• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • Co za bzdura... (6)

    Kiedyś był trend, żeby budować przejścia podziemne i kładki, bo to bezpieczniejsze dla pieszych. Teraz chcą wobec tego, kosztem bezpieczeństwa pieszych, przyhamować ruch samochodów na ulicach - czy dobrze rozumiem? Miasto absurdów...

    • 75 20

    • (3)

      haha bezpieczniejsze dla pieszych. Pewnie tak jak "sciezki" dla rowerzystow.

      Człowieku tu nie chodzi o żadne bezpieczeństwo pieszych czy rowerzystów. Chodzi o to by kierowca mógł zapierdzielac ile chce. piesi i rowerzysci niech sie męczą. kierowca najważniejszy. trzeba z tym skonczyc

      • 20 20

      • Również bywam pieszym i wolę pofatygować się po schodkach, żeby mieć gwarancję, że ktoś się nie zagapi (mówię zarówno o pieszych, którzy coraz częściej chodzą ze słuchawkami, wpatrzenie w smartfona, jak również o kierowcach, którym zdarza się nie zatrzymać na czas).

        • 21 8

      • dsfds (1)

        Skończyć t należałoby z bezradną policją i SM. Po co takie służby, co nic nie mogą i nic nie robią? To właśnie przez te spleśniałe służby, nie potrafiące postawić policjanta z suszarką na takiej drodze, podejmowane są właśnie takie inicjatywy, jak stawianie świateł i przejścia po jezdni.

        • 5 4

        • Nakaz i policja

          Cala prawda o "lewicy".
          Szczegolnie tej obyczjowo wolnosciowej.

          • 2 1

    • Miasto mordercow

      Urzedniczych.
      Uzywajacych mieszkancow jako "uspokajaczy" ruchu.

      • 10 5

    • Redukcja populacji ;) A co tam potegujmy korki ;) komunikacja bez szału a na dodatek coraz więcej świateł. A najlepsze to iż powstają nowe skrzyżowania robi się remonty dróg i nie buduje rond! Bez świateł! No cóż;) taki mamy klimat - jak to jedna posłanka powiedziała

      • 8 3

  • (1)

    Jednak komuna miała znacznie większe pojęcie o sprawnym funkcjonowaniu miasta. Tunelem w tej samej chwili przechodzi 5 osób w tramwajach, autobusach i samochodach przejeżdżają setki. Tak samo jest po wprowadzeniu świateł na Chmielnej. Był tunel dla samochodów przy nowotelu, był tunel, którym nadal idą wszyscy z tramwaju bo tylko głupek chce chodzić przez dwa przejścia nadkładając 100 m.

    • 62 14

    • nadkładanie drogi i jeszcze na światłach trzeba poczekać...

      • 13 2

  • Tak trzymać. To nie miejsce na tranzyt (2)

    • 19 38

    • A mieszkancy maja kupic smiglowce?

      • 3 1

    • Tak?

      A niby którędy z głównego miasta,okolic forum itp na S7?Pieknym podwalem co piard światła.Brawo.Jako pieszy wole kładki i tunele.Calkowicie nielogiczne posunięcie.

      • 1 1

  • W tunelu przy Bramie Żuławskiej przeprowadzono w tym roku remont, wymieniono całą posadzkę. Tylko dlatego żeby ktoś skorzystał z offsetu?

    • 19 4

  • Horror na drogach (1)

    Ja rozumiem bezpieczeństwo i tak dalej. Ale jadąc ta trasą w kierunku "na Warszawę" co chwilę na czerwonym świetle przebiegają piesi bo przecież im wolno. Lepiej było wyremontować tunele i dostosować do potrzeb także inwalidów taniej i 100% bezpieczniej. A tak korek, który sięga estakady zaczynać się będzie już na wysokości makro w przejazdowe. Brawo urzędnicy kolejne pieniądze po to by utrudniać życie ludziom. A samochodów będzie coraz więcej i więcej.

    • 61 8

    • Już tak bylo

      Ze podwale było zatkane od Miałkiego szlaku.Widac urzędnicy lubią taki stan

      • 0 1

  • Może w końcu zrewitalizują drugą część ul. Łąkowej. Tak dziurawej drugiej ulicy w Gdańsku chyba nie ma. Dla mieszkańców koszmar, dla turystów szczególnie tych z zagranicy "atrakcja".

    • 34 1

  • Droga dla rowerów (1)

    Droga dla rowerów w tym projekcie to dramat. W ciągu ulicy jest po prostu niebezpieczna. Widać to po wcześniej zrobionym skrzyżowaniu. Rowerzyści jadą przez most bardzo szerokim chodnikiem zamiast niebezpieczną ulicą.
    Bez problemu można było wyznaczyć drogę dla rowerów obok chodnika.

    • 37 4

    • Tak jest! Nadal nie jestem w stanie pojąć, dlaczego ścieżka nie jest wytyczona na szeeerokim chodniku. Jechać jezdnią to samobójstwo.

      • 0 0

  • Zacząć od naprawy nawierzchni na Łąkowej

    • 18 1

  • Ideę przejścia na wysokości ul. Chmielnej jestem w stanie zrozumieć. (2)

    Nie potrafię za to pojąć, dlaczego u nas wszystko robi się byle jak? Pas do skrętu w lewo powinien mieć kilkadziesiąt metrów długości... a nie mieścić 2 samochody. Przez to, zawsze jest tam zator, gdyż trzecie i każde następne auto chcące skręcić w ul. Chmielną, blokuje pas do jazdy na wprost dla setek kierowców. Trzeba było przebudować przystanki tramwajowe? Trudno, dokładamy kasę i robimy porządnie od A do Z. A nie jak zwykle, byle jak i bez ksztyny antycypacji. Kolejne przejście na wysokości Łąkowej (plus wyjazd z niej na Podwale) sparaliżuje Gdańsk doszczętnie. Tunel niestety nie pomoże...

    • 52 6

    • Osiole (1)

      Jezdzi tym lewoskretem tyle aut bo jest remont wiaduktu na trakcie i nie mozna wjechac w toruńska od Pruszcza. Zrobia wiadukt to skoncza sie korki.
      Wiec jak mie wiesz to sie nie wypowiadaj!!!!!

      • 3 8

      • Może zakładzik... baranie?

        • 3 1

  • Dla wszystkich radujących się z kolejnego przejścia...

    Miłego wdychania spalin. Działania jak te, nie spowodują, że kierowcy porzucą samochody. Potrzeba sensownego rozwoju zbiorkomu. Plus, myśle że mało kto podróżuje Podwalem dla przyjemności. Ci w autach raczej nie mają wyboru.

    • 38 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane