- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (89 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (58 opinii)
- 3 Wieczny problem z dzielnicami: "na" czy "w" (101 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (308 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (130 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (65 opinii)
Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min
Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.
Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.
- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.
Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.
Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.
Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.
W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich , Podwalu Grodzkim i Przedmiejskim w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego , Kieleckiej , Władysława IV i Morskiej .
Opinie (206) 2 zablokowane
-
2018-11-06 08:15
Zacznie sie w miejscu gdzie konczy sie las???to po co to komu !!! Najwiecej sie stoi wlasnie na odcinku lesnym.
- 3 0
-
2018-11-06 08:19
durne to
Wow! cale 4 minuty i wydamy na to milion co za glupota!!!!
- 4 0
-
2018-11-06 08:29
Jest miejsce więc będzie ok.. jestem za !!!
Ważne aby nie zapomnieć o skręcie w prawo w ul.Potokowa na dwa pasy a nie na jeden jak obecnie ma to miejsce. Poza tym zjazd tego odcinka trwa więcej niż 5 minut...
- 0 4
-
2018-11-06 09:08
Czyli jak? Z dwóch pasów w jeden na wyeliminować opóźnienie autobusu? Przecież to nie logiczne, przecież zwiększy to korki zwłaszcza że autobus i tak stanie w tych korkach czy nami rządzą i decydują idioci bez wyobraźni glupota i jeszcze raz glupota a wystarczy zamiast tristara ręcznie w danych godzinach sterować światłami
- 2 1
-
2018-11-06 09:10
I co, da się?
Oczywiście że tak, i nie potrzeba do tego przeciągać tramwaju z Południa do Wrzeszcza.
- 0 1
-
2018-11-06 09:32
drogowcy w gdańsku - mniej niz zero!
Wszystkie pozorowane ruchy polegające na zamykaniu w jednym czasie newralgicznych punktów miasta po to, żeby poprawić nawierzchnię, która powinna być od razu dobrze zrobiona jest marnotrastwem i celowym wyciąganiem forsy z kasy miasta. Za to wielkie inwestycje jak Havla, czy nowa Bulońska pozbawione bezkolizyjnego skrzyżowania z Armii Krajowej i Kartuską są totalnym niewypałem za ogromne pieniądze. Czy po zbudowaniu Havla ustały korki na Łostowickiej? To samo będzie z Bulońską. To się nadaje do prokuratury.
- 2 0
-
2018-11-06 09:38
Zaprosić Elona
A może by tak tunel?
- 1 0
-
2018-11-06 10:12
I powrócimy do korków,chyba ,że będzie dodatkowy pas jezdni.
- 1 1
-
2018-11-06 10:46
Trójmiasto ogólnie nie ma komunikacji.
Ludzie są uszczęśliwiani mieszkaniami w polu. A potem mają dojechać do pracy jedną uliczką którą wcześniej jeździły wozy z kapustą. Mieszkam na Ostrołęckiej. Wyjaz dla tysięcy ludzi tylko wąską Piotrkowską i Warszawską. Żadnej alternatywy. To chyba powinno być karalne? Dziś jechałem na Bramę Żuławską ponad godzinę. Na Armii Krajowej jakiś faszysta postawił barykadę że będzie pracował na drodze. Ale nawet zwłok pracownika tam nie ma. A korek na Armii.. jest powyżej Chełmu. Na dole nie da się przejechać przez skrzyżowanie z Okopową bo na Podwalu jakiś geniusz zaproponowal usunięcie pasa ruchu i dodał światła. Dlaczego? Może dlatego że na skrzyżowaniu z Chmielną, gdzie było podziemne przejście, już jest budowa. Czyli będzie więcej chętnych do dojechania i mniej dróg. Dla poprawy humoru objazd tego korka (na Podwalu) przez Toruńską też jest niemożliwy. Bo na Toruńskiej też jest barykada. I też nie ma nawet zwłok pracownika. Ulica zamknięta ale nikt nic nie robi. Ciekawe ile kosztowała działka na rogu Chmielnej i Podwala, a ile spalają te tysiące ludzi w korkach?
- 3 2
-
2018-11-06 11:15
Będzie buspasowo, rowerowo i tęczowo.
Cudownie tu jest, cudownie.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.