• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście przez al. Grunwaldzką w Oliwie

Maciej Korolczuk
22 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC
  • Nowe naziemne przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej przy biurowcach OBC

Między biurowcami Olivia Business Centre a zakładem Bimet powstało przejście dla pieszych przez al. Grunwaldzką. Nowa zebra skróci drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych przy ul. Wita Stwosza oraz do przystanku SKM Przymorze Uniwersytet.



Piesi na ulicach Gdańska są przez urzędników:

Przypomnijmy, że o planach drogowców informowaliśmy już wiosną 2018 r.

Przejście zostało wymalowane przez obie jezdnie, a więc w sumie przez siedem pasów ruchu. Jest dwuetapowe, ale da się je pokonać w czasie jednej zmiany świateł. Pozwoli na to specjalny program sygnalizacji, który będzie włączał części pieszych zielone światło z kilkusekundowym opóźnieniem. Zebra powstała w ramach istniejącego już skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Według drogowców nie powinna więc w znaczący sposób wpłynąć na ruch w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza. Dzięki nowej "zebrze" wyraźnie skróciła się droga pieszych do najbliższych przystanków SKM i tramwaju na Wita Stwosza.
Nowa zebra jest nietypowa, bo część skrzyżowania została wymalowana ukośnie do osi jezdni, a nie - jak zwykle - prostopadle.

- Przepisy dopuszczają skos do 30 stopni. Zrobiliśmy przejście po skosie, aby skrócić drogę przejścia i przejazdu, a także żeby uniknąć dziwnych załamań chodnika lub drogi rowerowej. Tym bardziej że w tym układzie byłoby to załamanie takie, że pieszy nie obserwowałby nadjeżdżających pojazdów, ale miał je "na plecach" - dodaje Wawrzonek.

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

  • Mija kilka tyg od uruchomienia, przechodziłam 5-15 od dziennie, a koszty zatrucia środowiska przez hamowanie

    i ruszanie aut, większe korki - wielkie! Gdzie tu sens i myślenie prozdrowotne?!

    • 0 0

  • kolejne marnowanie kasy

    To przejście w żaden sposób nie skróciło drogi pieszych. Kto tędy chodzi to wie, że korzystając z już istniejących przejść można w dokładnie tym samym czasie dotrzeć na przystanki. To tylko głupie tłumaczenie UM, w którym od zmiany władzy robią wszystko, aby zatruć życie kierowcom. I ok. Ja na pewno z auta nie zrezygnuję. A nawet powiem więcej. Myślę o zakupie diesla. One roztaczają taką uroczą aurę tajemniczości podczas ruszania. Na drodze do pracy mam 26 "przystanków" ze światłami. A odcinek ma około 11km. Czy to nie przesada? To nie jest działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa i oraz ograniczenie smogu. Wiem. Niektórzy twierdzą, że w Gdańsku jest świetne powietrze... Otóż nie jest! Jest po prostu częściej wymieniane, ale toksyny są te same co gdzie indziej. Żałuję głosu na tę prezydent. Działania jej podwładnych (które ona aprobuje) niestety nie poprawiają jakości życia w trójmieście. A szkoda bo miasto ma ogromny potencjał.

    • 0 0

  • Eee tam ... (13)

    ... zróbmy deptak z dopuszczonym ruchem samochodowym z Grunwaldzkiej na długości tych nowych centrów BIZnesu.
    Po co robić n+1 przejść?

    • 113 72

    • (9)

      a po co robic n+1 pasów. po jednym pasie w jedna i druga strone i wystarczy

      • 28 6

      • dokładnie, zakazać aut, kto to widział auto w mieście?! (7)

        • 22 7

        • Wręcz odwrotnie (6)

          Czasy, kiedy przyjeżdżało się ze wsi z produktami rolnymi na targ do miasta i było zafascynowanym automobilami już minęły. Tylko "ciemnogród" nadal uważa, że to jest wyznacznikiem postępu cywilizacyjnego. Dla tych, którym bliższa jest kultura i mentalność zachodnia (do niedawna była to większość) posiadanie samochodu i codzienne korzystanie z niego nie jest już celem. Postęp cywilizacyjny to właśnie: zastępowanie miejsc parkingowych zielenią czy stojakami na rowery, uspokajanie i ograniczanie ruchu w miastach tym bardziej im bliżej centrum ,likwidowanie przejść podziemnych dla pieszych, dwuetapowych przejść czy wszelkiej infrastruktury, która powoduje podział miasta (jak np. Aleja Żołnierzy Wyklętych). W skrócie priorytet jest następujący: pieszy > transport publiczny > rowerzysta > transport zbiorowy komercyjny > przewóz osób komercyjny > samochody prywatne. Gdy praktycznie każdego posiadającego prawo jazdy stać na własny samochód korki będą zawsze niezależnie od ogromnych kwot wydawanych na rozbudowę i utrzymanie infrastruktury. Tylko zniechęcenie do korzystania z samochodu jest w stanie wpłynąć na zmianę sposobu przemieszczania się mieszkańców i mając do wyboru stać w korku zajmującym trzy pasy ruchu w każdą stronę lub przeciskać się pomiędzy zaparkowanymi samochodami wolę mieć wybór stania w korku na jednym pasie ruchu, jechania rowerem po wyznaczonym pasie lub spacerować po szerokim chodniku z nasadzoną zielenią i elementami miejskiej architektury. Wyznacznikiem postępu cywilizacyjnego jest to co miasto zaoferuje tym, którzy zrezygnują z jeżdżenia własnym samochodem.

          • 37 17

          • Widać codziennie (4)

            co miasto oferuje tym, co przesiedli się z samochodu:
            -notoryczne awarie
            -notoryczne spóźnienia tramwajow, nie mówiąc o autobusach (korki)
            - bylejaką i niebezpieczną infrastrukturę rowerową
            -brak bezpiecznych miejsc do zostawienia roweru
            -kpinę w postaci mevo
            -wiele innych

            Dlatego ludzie wybierają samochód zamiast tych utopijnych, lewackich mrzonek.

            • 31 13

            • Lewackie? Mrzonki? Czyli kopcenie zardzewiałym dizlem po płucach to prawacka normalność? To wybieram to pierwsze.

              • 0 0

            • Tak, postęp cywilizacyjny jeszcze przed nami

              ale właściwy kierunek powinno się obrać już teraz

              • 1 0

            • Szkoda, że nie można dać 10x plus...

              • 1 1

            • i dla te go jeż dżę au tem. testowałem rok jazdy z gdyni do gdańska, oczywiście tylko SKM

              bo cóz innego? i z ulgą kupiłem auto.

              • 9 2

          • To sie wyprowadz na zachod skoro Ci zle

            • 4 10

      • dokładnie zamiast 3 pasów niech będzie jeden pas jako deptak dla pieszych, drugi jako dodatkowe ścieżki rowerowe i 3 ewentualnie dla samochodów.

        • 25 8

    • Proponuję zrobić deptak na całej dłgości Grunwaldzkiej-aż do Gdyni (1)

      • 13 1

      • Faktem jest, że Grunwaldzką trzeba spowolnić

        Zobaczcie co się stalo na Bielanach w Wawie i jak ludzie protestują...
        Gdańsk, trzeba przyznać, był pionierem w spowalnianiu ulic, kiedy jeszcze mało kto wiedział co znaczy to pojęcie. Jednak teraz żmudne wdrażanie idzie dużo gorzej, bardzo wolno

        • 7 2

    • Juz sie nie skichajcie, macie płatne autostrady, możecie się tam lansować swoimi leasingami do woli. Miasto jest dla wszystkich, nawet dla hultajnóg, rolkarzy i pijanej "metalurgii" zbierającej złom.

      • 16 14

  • Ci, ktorzy nielegalnie parkuja na trawnikach pod Bimetem (12)

    Teraz na spokojnie beda mogli przejsc do biurowcow

    • 269 10

    • Mas zrację. To lobby z OBC wymusiło (1)

      Przecież przejście przy MCDonalds prowadzi krótszą droga zarówno do przystanku SKM z/do OBC. i**otyczny i nieprawdziwy argument autora. To samo nielegalny parking przy Bimecie. A wystarczy plecak granatów fosforowych i szybciutko trawnik by tam odetchnął.

      • 7 3

      • Powodzenia z tymi granatami. I odstaw gry.

        • 1 0

    • Szlachta może więcej (4)

      Było się uczyć robolu to też byłoby stać na samochód i mandaty ;))

      • 3 27

      • (2)

        Tylko, że większość tych roboli w Bimecie zarabia więcej i ma ciekawsza pracę niż lemingi na przeciwko ;)

        • 29 8

        • Przegrałbyś gdybys się założył :) (1)

          Nie masz pojęcia co powstaje w tych biurach. Ale codziennie z tego korzystasz :)

          • 2 8

          • ty też nie masz pojęcia

            chociaż tam pracujesz

            • 4 0

      • Od kiedy szlachta to tani roboczy plebs robiący w oustourcing'u?

        • 21 2

    • (1)

      racja-do kolejki to żaden skrót, a do tramwaju to już zupełnie nie rozumiem.

      • 59 4

      • dokładnie, jaki skrót do kolejki czy tramwaju

        raczej do pozostawionego auta pod Bimetem. Ciekawe kiedy Bimet postawi szlaban

        • 5 0

    • a co z tymi którzy codziennie parkują na trawniku i idą do bimetu?

      jest tam stała grupka wybitnie upośledzonych umysłowo którzy bezkarnie parkują na trawniku.
      Logiczne jest żeby na nim stanąć, muszą jeździć po chodniku, ale że myślenie jest obce straży miejskiej to nie robią nic żeby zaprowadzić tam porządek

      • 8 3

    • po trawnikach mozna chodzic a wiec i jezdzic czy parkowac tez mozna wiec nie widze problemu gdy go nie ma

      • 1 10

    • kiedy zaczną ich nosić w lektykach?

      • 36 2

  • Dulkiewicz,zrób z Grunwaldzkiej deptak,bo już nie dużo jej do deptaka zostało (6)

    a i może zagranica znowu jakąś nagrodę da np.za ochronę środowiska tym razem.

    • 118 69

    • Czytać umi? (3)

      Przejście przez 7 pasów ruchu.
      Umi? To nie gada bzdur.

      • 20 13

      • (2)

        Chyba ty nie umiesz, mu chodzilo o to, ze jest sporo przejsc na grunwaldzkiej, a ty cos o 7 pasach. Kogo interesuje ich dlugosc?

        • 11 22

        • A "mu" (muuu jak krowa) chodziło o to, że przejście dla pieszych przecina 7 pasów ruchu dla samochodów, więc daleko tam od robienia deptaka.

          • 1 1

        • "sporo"

          • 8 2

    • Pisuar, (1)

      Może tak wsiądziesz do SKM-ki i uwolnisz to miasto od jednego auta w leasingu 500+?

      • 2 5

      • Nie mieszkam w postkomunie w Gdańsku a od 40 lat w Niemczech.

        • 1 1

  • Co ze zlikwidowanymi przejściami we Wrzeszczu? (9)

    Mieszkańcy nie mają takich samych praw jak korpoludki?

    • 137 29

    • W Gdańsku jak na wsi priorytetem jest ruch kołowy...

      Najważniejsze, by czterema kołami zajechać do własnej zagrody. Reszta się już nie liczy....

      • 0 0

    • (2)

      Najgorzej jest w godzinach szczytu przy CH Manhattan. Zlikwidowano przejscie przy centru, handlowym i teraz jest sajgon.

      • 16 3

      • i przy jaśkowej

        • 0 0

      • Tam powinny być przejścia podziemne bo wchodzą bezpośrednio na poziomie -1 CH Manhattan

        • 8 8

    • we wrzeszczu to przejscie kolo miniatury to byl wieloletni blad systemu

      • 3 1

    • sporo ludzi w tej okolicy (olivia star) mieszka i pracuje wiec to dobry pomysl z tym przejsciem a poza tym ruch usprawni i zachamuje piratow z karaibow w chevroletach z lpg

      • 2 2

    • A na placu Wybickiego nie udało się namalować pasów "na skos" ?

      spowalniacze i ograniczniki są, a przejścia (pasów) nie ma ...

      • 2 0

    • Przejścia piesze we Wrzeszczu

      Trochę z niedowierzaniem przyjąłem ew. zamiar reaktywacji przejść w ul. Grunwaldzkiej. Kiedyś...ch,cho.. było przejście vis a vis Poczty , gdy PDT tętnił życiem...Było wiele wypadków śmiertelnych...tramwaje były wtedy na dwie korbki. Przejście do ul. Libermana - dzisiaj Waryńskiego...no może , w porywach ale trafika pnie się w górę co nie jest korzystne....Ale niech mędrcowie ( en ? ) od komunikacji miejskiej wezmą to na swoją cherlawą klatę w imieniu Miasta !

      • 4 5

    • niedlugo przez Grunwaldzką we Wrzeszczu pojawi się kilka nowych przejść

      np. na wysokości ulicy Sobótki

      • 16 8

  • A może by tak Grunwaldzką w rejonie nowych i kolejnych planowanych biurowców przerobić na deptak?? (2)

    Widzę taką realną potrzebę w perspektywie najbliższych KILKU lat... A w parterach biurowców gastronomia... Ca na to gdańscy planiści z BRG?

    • 1 0

    • Kasuję krocie za taką opinię :) (1)

      • 0 0

      • A nic mnie to nie kosztuje ;)

        trzeba mieć tylko trochę oleju w głowie....

        • 0 0

  • Przejście dla pieszych .....

    Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów ok w tym miejscu ! W przyszłości można by było rozważyć bezkolizyjne przejscie podziemne dla pieszych lub kładkę nad ulicą Grunwaldzką co pewnie bardziej ucieszyłoby kierowców tego odcinka drogi.

    • 1 0

  • (2)

    Widzę że internetowe trolle ostro działają. Albo to jeden, który ma za zadanie pisać 100 razy to samo, byle tylko było go widać. Ciekawe, ile taki zarabia

    • 0 2

    • Chopie, miliony zarabiamy, grube miljony!!!1111

      • 0 0

    • Sprawdź sam

      • 0 0

  • Wawrzonek powinien dostać nagrodę Nobla w dziedzinie komunikacji (2)

    Za doskonałe pomysły:
    - instalację spowalniaczy na ul. Polanki (jezdnia zniszczona na całej długości)
    - wprowadzenie strefy 30 w starej Oliwie gdzie kocie łby i tak nie pozwalają na jazdę powyżej 10 km/h
    - instalację spowalniaczy na (!) przejściach dla pieszych na ul. Hallera

    • 2 0

    • i**otyzmy na każdy kroku. (1)

      Spowalniacz przed samym przejściem,jak się rozpędzimy i zagapimy to nie wyhamujemy przed pieszym na przejściu bo koła będą w powietrzu.Skrzyżowania równorzędne i same stłuczki bo ktoś na tablicach chciał zarobić i te 30km/godz,śmiech.Kruszec na Grottgera zamiast bruku który był pod asfaltem a na którym nogę można zwichnąć i samochód rozwalić.Na skrzyżowaniu Grottgera z Kasprowicza i Tetmajera same stłuczki,spowalniaczy nie ma mimo iż skrzyżowań przez zieleń nie widać.Może kiedyś Sycylia padnie i Gdańsk przywrócimy do dawnej świetności a nie będzie to łatwe po tylu latach degradacji miasta.

      • 1 0

      • A poprzednie kocie łby były w lepszym stanie

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane