• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • DLACZEGO NIE BYŁO PRZETARGU????

    to złodziejstwo zwykłe i wydawanie publicznej kasy

    • 10 0

  • 90 tys

    Zanim wyda się lekko ręką taką publiczną kasę warto się zastanowić ile czasu przeciętny polak musi pracować żeby tyle zarobić.
    Podejrzewam że to logo powstało w ciągu 1 dnia.

    • 5 0

  • Czy dziś na pewno nie Prima Aprilis?! (1)

    Ogólnie wychodzi 10 tyś zł za każdą literkę. Pewnie jak logo zycięży to za wykrzyknik będzie premia 50 tyś :)

    • 10 0

    • Co to jest "tyś"?

      • 0 0

  • do Pana Pągowskiego

    Wstyd by mi było coś takiego przedstawić klientowi, nawet najmarniejszemu, nawet gdyby to było za 500 zł :P, ale widać urzędasom wystarczy nasr.... byle nazwisko się zgadzało :/

    • 5 0

  • Proponuję logo Platformy Obywatelsiej na znak Pomorza...

    .... PO co sie oszukiwać, że jest inaczej....

    • 3 0

  • przemyśl, polkowice, suwałki

    każde z tych miast ma logo "ręcznie napisane" , bardzo przypomina nasze nowe .... no cóż , nic nowego, nic ładnego i zgapione z innych. Brawo dla Pomorzan-tak się wydaje u nas kasę, a co!

    • 2 0

  • smutne (1)

    to wygląda jak ostrzeżenie, Baczność strzeż się pociągu lub wysokie napięcie,
    albo jak cię budyń przywali to zostanie mokra plama

    • 3 1

    • wybrakowane logo

      Moim zdaniem logo jest nie skończone, pod napisem powinna leżeć kupa kamieni.

      • 1 0

  • Zamienić dobre na nowe..

    Stare logo było zdecydowanie lepsze. Tchnęło optymizmem i przekazywało jakąś treść. Nie mówiąc już, że było zdecydowanie tańsze...
    Kto - z nazwiska - wybierał?

    • 6 0

  • sens takiego logo...

    ile logotypów różnych regionów Polski, świata jest w stanie sobie przypomnieć przeciętny odbiorca?
    Ja pamiętam logo Hiszpanii sprzed 10, a może więcej lat... Odręcznie, nieco niedbale napisane Espania i słoneczko... Tyle... Zakładam, że Hiszpania włożyła sporo kasy w promocję tego znaku... Nie wiem, czy wciąż obowiązuje...
    A logotyp jakiegoś regionu?
    Sporo podróżuję i... nie pamiętam...
    Sorki, to sztuka dla sztuki... Nie wierzę, że się bada znajomość spontaniczną, czy wspomaganą znaku... Bo wyszłaby w granicach błędy statystycznego...
    Ot, wydawanie kasy dla wydawania kasy...
    Spokojnie mogło zostać to stare... Nie logo stanowi o postrzeganiu regionu!!!
    Dużo bardziej pamięta się blokadę założoną na koła turystom, brak miejsc parkingowych, czy brak lub brudne toalety... Sorki :-(

    • 6 0

  • https://www.facebook.com/grafikplakal/photos/a.1468493570048270.1073741828.1468491196715174/1654655784765380/?type=1&theater

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane