- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC
Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.
- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.
- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.
- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.
- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.
- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.
Opinie (292) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-19 18:39
(1)
Panie radny, pana argumentacja jest chybiona pod każdym względem. W biurowcach pracuje "trochę" ludzi, więc na pewno będzie używana, skoro są już korki w godzinach szczytu na Wita Stwosza? Poza tym będzie to skrót w stronę w/w Wita Stwosza i Polanki, co odciąży Grunwaldzką.
- 26 18
-
2020-01-20 10:57
Mieliście jeździć komunikacją publiczną, tak twierdził inwestor, a teraz chcecie swoje 4 litery podwozić samochodami pod same drzwi, a na weekend do mamusi, do małego miasteczka, gdzie sielska okolica, ogródki, małe domki. Nam mieszkańcom, w imię swoich chorych wyobrażeń o dużym mieście, macie ochotę zafundować piekło. Większość z was nigdy nie mieszkała i nie będzie w molochu jakim jest np. NY
- 0 1
-
2020-01-19 18:41
Ulica?
Po co ?Zostawcie trochę zieleni bo Gdańsk robi się betonowy.Z Gdańska robi się bunkier a potem płacz że zalało,że powódź.
- 44 16
-
2020-01-19 18:41
(8)
"Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy"
A te auta niby skąd się tam biorą? Przylatują? Przecież one korzystają z dróg publicznych w okolicy. Dodatkowa droga wspowuduje rozluźnienie ruchu w krytycznym miejscu na Grunwaldziej oraz wszystkich prawo i lewoskrętów tam prowadzących.
Przeraża mnie myślenie radnych.- 35 29
-
2020-01-19 21:25
(2)
naprawdę wierzysz, że jak się zbuduje drogę, to będzie łatwiej dojechać? będzie tylko jeszcze więcej korków.
- 7 2
-
2020-01-19 23:08
Nie no przecież każdy wie, że bez dróg się najłatwiej dojeżdża!
- 3 1
-
2020-01-20 03:37
W tym przypadku korki się nie zwiększą
Bo biurowce dalej będą miały tyle samo miejsc parkingowych
- 3 2
-
2020-01-20 10:04
a developerów, nie? on dopłaci ale ściągnie z klientów
- 0 0
-
2020-01-20 10:24
Nie zgadzam się (2)
Przecież to będzie kolejna zachęta na dojazd autem do OBC
- 2 1
-
2020-01-20 11:36
Ci którzy mają tam miejsca i tak jeżdżą autem (1)
Reszta nie zaparkuje, więc liczą na SM, która tych bardziej kreatywnych trochę utemperuje...
A coś tam trzeba zrobić, bo zatyka się koło OBC tak, że skuterem się nie idzie przecisnąć :/- 1 0
-
2020-01-20 13:20
Buspas, komunikacja, SKM, itp
- 0 0
-
2020-01-20 10:59
Inwestor obiecywał mieszkańcom, że pracownicy biurowców będą jeździć komunikacją publiczną, a teraz kosztem mieszkańców, chcecie dowozić swoje 4 litery pod same drzwi.
- 1 1
-
2020-01-19 18:44
Jezeli juz to niech 100% finansuje prywaciarz! (3)
Nie ma w tym żadnego interesu spolecznego. Jest wiele niedoinwestowanych lub zniszczonych drog, ktorych naprawa lub przedluzenie lezy w interesie ogolnym!
- 27 22
-
2020-01-20 02:55
Dokładnie (2)
A człowiek prywaciarza, niech stoi na początku i końcu drogi i wpuszcza tylko pracowników prywaciarza. Interes społeczny niech jeździ inną ulicą. Tą społeczną. Tak to widzisz bystrzaku ?
- 1 1
-
2020-01-20 08:45
Te "głupich" 3,5 miliona na drogę
to pewnie będzie skromny zysk z zapowiadanej podwyżki biletów.
Naprawdę warto robić tysiącom ludzi finansowo pod górę, aby kilkuset pracującym w Oliwie zrobić dobrze wbrew woli miejscowych?- 2 0
-
2020-01-20 10:40
Głupiutkiś
- 0 0
-
2020-01-19 18:54
decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy (1)
ile obłudy w tym stwierdzeniu...
- 32 11
-
2020-01-19 21:01
plany, plany, plany i wszystko będzie jasne. teraz dyskutujemy o czymś o czym został napisany artykuł, nasze obawy rozwieją pokazane plany tej inwestycji. 2 x 2 oznacza że dojdzie kolejne skrzyżowanie na Wita, przecinające tory, kolejne swiatła i korki. to, że pionek z obc coś tam mówi nie oznacza, że tak będzie - oni są od mówienia inaczej nie pracowaliby jako niedorzecznicy.
- 4 1
-
2020-01-19 19:00
To się ludzie wkurzą. Nie chcieli, by ludzie chodzili do pracy tamtędy
a oni im tam pier...ną ulicę : ) buahahahahaah!
- 34 7
-
2020-01-19 19:04
(2)
po co drogi rowerowe na ulicy o prędkości 30?Ktos ma pomysł na wyciągnięcie dodatkowej kasy?
- 23 6
-
2020-01-19 19:18
żeby rower mógł przejechać jak wszystkie samochody staną w korku.
- 4 4
-
2020-01-19 20:50
Bp nikt nie będzie jeździł 30kmh na dwujezdniowej drodze. To fikcja.
- 8 0
-
2020-01-19 19:15
(1)
"Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana"
To już zwykła Gdańska głupota, drogi niby są ale nic z niczym nie połączone, wszędzie trzeba nadrabiać trasy i to właśnie intensyfikuje ruch.
i jeszcze te 2 pasy - po co - i 2 lata budowy 400m ulicy - oni są nienormalni- 30 7
-
2020-01-20 02:57
Zapomniałeś dodać
Gdańska, niemiecka głupota... Przecież jest okazja, nie ?
- 0 0
-
2020-01-19 19:18
Ale po co?
Kawałek dalej jest Bażyńskiego przecież. No chyba, że buduje się ulicę do parkowania dla pracowników OBC.
- 34 7
-
2020-01-19 19:22
(4)
Szczyt głupoty, miejsc parkingowych itak tam nie przybędzie, ulica pod sama szkoła podstawowa na drodze, którą dzieci codziennie chodzą ze szkoły na lodowisko ( bo to jest szkoła sportowa i maja tam zajęcia) kolejny przykład dulszczyzny zarządzającej Gdanskiem.
- 45 7
-
2020-01-19 21:57
Dulkiewszczyzny (3)
raczej...
- 5 1
-
2020-01-19 21:59
pisowski troll a la Marlena (2)
- 1 6
-
2020-01-19 22:24
Fcuk POPiS (1)
Nie każdy komu nie podobają się nieudolne rządy prezydentki dulskiej musi być fanem Pisu, wbijcie sobie lemingi do tych waszych nierozgarniętych łbów że świat nie jest czarno - biały
- 10 0
-
2020-01-20 02:58
Jaki jest świat ?
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.