- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (98 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (15 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-19 19:58
Niech ktoś mądrzejszy ,wytłumaczy mi co jest w tym logo,co ma promować nasze województwo?Wykrzyknik,czyli walcie drzwiami i oknami?Ewolucja zatoczyła wielkie koło i niektórzy chyba wracają do punktu wyjścia,przekaz rysunków z jaskiń był ciekawszy.
- 1 0
-
2015-04-20 10:46
Poprzedni - koszt 4 tys zł
i 1000 X lepsze logo było! Czyli tutaj mamy przypadek - i tak kupią bo jedziemy na opinii...
- 1 0
-
2015-04-20 10:49
Wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie"
Mam nowy znak, właściwie zbiór znaków wyjątkowych ułożonych wyjątkowo w układzie Ypsilon Logos - !@#$% - ? (1000 000 000 zł się należy bo jest nieporównywalnie bardziej wyjątkowe ) ;)))
- 0 0
-
2015-04-20 10:51
Dno!
- 1 0
-
2015-04-20 12:06
to logo to jakiś skandal
rozmazane g*wno i krwawa plama bezczelny skok na kasę gdzie jest prokurator
- 3 0
-
2015-04-21 15:27
logo
tak se patrzę raz na logo raz na te 9 dych - ... i nie widzę żadnej korelacji.
- 2 0
-
2015-04-21 17:29
Jaja
Ja też chciałbym duże pieniądze brać za każde pierdnięcie. Artystyczne takie z kleksikiem inspirowanym środkami przeczyszczającymi, ale i tak bym taniej brał ot tak zwyczajnie dla przyzwoitości.
- 3 0
-
2015-04-21 17:32
sr*czka i cieczka
sr*czka i cieczka.
- 3 0
-
2015-04-21 20:28
maluchy z niedotowanych prywatnych żłobków też robią takie projekty,ale za friko
I to jest O.K.
- 1 0
-
2015-04-21 20:43
może honorarium przeznaczy na szczytne cele - jakaś fundacja albo inne stowarzyszenie kolegi,jedno co się udało to dużo pary w gwizdek
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.