- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (59 opinii)
- 2 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (24 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (227 opinii)
- 4 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (244 opinie)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (153 opinie)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (316 opinii)
Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza
Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.
- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.
- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.
Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.
- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.
Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.
Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.
Miejsca
Opinie (500) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-16 19:28
to się nadaje do akcji 'posprzątaj po swoim psie' ;]
- 5 1
-
2015-04-16 19:31
(1)
lepsze od poprzedniego
- 2 8
-
2015-04-17 08:43
zgadzam się
100 razy lepszy od tego starego
- 1 4
-
2015-04-16 19:55
masakra
Kim jest Andrzej Pągowski?? Znanym grafikiem?? A skąd znanym..?? pierwszy raz słyszę... choć jak patrzę na jego portfolio, to rzeczywiście, kilka plakatów widziałem. Ale jak by ktoś spojrzał na moje portfolio to też mógłby tak powiedzieć.
Jestem grafikiem i wstyd mi za takie projekty i ich ceny.
To jest skandal.. to już któreś z kolei logo wzbudzające tyle negatywnych emocji.
Nie ma się co dziwić. Polacy robieni są w ch....
Nie twierdzę, że sam by lepiej zaprojektował to logo, ale na pewno nie kosztowało by 90 tys. Logo tyle nie kosztuje. To kolejny przekręt na kasę i tyle!- 9 1
-
2015-04-16 21:53
"Lisek goni jabłuszko"
- 1 0
-
2015-04-16 22:00
reklama regionu-obczajcie :)
- 0 0
-
2015-04-16 22:16
Konkludując: wszystkie powyższe komentarze powinny trafić do Pana Pągowskiego. Jak przeczyta może uniesie się honorem i odda kasę, a sobie uczciwie zatrzyma np. 500 zł. +VAT
- 3 0
-
2015-04-16 22:18
Jakby ktoś się poślizgnął na g i wybił sobie jedynkę...
smutek
- 1 0
-
2015-04-16 22:32
Nie ma honoru
napisalam opinie na jego profilu i wszlekie niepochlebne - kulturalne opinie zostalu usuniete, a chwile pozniej caly watek dotyczacy zachwytu nad wykonana praca.
90 tys zl... :) kto bogatemu zabroni
komusza mentalnosc- 5 1
-
2015-04-17 06:48
Wykrzyknik TRAGICZNY
OCHYDA, wykrzyknik TRAGICZNY jakby mewa sie zes*ała !!!!!!!!!!!!
- 5 1
-
2015-04-17 08:41
oj tam oj tam, naród we wszystko wierzy
znowu dziennikarze coś pokręcili z tymi 90 tys. zł
a to, jak w kawale:
nie ja ukradłem tylko mi
i nie samochód tylko rower- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.