- 1 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (59 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (223 opinie)
- 3 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (96 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (260 opinii)
- 5 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (90 opinii)
- 6 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (87 opinii)
Nowy przystanek SKM w Gdyni. Potrzebny?
Na to pytanie, ale nie tylko, odpowie wykonawca studium, którego poszukuje Szybka Kolej Miejska. Będzie on analizował pod wieloma względami zasadność budowy nowego peronu SKM między Orłowem a Redłowem. Odpowiedź poznamy za rok, a realizacja, o ile zostanie zarekomendowana, odbędzie się po 2022 roku.
- SKM Gdynia Śródmieście - między Wzgórzem św. Maksymiliana a Gdynią Główną
- SKM Gdynia Wielkopolska - między Orłowem a Redłowem
Prace nad studium dopiero ruszą, ale będą dotyczyły wyłącznie tej drugiej lokalizacji. Szybka Kolej Miejska poszukuje właśnie wykonawcy tego obszernego dokumentu. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 17 września.
O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena i w 40 proc. termin realizacji. SKM chce, by studium powstało w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, ale wykonawca może skrócić ten czas maksymalnie o cztery miesiące.
To oznacza, że najwcześniej wiosną, a najpóźniej jesienią przyszłego roku dowiemy się, czy i gdzie ma powstać nowy przystanek.
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:
- wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
- wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
- wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy
- Wykonawca studium wykonalności, w ramach symulacji, może zarekomendować SKM inne miejsce położenia przystanku, ale musi się on znaleźć gdzieś pomiędzy Orłowem a Redłowem - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
A co z przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?
- Niniejszy element, w ramach podpisanej w czerwcu bieżącego roku Umowy Partnerskiej pomiędzy spółką PKP SKM a Miastem Gdynia, został wyłączony z naszego opracowania - informuje Złotoś. - W lipcu 2019 roku PKP PLK podpisały z wykonawcą Multiconsult Polska umowę na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii". Ze względu na nałożenie się zakresów naszych projektów SKM i Gdynia dokonały wyłączenia tego elementu z analizy.
To właśnie w tym projekcie ma zostać uwzględniona budowa dodatkowego przystanku osobowego Gdynia Śródmieście na przedłużeniu ul. Żwirki i Wigury. Opracowanie tej dokumentacji potrwa do końca 2020 roku.
Opinie (290) 1 zablokowana
-
2020-09-12 23:02
Ciekawe jakim kolorem farby Łucyk chce namalować te przystanki
- 5 3
-
2020-09-12 19:03
(2)
Nie jest potrzebny, mało kto wysiada nawet na przystanku Zwycięstwa Wielkopolska. Większość samochodami dojeżdża do swoich domów oddalonych od głównego skrzyżowania
- 16 21
-
2020-09-12 22:36
To może zastanów się dlaczego tak jest? (1)
- 3 1
-
2020-09-12 22:52
pewnie dlatego , że nie mam SKM pod domem i do autobusu muszę dojść te 400 metrów
Naprawdę dobrze mi z tym ;)
Mam dobrze skomunikowaną dzielnice ale rozumie Oksywie , Obłuże czy Kosakowo tam jest potrzeba- 2 0
-
2020-09-12 22:50
Ten przystanek bédzie mial
- 1 0
-
2020-09-12 22:44
Dopóki nie wprowadzą składów z odpowiednio wysokim przyspieszeniem i sprawnym hamowaniem, to to nie ma sensu. Problem w tym, że nawet nowe Newagi, które kupują nie nadają się do obsługi tej linii, bo zbyt wolno przyspieszają, mają zbyt mało drzwi etc. SKM powinno być linią stricte miejską, a nie ni to miejską, ni regionalną.
- 9 0
-
2020-09-12 21:26
Głupota (4)
Te dodatkowe przystanki są niepotrzebne. Równie dobrze można by budować co 100 m... Tylko po co? To ma być szybka kolej (pod)miejska, a nie powolna kolej w jednym mieście. Proponuję lepiej skomunikować i zadbać o infrastrukturę dojazdową do już istniejących przystanków, a nie budować nowe. Lepiej kasę przeznaczyć na budowę nowych albo odbudowę starych linii, niż budować nie-wiadomo-po-co.
- 19 6
-
2020-09-12 21:27
i**otyczne,samolubne argumenty. (3)
- 0 5
-
2020-09-12 22:11
samolubne to są twoje wydać kasę , zwiększyć czas przejazdu nie wiadomo dla kogo (2)
- 1 2
-
2020-09-12 22:31
Dla mieszkanców tej strony Orlowa,Małego i Dużego Kacku,Karwin,Fikakowa, (1)
To co?
Za mało ludzi tam mieszka?
Ja tam nie mieszkam,a więc bezpośrednio mnie to nie dotyczy mądralo.- 0 0
-
2020-09-12 22:40
a ja mieszkam , jak do Gdańska to jadę do Sopotu , a jak w drugą stronę to K albo X
Gdyby był wspólny bilet na Pkm to fajnie gdyby kursowała do Chyloni
- 0 0
-
2020-09-12 22:01
Bez sensu (1)
Pociągi skm i tak mają problemy z punktualnością i są ciągle przepełnione...
- 16 2
-
2020-09-12 22:33
Jaki związek?
- 0 1
-
2020-09-12 22:28
I po co tak się gotować? Ten przystanek
nigdy nie powstanie. Naprawdę nigdy. Wszystko sprowadza się do tego "studium wykonalności". Za sowite wynagrodzenie dojdą do wniosku, że przystanek nie powinien powstać i koniec sprawy.
- 18 0
-
2020-09-12 22:05
To ma być szybka kolej a nie jakiś żółw jadący parę godzin i 100 przystanków! (1)
- 16 1
-
2020-09-12 22:14
przy torach jest komunikacja miejska(autobusy, trolejbusy) , SKM to nie transport pod drzwi
- 3 2
-
2020-09-12 19:41
A gdzie autobus- trolejbus (3)
Analiza powinna od razu wskazywać miejsce przystanków autobusowych. Bez tego ten przystanek niema sensu. A z miejscem może być problem. Ten przystanek mógłby dac oszczędność około 10 minut dla pasażerów z Karwin.
- 10 4
-
2020-09-12 21:32
Nic nie da , 181 i jestem na SKM w Sopocie (2)
- 0 2
-
2020-09-12 21:49
(1)
Dobra porada dla jadacych w kierunku Wejherowa :)
- 0 0
-
2020-09-12 22:03
do Redłowa z Orłowa (Wielkopolska ) 4 minuty km
Weź przestań jest kasa na kolej do wydania to kombinują.Lepiej już faktycznie do Kosakowa pociągnąć tyle że samorządy zadłużenie mają takie , że się nie da
- 1 0
-
2020-09-12 20:04
Oba są niepotrzebne. (2)
Złe został zaprojektowany i wykonany przystanek PKM . Powinny być dwa przystanki : Pierwszy przy Malokackiej i drugi Gdynia Wzgórze jako punkt przesiadkowy. Ten który jest obecnie nic nie rozwiązuje.
- 20 6
-
2020-09-12 20:09
Będzie Śródmieście przesiadkowym, (1)
więc o co kam....
- 0 4
-
2020-09-12 21:57
to żeby to zrobić to trzeba następnego przystanku , trochę chore
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.