• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC

Michał Brancewicz
19 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gorąca dyskusja wokół Nowej Sudeckiej w Oliwie
W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza. W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza.

Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy GrunwaldzkąWita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.



Nowa Sudecka ma być ulicą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, które połączą al. Grunwaldzką z ul. Wita Stwosza. Jeden pas w każdą stronę służył będzie do jazdy na wprost, a drugi do zjazdu do kompleksu biurowego Olivia Business Centre. Po obu stronach ulicy znajdą się drogi rowerowe. Projektowana prędkość na ulicy to 30 km/h.

- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie. Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.

- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.

- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka. Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.

- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom. Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.

- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.

Opinie (292) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Panie radny, pana argumentacja jest chybiona pod każdym względem. W biurowcach pracuje "trochę" ludzi, więc na pewno będzie używana, skoro są już korki w godzinach szczytu na Wita Stwosza? Poza tym będzie to skrót w stronę w/w Wita Stwosza i Polanki, co odciąży Grunwaldzką.

    • 26 18

    • Mieliście jeździć komunikacją publiczną, tak twierdził inwestor, a teraz chcecie swoje 4 litery podwozić samochodami pod same drzwi, a na weekend do mamusi, do małego miasteczka, gdzie sielska okolica, ogródki, małe domki. Nam mieszkańcom, w imię swoich chorych wyobrażeń o dużym mieście, macie ochotę zafundować piekło. Większość z was nigdy nie mieszkała i nie będzie w molochu jakim jest np. NY

      • 0 1

  • Ulica?

    Po co ?Zostawcie trochę zieleni bo Gdańsk robi się betonowy.Z Gdańska robi się bunkier a potem płacz że zalało,że powódź.

    • 44 16

  • (8)

    "Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy"

    A te auta niby skąd się tam biorą? Przylatują? Przecież one korzystają z dróg publicznych w okolicy. Dodatkowa droga wspowuduje rozluźnienie ruchu w krytycznym miejscu na Grunwaldziej oraz wszystkich prawo i lewoskrętów tam prowadzących.

    Przeraża mnie myślenie radnych.

    • 35 29

    • (2)

      naprawdę wierzysz, że jak się zbuduje drogę, to będzie łatwiej dojechać? będzie tylko jeszcze więcej korków.

      • 7 2

      • Nie no przecież każdy wie, że bez dróg się najłatwiej dojeżdża!

        • 3 1

      • W tym przypadku korki się nie zwiększą

        Bo biurowce dalej będą miały tyle samo miejsc parkingowych

        • 3 2

    • a developerów, nie? on dopłaci ale ściągnie z klientów

      • 0 0

    • Nie zgadzam się (2)

      Przecież to będzie kolejna zachęta na dojazd autem do OBC

      • 2 1

      • Ci którzy mają tam miejsca i tak jeżdżą autem (1)

        Reszta nie zaparkuje, więc liczą na SM, która tych bardziej kreatywnych trochę utemperuje...

        A coś tam trzeba zrobić, bo zatyka się koło OBC tak, że skuterem się nie idzie przecisnąć :/

        • 1 0

        • Buspas, komunikacja, SKM, itp

          • 0 0

    • Inwestor obiecywał mieszkańcom, że pracownicy biurowców będą jeździć komunikacją publiczną, a teraz kosztem mieszkańców, chcecie dowozić swoje 4 litery pod same drzwi.

      • 1 1

  • Jezeli juz to niech 100% finansuje prywaciarz! (3)

    Nie ma w tym żadnego interesu spolecznego. Jest wiele niedoinwestowanych lub zniszczonych drog, ktorych naprawa lub przedluzenie lezy w interesie ogolnym!

    • 27 22

    • Dokładnie (2)

      A człowiek prywaciarza, niech stoi na początku i końcu drogi i wpuszcza tylko pracowników prywaciarza. Interes społeczny niech jeździ inną ulicą. Tą społeczną. Tak to widzisz bystrzaku ?

      • 1 1

      • Te "głupich" 3,5 miliona na drogę

        to pewnie będzie skromny zysk z zapowiadanej podwyżki biletów.

        Naprawdę warto robić tysiącom ludzi finansowo pod górę, aby kilkuset pracującym w Oliwie zrobić dobrze wbrew woli miejscowych?

        • 2 0

      • Głupiutkiś

        • 0 0

  • decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy (1)

    ile obłudy w tym stwierdzeniu...

    • 32 11

    • plany, plany, plany i wszystko będzie jasne. teraz dyskutujemy o czymś o czym został napisany artykuł, nasze obawy rozwieją pokazane plany tej inwestycji. 2 x 2 oznacza że dojdzie kolejne skrzyżowanie na Wita, przecinające tory, kolejne swiatła i korki. to, że pionek z obc coś tam mówi nie oznacza, że tak będzie - oni są od mówienia inaczej nie pracowaliby jako niedorzecznicy.

      • 4 1

  • To się ludzie wkurzą. Nie chcieli, by ludzie chodzili do pracy tamtędy

    a oni im tam pier...ną ulicę : ) buahahahahaah!

    • 34 7

  • (2)

    po co drogi rowerowe na ulicy o prędkości 30?Ktos ma pomysł na wyciągnięcie dodatkowej kasy?

    • 23 6

    • żeby rower mógł przejechać jak wszystkie samochody staną w korku.

      • 4 4

    • Bp nikt nie będzie jeździł 30kmh na dwujezdniowej drodze. To fikcja.

      • 8 0

  • (1)

    "Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana"

    To już zwykła Gdańska głupota, drogi niby są ale nic z niczym nie połączone, wszędzie trzeba nadrabiać trasy i to właśnie intensyfikuje ruch.

    i jeszcze te 2 pasy - po co - i 2 lata budowy 400m ulicy - oni są nienormalni

    • 30 7

    • Zapomniałeś dodać

      Gdańska, niemiecka głupota... Przecież jest okazja, nie ?

      • 0 0

  • Ale po co?

    Kawałek dalej jest Bażyńskiego przecież. No chyba, że buduje się ulicę do parkowania dla pracowników OBC.

    • 34 7

  • (4)

    Szczyt głupoty, miejsc parkingowych itak tam nie przybędzie, ulica pod sama szkoła podstawowa na drodze, którą dzieci codziennie chodzą ze szkoły na lodowisko ( bo to jest szkoła sportowa i maja tam zajęcia) kolejny przykład dulszczyzny zarządzającej Gdanskiem.

    • 45 7

    • Dulkiewszczyzny (3)

      raczej...

      • 5 1

      • pisowski troll a la Marlena (2)

        • 1 6

        • Fcuk POPiS (1)

          Nie każdy komu nie podobają się nieudolne rządy prezydentki dulskiej musi być fanem Pisu, wbijcie sobie lemingi do tych waszych nierozgarniętych łbów że świat nie jest czarno - biały

          • 10 0

          • Jaki jest świat ?

            • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane