• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC

Michał Brancewicz
19 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gorąca dyskusja wokół Nowej Sudeckiej w Oliwie
W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza. W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza.

Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy GrunwaldzkąWita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.



Nowa Sudecka ma być ulicą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, które połączą al. Grunwaldzką z ul. Wita Stwosza. Jeden pas w każdą stronę służył będzie do jazdy na wprost, a drugi do zjazdu do kompleksu biurowego Olivia Business Centre. Po obu stronach ulicy znajdą się drogi rowerowe. Projektowana prędkość na ulicy to 30 km/h.

- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie. Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.

- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.

- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka. Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.

- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom. Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.

- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.

Opinie (292) ponad 10 zablokowanych

  • Czemu taka nazwa ulicy? (4)

    Nazwa tej planowanej ulicy w ogóle nie pasuje do tej części Oliwy.
    Skąd taki pomysł? Czy ktoś to konsultował z mieszkańcami Oliwy albo pracownikami OBC?

    • 22 6

    • (1)

      Taka moda teraz na psucie wszystkiego. Na Kiełpinku gdzie są ul. Taneczna, Sympatyczna i Przytulna miasto nazwało nową ulicę Mariana. Czy tu trzeba coś komentować ?

      • 8 2

      • Dramat :( dobrze, ze nie nazwali ul. Janusza

        • 7 1

    • Nazwa (1)

      Dokładnie, do czego/kogo nawiązuje nazwa ulicy? Już lepiej ul. Cypisa, wieloletniego gospodarza obiektów sportowych UG, położonych w sąsiedztwie.

      • 3 1

      • Na czesc Pazdziocha

        • 0 0

  • Co Olivia Biznes Centrum robi dla Oliwy? (3)

    Co OBC robi/zrobiła dla mieszkańców Oliwy? Co ich marketing robi? Gdzie jest csr i lokalnie działanie? Na waszym FB Tylko boks dla białych kołnierzyków.. tylko na to was stać korpoaktywisci?

    • 35 8

    • (2)

      Płaci ogromne kwoty z podatków, misiu. Część z nich trafia do Oliwy. To nie takie trudne.

      • 3 4

      • Ogromna tzn. Jaka? I co z tej kwoty/z tych podatków zostało zrobione??

        • 0 0

      • ciekawe, jak trafia?

        Oliwa jako dzielnica nie posiada wydzielonego budżetu.

        Poza tym: przy polskich stawkach CIT i podatku od nieruchomości słowo "ogromne" jest nadużyciem. Proporcjonalnie to każdy robotnik płaci więcej w PIT.

        • 1 0

  • A Derdowskiego? (1)

    Praktycznie obok jest Derdowskiego. Jeśli ulica ma łączyć się z Wita Stwosza i nic więcej to nie rozumiem po co ona

    • 31 4

    • jak to po co ? bedzie słuzyć za parking dla pracowników obc

      • 4 3

  • Co za ściema... (5)

    Prywatny inwestor chce wydać 17 milionów... Po co? Żeby pracownicy mieli łatwiejszy dojazd do biura? Serio? 17 korpo-baniek za ominięcie jednego lub dwóch korków? 17 korpo-baniek za skrócenie im dojazdu do pracy o jedną lub dwie minuty? Przecież to jakaś brednia. Wita Stwosza nie jest drożną arterią, która da radę rozładować ruch generowany przez biura w Oliwie. 17 korpo-baniek wydaje się na inwestycję, która ma przynieść zysk, a nie dla poprawy komfortu siły roboczej. Ciekawe więc o co tu chodzi tak na prawdę i o czym nikt głośno nie mówi...

    • 52 9

    • Jak dla mnie, (3)

      to warunek miasta do pozwolenia na postawienie kolejnych biurowców

      • 12 1

      • Na dawnym boisku UG (2)

        Dokładnie tak może być :( teren po dawnym boisku UG wolny... a taka spokojna dzielnica to była. Oliwa to nie miejsce dla wieżowców. Tyle się mówi zieleni, wsparciu sportu czy kultury - a tu bach - zaraz zrobi się Olivia ten albo nawet fourteen :( szkoda ...

        • 10 3

        • (1)

          Przecież tam w okolicy stoi kilkanaście wieżowców.

          • 1 0

          • Ciiicho, bo sie wyda

            • 0 0

    • CBA

      Temat od razu do prześwietlania przez CBA.

      • 6 3

  • Po co ?

    Przecież to nic nie zmieni, uliczki są krótkie, nie mają połączenia z Polankami. Jest tramwaj, niech ludzie korzystaja z tramwaju, bedzie szybciej i mniej smrodliwie. Tam jest dużo starych lip i kaszta- nowców, kolejne zielone jeszcze miejsce, które chcą zabetonować. Nie ma miejsc parkingowych.pomysł paranoja.

    • 43 4

  • Moje dziecko chodzi tam do szkoly (9)

    Nie wierzę w to co czytam. Miasto k niby tez OBC promują transport miejski, a tu pomysł na ulice.. a gdzie te samochody będą parkować? Moje dziecko chodzi tam di szkoły i nie życzę sobie, żeby jakiś durny kierowca potrącił moje dziecko. Nikt nas nie powiadomił o tym, nie spytał o zdanie.. niech OBC lepiej wesprze szkole abo jakieś działania dla dzielnicy.. a nie 17 mln na nikomu nie potrzebna i zagrażająca bezpieczeństwu dzieci drogę. Gdzie konsultacje społeczne???

    • 44 12

    • Można podejrzewać, że wszystko jest po to, aby powstały kolejne biurowce. Bez powodu prywatny inwestor nie wyłoży kasy na samą drogę.

      • 12 2

    • A niby stawiamy na transport miejski

      • 7 2

    • Nie życzę sobie...

      Dobre. Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić ? Pisz śmiało.

      • 2 3

    • deurna madka jesiki i brajana (2)

      czego sobie jeszcze nie życzysz? my nie życzymy sobie byś targała bachory autem każdego dnia z dzielnic za obwodnica do tej szkoly bo przez takie jak ty sa korki

      • 1 5

      • Mój syn tez chodzi do tej szkoły, mieszkamy blisko i idziemy na piechotę. Z tego co zauważyłam, to większość dzieci i rodziców tak robi.

        • 5 0

      • jak na razie, to samochodem tam targają się korposzczury

        • 2 0

    • (2)

      Zapytaj w szkole ile kasy tam wpływa od obc

      • 0 1

      • szkoły nie mają swojej kasy - wszystko idzie do kotła Gdańska

        • 3 0

      • Którędy wpływa? Potokiem Oliwskim?

        • 2 0

  • Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy -

    klituś bajduś

    • 24 4

  • Kolejna paranoja zamiast ograniczac to rozbudowują mają gdzies bezpieczenstwo dzieci!! (3)

    • 26 6

    • Skoro szkoła sportowa,to dzieciaki pewnie sprawne i szybko biegają. (1)

      Zdążą uciec przed samochodem.

      • 4 2

      • Lotny popis

        Widać po wpisie

        • 1 0

    • Dlatego szkoly powinno sie budowac w szczerym polu, tak zeby do najblizszej drogi czy torow bylo minimum 5 kilometrow. Tylko wtedy zapewnimy maksimum bezpieczenstwa naszym milusinskim.

      • 1 0

  • (1)

    Pamiętam jak mówiono po co budują Obwodnicę Trójmiasta!

    • 12 9

    • Podziekuj Gierkowi

      Ta za jego czasów powstała obwodnica trójmiasta, Estakada Kwiatkowskiego

      • 4 1

  • przydałby się wiadukt na przedłużeniu Abrahama

    ta uliczka dużo kosztuje ale nie rozwiązuje głównego problemu: miasto jest przedzielone torami i tam gdzie jest przejazd tam są korki

    • 6 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane