- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (179 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (252 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (729 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (67 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (150 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (105 opinii)
Nowa trasa PKM na południu Gdańska. Powstanie za 10-15 lat
Do 2023 roku powstanie studium przebiegu nowej linii PKM na południe Gdańska i do sąsiednich gmin. W pierwszym etapie, do 2030-35 roku, ma powstać co najmniej odcinek miejski o długości 3,7 km. Być może uda się znaleźć pieniądze na rozbudowę do sąsiednich gmin.
Z tego powodu samorządy planują rozbudować infrastrukturę kolejową w kierunku południowym.
W pierwszym etapie miałby powstać odcinek o długości 3,7 km wyprowadzony z linii SKM kończącej się w Śródmieściu, który odbije z przystanku Gdańsk Południe i pobiegnie nad Traktem św. Wojciecha, wzdłuż ul. Małomiejskiej, w kierunku pętli tramwajowo-autobusowej Łostowice-Świętokrzyska.
Biuro Rozwoju Gdańska przygotowało cztery warianty przejścia torowiska nad Traktem św. Wojciecha oraz trzy warianty dalszego przedłużenia linii z pętli Łostowice-Świętokrzyska.
Szczegóły przebiegu linii PKM na południe proponowane przez BRG
Trzy warianty przedłużenia linii PKM na południe
- włączenie się do istniejącej linii PKM między przystankami Jasień a Kiełpinek
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Kolbud
- włącznie do linii 229 w okolicach Straszyna w kierunku Pruszcza Gdańskiego
Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) - to dokument, który odpowie na pytania, którędy dokładnie pobiegnie nowa linia, oszacuje wstępny koszt budowy oraz jakie będzie jej oddziaływanie na środowisko.
- Mamy zabezpieczone środki z RPO na przygotowanie studium - deklaruje Struk. - Przy okazji chcemy zapewnić, że ten projekt będzie realizowany z udziałem okolicznych mieszkańców.
STEŚ, którego koszty szacowane są nawet na 5 mln zł ma być gotowy do końca 2023 roku, dzięki czemu możliwe będzie ubieganie się o unijne dofinansowanie na projekt i budowę.
- Zakładamy, że realizacja odbędzie się w perspektywie 10-15 lat - zapowiada marszałek.
Oficjalna nazwa tego projektu brzmi: "Pomorska Kolej Metropolitalna Etap II - Rozwój infrastruktury transportowej w południowej części Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot w powiązaniu z regionalną siecią kolejową Województwa Pomorskiego" - w skrócie: "PKM Południe".
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-06 14:32
Kielbasa przedwyborcza
Myślę, że pomysł świetny i szczerze kibicuje włodarzom i kolejarzom w realizacji... Tylko jakoś to dziwne, że pomysł pojawia się kiedy mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska od dawna czekają na realizację np. Nowej Świętokrzyskiej. Tramwaj Aleją Adamowicza już jeździ, ale mieszkańcy narzekają - strasznie długo do Centrum jedzie. Zobaczymy jak z realizacją - na razie deweloperzy w natarciu a dróg brak...
- 19 2
-
2020-07-06 14:38
za 10 czy 15 lat to 200 razy beda zmieniac zdanie hehehehe
- 12 0
-
2020-07-06 14:54
...
Tramwaj...., teraz PKM... dorzućmy jeszcze na tą trasę samolot
- 7 2
-
2020-07-06 15:04
za mało, za wolno
Za 10 lat jeśli nie będzie porządnych alternatyw dla samochodu to transport dokądkolwiek nie będzie możliwy, bo wszystko będzie stało. Nawet bardzo drogie inwestycje w infrastrukturę drogową niewiele w tym temacie pomogą (a dużo zaszkodzą w innych)
- 5 0
-
2020-07-06 15:05
póki co dulkiewicz nie zrobiła nic w gdansku (2)
teraz będzie można powiedzieć, że chociaż chciała ... ale sami sobie ją wybraliśmy, a teraz żałujemy...
