• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy logotyp ESK: 'G' jak Gdańsk i jak spinacz

Katarzyna Moritz
28 listopada 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Jedna z kilku kolorystycznych wersji nowego logotypu ESK. Pomysł oparty jest na dwuznaczności litery G. Jedna z kilku kolorystycznych wersji nowego logotypu ESK. Pomysł oparty jest na dwuznaczności litery G.

20 tys. zł, które zapłacono w zeszłym roku za logotyp Gdańska - Europejskiej Stolicy Kultury poszły na marne - poddany miażdżącej krytyce projekt zastąpiono nowym. Czy lepszym?



Metropolitalna łódka kultury - ten logotyp, miał promować Gdańsk przez 4 lata. Metropolitalna łódka kultury - ten logotyp, miał promować Gdańsk przez 4 lata.
- Nie mogę powiedzieć, że tamta krytyka nie była brana pod uwagę. Natomiast głównym powodem poszukiwania nowego logotypu jest program ESK. Poprzednie logo powstało, gdy nasz program był w fazie koncepcji i towarzyszyło nam do powołania biura ds. ESK we wrześniu. Od tamtej pory szukaliśmy nowego - wyjaśnia Romuald Pokojski, odpowiedzialny za działania programowe w biurze ESK.

Poprzednie logo zostało wybrane w zorganizowanym przez miasto konkursie. Zwyciężył pomysł gdańszczanki Moniki Krause, która w nagrodę otrzymała 20 tys. zł. Jednak gdy logo ujrzało światło dzienne, nie pozostawiono na nim suchej nitki. Porównywano je do wanny, słonecznika, mówiono o estetyce dziecięcych rysunków.

Czy nowy projekt spotka się z większą przychylnością - nie tylko grafików i projektantów, ale także zwykłych gdańszczan? "Nowy logotyp jest oparty na prostym pomyśle dwuznaczności litery "G" - pierwszej litery nazwy miasta, a jednocześnie kształcie spinacza - symbolu ujęcia w jedną całość wydarzeń i działań na terenie Metropolii. Przedsięwzięcie ESK ma być klamrą, która ma łączyć wszelkie aktywności kulturalne Gdańska i Metropolii" - można przeczytać w opisie logotoypu opracowanym przez biuro ds. ESK.

Zagłosuj na miasta, które powinny otrzymać tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.


Autorem nowego logo jest Piotr Korona, zaś samą koncepcję spinacza opracowała Justyna Kosińska z warszawskiej agencji Temperówka. Czy nowy logotyp podoba się pracownikom z biura ESK?

- Tak. Ze względu na czas, sami działaliśmy i szukaliśmy ofert i propozycji wśród propozycji zgłoszonych przez grafików. Chodziło o to, żeby logo łączyło się z wizualną oprawą całego projektu. Ważna jest też jego użytkowa strona - że logotyp może funkcjonować w formie spinki czy znaczka. Chcemy, aby w przyszłości każdy spinacz kojarzył się z Gdańskiem - Europejską Stolicą Kultury. Spójne działania promocyjne wymagają spójnej identyfikacji graficznej - tłumaczy Pokojski.

Wydarzenia

Opinie (90) 4 zablokowane

  • równie beznadziejne jak poprzednie.miało byc modernie?
    i ta kolorystyka.
    a poprzednie? najpierw wybrano, poten nagrodzono, a nastepnie zmiazdzono krytyką.
    i tak sie kręcie.
    proponuje tak circa co miesiąc do 2016 roku.

    • 0 0

  • gdansk nie ma szans na tytul europejskiej stolicy kultury!!! trzeba bowiem czegos wiecej niz brak zaangazowania wladz i nowe logo !!!

    • 0 0

  • bo przy toruniu poznaniu i łodzi wygląda to jak gazetka szkolna w zerowce przy dobrym czaosopismie

    • 0 0

  • yyy

    a czemu nikt nie komentuje? na trojmiasto.pl najlepsze s akomenty,,,wstaje, czytam artykul, a tu taki zonk, nie ma komentow o golfach, ani walki ganska z gdynia...lipa

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane