- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (85 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (40 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (10 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (299 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-17 08:56
to nie może być.. logo
i stare złe i nowe nie dobre :D :D :haha współczuję Wam pomorzanie!
ale teraz cała Polska jest graficznie promowana na "chybił-trafił" mam wrażenie :D :D chude lata !!!- 1 0
-
2015-04-17 09:21
jak to powstało
http://www.wiocha.pl/1219394,Nowe-logo-wojewodztwa-pomorskiego
- 1 0
-
2015-04-17 09:40
(1)
Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem -
oooooooo!- 2 1
-
2015-04-17 14:22
mentalność
no właśnie specyfika mentalności mieszkańców
od razu widać, że trafione logo- 0 3
-
2015-04-17 10:04
Taka negacja
W informatyce !Pomorskie oznacza: Nie pomorskie ;) O to chodziło? :)
- 5 0
-
2015-04-17 13:44
BOJKOT
Drodzy mieszkańcy pomorskiego! Proponuję wnieść jakąś formalną petycję. Ten słynny grafik powinien oddać nam nasze 90 000zł. Powinien być konkurs, jestem przekonana, że najgorszy projekt zgłoszony do konkursu byłby stokroć lepszy od tego.
Powininen się wstydzić ten, kto zaakceptował to logo.- 6 1
-
2015-04-17 14:02
kreska na gaciach i okres
- 2 1
-
2015-04-17 16:35
Czy ktoś może mi wytłumaczyć co ma symbolizować sr*czkowaty kolor pionowej kreski nad czerwoną kropką??? Skąd ten pomysł, kompletnie od czapy.. Szkoda :(
Ciekawe czy Andrzej Pągowski przedstawił alternatywne projekty.- 4 0
-
2015-04-17 19:39
promocja (1)
Myślę, że osoba odpowiedzialna za zamówienie znaku promocyjnego sama poda się do dymisji.
- 2 1
-
2015-04-17 20:58
myślę, że się mylisz... z żalem myślę... :-(
- 0 0
-
2015-04-18 11:29
chcieliście Platformę to macie
PiS pewnie nie byłby lepszy
- 1 1
-
2015-04-19 13:29
nieeleganckie ptfuuuuu
znak graficzny strasznie słaby, jako grafik powiem, że ohydny, ja zrobiłabym coś ciekawszego za mniejsze pieniądze, wielu grafików zrobiłoby coś dużo ciekawszego! te pieniądze spokojnie można było wydać na coś lepszego i bardziej potrzebnego; komu teraz jest potrzebne nagle nowe logo Pomorza! KATEGORYCZNIE PROTESTUJĘ PRZECIWKO WYRZUCANIU W BŁOTO PUBLICZNYCH PIENIĘDZY! a to logo zamiast przyciągać ludzi na Pomorze to tylko ich zniechęci; trochę nowatorstwa, trochę twórczego wysiłku przydałoby się włożyć w ten projekt, trochę więcej polotu i artyzmu; co to znaczy, że ktoś jest uznany w tym kraju? czy to znaczy, że ma odpowiednie znajomości?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.