- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (284 opinie)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (232 opinie)
- 3 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (33 opinie)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (49 opinii)
- 5 W majówkę ruszają linie sezonowe (58 opinii)
- 6 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (173 opinie)
Nowy Trakt św. Wojciecha lekarstwem na korki?
Ok. 62 mln zł może kosztować budowa nowego odcinka Traktu św. Wojciecha między Południową Obwodnicą Gdańska a rejonem ul. Gościnnej . Na tym odcinku dotychczasowy Trakt zmieniłby się w ulicę dla ruchu lokalnego.
- Trakt Św. Wojciecha został zaprojektowany jako ulica główna o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, łącząca węzeł Lipce na Południowej Obwodnicy Gdańska ze Śródmieściem. Na newralgicznych odcinkach dopuszczalny jest przekrój jednojezdniowy z czterema pasami ruchu. Na konieczność wybudowania takiego przekroju wskazują prognozowane natężenia ruchu, których obecna ulica w przekroju jednojezdniowym nie przeniesie - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska, które opracowuje miejskie plany zagospodarowania przestrzennego.
Dlaczego planiści zdecydowali się zmienić przebieg ulicy, a nie poszerzyć jej istniejącego przebiegu? Wynika to przede wszystkim z tego, że wzdłuż niej zlokalizowane są obiekty pod ochroną konserwatorską, m.in. Dwór Ferberów, Dom Podcieniowy oraz wał kanału Raduni.
Przeniesienie ruchu aut w stronę torów kolejowych ma tym samym zapobiec dalszej degradacji tych obiektów. Jednocześnie jednak wymusi wykup gruntów i wyburzenia. To znacznie podnosi koszta inwestycji szacowane obecnie na ok. 62 mln zł, przy czym sama budowa drogi to ok. 36 mln zł.
- Ta koncepcja [nowego Traktu - dop. red.] chroni ok. 40 istniejących budynków mieszkalnych, w tym dwa obiekty wpisane do rejestru zabytków, na ok. dwukilometrowym odcinku po wschodniej stronie ulicy, od nr 167 do 315. Wszystkie one mogą podlegać procedurze rewitalizacyjnej - dodaje Piskorski.
Projekt planu zagospodarowania uwzględniający przebudowę Traktu św. Wojciecha jest na wczesnym etapie. Kilka dni temu zaprezentowano go Komisji Rozwoju Przestrzennego i Ochrony Środowiska Rady Miasta Gdańska. W kolejnych krokach będzie opiniowany m.in. przez Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną oraz lokalną radę osiedla. Dopiero potem zostanie wyłożona do publicznego wglądu i poddana pod osąd mieszkańców poprzez zgłaszanie uwag.
Oprócz nowego Traktu, projekt planu obejmuje swym zasięgiem również centralną część Oruni w rejonie ul. Gościnnej i przystanku kolejowego Gdańsk Orunia , gdzie przewidziano funkcje usługowe, usługowo-mieszkaniowe oraz zieleń.
Warto pamiętać, że uchwalenie planu nie niesie ze sobą natychmiastowej realizacji dopuszczonych inwestycji. Dobitnym tego przykładem jest "zamrożona" od pół wieku budowa Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która jednocześnie sprawia, że widok z pociągu z pewnością nie przynosi chluby miastu.
Czytaj też: Droga Czerwona. Zbawienie czy zagłada Wrzeszcza?
Miejsca
Opinie (199) 3 zablokowane
-
2014-01-15 14:02
a może
a może by tak skomunikować Pruszcz z Gdańskiem koleją bo to co jest teraz to nie funkcjonuje jeśli było by dobrze połączone no i przyzwoite ceny to z chęcią połowa kierowców by się przesiadła na komunikacje miejska wiadomo kiedy trzeba to trzeba autkiem ale do pracy gdzie pod biurowcami nie ma dużo miejsc do parkowania było by to rozwiązaniem. Tylko pkp jak by poczuło klientele to pewnie od razu chciało by ja doić a to nie o to chodzi chodzi więcej za mniej nie na odwrót
- 9 0
-
2014-01-15 14:08
Zwezyli droge zeby teraz budowac nowa a gdzie trasa p-p
Trase polnoc - poludnie buduja od 70 lat i konca nie widac jest tylko krotki odcinek na chelmie do tesco zrobiony
- 4 3
-
2014-01-15 14:10
Tramwaj i skm do pruszcza czas zrobic
Tramwaj i skm do pruszcza czas zrobic
- 12 3
-
2014-01-15 14:17
W sydney w australi to trasa szybkiego ruchu biegnie nad torami skm
A moze tak trzy poziomy tak jak w sydnej droga - tory - droga jedno na drugim tak jest kolo opery sydney
- 3 3
-
2014-01-15 14:32
Zamrożona
Czyli zostaną zablokowane wykupy mieszkań a budowa drogi zostanie "zamrożona" kompletny bezsens
- 4 1
-
2014-01-15 14:34
Trasa polnoc poludnie p-p kiedy powstanie
Na razie jest tyko kawalek na chelmie do tesco
- 6 3
-
2014-01-15 14:36
ale syf macie w tym gdansku - pisze to co widze na zdjeciu
- 2 2
-
2014-01-15 15:19
. aby cos było to trzeba powrotu p. Gierka, tusk z adamowiczem tylko rozkopia
.. -40-lat temu był projekt drogi rózowej, przystanek sródmieście, a 100-lat temu za Bismarcka były jeszcze parki, sciezki spacerowe, wieze widokowe, a dzis dziury smród i rosnace pokrzywy i piasek pozimowy w lipcu a nie w styczniu!!!
- 4 4
-
2014-01-15 15:31
Pomysł dobry, a nawet doskonały, ale po uruchomieniu tunelu pod Wisłą TYSIĄCE kierowców stających w korku
pomiędzy Hallera a Kościuszki (nową), w dwie strony, pokażą, że ten łącznik jest ABSOLUTNYM priorytetem.
- 1 2
-
2014-01-15 16:07
Biuro rozwoju Gdańska nie czyta wyników debat publicznych
na temat strategii rozwoju Gdańska 2030+ albo lekceważy wnioski formułowane na spotkaniach z mieszkańcami.
Rozwój komunikacji szynowej - niezależnej od korków - ratuje miasto.
Budowa kolejnych dróg (pseudoszybkiego ruchu) nie rozładowuje korków tylko je przesuwa gdzie indziej. To wiedzą już nie tylko rzetelni eksperci, ale coraz więcej mieszkańców: nawet internauci wypowiadający się na tym forum.- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.