• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe dworce na Półwyspie Helskim. Innowacja czy prowizorka?

ms
26 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Według pomysłu PKP, dworce sezonowe miałyby stanąć na stacjach, gdzie poza sezonem ruch jest minimalny, natomiast w sezonie trzeba obsłużyć dużą liczbę pasażerów. Dworzec sezonowy widziany od strony peronu.
  • Dworzec sezonowy widziany od strony miejscowości.

Na stacjach, gdzie na co dzień jest niewielu pasażerów, ale w sezonie ich liczba gwałtownie rośnie, PKP chce stawiać niewielkie dworce sezonowe. Na Półwyspie Helskim mogłyby się pojawić za 2 lata.



Jak oceniasz pomysł dworców sezonowych?

Dworce sezonowe to niewielkie obiekty, w których znajdzie się m.in. poczekalnia, niewielki lokal usługowy oraz zadaszona wiata. Szacowany koszt pojedynczego dworca to ok. 1 mln zł. Ten koszt obejmuje prace projektowe, budowlane i nadzór budowlany.

- Dworce sezonowe będą odpowiedzią na potrzeby Polaków licznie podróżujących w okresie urlopowym - przekonuje Jarosław Bator z zarządu PKP S.A. Tłumaczy, że w małych miejscowościach turystycznych, gdzie poza sezonem ruch pasażerski jest znikomy, utrzymywanie dużych obiektów jest kosztowne. - Dworce sezonowe zapewnią podróżnym niezbędną infrastrukturę oraz są znacznie tańsze w budowie i utrzymaniu.

Pierwsze prace przy ich stawianiu rozpoczną się na przełomie 2016/2017, a pasażerowie będą mogli korzystać z nowych obiektów już w sezonie wakacyjnym 2017. PKP planuje, że na Pomorzu takie obiekty mają stanąć w Juracie, Jastarni i Kuźnicy.

  • PKP planuje, że na Pomorzu dworce sezonowe pojawią się na stacjach w Juracie, Jastarni i Kuźnicy. Czy to oznacza wyburzenie budynków dworcowych w tych miejscowościach?
  • Budynek stacji w Kuźnicy.
  • Stacja kolejowa w Juracie.


"Innowacyjne Dworce Systemowe", w ramach których powstają obiekty sezonowe, to pilotażowy projekt PKP S.A., który zakłada wyburzenie dotychczasowych dworców i postawienie w ich miejscu nowych, mniejszych obiektów.

Mają to być kompaktowe, parterowe budynki, zbudowane z prefabrykowanych elementów i według standardowego wzoru, dopasowanego wzornictwem detali do konkretnej lokalizacji. Dzięki wcześniejszym analizom potencjału komercyjnego, dworce będą również lepiej zagospodarowane i dostosowane do potrzeb lokalnych społeczności.

Gotowe perony na stacji we Wrzeszczu

ms

Opinie (86) 2 zablokowane

  • Takie wiaty to powinny przede wszystkim stanąć:
    w Mrzezinie, Żelistrzewie i Chałupach. Ewentualnie w Juracie.
    Kużnica i Jastarnia mają ładne budyneczki, które powinno się odświeżyć i lepiej zagospodarować. Nic więcej......

    • 30 0

  • Proponuję, aby pijarowcy z PKP zajrzeli do słownika

    i przeczytali sobie definicję znaczenia wyrazu "innowacyjność".

    W zburzeniu dworcowego budynku i zastąpieniu go kontenerem nie widzą żadnej innowacyjności.
    1 mln złotych za "systemowy dworzec sezonowy" to niezła sumka, bo projekt ma być tylko jeden, realizowany na zasadzie copy+paste.

    • 16 0

  • w cywilizowanych krajach (1)

    tak wyglądają zadaszone parkingi dla rowerów.

    • 14 2

    • Podaj mi swoją definicję cywilizowanego kraju.

      Bo według nauki, cywilizacja jest wtedy gdy krajobraz jest ukształtowany przez człowieka. Chatki z antylopich odchodów nie liczą się.

      • 0 4

  • Na sezon wystarczy kontener z kasą i informacją i to wszystko. Linia na Hel to raptem jeden tor i szałowego ruchu pociągów tam nie ma.

    • 4 4

  • Dobry plan

    • 1 4

  • pomysł dobry, ale 1 mln za taką budę? Ze dwa domy można za to wybudować

    no chyba że budową zajmie się odpowiedni szwagier z odpowiedniej spółki z odpowiednim dojściem w ośrodkach decyzyjnych PKP

    • 20 0

  • A po co dworzec ???

    Skoro to ma być przystanek sezonowy to wystarczy wybudować przystanek podobny do PKM i umieścić na nich elektroniczne punkty informacyjne i biletomaty.

    Wiata nie musi być szklana, bo może też być zabudowana, aby rzadziej trzeba byłoby wstawiać szyby.

    • 5 5

  • a Hel to juz trojmiasto?

    mamy chyba swoje problemy :)

    • 4 8

  • Bardziej podpada mi to pod recycling, chociaż wizualizacja oki.

    • 13 2

  • Na wszelki wypadek obróciłbym też dworzec o 180 stopni w poziomie.

    • 26 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane