- 1 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (38 opinii)
- 2 Marsz Równości. Będą utrudnienia w ruchu (689 opinii)
- 3 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (55 opinii)
- 4 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (93 opinie)
- 5 Kierowca prysnął gazem w radnego (343 opinie)
- 6 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (201 opinii)
Nowa trasa PKM na południu Gdańska. Powstanie za 10-15 lat
Do 2023 roku powstanie studium przebiegu nowej linii PKM na południe Gdańska i do sąsiednich gmin. W pierwszym etapie, do 2030-35 roku, ma powstać co najmniej odcinek miejski o długości 3,7 km. Być może uda się znaleźć pieniądze na rozbudowę do sąsiednich gmin.
Z tego powodu samorządy planują rozbudować infrastrukturę kolejową w kierunku południowym.
W pierwszym etapie miałby powstać odcinek o długości 3,7 km wyprowadzony z linii SKM kończącej się w Śródmieściu, który odbije z przystanku Gdańsk Południe i pobiegnie nad Traktem św. Wojciecha, wzdłuż ul. Małomiejskiej, w kierunku pętli tramwajowo-autobusowej Łostowice-Świętokrzyska.
Biuro Rozwoju Gdańska przygotowało cztery warianty przejścia torowiska nad Traktem św. Wojciecha oraz trzy warianty dalszego przedłużenia linii z pętli Łostowice-Świętokrzyska.
Szczegóły przebiegu linii PKM na południe proponowane przez BRG
Trzy warianty przedłużenia linii PKM na południe
- włączenie się do istniejącej linii PKM między przystankami Jasień a Kiełpinek
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Kolbud
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Pruszcza Gdańskiego
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) - to dokument, który odpowie na pytania, którędy dokładnie pobiegnie nowa linia, oszacuje wstępny koszt budowy oraz jakie będzie jej oddziaływanie na środowisko.
- Mamy zabezpieczone środki z RPO na przygotowanie studium - deklaruje Struk. - Przy okazji chcemy zapewnić, że ten projekt będzie realizowany z udziałem okolicznych mieszkańców.
STEŚ, którego koszty szacowane są nawet na 5 mln zł ma być gotowy do końca 2023 roku, dzięki czemu możliwe będzie ubieganie się o unijne dofinansowanie na projekt i budowę.
- Zakładamy, że realizacja odbędzie się w perspektywie 10-15 lat - zapowiada marszałek.
Oficjalna nazwa tego projektu brzmi: "Pomorska Kolej Metropolitalna Etap II - Rozwój infrastruktury transportowej w południowej części Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot w powiązaniu z regionalną siecią kolejową Województwa Pomorskiego" - w skrócie: "PKM Południe".
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-06 12:29
Świetny pomysł (1)
To jest to, czego potrzebuje Gdańsk
- 18 9
-
2020-07-06 14:04
chyba potrzebowal
- 3 1
-
2020-07-06 12:30
Opowieści z mchu i paproci już w latach 70 nas tym mamili
nawet została rezerwa terenu w ciągu ulicy nakielskiej ale od kiedy istnieje pizzeria Leone Radnej KO Lecha Kazimierczaka teraz Wałęsa tam gdzie trasa ma się krzyzować to słuch o inwestycji zaginął . Takie mamy poklepywanie sie po ramieniu
- 38 2
-
2020-07-06 12:30
A tym czasem w Gdyni (3)
Co planuje się w Gdyni? Dlaczego władze miasta ma milczą?
- 18 0
-
2020-07-06 12:36
Jak to co? Świętojańska jednokierunkowa, teraz czas zamknąć jedną jezdnie Władysława IV. Następne pewnie będą światła na Drodze Gdyńskiej.
- 9 1
-
2020-07-06 12:44
PKM jest w gestii województwa - zauważ, że wypowiada się marszałek Mieczysław Struk. A na tym poziomie istotniejsze są np. Kartuzy; PKM w Gdyni to kompletna fikcja.
- 6 1
-
2020-07-06 14:01
W Gdyni Pinokio obiecuje jakieś hokus-pokus z finansowaniem z pieniędzy na coś, czego jeszcze nie ma...
- 2 1
-
2020-07-06 12:33
Niech deweloperzy sie doplaca.
- 23 1
-
2020-07-06 12:37
Brawo
świetny pomysł, do szybkiej realizacji ten odcinek 3,7 km, od Mostu Czerwonego do pętli Ujeścisko/ Świętokrzyska, 10 minut do Gdańska Głównego z południa brzmi jak bajka, do roboty!!!
- 36 3
-
2020-07-06 12:38
(2)
Ulica Nowa Świętokrzyska buduje się już z 5 lat i ani kawałek nie powstał, a już kolejne marzenia o kolei. Na kawałek asfaltu nie ma kasę, a na budowę torów i zakup składów kolejowych znajdą miliony. Żenujące obietnic aby jeszcze drożej sprzedawać ziemię i mieszkania na południu gdańska. Nawet na koszenie trawy i krzaków przy jezdniach nie ma kasy.
- 54 6
-
2020-07-06 12:52
rożne projekty = rożne budżety, inne datacje...
- 6 0
-
2020-07-06 12:53
prawidłowo
Inwestycje w transport publiczny a nie autostrady na zapupiach
- 5 0
-
2020-07-06 12:40
zbudują, bo nie będzie innego wyjścia (5)
ludzie mają mrzonki, że będą jeździć autem wszędzie. Niech lepiej modlą się o dobrą komunikację zbiorową. Już teraz nie opłaca się mieć auta, w centrum parkowanie za krocie przez cały tydzień, korki wszędzie itp.
Mieszkam w ŚSPP i sobie chwalę, że to powstało. Pierwszy weekend z całotygodniowym płatnym parkowaniem i już widać duże zmiany na plus, chociaż też na pewno nie wszyscy zapłacili, ale do jarmarku skończy się pobłażanie.- 15 12
-
2020-07-06 13:25
(4)
Mieszkam na południu. SKM to moje marzenie - autem do Wrzeszcza 30 minut, kolejką 20. Jest o co walczyć. Tramwajem 40 przy dobrych wiatrach.
- 7 2
-
2020-07-06 13:44
dodajmy, że jak już do centrum dojedziesz
to musisz jeszcze znaleźć miejsce parkingowe i za nie zapłacić
- 8 1
-
2020-07-06 14:07
a po co ty tu chcesz przyjezdzac? (2)
Zyj tam gdzie zamieszkales. kupuj i pracuj lokalnie. ucz sie tak samo.
- 3 2
-
2020-07-06 16:48
Ale ja chce poznawać świat (1)
A nie tylko na tej wsi Lawendowe ciągle
- 2 1
-
2020-07-06 19:31
Swiat mozesz poznawac na rozne sposoby. nawet rowerem rekreacyjnie.
Ale tu nie o tym.
- 0 3
-
2020-07-06 12:40
(7)
Nie, nie, i jeszcze raz nie! Jak można prowadzić kolej ludziom między domami? Trzeba było takie rzeczy planować wcześniej i budować w odpowiedniej odległości. A nie, jak już jest wszystko zabudowane, to jeszcze wcisnąć pociąg tuż pod oknami.
- 28 42
-
2020-07-06 12:44
można można
i nie musi to być uciążliwe
tylko że u nas, jak zbudują nową linię i puszczą na niej nowy tabor, to i tak rzęzi i hałasuje tak, jakby jechał na kwadratowych kołach, bo kamieniach. Dla mnie to jest niepojęte, że S-Ban może sunąć przez niemieckie miasteczko i jest prawie bezszelestny, a u nas takie rzeczy. Wiem, bo mieszkałem kiedyś w małym miasteczku, i to bardzo bliko przejazdu kolejowego. Pociąg szedł przez całą miejscowość i był mniej uciążliwy, niż auta.- 16 1
-
2020-07-06 12:51
(2)
zerknij do dokumentacji. trasa kolejowa przez orunie górną była za nim powstał pierwszy blok w tej dzielnicy. Kupując mieszkanie/dom należny sprawdzić lokalny plan zagospodarowania. to żadna tajemnica. Wzdłuż świętokrzyskiej i małomiejskiej jest celowo pozostawiona rezerwa na tą inwestycje
- 20 4
-
2020-07-06 13:13
(1)
to dość stara dokumentacja bo plany sięgają lat 70. Sporo się od tego czasu zmieniło
- 6 9
-
2020-07-07 15:39
do havla miał tak samo dojeżdżać w latach 70. Potem jednak miał jechac przez Kiełpino do lotniska a teraz odeszli od tego pomysłu i z rozmachem zrobili trasę naokoło przez Borkowo i Kowale :)
- 0 0
-
2020-07-06 13:45
Plany kolei w tym ciagu sa od lat 70-tych
No były, bo poprzedni prezydent je skasował.
- 10 0
-
2020-07-06 14:02
A dwupasmówki można?
- 3 1
-
2020-07-06 19:17
Tak tak i jeszcze raz tak. Przed zakupem mieszkania na ptasiej sprawdzałem ewentualny przebieg i będzie bardzo blisko mojego bloku. Chce mieć sprawną komunikacje za pare lat dla swoich dzieci jak będą w wieku młodzieńczym. Jakbym chciał mieszkać wśród łąk i lasów to kupiłbym działkę na Kaszubach
- 4 1
-
2020-07-06 12:42
Świetna wiadomość. Może uda się szybciej?;)
- 16 6
-
2020-07-06 12:45
drodzy gdańszczanie, żadnej linii nie będzie, wasi znajomi z kartuz wybiorą jak wybiorą (1)
i do 2030 nastąpi polexit, po nim naturalna zapaść, a potem wjadą tu jak po swoje ruscy.
- 15 22
-
2020-07-06 12:46
ale przecież za rządów pisu tyle dali
zbudowali 2% zakładanych mieszkań, a te na wolnym rynku podrożały tylko o 40%.
- 7 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.