- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (303 opinie)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (252 opinie)
- 3 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (68 opinii)
- 4 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (55 opinii)
- 5 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (36 opinii)
- 6 W majówkę ruszają linie sezonowe (58 opinii)
Nowe składy dla SKM-ki prawie gotowe
Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne za 35,5 mln zł, które wozić będą pasażerów SKM głównie na trasie z Wejherowa do Tczewa, stoją już na hali montażowej spółki Newag. Montowane są w nich ostatnie podzespoły. Składy pojawią się w Trójmieście za nieco ponad miesiąc.
Sprawdź rozkład jazdy pociągów SKM i PKM
- Spodziewamy się, że pierwszy skład trafi do Trójmiasta ok. 20 lutego. Następny pociąg powinien przyjechać z południa Polski 10 dni później. Zanim składy wyjadą na tory, musimy pojazdy zarejestrować i przeszkolić maszynistów. Zakładamy, że elektryczne zespoły trakcyjne pojadą z pasażerami 10 marca - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Na które trasy zostaną skierowane nowe pociągi?
- Przede wszystkim mają wzmocnić kursy na odcinku od Wejherowa do Tczewa. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy Lęborka i Słupska nie zobaczą ich w swoich miastach. Tam także będą skierowane - zapewnia prezes spółki PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że wspomniane pociągi będą pierwszymi od ponad 20 lat zupełnie nowymi pojazdami, jakie kupiła Szybka Kolej Miejska. Ostatni raz nowe składy pojawiły się u nas w 1993 r. Były to dwie jednostki EW60, eksploatowane tylko przez siedem lat, do 2000 r.
Nowe EZT-y pojadą nawet 160 km/h
Podróż odbywać się będzie w wygodnych, ergonomicznych fotelach, przy których znajdą się gniazdka elektryczne. W środku znajdą się także toalety oraz mobilne, bezgotówkowe automaty biletowe. Przewoźnik nie zapomniał także o rowerzystach. Dla nich będzie wydzielona strefa do przewożenia jednośladów.
Czteroczłonowe pociągi o długości 74,4 m pomieszczą 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Będą spełniać rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.
- Pociągi mają osiągać prędkość do 160 km/h. Będziemy to sprawdzać podczas testów na południu Polski jeszcze na początku lutego - tłumaczy Lignowski.
Klimatyzacja i likwidacja luki między peronem i składem
Klimatyzację pojazdu zapewnią agregaty klimatyzacyjne zabudowane na dachach każdego z wagonów (4 klimatyzatory) i dodatkowo 2 klimatyzatory kabin maszynisty. Do ogrzewania zastosowano natomiast elektryczne urządzenia grzewcze (wentylatory z nagrzewnicami) oraz będzie można wykorzystywać ogrzewanie właśnie poprzez wspomniane klimatyzatory.
W składach pojawi się wysuwany schodek, całkowicie likwidujący lukę pomiędzy peronem a podłogą pojazdu. Pojazd wykonany jest jako niskopodłogowy, w strefie wejść podłoga jest na poziomie 960 mm (nad poziom główki szyny). Ponadto w celu umożliwienia podróżowania osobom na wózkach inwalidzkich pojazd został wyposażony w urządzenia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z i do pojazdu.
Pojazd został wyposażony również w system komunikacji maszynista-pasażer, system do zliczania pasażerów, posiada monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z rejestracją obrazu z kamer. Zostały również zainstalowane wewnętrzne tablice reklamowe, tablice informacyjne (wewnętrzne i zewnętrzne), posiadają system sygnalizacji pożarowej.
SKM zamówi kolejne składy
W najbliższych latach SKM zamierza kupić kolejnych 10 pociągów. Mają one mieć od pięciu do siedmiu członów. Wszystko zależy jednak od tego, czy i na ile zostanie przedłużona umowa przewozowa (SKM świadczy usługi także na linii PKM), która na razie obowiązuje do grudnia 2016.
Miejsca
Opinie (179) 7 zablokowanych
-
2016-01-15 22:23
Mam pytanie!!!!
A czy będzie można tam zapalić papieroska i piwko wypić.
- 7 0
-
2016-01-15 22:16
Ohydny
- 0 4
-
2016-01-15 22:01
Teraz moge jechac skm nie bojac sie przepasci tylko musze trafic na te 2 nowe sklady
- 7 1
-
2016-01-15 14:19
Musiało... (6)
...się parę wypadków stać aby oprzytomnieli.20 lat im to zajęło.Brawo za refleks.2 to kropla w morzu potrzeb.
- 48 20
-
2016-01-15 18:57
Oj dzieciaki, dzieciaki... (1)
W 1951 r. kiedy budowano pierwsze odcinki skm oddzielone od linii dalekobieżnej uruchomiono "berlinki" (uzyskane od Niemiec w ramach separacji wojennych).
Do tego taboru 600V dostosowane były perony, a odstęp od pudła wagonu do krawędzi peronu nie był większy niż 10 cm. Po uruchomieniu linii od Gdańska do Gdyni rozkładowy czas przejazdu wynosił 28 min.
Kiedy po latach prl-owskie rządy zunifikowały napięcie trakcyjne na 3000V,
czas podróży na tym odcinku wydłużył sie do 35 min. i tak chyba jest do dziś.
Wszelkie dyskusje na temat taboru śmieszą mnie niezmiernie, gdyż wspaniali nasi producenci nie potrafią wyprodukować wagonów dostosowanych do tych peronów. A przecież zrobili to producenci niemieccy bodajże w roku 1936.
Vivat Newag, Vivat Pesa, Vivat zarząd SKM !!!- 11 3
-
2016-01-15 20:22
ty sam jestes 'separacja' wojenna. te perony, ktore wtedy wybudowano dawno zostaly zaorane i wybudowane od nowa.
- 7 1
-
2016-01-15 15:48
(3)
jakich wypadkow? problemem sa dzisiejsi nazelowani chlopcy w rurkach wazacy 45kg, ktorzy nie potrafia zrobic rozkroku potrzebnego do pokonania 20cm przepasci. ta dziura i te sklady sa od 30-40 lat i nikt nigdy nir mial problemu z wsiadaniem i wysiadaniem.
- 13 13
-
2016-01-15 17:56
(1)
Nie. Problemem jest dziura między peronem a składem. Pomyśl o osobach niepełnosprawnych, starszych, małych dzieciach. Już nie wspominając o tym, że zimą perony nie są wystarczająco odśnieżone, a przy pokonywaniu tej dziury nie trudno o tragedię.
- 12 3
-
2016-01-15 18:32
Dla niepelnosprawnych juz dawno sa zamontowane rampy na czole pociagu. Nawet w starych odmalowanych tylko kiblach.
- 4 4
-
2016-01-15 17:11
nie, abym byl zwolennikiem luki, ale nie rozumiem czego sie zwykli ludzie uparli
Owszem, dobrze, jakby nie bylo, ale wiekszosci ludzi to naprawde nie robi.
Jakies kompleksy chyba.- 5 3
-
2016-01-15 19:59
Czy nowe składy przyciągną pasażerów do SKM?
odpowiedź: "tak, nowe składy wyglądają atrakcyjnie" dało już ok 240 osób,
więc pytanie do tych osób: jak DWA składy, które nie wiadomo o której i na jakiej trasie pojadą, mają przyciągnąć pasażerów?
gdyby wymienili 90% składów na nowe, to rozumiem, ale dają tylko 2!!!- 12 0
-
2016-01-15 15:14
żal (1)
i tylko żal ZNTK w Gdańsku
- 9 2
-
2016-01-15 19:57
tak
Nasze ZNTK zostaly zapomniane...
Chyba funkcjonuja jak stary, zdezelowany warsztat z mlotkiem i srubokretem.
A w Nowym Saczu, po sprywatyzowanu, Zaklad sprzedaje do Europy nowe sklady....- 2 0
-
2016-01-15 14:08
(6)
a przedział dla pijących i palących stoczniowców będzie ?
- 182 13
-
2016-01-15 15:26
(2)
Nie obrażaj stoczniowców.
Większość z tych pijących i palących nie pracują w Stoczni - a raczej nigdzie.- 9 6
-
2016-01-15 18:53
I jezdza se by sie napic?
- 7 0
-
2016-01-15 18:24
to gdzie i pp co jadą rano?
- 7 1
-
2016-01-15 14:16
Ciekawe czy dalej będzie można pić piwko (1)
po pracy w ostatnim wagonie ?A może będzie jakiś WARS z tanim piwem ?
- 20 1
-
2016-01-15 15:27
a teraz można?
- 8 1
-
2016-01-15 14:19
Nie. Bo nie ma juz prawie stoczniowcow.
Sa tylko pol-menelscy spolkowicze. Dla nich beda.
- 17 5
-
2016-01-15 18:28
Czekam
- 5 2
-
2016-01-15 18:18
Linia do Nowego Portu!
Jakby jeszcze uruchomiono na powrót linię do Nowego Portu to miasto mogłoby się rozwijać wewnątrz zamiast bezsensownego zabudowywania pól przy obwodnicy bez dojazdu
- 6 6
-
2016-01-15 14:58
a tak z ciekawości zapytam: (1)
1) jak długo się "produkuje/montuje" taki skład?
2) jak działa "system do zliczania pasażerów,"? tzn. czy jak wysiądę aby kogoś przepuścić i wsiądę ponownie, to zliczy mnie podwójnie?- 9 3
-
2016-01-15 18:17
Jak wysiadasz to wsiadajac musisz nabyć nowy bilet. proste.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.