• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przystanki PKM w Gdyni przyciągają pasażerów

Maciej Naskręt
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przystanek Gdynia Stadion. Przystanek Gdynia Stadion.

Rośnie liczba pasażerów korzystających z nowych przystanków PKM w Gdyni - Karwiny zobacz na mapie GdyniStadion zobacz na mapie Gdyni. W styczniu skorzystało z nich 9 tys. osób, czyli o 91 proc. więcej niż w grudniu 2017 r.



Czy korzystałeś już z nowych przystanków w Gdyni?

Sprawdź rozkład pociągów SKM i PKM

Przypomnijmy, że dwa nowe przystanki PKM w Gdyni zostały udostępnione pasażerom 10 grudnia, kiedy odjechał z nich pierwszy kursowy pociąg. Ponieważ jednak na początku grudnia funkcjonował jeszcze nieczynny dziś przystanek Wielki Kack, można porównywać oba miesiące.

W grudniu ze stacji w Wielkim Kacku i Karwinach (oddalone od siebie o kilkaset metrów) skorzystało ok. 3,2 tys. pasażerów, czyli tyle samo, ilu skorzystało z samego tylko Wielkiego Kacka w listopadzie. Natomiast w styczniu przez stację Karwiny przewinęło się już 5,5 tys. pasażerów, czyli ok. 2,3 tys. pasażerów więcej.

Poprawiają się wyniki także na zupełnie nowej stacji Stadion. Przez 21 dni grudnia przewinęło się przez nią ok. 1,2 tys. pasażerów. W styczniu było ich już 3,5 tys.

Sumując: w styczniu z obu nowych przystanków skorzystało łącznie 9 tysięcy osób, czyli aż o 91 procent więcej niż w grudniu.

Zdaniem władz samorządu województwa pokazuje to ogromny potencjał komunikacyjny terenów położonych wzdłuż linii kolejowych obsługiwanych w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i potwierdza słuszność zlokalizowania dodatkowych przystanków PKM w tych właśnie rejonach Gdyni.

Liczba pasażerów na poszczególnych przystankach. Liczba pasażerów na poszczególnych przystankach.
Wzrosła liczba pasażerów PKM także na stacji Gdynia Główna. W grudniu 2017 r. było ich 16,5 tys., a w styczniu 2018 r. już 18,5 tys. (wzrost o 12 proc.).

Z przewozów kolejowych korzystają tu nadal mieszkańcy tych samych dzielnic Gdyni, jednak nowy przystanek położony jest bliżej nowych osiedli mieszkaniowych, dzięki czemu kolej stała się obecnie atrakcyjniejszym środkiem transportu dla większej liczby osób.

- O ile na początku, w grudniu, na Karwinach wyraźnie dominował ruch w kierunku Gdańska i z powrotem, to w styczniu zaobserwowaliśmy już także wzrost przejazdów pomiędzy Karwinami i Gdynią Główną - mówi wicemarszałek Ryszard Świlski.
W przygotowywanej korekcie rozkładu jazdy, jaka wejdzie w życie w marcu 2018 r. , pociągi na tej trasie mają zostać jeszcze lepiej dopasowane do godzin pracy np. w biurowcach przy ul. Łużyckiej, w sąsiedztwie przystanku Gdynia Stadion.



Pasażerów może być jeszcze więcej. Przypomnijmy, że w planach jest też wybudowanie węzła przesiadkowego obok przystanku Karwiny. Gdynia otrzymała unijną dotację za pośrednictwem marszałka województwa na tę inwestycję. Miasto otrzyma 34,6 mln zł, czyli ponad 63 proc. kosztów kwalifikowanych projektu. Pełen koszt powstania węzła powinien wynieść ok. 54,8 mln zł.

Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji technicznej przez firmę Transprojekt Gdański. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2018 roku, a ich zakończenie na grudzień 2021 roku.

Miejsca

Opinie (164) 2 zablokowane

  • Kiedy PKM na północ Gdyni? ?? (16)

    Byłoby jeszcze więcej pasażerów!

    • 133 10

    • Dla północy Gdyni (1)

      Przydałyby się 2 inwestycje. Pierwszą byłoby przeciągnięcie linii PKM'ki, dla pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej. Drugą (znacznie droższą) byłaby budowa tunelu pod portem w najwęższym jego miejscu, czyli koło kapitanatu portu i muzeum emigracji. Spójrzcie na mapę Gdyni i stwierdźcie sami jak trafna byłaby taka inwestycja. Z Bosmańskiej na Oksywiu na skwer Kościuszki w 7 minut samochodem.

      • 6 0

      • jeżeli 7 minut samochodem

        to w tym samym czasie rowerem (ewentualnie wspomaganym elektrycznie) - jaki jest sens wpuszczania większej liczby samochodów do centrum Gdyni, gdy i tak jest tam ich grubo za dużo?

        Od ulicy admirała Wagi do placu Gombrowicza można zbudować za dużo mniejsze pieniądze niż tunel zwodzoną kładkę pieszo-rowerową.

        To jest nie tylko mój pomysł na rozwiązanie wielu problemów komunikacyjnych Gdyni

        • 0 1

    • bez narzekań (3)

      właśnie ruszyła najważniejsza inwestycja roku, teren Dalmoru pokryją "apartamentowce" i Panowie ze Skandynawii i UK będą mogli urządzać Bunga-Bunga. Zarobią z pewnością lokalni przedsiębiorcy Rozi itp oraz dostawcy śniegu

      • 36 2

      • debil znów marzy o rozdawaniu chłoporobotnikom majątku kogo innego (1)

        znó chcesz chłopom pałace rozdawać,
        mało ci bolszewizmu i praniesz powrotu złodziejskich, niewykształconych , bandyckich mas bolszewickich?

        ty komunistyczny aparatczyku!

        • 1 2

        • nie będę cię wyzywał jak ty ale przetłumaczę ci do rozumu

          w centrach powinny być miejsca dosępne wszystkim (nie mylić burdeli) i miejsca komercyjne dlaczego? żeby nie było problemów jak w Gdańśku gdzie nie można urządząc imprez i żeby można kroić porządne pieniądze na podatku od nieruchomości, dociera?

          • 2 0

      • co jest jedynym pewnym polskiej produkcji towarem eksportowym?

        właśnie wsad do bunga - bunga :-)

        prostytucja to kopalnia złota!

        • 10 1

    • najlepsze jest to że tę inwestycję Gdynia zawdzięcza BUDYNIOWI (3)

      • 11 10

      • nie, Gdańsk chciał tramwaj

        Gdynia przeforsowała kolej.
        Od tego czasu południe nie rozmawia z północą.

        • 1 1

      • Serio? (1)

        A jak to logicznie wytłumaczysz? PkM to inwestycja marszałka.

        • 4 5

        • bo musiała być marszałka ze względu na przebieg,

          ale trzeba przyznać budyniowi, że to jego zasługa, podobnie jak brak parkingu przy SO w Gdańsku (miał być parking jest biurowiec Comarchu)

          • 8 3

    • porównanie prezydentów (2)

      Budyń kolejka tak tunel pod m wisłą tak obw południowa tak infoboxy nie
      szczurek kolejka nie tunel pod wejściem do portu (oksywie obłuże - centrum) nie
      obwodnica opat nie infoboxy tak
      karnowski cokoliwiek nie bujna czupryna tak

      • 29 9

      • bez jak, Karnowski też ma tunel
        pod Monciakiem

        a w Gdyni zrobili kolejkę linową, o!
        rownie potrzebną jak estakada rowerowa, albo gdańskie kładki, bleee

        • 8 5

      • Obwodnica poludniowa (chyba i tunel) to nie byla Gdanska inwestycja, tylko rzadowa, a kolejka tez nie gdanska tylko wojewodzka

        .

        • 4 5

    • jeszcze tylko 16 kadencji i być może...yyy to jest z pewnością pojedzie kolejka jasna długa prosta

      • 21 3

    • (1)

      Chyba przez Sienkiewicza hehe

      • 15 5

      • Jo hehe, a lekarz wie, ze sam ze soba rozmawiasz?

        • 10 14

  • panie szczurek

    a moze zajalby sie Pan bardziej skmka ..??? stare zdezelowane,bez wlasciciela,bez konkurencji i jadace poltora ponad godziny sklady z gdanska do wejherowa..to dopiero wstyd.a moze tak wiecej sprinterow??o tym juz Pan ani Pan stepa pucus pana nie pomysleli ??

    • 2 0

  • A gdzie jest stadion w Gdyni?

    • 1 0

  • AAA (3)

    Postawili Nam przystanek PKM na starej lokalizacji Osowa i mało kto tam zakręca przez te lezące policjanty oraz dziury w asfalcie.
    Dobrze, że nie postawili przystanku dla Osowej gdzieś w lesie za jeziorem Wysockim.
    Ruch nic a nic się nie zmniejszył się na kielnieńskiej i spacerowej bo lokalizacja bez sensui i dodatkowo miejsc parkingowych tyle co kot napłakał.

    • 5 4

    • Na ul. Kielnieńskiej i Barniewickiej w Osowej dziura na dziurze szkoda auta żeby dojechac do PKMki

      Zaproszę telewizje zagraniczną i pokaże:
      - droga jest ale dziura na dziurze
      - pociągi jeżdżą ale co 2 h, w godzinach szczytu puszczają jeden zatłoczony skład a potem wozi powietrze
      Ciekawe czy Unia wie jaki w Gdańsku marnowane są granty?

      • 1 1

    • (1)

      Co ty pitolisz? Mieli pociągnąć tory przez środek dzielnicy? Parking prawie pusty na 50 miejsc prawie pod samym dworcem. Weź lepiej jakieś leki albo się walnij w cymbał.

      • 3 1

      • osowa to stan umysłu

        • 1 1

  • Czekam na budowę drugiej linii PKM

    Z Pruszcza przez Juszkowo, Straszyn w stronę lotniska a stamtąd do Wrzeszcza czy do Gdyni albo na Kaszuby czy do Łeby.
    Należy też pomyśleć o budowie torów SKM przez Pruszcz Gdański do Tczewa.
    Wtedy ta sieć będzie pełna i rzeczywiście zachęci do podróży koleją.

    • 4 0

  • PKM "Mały Kack" (1)

    Bardzo ważny przystanek,

    • 15 1

    • Szczurek jest przeszkodą..

      • 0 0

  • Północ Gdyni zatrzymała sie w latach 80-tych tak jak te dzielnice zbudowali.

    Przez 40 lat gdyby nie zagraniczne markety , nic by sie nie zmieniło, te same drogi bez remontów, te same nędzne przychodnie i przedszkola w których nie ma miejsc ciut lepsza komunikacja i nic poza tym i tak letarg trwa od 40 lat !!! Przepraszam obklejone są bloki styropianem i pomalowane jak w cyrku ale to już za pieniadze mieszkańców

    • 5 1

  • z Pogórza górnego do gdyni g*wnej są tory. tylko chcieć i koniec korków

    ale nie ze szczurkiem oczywiscie

    • 6 0

  • zlikwidowali 4a na lotnisko to i wzrosla liczba w pkm

    • 6 1

  • Baza danych jest za mała, aby można coś z tego wnioskować.

    Na tej trasie kursuje więcej pociągów, czyli liczba pasażerów wzrosła. Niech wprowadzą na tej linii takt, to pasażerów będzie jeszcze więcej. PKM-ka powinna kursować co 15 minut od 5 rano do godziny 19 a po 20 co najmniej 3 razy na godzinę aż do północy: 2 razy na relacji Gdynia – Gd. Wrzeszcz, raz na godzinę w kierunku Kościerzyny.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane