wyje...ne. Reasumujac ....u nas sie nie opłaca- 0 2
-
2023-04-04 12:03
Sztokholm cena biletu na nasze 7 zł
u nas przy kilkukrotnie mniejszych kosztach pewnie 30
- 0 1
-
2023-04-04 10:54
pieniążki
Sztokholm i Gdańsk mają znacząco rózne budżety , ich stać nae nie na prowadenie działalności deficytowej
- 1 0
-
2023-04-04 09:31
Sztokholm to stolica bardzo bogatego państwa, gdzie podatki są też bardzo wysokie (6)
Sztokholmu wojna nie zamieniła w morze ruin!!!! Gdańsk to tylko stolica województwa, która po ,,wyzwoleniu,, zaczęła odbudowywać starówkę od zera!! Jeszcze dzisiaj zostało bardzo dużo do odbudowy dla następnych pokoleń. Dalej w Szwecji nie było po wojnie 50 lat komunizmu, który dokonał kolejnych zniszczeń zwłaszcza w ludziach. Po upadku komuny
Sztokholmu wojna nie zamieniła w morze ruin!!!! Gdańsk to tylko stolica województwa, która po ,,wyzwoleniu,, zaczęła odbudowywać starówkę od zera!! Jeszcze dzisiaj zostało bardzo dużo do odbudowy dla następnych pokoleń. Dalej w Szwecji nie było po wojnie 50 lat komunizmu, który dokonał kolejnych zniszczeń zwłaszcza w ludziach. Po upadku komuny znowu w bardzo wielu sprawach zaczynaliśmy niemalże od zera. Szwecja to wolnorynkowy kraj od zawsze a my od niedawna. Tzw. transformacja gospodarcza bardzo dotkliwie dotknęła również Gdańsk, zwłaszcza poprzez upadek wielu firm. Idt,itd,itd.
Szwecję stać na najwyższy socjal ( nasze 500plus to pikuś) a Sztokholm stać na bardzo wysokie dopłaty do biletów komunikacji miejskiej. Tam też ochrona środowiska jest na najwyższym światowym poziomie!!! Samorządy w Szwecji mają olbrzymie dochody nieporównywalne z naszymi, tam nie ma polityki dodawania obowiązków samorządom (ostatnio kuriozalna sprzedaż węgla a w efekcie mamy zanieczyszczony tunel pod Martwą Wisłą, do umycia oczywiście na koszt miasta) a jednocześnie odbierania znacznych dochodów ( jak ostatnio np. Polski ład). Jeszcze długo by można pisać dlaczego stolicę Szwecji stać na bardzo wiele a prowincjonalne miasto w Polsce nie stać!!! Za nim się napisze coś ,,odkrywczego,, lepiej się chociaż przez chwilę zastanowić.- 6 1
-
2023-04-04 12:16
Mieszasz prawdę, z półprawdą i nieprawdą (1)
Nie wiem czy celowo czy z niewiedzy. Samorządy w Polsce same się pastwiły na państwowym i co niektórym wydaje się, że są jakimiś księstwami. Każdy samorząd podlega państwu, które jest w strukturze ponad. Jeśli ktoś tego nie kuma i stawia warunki to powinien być brutalnie i dyscyplinarnie wykopany na zbity pysk ze stołka państwowego. Polski ład też
Nie wiem czy celowo czy z niewiedzy. Samorządy w Polsce same się pastwiły na państwowym i co niektórym wydaje się, że są jakimiś księstwami. Każdy samorząd podlega państwu, które jest w strukturze ponad. Jeśli ktoś tego nie kuma i stawia warunki to powinien być brutalnie i dyscyplinarnie wykopany na zbity pysk ze stołka państwowego. Polski ład też chyba znasz z opowieści czerwonej gazety, bo chyba nikt pracujący na nim nie stracił, choć wielu tak to przedstawia. To trochę jak z hotelami w czasie covid, niby zakaz, niby miały być puste, a jak szukałeś miejsca to większość w Gdańsku była zajęta i ceny nie odbiegały od tych przed pandemią. Krzyczy gość jeżdżący nowym RS6, że na papier toaletowy gonie stać przez podwyżki w biedronce....
- 1 2
-
2023-04-04 14:43
hierarchia nie jest jedyną możliwą formą organizacji
Samorząd, jak sama nazwa wskazuje, nie musi "podlegać" państwu (rządowi centralnemu) tylko może być dla niego partnerem. Jeśli miałby "podlegać" nie byłby samorządem tylko delegaturą rządu centralnego ("państwa")
- 1 0
-
2023-04-04 10:15
(1)
odnośnie "dodawania obowiązków samorządom" w Szwecji. Tam samorządy mają znacznie więcej obowiązków niż u nas, więc już nie ma co im bardziej dodać :)
- 0 1
-
2023-04-05 07:25
Tylko, że oni mają na to fundusze.
W Polsce dokłada się obowiązków, a zabiera pieniądze.
- 0 0
-
2023-04-04 09:52
(1)
ile jeszcze będziemy wszystko tłumaczyć wojną i komunizmem?
Mamy od dziesięcioleci w trzech naszych miastach ludzi z tego samego obozu. nikt nie musi odkrywać koła na nowo. Przez te 30 lat można naprawdę zrobić dużo tylko trzeba ( tu za klasykiem) uważnie słuchać ludu, obiecać im czego oczekują i tu zaskoczenie...... zamiast wygaszać te oczekiwania ......je realizować. Tylko tyle i aż tyle.- 3 2
-
2023-04-04 12:23
tak długo, jak będą malkontenci, którzy narzekają jak jest tu źle
pamiętam jak wyglądał ten kraj w latach 90 i jak wyglądała Ukraina wtedy bo często tam jeździłem. Oni mieli bardzo rozwinięty przemysł, elektrownie, drogi jakieś powstawały, rolnictwo itp. My byliśmy gospodarczo o wiele niżej niż oni. Dziś jadąc w tamtym kierunku poza główne miasta mam wrażenie, że cofnąłem się w czasie do tych lat bo w wielu
pamiętam jak wyglądał ten kraj w latach 90 i jak wyglądała Ukraina wtedy bo często tam jeździłem. Oni mieli bardzo rozwinięty przemysł, elektrownie, drogi jakieś powstawały, rolnictwo itp. My byliśmy gospodarczo o wiele niżej niż oni. Dziś jadąc w tamtym kierunku poza główne miasta mam wrażenie, że cofnąłem się w czasie do tych lat bo w wielu miejscach bo chyba nic się nie zmieniło na plus. Owszem inne auta, ale jest brudniej i wszystko o wiele bardziej zaniedbane. U nas był przeskok taki jak byś pojechał w latach 90 z Polski do Niemiec. Ten rozwój był by nieporównywalnie większy, gdyby nas nie zniszczono, wymordowano i nie rozkradziono i potem rozkradano przez lata. Moglibyśmy być na poziomie dzisiejszych Niemiec albo Francji.
- 3 0
-
2023-04-04 09:31
Jest
Taki transport jest dość drogi niestety. Co innego promik przez rzekę a co innego dłuższe rejsy. Bardzo bym chciał żeby ze Stogow można było na główne miasto do pracy pływać, ale chyba jeszcze długa droga przed nami.
- 3 0
-
2023-04-04 09:17
Przyjdzie Duda i zrobi porzadek.
- 2 2
-
2023-04-04 08:43
logiczna odpowiedź: dojenie miast w tym Gdańska przez pisowski rząd centralny
- 5 4
-
2023-04-04 08:25
bo Gdańsk pomalu nadrabia zaległości z 50 lat. Niestety to nadrabianie idzie bardzo powoli i bez większej energii.
- 3 2
-
2023-04-04 07:44
(1)
przepraszam, Szwecja nigdy nie pozwoliłaby na budowę mostu, który całkowicie odcina ruch pieszy. Właściwie myślą o swoim mieście i jego mieszkańcach. To wszystko jest polskie. Nawet Niemcy mieli pobliski most dla pieszych.
- 11 5
-
2023-04-04 12:08
bo tam nie rządzi deweloperka
- 0 2
-
2023-04-04 07:32
I jeszcze w Hamburgu... Odpowedź brzmi - to kwestia skali. Gdańsk nigdy nie będzie Wenecją... (3)
- 6 4
-
2023-04-04 09:34
Gdansk nie musi być wenecją
Ja bym nawet wolał, żeby nie był. Gdansk ma być Gdanskiem - bramą RP i tej części Europy na morze. Nie zdziwię się jak po dzisiejszym wejściu Finlandii do NATO zaczną się tu poważniejsze inwestycje, a i bez tego przesuwamy się powoli do góry w rankingu miast nadmorskich
- 3 2
-
2023-04-04 07:37
Całe szczęście akurat (1)
Ale w Sztokholmie, gdzie klimat jest ostrzejszy, te promy kursują non-stop w cenie komunikacji miejskiej. Ok 10 SEK czyli 4,30 PLN... Lub w ramach karty miejskiej... Nie trzeba tu weneckich gondoli. Można?
- 13 3
-
2023-04-04 11:57
Ale w Sztokholmie...
Otwórz mapę i zobacz położenie tego miasta, ilość wysp, kanałów, marin.
- 1 0
-
2023-04-04 07:19
Ja Tobie wszystko wytłumaczę (14)
Ponieważ w Gdańsku , najpierw się buduje za baaaardzo duże pieniądze infrastrukturę (patrz Tramwaje wodne Gdańsk). Następnie przez 5 lat się to wszystko utrzymuje ( to tak zwana trwałość projektu - żeby nie było trzeba oddawać kasy do Unii). Po tych 5 latach "urzędnicy" orzekają, że to w sumie nie ma sensu i że za drogie. Przez kolejne kilka lat ta
Ponieważ w Gdańsku , najpierw się buduje za baaaardzo duże pieniądze infrastrukturę (patrz Tramwaje wodne Gdańsk). Następnie przez 5 lat się to wszystko utrzymuje ( to tak zwana trwałość projektu - żeby nie było trzeba oddawać kasy do Unii). Po tych 5 latach "urzędnicy" orzekają, że to w sumie nie ma sensu i że za drogie. Przez kolejne kilka lat ta infrastruktura ,jest częściowo rozkradana i traci na wartości ( obrasta mchem itd). Wtedy wpada się na pomysł aby to wszystko sprzedać za jakiekolwiek pieniądze albo wydzierżawić za tzw złotówkę znajomemu królika. Wówczas okazuje się ,że w prywatnych rękach zaczyna działać i radzi sobie dobrze , albo zmienia swój charakter i służy prywatnym interesom.
- 33 12
-
2023-04-04 12:05
czy my mamy tramwaje wodne ? (1)
zrobili punkty cumowania ale pływają krypy z lat 60 albo 70 za cenę biletu większą niż wodolot w Norwegii.
- 1 0
-
2023-04-04 13:40
już nie pływają , zostały tylko pomosty
- 1 0
-
2023-04-04 07:31
Tu królik - tam PiSiewicz (3)
A Kowalski traci... Oczywiście nie ten Janusz - intelektualny celebryta, lecz taki szarak z ulicy.... Natomiast nie wyciągałbym od razu królika z kapelusza... Może jest ktoś z UM kto nie boi się wytłumaczyć? Daleki jestem od spiskowych teorii dziejów. Patrzę na fakty - jak ktoś zarąbie 200 mln z NCBR to jest złodziejem, Jak ktoś kłamie nałogowo,
A Kowalski traci... Oczywiście nie ten Janusz - intelektualny celebryta, lecz taki szarak z ulicy.... Natomiast nie wyciągałbym od razu królika z kapelusza... Może jest ktoś z UM kto nie boi się wytłumaczyć? Daleki jestem od spiskowych teorii dziejów. Patrzę na fakty - jak ktoś zarąbie 200 mln z NCBR to jest złodziejem, Jak ktoś kłamie nałogowo, że gdy inflacja spada do 16% to ceny spadają - ten jest kłamcą... Akurat w tym wypadku nawet skazanym przez sąd... No to jak z tymi promami? Nie da sie kupić małym promików jak w Sztokholmie, które w cenie biletu ZTM kursowałyby po mieście? Choćby Główne Miasto - Westerplatte, a w sezonie do Sobieszewa. Regularnie i często... Nie da się???
- 7 3
-
2023-04-04 08:45
kup te promiki i za parę zł wóź pasażerów, wszak znasz się na biznesie (2)
- 5 6
-
2023-04-04 09:46
akurat coś zo słuzy mieszkańcom , nie musi przynosić zysku (1)
czy plac zabaw przynosi zysk?
czy boisko przynosi zysk?
czy park przynosi zysk?
czy komunikacja miejska przynosi zysk?
czy biblioteki przynoszą zysk?
Te wszystkie rzeczy nie przynoszą zysku i generują niemałe koszty ale są potrzebne dla mieszkańców tak samo jak tramwaj wodny , jak boisko i biblioteka. Dlatego pewne przedsięwzięcia i instytucje są dotowane. Oczywiście najłatwiej wycinać coś co z złego założenia nie mało przynosić aż takich obciążeń.- 10 0
-
2023-04-04 10:13
gorzej że w tym mieście robi się rzeczy niepotrzebne mieszkańcom i one tez sporo kosztują
rydwan, piaskownica na Dolnym Mieście, owieczki...itd.
- 3 5
-
2023-04-04 07:30
Napisz co obrasta mchem z tej inwestycji? (7)
- 8 17
-
2023-04-04 16:57
Przystanek wodny na Zabim Kruku. Działał chyba tylko 2 lata, od tamtej pory po prostu sobie stoi
- 0 0
-
2023-04-04 10:15
Napewno (1)
Przystanek na Górkach zachodnich.
- 4 0
-
2023-04-04 11:53
Korzystam z niego.
Kajakarz
- 2 2
-
2023-04-04 09:22
przystanki tzw. tramwaju wodnego na Wyspę Sobieszewską (1)
skończył się okres dotowania i okres jaki UE wymagała do utrzymania inwestycji i miś teraz sobie spokojnie stoi i niszczeje.
- 15 1
-
2023-04-04 11:53
Potwierdzam, stoi, i wodniacy korzystają.
- 2 2
-
2023-04-04 07:33
(1)
mój bilet na tramwaj wodny, to była miejska inwestycja.
- 18 5
-
2023-04-04 11:54
Tramwaj nie działa, ale są motorówki, które korzystają z przystanków.
Ale przepraszam wiesz lepiej....
- 3 5
-
2023-04-04 07:20
jest - nazywa sie pewnosc wybrania na nastepna kadencje
- 6 3
-
2023-04-04 07:54
No i super (9)
Teraz liczący 600 000 Gdańsk ma w historycznym centrum już prawie 1/4 tej ilości miejsc do cumowania co liczące 10 000 prowincjonalne Uckermunde. (Jakby dodać nasze okoliczne mariny i ich okoliczne mariny to wynik nie byłby lepszy) No i pomyślano o zdrowiu żeglarzy, jak się każdy przeleci na drugi koniec miasta do konteneru z WC to i trawienie będzie lepsze.
- 44 19
-
2023-04-04 21:51
A nie lepiej zrobić najpierw 20 miejsc dla jachtów i zobaczyć czy są używane?
I jeśli są, to dobudować więcej? Bo ja mam alergię na megalomańskie inwestycje w moim mieście, takie jak super betonowy węzeł przesiadkowy przy forum Radunia, gdzie w nic nie można się przesiąść, a na prawdziwym węźle przesiadkowym pod dworcem Głównym ludzie się na przystanku tramwajowym nie mieszczą.
- 0 1
-
2023-04-04 20:27
nie jesteśmy bogatymi Niemcami, a od czegoś trzeba zacząć (1)
Natomiast zgodzę się że temat ogólnie zaniedbany bo licząc zamożnością to powinniśmy mieć tych miejsc tylko 10 razy mniej niż Niemcy, a liczby te są jednak nieporównywalne. To tak jak w USA ilość operacji lotniczych jest 1000 razy większa niż w Polsce, a przecież ludzi tylko 8,5 raza więcej. To jak to możliwe że oni latają 100 razy więcej na osobę?
Natomiast zgodzę się że temat ogólnie zaniedbany bo licząc zamożnością to powinniśmy mieć tych miejsc tylko 10 razy mniej niż Niemcy, a liczby te są jednak nieporównywalne. To tak jak w USA ilość operacji lotniczych jest 1000 razy większa niż w Polsce, a przecież ludzi tylko 8,5 raza więcej. To jak to możliwe że oni latają 100 razy więcej na osobę? Kasa panie, KASA. Jednak mocno różni nas zdolność nabywcza a co za tym jeszcze bardziej idzie skłonność do wydawania pieniędzy na dobra luksusowe. U nas dobrem luksusowym nadal jest miód :D Nie ma co porównywać.
- 3 1
-
2023-04-04 20:52
Spójrz proszę na ich połączenia kolejowe, a chociażby nasze polskie. Zdecydowanie pod tym względem cała Europa wyprzedza USA. Wiesz ilu Amerykanów jest zdziwionych (pozytywnie), że można wsiąść do pociągu i przejechać nim przez cały kraj i Europę bez żadnych lotniskowych procedur?
- 2 1
-
2023-04-04 11:41
Uckermunde
Zamiast pisać o ilości mieszkańców obu miast należałoby podać i porównać ilość prywatnych jednostek pływających zarejestrowanych w obu miejscowościach.
- 3 0
-
2023-04-04 10:21
Nie 600 (1)
tysięcy, a 460 tys. mieszkańców ma Gdańsk. Plus oczywiście Ukrainki, ale uchodźców nie wlicza się do liczby stałych mieszkańców miasta. Równie dobrze można by latem powiedzieć, że Gdańsk jest milionowym miastem.
- 6 0
-
2023-04-04 11:15
483 oficjalnie plus 100 tys niezameldowanych
Na stałe czyli np studenci plus Ukraińcy,Białorusini .To nawet więcej wyjdzie..Co najmniej 30 tys Ukraińców mieszka tu od 10 lat i nie są uchodzcami
- 4 1
-
2023-04-04 10:12
(1)
Kilonia ma jeszcze większy ruch dużych jednostek (kanał kiloński), a marin jest ful. Każda z nich rozmiarów mniej więcej takich jak wszystkie gdańskie razem wzięte. Kilonia jest tak samo prowincjonalnym miastem - stolicą regionu. Ale sprawy wodne ogarnęli. To nie kwestia stołeczności czy dużego ruchu, ale woli. Miasto powinno zrobić konsultacje i
Kilonia ma jeszcze większy ruch dużych jednostek (kanał kiloński), a marin jest ful. Każda z nich rozmiarów mniej więcej takich jak wszystkie gdańskie razem wzięte. Kilonia jest tak samo prowincjonalnym miastem - stolicą regionu. Ale sprawy wodne ogarnęli. To nie kwestia stołeczności czy dużego ruchu, ale woli. Miasto powinno zrobić konsultacje i posłuchać co mają do powiedzenia wodniacy, zaprosić na spotkanie OZŻ, kluby żeglarskie, vlogerów żeglarskich, przedstawicieli środowiska. Myślę że wtedy by się coś sensownego urodziło w tej sprawie.
- 3 0
-
2023-04-04 14:46
jak na razie widać, że się rodzi
środki przeznaczone na budowę przekopu przez Mierzeję Wiślaną mogłyby zostać bardziej produktywnie wydane na ucywilizowanie szlaku turystyki wodnej Berlin - Gorzów Wielkopolski - Bydgoszcz - Elbląg.
- 1 0
-
2023-04-04 09:38
No ale Uckermunde ma trochę inną linię brzegową
Duzo bardziej sprzyjającą żeglarstwu. Uckermunde nie ma natomiast trzeciego na Bałtyku terminala głębokowodnego - z tych samych przyczyn. Poza tym nas musi być stać na te jachty, a ja np. dzięki głapie i naszemu rządowi swoje środki które miałem na małą łódkę oddaję bankowi.
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.