• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe logo i strategia promocyjna Pomorza

Michał Stąporek
15 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 13:25 (15 kwietnia 2015)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego. Projekt nowego znaku promocyjnego Pomorza, stworzonego na zamówienie województwa przez Andrzeja Pągowskiego.

Znany grafik Andrzej Pągowski zaprojektował nowy znak, mający stanowić podstawę dla promocji Pomorza, zarówno w kraju jak i za granicą. Projekt kosztował 90 tys. zł.



Który znak promocyjny bardziej ci się podoba?

Nowe logo jest elementem nowej strategii promocji regionu.

- Strategicznym wyzwaniem dla stworzenia marki regionalnej jest znalezienie jednego, spójnego i wyróżniającego województwo pomorskie przesłania, które powinno się dać łatwo utrwalić w pamięci potencjalnych odbiorców i zachęcić ich do zainteresowania danym regionem w kontekście swoich potrzeb - m.in. turystycznych, biznesowych czy edukacyjnych - przekonuje Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Specjaliści od promocji regionalnej, którzy biorą udział w odbywającej się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim konferencji "Nowa jakość w promocji regionu", podkreślają, że budowa wizerunku regionu jest zadaniem kompleksowym, znacznie trudniejszym niż budowanie marki produktowej, usługowej, marki korporacyjnej czy choćby marki miasta.

- Budowanie takiej strategii obejmuje szereg bardzo zróżnicowanych aspektów i dziedzin życia związanych z danym regionem, odnosi się do historii, kultury, stylu życia i mentalności mieszkańców, gospodarki i biznesu, turystki, specyfiki architektonicznej i atrakcyjności miejscowości, a także aspektów związanych z naturą, krajobrazem oraz klimatem - mówi Marta Chełkowska, dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Jakie są cechy Pomorza, dostrzegane przez mieszkańców innych rejonów Polski? Atrakcyjne, nadmorskie położenie, walory przyrodnicze, złożona historia z duchem wolności w tle.

Specjaliści od promocji dorzucają do tego jeszcze dynamiczną, zdywersyfikowaną gospodarkę, najatrakcyjniejsze walory turystyczne, najlepsze warunki do życia, czy najbardziej zadowolone z życia społeczeństwo w Polsce.

- Dla zobrazowania tego przesłania powstał znak promocyjny, dla którego inspiracją było szukanie uniwersalnych, prostych skojarzeń i symboli związanych z atrakcyjnością, radością życia, energią, czyli wartościami reprezentującymi Pomorskie. Tak narodził się wyjątkowy, o malarskim charakterze, znak "! Pomorskie" - dodaje Ryszard Świlski.

Autorem logo jest jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w kraju grafików - Andrzej Pągowski.

Poprzednie logo województwa, "Pomorskie dobry kurs", które było wybrane w konkursie, wykorzystywano od 2007 r. Jego autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Nagroda dla zwycięzcy wynosiła cztery tysiące złotych.

Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku. Znak promocyjny województwa wykorzystywany od 2007 roku.

Miejsca

Opinie (500) ponad 10 zablokowanych

  • ciekawe co byście napisali o nadgryzionym jabłku.. (7)

    czyli o logo Apple, albo o łyżwie Nike, kiedy powstawały.... Na pewno też byście wyśmiewali.

    Dobre logo jest ważne i firmy na całym świecie płacą bardzo duże pieniądze, za opracowanie odpowiednich znaków. Na amatorszczyznę za 5 tys. zł z pierwszej lepszej drukarni może sobie pozwolić właściciel osiedlowego warzywniaka, ale nie marka jaką jest województwo czy firma.

    • 3 12

    • serio nie widzisz różnicy między markami apple, nike i pomorskie (4)

      rozumiem, że będziemy mieć sklepy firmowe, dystrybucję w multibrandowych sklepach, do tego opakowania, logo na produktach etc.
      Ile logotypów regionów jesteś sobie w stanie przypomnieć ad hoc?
      Jaka jest rozpoznawalność starego logo? W czym nowe jest lepsze?
      Jak się przekłada na inwestycje w regionie? Na turystykę?

      • 9 2

      • a właśnie, że pamiętam np. logo warmia i mazury (3)

        też świetne logo.
        Teraz nasze Pomorskie doszło - jak zawsze innowacyjne i śmiałe w działaniach.

        Jedno już się udało - wszyscy o tym piszą !
        Nieważne jak, byle by nazwiska nie przekręcali :-)
        Dobry efekt PR-owy

        • 1 4

        • tak piszą... o niegospodarności urzędników... braku poszanowania wspólnej kasy... (1)

          • 3 0

          • to tylko tutaj piszą i opluwają, bo nie trzeba się rejestrować i podpisywać nazwiskiem

            taka to nasza odwaga....

            • 1 0

        • I kolejna potłuczona opinia... Justyno, pracujesz w tej branży? Bo bronisz kompletnego idiotyzmu.
          Jeśli ktoś pracuje w branży, to może kojarzyć to logo, nie przeczę, ale zwykły człowiek (do którego teoretycznie jest owo logo skierowane) już nie.
          Nie wiem, czego was tam uczą na kursach, ale jeśli to jest wg Ciebie dobry efekt PR-owy, to życzę powodzenia w tej pracy, przyda się, bardzo.

          • 1 0

    • też by pluli na Apple

      opluwanie to nasza narodowa tradycja

      • 1 2

    • Gościu, nie pisz bzdur, logo tego rodzaju nie było i nie będzie kojarzone tak, jak logo marki. Kojarzysz poprzednie logo pomorskiego? No właśnie, ja też nie.
      Tutaj urzędnik dał 90 000 zł za coś, co jest warte 500, no niech będzie 1000 zł. Przeceniasz wartość takiego napisu.
      To taka sama wartość, jak większość tzw. sztuki współczesnej. Wiesz, ktoś walnie klocka na chodnik, zrobi zdjęcie i krzyczy, że to sztuka.

      • 3 1

  • Ale za to jak ładnie prezentuje się na bieliźnie :)

    Ale za to jak ładnie prezentuje się na bieliźnie :)

    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/11102999_998402203518313_6337203335453681540_n.jpg?oh=6bd516e03ed2b2f940ae4528b794528d&oe=559D40CA&__gda__=1437532320_d05dea981a86849cf2ff25380201ba3c

    lub

    http://i1.kwejk.pl/k/obrazki/2015/04/1311afcfcd4108f0fc13acbfd811199b.jpg

    • 6 2

  • cena - informacja Radia Gdansk dzisiaj...

    .. to logo kosztuje... 90 000 ,- !!!

    • 2 1

  • Rebus: 2 ptasie odchody + napis = G@WNA POMORSKIE

    • 1 1

  • DNO

    o kuxwa, jakie dno. Fajnie są wydawane pieniądze podatników, nie ma co...

    • 2 1

  • znaczenie loga wyjaśnione pod linkiem

    http://www.wiocha.pl/1219394,Nowe-logo-wojewodztwa-pomorskiego

    • 1 2

  • jakby dodał więcej koloru

    mógłby wziąć dużo więcej. Ale i tak się wysilił!

    • 3 0

  • PORNOvskie - faktycznie by przyciagnelo ludzie heheh

    • 0 2

  • czytam i czytam komentarze... (2)

    Pojeździłem trochę po świecie , w tym europejskim też , i kur.....wa m...ć, gdzie byłem to sobie "LOGA " nie przypominam. O co chodzi z tym badziewiem,. Nowe wyprowadzanie kasy...? (tylko mała skala)

    • 5 1

    • (1)

      Super logo. Bardzo mi się podoba! Oby więcej takich inicjatyw promujących miasto:)

      • 0 2

      • widzisz Krysiu, nie zrozumiałaś, to nie promocja miasta

        • 1 1

  • 90 tyś za logo, chyba kogoś POgieło (1)

    Dziury w drogach, smród i ubóstwo. Lepiej 90 tysięcy przekazać na schronisko dla psów.

    • 5 1

    • Co to jest "tyś."?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane