- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (179 opinii)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (107 opinii)
- 3 Pościg między autami na trzypasmówce (63 opinie)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (312 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (139 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (67 opinii)
Nowe wiadukty na obwodnicy. Pozwolą jechać trzema pasami
Na węźle Wielki Kack w Gdyni w ramach budowy Trasy Kaszubskiej powstają cztery nowe wiadukty, dzięki którym ekspresówka zyska w tym miejscu trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Jeden z wiaduktów już stoi, trwa budowa drugiego. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.
Wyburzenie i powstanie nowej infrastruktury wymusiła rozbudowa dotychczasowego węzła w ramach budowy Trasy Kaszubskiej i konieczność poszerzenia na tym odcinku obwodnicy z dwóch do trzech pasów w każdym kierunku.
Po kilku miesiącach prac przy wznoszeniu wiaduktów przebiegających nad ul. Chwaszczyńską widać już ich pierwsze efekty.
Trasa Kaszubska: terminy końca prac
- To tzw. obiekt mostowy WS-102. Pod tym projektowym oznaczeniem kryją się cztery wiadukty - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Obecnie trwa ich budowa. Prace budowlane toczą się przy przyczółkach, filarach i płytach pomostów i są na różnych etapach zaawansowania. Te w środku będą miały po trzy pasy ruchu z pasem awaryjnego postoju, a na zewnętrznych będą poprowadzone drogi zbiorczo-rozprowadzające, mające po dwa pasy.
Podobny los spotkał obiekty nad ul. Nowowiczlińską. W pierwszym tygodniu grudnia br. zostanie rozebrany także wiadukt w ciągu ul. Lipowej nad Obwodnicą Trójmiasta (na wysokości osiedla Fikakowo). Tuż obok stoi już nowy obiekt, który jest w trakcie odbiorów.
Trasa Kaszubska: harmonogram prac
Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
- sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
- maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
- czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Łączna wartość trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Niemal połowa tej kwoty (985 mln) pochodzi z funduszy UE.
Opinie (187) 5 zablokowanych
-
2021-11-29 09:06
Xxx
A gdzie ten kamerzysta był niech sobie tak pojedzie z Karwin do Chwaszczyna i z Chwaszczyna do Karwin na pętlę niech poczeka na te autobusy widmo nie musi korzystać z rozkładów są totalnie niepotrzebne bo i do czego i tak sobie pojeździ przez tydzień i nakręci dokument plus rzetelny opis na portalu pod tytułem nasza droga krzyżowa.
- 18 2
-
2021-11-29 09:05
Finansowanie
Trasa Kaszubska powstaje częściowo z pieniędzy z budżetu państwa, czyli z naszych, a częściowo z dopłat z UE
- 6 4
-
2021-11-29 08:36
jestem ciekawy po co ten 3 pas
i tak będą korki i tak :) Przez 3 pas będzie się dłużej stało na zjazdach i tyle. Przepustowość drogi jest równa przepustowości najciaśniejszego odcinka, poszerzenia na prostych nic nie dają
- 13 23
-
2021-11-29 08:27
Ulica Źródło Marii
Tam dopiero jest bajzel ,ulica rozgrzebana i niebezpieczna, nic się tam nie dzieje
- 22 1
-
2021-11-29 07:44
(2)
wiadukt, który jest już gotowy i drugi, który jest budowany będą służyć jako pas do zjazdu na węzeł i wjazdu na obwodnicę; główny potok obsługiwany będzie dwoma pasami w każdym kierunku (podobnie jak jest na Osowie)
- 6 10
-
2021-11-29 07:54
Nie (1)
Jezdnia główna będzie miała po trzy pasy, nie dwa. Sprawdź sobie dostępne plany zagospodarowano terenu
- 5 0
-
2021-11-29 08:06
będzie dokładnie tak jak jest na Osowie, trzeci pas będzie oddzielony i prowadzony osobnym wiaduktem
- 0 8
-
2021-11-29 07:58
Ale przecież prezydent duda powiedział, że żadna Unia nam nie jest potrzebna. A glapiński twierdzi, że to Polska mogłaby
- 19 30
-
2021-11-29 07:14
nie trzeba budować nowych wiaduktów (2)
wystarcz zbudować 3 pas od zjazdu do wjazdu na dowolny wiadukt i nie musi to być po obu stronach
- 4 40
-
2021-11-29 07:18
Najpierw kierowcy musieliby się nauczyć jeździć. (1)
Suwak sprawia że zwężenie nie powoduje korków. No, chyba że jesteśmy w Polsce...
- 6 5
-
2021-11-29 07:51
Zawsze sprawia
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.