• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • Krew zalewa...

    Ludzie się męczą, uczciwie pracują, żeby płacić podatki, a te idą na takich durniów, jak urzędnik, który to przyklepał.... Niech się ten gość weźmie za uczciwą robotę, a nie zajmuje takimi oszustwami, wstyd!
    Powinien zwrócić te pieniądze co do złotówki, kur..... mać!

    • 9 0

  • graffiti

    Uwaga, wjeżdżając ujrzysz pomazane mury...

    • 2 0

  • żenada za 90tys zł

    masakra, jak można zaplacic 90 tys zł za takie cos... jak słuchalam rano w radio o tym nowym logo to myślę sobie skoro tyle ochów i achów, tyle kasy , "artysta" myślał nad tym rok to musze zobaczyc , wchodze na internet a tu ... myśle ze "zwykły "student asp za 10% tej kwoty wymyśliłby coś o wiele bardziej ciekawego niz jakis wykrzyknik, wow , brak mi słów

    • 6 0

  • są już przeróbki (3)

    internet nie zna litości...
    http://i1.kwejk.pl/k/obrazki/2015/04/1311afcfcd4108f0fc13acbfd811199b.jpg

    • 9 0

    • o fuuu...

      • 1 1

    • Dobre to ;) za 90 tys zł. zwłaszcza ;)

      • 2 0

    • o fuu fuu fuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

  • BOJKOTUJE !, ABY COŚ TAK ODRAŻAJĄCEGO PROPAGOWAŁO POMORSKIE !

    JEST TO TOTALNE NIEPOROZUMIENIE, MAJĄC AKADEMIĘ SZTUK PIĘKNYCH, STUDENTÓW, PROFESORÓW WYBÓR PADŁ NA TO ?!

    TO KPINA Z CAŁEGO REGIONU I SAMYCH OBYWATELI.

    • 12 0

  • Ciekawe ile koleś wziął za tą KUPĘ ??? (1)

    • 3 4

    • Minus za nieprzeczytanie nawet pierwszego akapitu artykułu.

      To naprawdę takie trudne? Litości...

      • 2 0

  • Tym razem autor dał ciała

    To chyba najgorszy, najbardziej banalny, nieczytelny, świadczący o braku wyobraźni lub po-imprezowym zmęczeniu, znak graficzny jaki widziałem w życiu. Panie Andrzeju PRL-owski minimalizm to epoka, która już dawno minęła i nie ma potrzeby do niej wracać. Niestety patrząc na ten znak graficzny dochodzę do wniosku, że zaczął Pan odcinać kupony od nazwiska. Niech Pan szybko przygotuje jakiś piękny plakat, aby zmyć żenadę stulecia, jaką jest przygotowane przez Pana logo.

    • 8 1

  • Żart? Wstyd...

    To jakaś kpina, mam się wstydzić, że jestem z Pomorza? 90 tyś zł, a jak ktoś poniżej zauważył, kojarzy się z Pomorzem tylko pod względem mewy z biegunką, projekt zrobiony na kolanie w 15 sekund. Panowie Pągowski i Świlski stracili w moich oczach, "o****ne Pomorze" taką markę chcecie stworzyć Panowie (proszę wybaczyć niecenzuralny wyraz, ale tak się nowe logo kojarzy)? Ja się pod tym nie podpiszę i do promowania Pomorza będę używał starego loga Pana Janickiego. Pozdrawiam Pomorzan spod starego Loga, reszcie dziękujemy i prosimy o zwrot pieniążków, chyba gwarancja obowiązuje?

    • 6 0

  • pokazałam wspólniczce to logo (prowadzimy działalność w branży grafik komp) ... (1)

    ... wspólniczka jest grafikiem ... popatrzyła i pyta:

    - Ile to kosztowało?

    Ja:

    - Dziewięćdziesiąt tysięcy ...

    Się dziewczyna aż kawą zakrztusiła z wrażenia. I powiedziała:

    - Skoro za to ktoś zapłacił dziewięćdziesiąt tysięcy złotych, to ja powinnam za swoje prace kasować wyłącznie w euro albo w funtach i to sto razy więcej.

    • 8 2

    • To niech.kasuje..wolny kraj.

      • 0 1

  • a mi się wydawało...

    że 100 000 USD, które Jobs zapłacił za logo NeXT to było dużo. w socjalizmie te rzeczy są o wiele droższe.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane