- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (227 opinii)
- 2 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (75 opinii)
- 3 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (104 opinie)
- 4 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (143 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (279 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (28 opinii)
Nowe dworce na Półwyspie Helskim. Innowacja czy prowizorka?
Na stacjach, gdzie na co dzień jest niewielu pasażerów, ale w sezonie ich liczba gwałtownie rośnie, PKP chce stawiać niewielkie dworce sezonowe. Na Półwyspie Helskim mogłyby się pojawić za 2 lata.
- Dworce sezonowe będą odpowiedzią na potrzeby Polaków licznie podróżujących w okresie urlopowym - przekonuje Jarosław Bator z zarządu PKP S.A. Tłumaczy, że w małych miejscowościach turystycznych, gdzie poza sezonem ruch pasażerski jest znikomy, utrzymywanie dużych obiektów jest kosztowne. - Dworce sezonowe zapewnią podróżnym niezbędną infrastrukturę oraz są znacznie tańsze w budowie i utrzymaniu.
Pierwsze prace przy ich stawianiu rozpoczną się na przełomie 2016/2017, a pasażerowie będą mogli korzystać z nowych obiektów już w sezonie wakacyjnym 2017. PKP planuje, że na Pomorzu takie obiekty mają stanąć w Juracie, Jastarni i Kuźnicy.
"Innowacyjne Dworce Systemowe", w ramach których powstają obiekty sezonowe, to pilotażowy projekt PKP S.A., który zakłada wyburzenie dotychczasowych dworców i postawienie w ich miejscu nowych, mniejszych obiektów.
Mają to być kompaktowe, parterowe budynki, zbudowane z prefabrykowanych elementów i według standardowego wzoru, dopasowanego wzornictwem detali do konkretnej lokalizacji. Dzięki wcześniejszym analizom potencjału komercyjnego, dworce będą również lepiej zagospodarowane i dostosowane do potrzeb lokalnych społeczności.
Gotowe perony na stacji we Wrzeszczu
Opinie (86) 2 zablokowane
-
2015-06-26 11:32
Takie wiaty to powinny przede wszystkim stanąć:
w Mrzezinie, Żelistrzewie i Chałupach. Ewentualnie w Juracie.
Kużnica i Jastarnia mają ładne budyneczki, które powinno się odświeżyć i lepiej zagospodarować. Nic więcej......- 30 0
-
2015-06-26 11:30
Proponuję, aby pijarowcy z PKP zajrzeli do słownika
i przeczytali sobie definicję znaczenia wyrazu "innowacyjność".
W zburzeniu dworcowego budynku i zastąpieniu go kontenerem nie widzą żadnej innowacyjności.
1 mln złotych za "systemowy dworzec sezonowy" to niezła sumka, bo projekt ma być tylko jeden, realizowany na zasadzie copy+paste.- 16 0
-
2015-06-26 10:58
w cywilizowanych krajach (1)
tak wyglądają zadaszone parkingi dla rowerów.
- 14 2
-
2015-06-26 11:26
Podaj mi swoją definicję cywilizowanego kraju.
Bo według nauki, cywilizacja jest wtedy gdy krajobraz jest ukształtowany przez człowieka. Chatki z antylopich odchodów nie liczą się.
- 0 4
-
2015-06-26 11:04
Na sezon wystarczy kontener z kasą i informacją i to wszystko. Linia na Hel to raptem jeden tor i szałowego ruchu pociągów tam nie ma.
- 4 4
-
2015-06-26 11:04
Dobry plan
- 1 4
-
2015-06-26 10:59
pomysł dobry, ale 1 mln za taką budę? Ze dwa domy można za to wybudować
no chyba że budową zajmie się odpowiedni szwagier z odpowiedniej spółki z odpowiednim dojściem w ośrodkach decyzyjnych PKP
- 20 0
-
2015-06-26 10:57
A po co dworzec ???
Skoro to ma być przystanek sezonowy to wystarczy wybudować przystanek podobny do PKM i umieścić na nich elektroniczne punkty informacyjne i biletomaty.
Wiata nie musi być szklana, bo może też być zabudowana, aby rzadziej trzeba byłoby wstawiać szyby.- 5 5
-
2015-06-26 10:54
a Hel to juz trojmiasto?
mamy chyba swoje problemy :)
- 4 8
-
2015-06-26 10:44
Bardziej podpada mi to pod recycling, chociaż wizualizacja oki.
- 13 2
-
2015-06-26 10:39
Na wszelki wypadek obróciłbym też dworzec o 180 stopni w poziomie.
- 26 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.