• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano

Patryk Szczerba
12 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska. Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska.

Pierwszy przetarg na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka w Gdyni został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, a tańsza z dwóch ofert opiewa na blisko 21,5 mln zł. Za miesiąc okaże się, czy w drugim przetargu zaproponowane ceny będą niższe.



Czy buspasy na Nowowiczlińskiej spełnią swoją rolę?

Przebudowa ul. Nowowiczlińskiej została zaplanowana w ramach prowadzonej ze wsparciem UE przebudowy węzła Karwiny. Najwięcej mają na niej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki zmianom mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.

- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Przetarg na te prace ogłoszono w lipcu. Zgłosiły się wówczas dwie firmy.

  1. Strabag zaoferował kwotę 21,3 mln zł
  2. Konsorcjum firm z liderem WPRD Gravel oraz konsorcjantem Elgrunt zaoferowało 25,9 mln zł.

Problem w tym, że Gdynia przygotowała na prace 18,8 mln zł, informując o tym jeszcze przed otwarciem kopert z ofertami. Przetarg unieważniono.

Przebudowa Nowowiczlińskiej: nowy przetarg, bo ceny za wysokie



- Ponieważ zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione - czytamy w uzasadnieniu.
Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców

Ogłoszono drugie postępowanie. Otwarcie ofert nastąpi 10 listopada.

Przypomnijmy, że to kolejny przetarg na podobne prace, który w ostatnim czasie trzeba było unieważnić. 36 mln zł to propozycja firmy Strabag na zaprojektowanie i wybudowanie buspasa o zmiennym kierunku jazdy wraz z drogą rowerową na Janka Wiśniewskiego.

To ponad dwukrotnie więcej, niż Gdynia chce zapłacić, więc trwa trzecie podejście do wyboru wykonawcy. Dodajmy, że pierwsze zakończyło się fiaskiem, bo żadna firma nie zgłosiła się.

Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (202) 2 zablokowane

  • Nie rozumiem... (1)

    Jak to jest, że miasto chce przeznaczyć 18,8mln, a oferty są droższe? To znaczy, że miasto nie wie ile to kosztuje, czy przetargi to jak zwykle teatrzyk - startują, potem miasto podaje kwotę i nagle się okaże, że można taniej. A potem się okaże, że nie zdążyli.

    • 1 3

    • spróbuj zrozumieć pojęcie inflacji

      może pomoże

      • 0 0

  • Acha, czyli znowu z dwóch pasów wydzielą jeden na buspas. Ciekawe kiedy wpadną na ten pomysł na całej Morskiej? (3)

    Ile farby będzie to kosztowało podatników?

    • 54 7

    • dlaczego nie pytasz, ile na tym skorzystają osoby decydujące się na zmianę zachowań komunikacyjnych? (2)

      im więcej osób przesiądzie się z samochodu na autobus poruszający się buspasem, to będziesz tracił mniej czasu na szukanie miejsca do parkowania i stanie w korku. Ale czego można oczekiwać od osób cierpiących na samochodozę?

      • 3 13

      • Nikt się nie przesiądzie (1)

        W Gdyni poza urzędem miasta nie ma pracy. Nie każdy może autobusem pojechać sobie do pracy. Nie mówiąc już o tych dla których samochód jest narzędziem pracy.

        • 12 4

        • znaczy, samochodoza w wersji hard

          to się naprawdę leczy. To, że ty się nie przesiądziesz, nie jest dowodem na to, że nikt się nie przesiądzie. Jak się wielu przesiądzie, to Tobie, żuczku, będzie lżej.

          • 0 2

  • Dlaczego to nie jest robione

    razem z remontem Wielkopolskiej i Obwodnicy?Co roku i to w wakacje nagle trzeba coś zrobić.Najgorsze,że remonty są śmiechu warte i nie wnoszą nic do naszego miasta oprócz betonu.

    • 2 1

  • Obawiam się że skończy się jak z przebudową Węzła Karwiny

    Czyli na niczym.

    • 7 1

  • (1)

    Co ze skrzyżowaniem Nowowiczlińska/Lubczykowa?

    • 3 1

    • Nie będzie tam skrzyżowania, czyli przejazdu. Z Anyżowej też nie będzie wyjazdu.

      • 2 1

  • przejazd pod obwodnica nowowiczlinska (1)

    na planach widze dwa odcinki przed i za obwodnica a pod bedzie po jednej nitce ;) . masakra miasto z gddkia nie moglo sie dogadac . niema to jak płacić dwa razy za jedno

    • 8 3

    • Istotnie na planach pod wiaduktem jest po jednym pasie w obie strony.

      • 0 1

  • po co kolejny przetarg

    Przecież jest praktycznie pewne, że w kolejnym przetargu będzie drożej. Jak zwykle nikt nie uwzględnił kosztów ubocznych pozostawienia tej ulicy w obecnym stanie. Uważam, że korki które tam się tworzą generują większe koszty w ciagu roku, niż suma która trzeba by dopłacić aby zrealizować ta inwestycje.

    • 1 1

  • Człowieku! Jaki buspas?! (4)

    Co wy tam macie z tymi buspasami? Może już teraz zróbcie ten buspas?! Ja się pytam, dlaczego nie ma zjazdu na obwodnicę z chwaszczyńskiej w kierunku chyloni?!

    • 21 4

    • (3)

      Z braku miejsca, trzeba by zburzyć Tesco/Leroya czyli wykupić a to sporo kasy.

      • 3 4

      • ??? (2)

        Przecież tam był wjazd na obwodnicę przed przebudową! A teraz Nowowiczlińskiej nie poszerzą, bo też nie ma kasy?! To jakaś kpina!

        • 8 3

        • (1)

          Był tam wjazd w stronę Chyloni ale teraz jest tam ślimak zjazdowy w stronę Chwaszczyna I dalej S6 do Luzina. Wjazd do Chyloni musiałby iść dalej na prawo a tam jest już skarpa od Tesco/Leroya. Jest tam też łącznica w stronę Gdańska ale ta leci dołem i nie można z niej wjechać na górę na drogę rozprowadzającą.

          • 1 1

          • I to jest błąd. Do Chwaszczyna można byłoby zjeżdżać tak jak teraz poprowadzony jest zjazd na Karwiny.

            • 1 1

  • Miastem rzadzi niekompetentny szaleniec (5)

    • 43 4

    • na tym forum mamy do czynienia z wysypem wypowiedzi wielu pseudokompetentnych szaleńców (4)

      przyspawanych mentalnie do foteli swoich samochodów. Samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

      • 3 14

      • (3)

        Nie jest. Zgadzam się. Latami jeździłem komunikacją miejską. A ta w Trójmieście (jestem z Poznania) działa koszmarnie. W Gdyni funkcjonuje w zasadzie wyłącznie na busach, które stoją na tych samych ulicach co samochody. Mieli szansę zainwestować w coś na modłę metra przy PKM to jest przystanek na Karwinach, Wzgórze Maksymiliana i końcowy na Dworcu. Dlaczego nie ma czegoś pomiędzy wzgórzem a Dworcem gdzie ludzie mieliby bliżej do Centrum? Dlaczego jeżdzi tak rzadko? Dlaczego nie ma bezkolizyjnych tras szybkiego ruchu na modłę PST w Poznaniu? Tam tramwaje jadą bezkolizyjnie z jednego skraju miasta do samego Centrum a na peron przyjeżdża jakaś linia co 2-3min. Dlaczego do tej pory nie jest przyzwoicie rozwiazany bilet łączny dla całego trójmiasta?
        Zabieranie i nie dawanie nic w zamian jest paskudną metodą przymuszania. Jakby zbiorkom funkcjonował lepiej to nikogo nie trzeba by namawiać.

        • 18 2

        • PKM powinna jeździć do Chyloni. I wtedy miałoby to sens. A nie przesiadka w Centrum i trzeba grzać ileś peronów dalej na SKM

          • 4 0

        • A sorry trochę źle zrozumiałem treść posta, tak faktycznie na Wzgórzu mogłaby PKM stawać, coś jakiś czas temu były wizje że miała być też dodatkowa stacja między wzgórzem a Gdynia na Slaskiej na wysokości biurowca Prokomu i ulicy Obroncow Wybrzeża ale coś wszystko ucichło

          • 0 1

        • Przecież na Wzgórzu nie ma wogóle stacji PKM ani tam nie staje na SKM , Stadion to formalnie jest Mały Kack albo już DZL

          • 2 0

  • Czy pod wiaduktem też będą zmiany? (1)

    z załączonego zdjęcia wynika jakby jezdnia pod wiaduktem nie była zmieniana. Jeżeli tak to będzie to wąskie gardło tej drogi.

    • 14 2

    • Drogę pod wiaduktami robi Polaqua w ramach budowy węzła. Nowe wiadukty, zjazdy i wjazdy i odcinek drogi na tym kawałku.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane