- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (119 opinii)
- 2 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (132 opinie)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (800 opinii)
- 4 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (67 opinii)
- 5 Majówkowe świętowanie, ale bez parady (88 opinii)
- 6 Drogie oferty na remont Zielonej w Gdyni (50 opinii)
Nowy Trakt św. Wojciecha lekarstwem na korki?
Ok. 62 mln zł może kosztować budowa nowego odcinka Traktu św. Wojciecha między Południową Obwodnicą Gdańska a rejonem ul. Gościnnej . Na tym odcinku dotychczasowy Trakt zmieniłby się w ulicę dla ruchu lokalnego.
- Trakt Św. Wojciecha został zaprojektowany jako ulica główna o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, łącząca węzeł Lipce na Południowej Obwodnicy Gdańska ze Śródmieściem. Na newralgicznych odcinkach dopuszczalny jest przekrój jednojezdniowy z czterema pasami ruchu. Na konieczność wybudowania takiego przekroju wskazują prognozowane natężenia ruchu, których obecna ulica w przekroju jednojezdniowym nie przeniesie - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska, które opracowuje miejskie plany zagospodarowania przestrzennego.
Dlaczego planiści zdecydowali się zmienić przebieg ulicy, a nie poszerzyć jej istniejącego przebiegu? Wynika to przede wszystkim z tego, że wzdłuż niej zlokalizowane są obiekty pod ochroną konserwatorską, m.in. Dwór Ferberów, Dom Podcieniowy oraz wał kanału Raduni.
Przeniesienie ruchu aut w stronę torów kolejowych ma tym samym zapobiec dalszej degradacji tych obiektów. Jednocześnie jednak wymusi wykup gruntów i wyburzenia. To znacznie podnosi koszta inwestycji szacowane obecnie na ok. 62 mln zł, przy czym sama budowa drogi to ok. 36 mln zł.
- Ta koncepcja [nowego Traktu - dop. red.] chroni ok. 40 istniejących budynków mieszkalnych, w tym dwa obiekty wpisane do rejestru zabytków, na ok. dwukilometrowym odcinku po wschodniej stronie ulicy, od nr 167 do 315. Wszystkie one mogą podlegać procedurze rewitalizacyjnej - dodaje Piskorski.
Projekt planu zagospodarowania uwzględniający przebudowę Traktu św. Wojciecha jest na wczesnym etapie. Kilka dni temu zaprezentowano go Komisji Rozwoju Przestrzennego i Ochrony Środowiska Rady Miasta Gdańska. W kolejnych krokach będzie opiniowany m.in. przez Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną oraz lokalną radę osiedla. Dopiero potem zostanie wyłożona do publicznego wglądu i poddana pod osąd mieszkańców poprzez zgłaszanie uwag.
Oprócz nowego Traktu, projekt planu obejmuje swym zasięgiem również centralną część Oruni w rejonie ul. Gościnnej i przystanku kolejowego Gdańsk Orunia , gdzie przewidziano funkcje usługowe, usługowo-mieszkaniowe oraz zieleń.
Warto pamiętać, że uchwalenie planu nie niesie ze sobą natychmiastowej realizacji dopuszczonych inwestycji. Dobitnym tego przykładem jest "zamrożona" od pół wieku budowa Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która jednocześnie sprawia, że widok z pociągu z pewnością nie przynosi chluby miastu.
Czytaj też: Droga Czerwona. Zbawienie czy zagłada Wrzeszcza?
Miejsca
Opinie (199) 3 zablokowane
-
2014-01-20 08:35
Most Czerwony Integracyjne Centrum Komunikacji Gdanska - przy ul. Sandomierskiej
Brak Wyobrazni Gdanskich Planistow i Urbanistow oraz Architektow a takze Wladz Miasta i Wojewodztwa poniewaz skoro zaplanowaliscie Most Czerwony Integracyjne Centrum Komunikacji Gdanska czyli Dworzec Gdansk Centralny przy ul. Sandomierskiej to dlaczego planujecie zabodowac Syfem Pseudo-Fabrykami Pseudo-Przemyslem Pseudo- Hurtowniami Teren ORUNI miedzy ul Goscinna a Traktem Sw Wojciecha oraz Torami i Obwodnica Poludniowa - kiedy to sa najlepiej skomunikowane tereny nadajace sie na Wysokie Budownictwo Biurowce Apartamentowce Domy Towarowe a nie na SYF
SYF ktory planujecie na ORUNI mozna przeniesc juz dzisiaj za Obwodnice Poludniowa - tak jest w wiekrzosci Miastach Swiata w Centrum Miasta nie ma Fabryk i Syfu
Mozna przez Internet Obejzec sobie Miasta wszystkie Miasta Swiata tylko przez Google Maps - nie trzeba tam jezdzic ale i tro jest za drogie oraz zbyt skomplikowane dla naszych wladz i urbanistow- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.