• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • Niech ktoś mądrzejszy ,wytłumaczy mi co jest w tym logo,co ma promować nasze województwo?Wykrzyknik,czyli walcie drzwiami i oknami?Ewolucja zatoczyła wielkie koło i niektórzy chyba wracają do punktu wyjścia,przekaz rysunków z jaskiń był ciekawszy.

    • 1 0

  • Poprzedni - koszt 4 tys zł

    i 1000 X lepsze logo było! Czyli tutaj mamy przypadek - i tak kupią bo jedziemy na opinii...

    • 1 0

  • Wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie"

    Mam nowy znak, właściwie zbiór znaków wyjątkowych ułożonych wyjątkowo w układzie Ypsilon Logos - !@#$% - ? (1000 000 000 zł się należy bo jest nieporównywalnie bardziej wyjątkowe ) ;)))

    • 0 0

  • Dno!

    • 1 0

  • to logo to jakiś skandal

    rozmazane g*wno i krwawa plama bezczelny skok na kasę gdzie jest prokurator

    • 3 0

  • logo

    tak se patrzę raz na logo raz na te 9 dych - ... i nie widzę żadnej korelacji.

    • 2 0

  • Jaja

    Ja też chciałbym duże pieniądze brać za każde pierdnięcie. Artystyczne takie z kleksikiem inspirowanym środkami przeczyszczającymi, ale i tak bym taniej brał ot tak zwyczajnie dla przyzwoitości.

    • 3 0

  • sr*czka i cieczka

    sr*czka i cieczka.

    • 3 0

  • maluchy z niedotowanych prywatnych żłobków też robią takie projekty,ale za friko

    I to jest O.K.

    • 1 0

  • może honorarium przeznaczy na szczytne cele - jakaś fundacja albo inne stowarzyszenie kolegi,jedno co się udało to dużo pary w gwizdek

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane