- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (48 opinii)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (59 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (108 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (128 opinii)
- 5 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (278 opinii)
- 6 Remont przed budową Drogi Zielonej (161 opinii)
Nowe wagony do Gdyni. W 2014 roku
PKP Intercity kupuje 25 nowych wagonów pasażerskich, które od 2014 roku w pociągach TLK obsługiwać będą trasę Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia. Rozstrzygnięty został ogłoszony w maju przetarg. To pierwsza taka inwestycja w tabor od 2008 roku.
- Rozstrzygnięcie przetargu na zakup 25 nowych wagonów, jak i ostatnio podpisana umowa na modernizację 68 wagonów to efekt realizacji polityki taborowej, którą rozpoczęliśmy jeszcze na początku zeszłego roku. Dzisiaj dysponujemy 1700 wagonami. Kolejny etap w naszej strategii to modernizacje i dalsze zakupy - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h oraz mają być przyjazne niepełnosprawnym.
Niewykluczone, że pociągi pojawią się nie tylko na trasie Gdynia - Wrocław - Gdynia, ale także na remontowanych torach prowadzących do Warszawy, gdzie prace maja się zakończyć wiosną 2014 roku.
Opinie (76) 4 zablokowane
-
2012-08-29 07:00
a kiedy startuje przetarg do przetargu, który wyłoni miejsce publikacji informacji o przetargu??
- 3 0
-
2012-08-29 07:41
160km/h?
"Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160"
No to po co oni je kupuja? Żeby na bocznicy stały??- 11 0
-
2012-08-29 08:20
jak to się ma (2)
do obiecanych TGV na ojro ?
- 2 1
-
2012-08-29 08:32
ale bedzie tvg na ojro...te w 2016 we francji
- 1 0
-
2012-08-29 09:57
Przecież Nowak Sławomir zlikwidował program polskich szybkich kolei,
bo państwa na nie nie stać, podobnie jak ponoć potencjalnych pasażerów.
- 1 0
-
2012-08-29 09:01
Oby byly gniazdka
- 3 0
-
2012-08-29 09:33
175 milionów : 25 = 7 milionów za wagonik!!!! No ładnie sie cenią to chyba ze złota musi być (3)
- 5 1
-
2012-08-29 10:44
coś tu własnie jest nie tak :)
za 7baniek można postawić blok mieszkalny, można kupić (czyli wyprodukować) ponad 100 nowych samochodów średniej klasy a tutaj tylko jeden wagon?
ma kółka ze złota? no i niech nie gadają że to przez to że klima i wifi będzie...- 0 1
-
2012-08-29 10:46
Ze stali. (1)
A nie ze złota. Taki wagon to ponad 40 ton stali i mnóstwa drogich materiałów, elektroniki, automatyki, zaawansowanej techniki w wózkach jezdnych, układach zawieszeń, hamulców. I to wszystko ma przewidzianą żywotność kilkudziesięciu lat, żeby nasze dzieci kiedyś mogły marudzić, że wciąż sie eksploatuje stare złomy, zamiast kupic nowe.
Bo mało kto potrafi dostrzec różnicę miedzy samochodem i wagonem.- 0 1
-
2012-08-29 17:52
hmm
czyli kazdy z pasazerow bedzie mial przed soba monitorek z biblioteka muzyki, filmow, wifi, komfortowe regulowane elektornicznie fotele etc?
NIE!! kazdy dostanie plastikowe obiekte tanim materialem siedziska, w tych wagonach nawet kontaktow nie ma zeby podlaczyc telefon i go naladowac! jaka elektronika? drzwi wejsciowe beda sie same zamykac? No K***a SZOK! To ze bedzie ladnie wygladac nie bedzie drogie.. jakby przetopili stare wagony ktore stoja na bocznicach w calej Polsce to wagony sa za pol darmo.- 0 0
-
2012-08-29 09:48
pkp (1)
Trasa Trojmiasto-Bydgoszcz-Poznan-Wroclaw nie jest przystosowana aktualnie do 160km/h.Przyklad Berlin-Gdynia Express,ktory z 3Miasta do Poznania ciagnie EU-07,a w Poznaniu dopiero zmieniaja loka na Taurusa,ktory leci ok 160 km/h az do Berlina.Chyba ze zwieksza predkosc,co zreszta juz uczynili,bo do Poznania ok 4 h jedzie TLK,a niedawno jeszcze ok 6h
- 2 0
-
2012-08-29 11:18
Za kilka miesięcy
150 km/h na odc. Gniezno - Poznań oraz 140 - 160 km/h na Tczew - Bydgoszcz. Informacje oficjalne do wygooglania :)
- 1 0
-
2012-08-29 09:54
Zawsze zastanawiałem się, skąd te kosmiczne ceny wagonów. (3)
7 milionów za sztukę, to przy ok. 10 przedziałach na wagon daje cenę przedziału wyższą niż 2 niezłe mieszkania w śródmieściu.
- 4 2
-
2012-08-29 10:08
(1)
to są wagony bezprzedzialowe
czyli powinny być jeszczetańsze- 0 1
-
2012-08-29 12:46
i czego minusujesz pacanie wejdź na stronę ic i se sprawdź
- 0 1
-
2012-08-29 10:39
Taki jeden wagon...
...to ponad 40 ton stali, materiałów wykończeniowych, układu jezdnego, zawieszenia i hamulców o najwyższej jakości, elektroniki, wyposażenia w rodzaju klimatyzacji, automatyki.
W mieszkaniu w sródmieściu raczej rzadko stosuje sie pneumatyczne układy hamulcowe, zawieszenie, automatykę oparta na informatyce. I na pewno nie stosuje się tyle wysokogatunkowej stali, szkła hartowanego, aluminium itp.- 1 0
-
2012-08-29 10:10
tak sobie głośno myslę że to (1)
piękna katastrofa
pkp zostało przez polityków świadomie w celu zniszczenia rozparcelowne na milion spółek i spółeczek
w ktorych dobrze się mają jedynie zarządy i kierownicy
i dziś "modernizuje" tabor
dokładnie jedna z tych spółeczek modernizuje
eeee... z 1700 wagonów kupuje 25!!!
na ile to starczy składów? dwa? trzy?
i to jest sukces!
obawiam się że
w tym roku kupi 25 wagonów spólki x
za 5 lat 15 spółki y
a za 10 lat 30 spółki z
do kazdego z nich będa inne części
inny serwis
i każdy będzie serwisowany w innym miejscu
oczywiście mogę sie mylić i będzie zupełnie inaczej
choć przyład kolei regionalnych pokazuje niestety co innego
tak myślę że to nie jest gospodarka i zarzadzanie
to udawanie jednego i drugiego
pkp powinno zostać skonsolidowane, odpolitycznione, i centralnie zarządzane przez grupę fachowców ponoszących odpowiedzilaność osobistą za swoje decyzje a nie pół-urzedników
i wowczas mielibyśmy powiedzmy co 25/30 lat wymianę połowy taboru i zawsze jeździlibyśmy nowymi wagonami
ps lokomotywy też pora wymieniać a tam panuje jeszcze większa różnorodnosć niż z wagonami
a jeszcze wypadaloby wspomnieć o torach...
i co z taborem innych spółek bardziej niż ic obleganych...
pytnie skąd na by była kasa? ano ze zlikwidowanej zbędnej administracji oraz z budżetu który przecież i dziś daje na to pieniądze bo w ostatecznym rozrachunku i tak my za to płacimy...- 3 2
-
2012-08-29 10:25
Obawiam się, że to nie spółki...
...zniszczyły koleje, tylko związki zawodowe w latach 90-ych. Owe znienawidzone spółki powstały później, po totalnym rozłożeniu PKP przez związkowców.
I mimo wszystko nie wierze, że cokolwiek pod zarządem państwowym moze funkcjonowac poprawnie. Dlatego owe spółki nie powinny być spółkami z udziałem skarbu państwa ani samorządów. One powinny miec udziałowców prywatnych
O tym ile i jakich wagonów lub lokomotyw się kupuje lub modernizuje winien decydowac wyłącznie rachunek ekonomiczny. A nie ideologiczne rozważania o politycznych spółkach i różnych miejscach serwisowania.
Wracając do tych 25 wagonów: To sa wagony przeznaczone na konkretną trasę Gdynia - Wrocław, z tego da się zestawić wystarczająca liczbę pociągów na tej trasie.- 0 0
-
2012-08-29 10:13
nooo...a za jakiś czas okaże się, że Cegielski ogłosił upadłość...eh te unijne pieniążki...
- 3 0
-
2012-08-29 10:25
o_O
"Zakupione wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h..."
To co, pociągi nie będą się zatrzymywać?- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.