- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (154 opinie)
- 2 Zakaz "energetyków" dla dzieci tylko w teorii (64 opinie)
- 3 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (35 opinii)
- 4 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (63 opinie)
- 5 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (229 opinii)
- 6 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (68 opinii)
Nowy przystanek SKM w Gdyni. Potrzebny?
Na to pytanie, ale nie tylko, odpowie wykonawca studium, którego poszukuje Szybka Kolej Miejska. Będzie on analizował pod wieloma względami zasadność budowy nowego peronu SKM między Orłowem a Redłowem. Odpowiedź poznamy za rok, a realizacja, o ile zostanie zarekomendowana, odbędzie się po 2022 roku.
- SKM Gdynia Śródmieście - między Wzgórzem św. Maksymiliana a Gdynią Główną
- SKM Gdynia Wielkopolska - między Orłowem a Redłowem
Prace nad studium dopiero ruszą, ale będą dotyczyły wyłącznie tej drugiej lokalizacji. Szybka Kolej Miejska poszukuje właśnie wykonawcy tego obszernego dokumentu. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 17 września.
O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena i w 40 proc. termin realizacji. SKM chce, by studium powstało w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, ale wykonawca może skrócić ten czas maksymalnie o cztery miesiące.
To oznacza, że najwcześniej wiosną, a najpóźniej jesienią przyszłego roku dowiemy się, czy i gdzie ma powstać nowy przystanek.
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:
- wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
- wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
- wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy
- Wykonawca studium wykonalności, w ramach symulacji, może zarekomendować SKM inne miejsce położenia przystanku, ale musi się on znaleźć gdzieś pomiędzy Orłowem a Redłowem - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
A co z przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?
- Niniejszy element, w ramach podpisanej w czerwcu bieżącego roku Umowy Partnerskiej pomiędzy spółką PKP SKM a Miastem Gdynia, został wyłączony z naszego opracowania - informuje Złotoś. - W lipcu 2019 roku PKP PLK podpisały z wykonawcą Multiconsult Polska umowę na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii". Ze względu na nałożenie się zakresów naszych projektów SKM i Gdynia dokonały wyłączenia tego elementu z analizy.
To właśnie w tym projekcie ma zostać uwzględniona budowa dodatkowego przystanku osobowego Gdynia Śródmieście na przedłużeniu ul. Żwirki i Wigury. Opracowanie tej dokumentacji potrwa do końca 2020 roku.
Opinie (290) 1 zablokowana
-
2020-09-13 08:57
ręce opadają, dlatego trzeba wymienić władze Gdyni
bo wszystkie ich decyzje ostatnie to porażka
- 4 3
-
2020-09-13 08:59
najlepiej pod każdym domem przystanek
czyj to wymysł-mieszkanców czy włodarzy. Prosze zająć się dojazdem do północych dzielnic Gdyni, a nie inwestować tam gdzie nie trzeba
- 5 3
-
2020-09-13 09:19
Bardziej potrzebny powrót Sprintera
Szybkiej kolejki która połączy Wejherowo z Gdanskiem! Oczywiście bez długiego postoju w Gdyni głównej jak to jest z polregio....
- 7 1
-
2020-09-13 09:27
WKM - Wolna Kolej Miejska
Może niech, zaczną przedłużać trasę np. Gdańsk Południe, zamiast dodawać niepotrzebne przystanki co 500m. To tylko wydłuża podróż i tak bardzo długa. Pomysł z czapy, żeby nie powiedzieć brzydko...
- 6 1
-
2020-09-13 09:36
Jest ma to kasa?
Czy znowu pożyczka z bociana???
- 2 0
-
2020-09-13 09:39
Gdynia Witomino na pewno byłby lepszym wyborem
- 1 1
-
2020-09-13 09:39
Myślę że jeszcze przydałoby się...
Władze Gdyni powinny wyjaśnić dlaczego zlecają analizę zasadności przystanku na istniejącej linii SKM w sytuacji kiedy na zdrowy rozsądek dużo ważniejsze byłby linie na Obłuże i Chwarzno. W obecnej sytuacji za każdy wynik analizy władze miasta zostaną zmieszane z błotem.
- 7 1
-
2020-09-13 09:45
Po, co, po, co...
Wszyscy zadają pytanie "po, co?", moi drodzy, tu chodzi tylko o kasę z Unii, żeby jak najłatwiej, najszybciej uzyskać dofinansowanie a z tego jak najwięcej sobie zostawic. Pociągnięcie linii na Obłuże, Pogórze, Chwarzno, to kolosalne pieniądze, potem jeszcze trzeba by tam sklady skm specjalnie puszczac. To sie poprostu nie kalkuluje.
- 9 1
-
2020-09-13 09:46
nowe sklady
Moze by tak nowe pociagi zakupic za te pieniadze?
- 4 0
-
2020-09-13 09:58
Nowe przystanki są potrzebne jak umarłemu kadzidło.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.