- 18 4
-
2020-07-06 17:42
Śmieci parkingi i bilety podrożały (1)
Mało?
- 6 1
-
2020-07-06 18:37
jarek trzymaj kota za .... to co zawsze
- 0 3
-
2020-07-06 15:16
Nowa Świętokrzyska rozwiąże połowę problemów (1)
Durny projekt prowadzący PKMkę m.in. przez osiedle domów jednorodzinnych nikogo nie zadowoli. Ulicę miasto obiecywało już ponad 20 lat temu. To realnie odciąży Łostowice i Kowale.
- 4 8
-
2020-07-06 15:17
Jakie problemy rozwiąże Ci Nowa Świętokrzyska? Jeśli nie będzie alternatywy komunikacyjnej dla tramwaju, która byłaby konkurencyjna czasowo z prywatnym autem, to wszyscy staniemy w korku na Havla i tyle będzie z tej Nowej Świętokrzyskiej.
Wspomnę jeszcze, że Nowa Świętokrzyska będzie mieć po 1 pasie, a drugi pas będzie przeznaczony na buspas.- 4 0
-
2020-07-06 15:21
Struk przypomniał sobie przed wyborami :) kto Ci uwierzy w takie słowa jak Wy wspólnego biletu na metropolię nie potraficie zrobić. Niby się fotografujesz z Aleksandrą, Jackiem i Wojciechem a nie robicie nic w tym kierunku!
- 12 0
-
2020-07-06 15:26
Tej nie ogarniaja
A rozbudowa w planach
- 6 0
-
2020-07-06 15:31
Nareszcie (2)
Szkoda tylko, że tak długo trzeba będzie czekać na to połączenie. Mam nadzieję, że przystanek
"Czerwony most" będzie w pierwszej kolejności, to już mnie zadowoli. Nie trzeba będzie przejeżdżać przez centrum Gdańska. Ta linia będzie zelektryfikowana?- 8 0
-
2020-07-06 16:01
(1)
Czerwony most był kiedyś świetną koncepcją - wiele miejsc parkingowych, centrum handlowe i dociągnięcie tam wszelkiej komunikacji.
- 3 0
-
2020-07-06 19:01
dobrze powiedziane "kiedyś" obecnie od wielu lat tam hula wiatr. Rozebrano tory kolejowe i nic kompletnie się nie dzieje.
- 0 0
-
2020-07-06 15:48
"do sąsiednich gmin" (5)
a później nawołujecie by podatki ludzie płacili w Gdańsku... Sami swoimi działaniami sprawiacie, że nawet Gdańszczanie wybierają sąsiednie gminy do zamieszkania.
No i pytanie: Czy sąsiednie gminy coś się dołożą do tej inwestycji?- 12 0
-
2020-07-06 16:02
(4)
Sąsiednie gminy mają problem, żeby sfinansować remont drogi, potrzebny wiadukt, a co dopiero budowę kolei od nowa...
- 5 0
-
2020-07-06 16:47
To ich problem (3)
Czemu my mamy płacić za komunikację dla nich?
Po to by jakiś emeryt dwa razy mógł pojechać na grzyby czy po to, by nam robili konkurencję w Gdańsku?
A może np po to by nam zwozili dzieci do szkół na które łożymy?
Chcą mieszkać za miastem to niech żyją po wiejsku. W każdym bądź razie nie na nasz koszt.- 4 2
-
2020-07-06 17:03
Jeśli wieśniak
Jest dla ciebie konkurencją to współczuję
- 0 4
-
2020-07-06 17:19
a robotnika chcesz? (1)
to jak ma dojechać?
na tłumy T4 na drogach również narzekasz?- 2 2
-
2020-07-06 18:32
w Gdańsku nie ma firm budowlanych?
Full.
T-4 kopcą a ludzie nie raz robią za grosze i na czarno bardzo często.
Praca, zamówienia wpierw dla Gdańszczan, tutaj ma kasa zostawać, później ma zostawać w województwie, Polsce i w UE.
Tak się buduje dobrobyt.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.