• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy przystanek SKM w Gdyni. Potrzebny?

Michał Brancewicz
12 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Potencjalne miejsce powstania nowego przystanku SKM w Gdyni. Potencjalne miejsce powstania nowego przystanku SKM w Gdyni.

Na to pytanie, ale nie tylko, odpowie wykonawca studium, którego poszukuje Szybka Kolej Miejska. Będzie on analizował pod wieloma względami zasadność budowy nowego peronu SKMMapka między Orłowem a Redłowem. Odpowiedź poznamy za rok, a realizacja, o ile zostanie zarekomendowana, odbędzie się po 2022 roku.



Nowe przystanki SKM w Gdyni są potrzebne?

Ponad dwa lata temu Gdynia i SKM zawarły porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla dwóch nowych przystanków:


Prace nad studium dopiero ruszą, ale będą dotyczyły wyłącznie tej drugiej lokalizacji. Szybka Kolej Miejska poszukuje właśnie wykonawcy tego obszernego dokumentu. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 17 września.

O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena i w 40 proc. termin realizacji. SKM chce, by studium powstało w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, ale wykonawca może skrócić ten czas maksymalnie o cztery miesiące.

To oznacza, że najwcześniej wiosną, a najpóźniej jesienią przyszłego roku dowiemy się, czy i gdzie ma powstać nowy przystanek.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:

  • wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
  • wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
  • wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy

- Wykonawca studium wykonalności, w ramach symulacji, może zarekomendować SKM inne miejsce położenia przystanku, ale musi się on znaleźć gdzieś pomiędzy Orłowem a Redłowem - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.

Potencjalne miejsce powstania nowego przystanku SKM w Gdyni. Potencjalne miejsce powstania nowego przystanku SKM w Gdyni.
A co z przystankiem SKM Gdynia ŚródmieścieMapka?

- Niniejszy element, w ramach podpisanej w czerwcu bieżącego roku Umowy Partnerskiej pomiędzy spółką PKP SKM a Miastem Gdynia, został wyłączony z naszego opracowania - informuje Złotoś. - W lipcu 2019 roku PKP PLK podpisały z wykonawcą Multiconsult Polska umowę na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii". Ze względu na nałożenie się zakresów naszych projektów SKM i Gdynia dokonały wyłączenia tego elementu z analizy.
To właśnie w tym projekcie ma zostać uwzględniona budowa dodatkowego przystanku osobowego Gdynia Śródmieście na przedłużeniu ul. Żwirki i Wigury. Opracowanie tej dokumentacji potrwa do końca 2020 roku.

Opinie (290) 1 zablokowana

  • ręce opadają, dlatego trzeba wymienić władze Gdyni

    bo wszystkie ich decyzje ostatnie to porażka

    • 4 3

  • najlepiej pod każdym domem przystanek

    czyj to wymysł-mieszkanców czy włodarzy. Prosze zająć się dojazdem do północych dzielnic Gdyni, a nie inwestować tam gdzie nie trzeba

    • 5 3

  • Bardziej potrzebny powrót Sprintera

    Szybkiej kolejki która połączy Wejherowo z Gdanskiem! Oczywiście bez długiego postoju w Gdyni głównej jak to jest z polregio....

    • 7 1

  • WKM - Wolna Kolej Miejska

    Może niech, zaczną przedłużać trasę np. Gdańsk Południe, zamiast dodawać niepotrzebne przystanki co 500m. To tylko wydłuża podróż i tak bardzo długa. Pomysł z czapy, żeby nie powiedzieć brzydko...

    • 6 1

  • Jest ma to kasa?

    Czy znowu pożyczka z bociana???

    • 2 0

  • Gdynia Witomino na pewno byłby lepszym wyborem

    • 1 1

  • Myślę że jeszcze przydałoby się...

    Władze Gdyni powinny wyjaśnić dlaczego zlecają analizę zasadności przystanku na istniejącej linii SKM w sytuacji kiedy na zdrowy rozsądek dużo ważniejsze byłby linie na Obłuże i Chwarzno. W obecnej sytuacji za każdy wynik analizy władze miasta zostaną zmieszane z błotem.

    • 7 1

  • Po, co, po, co...

    Wszyscy zadają pytanie "po, co?", moi drodzy, tu chodzi tylko o kasę z Unii, żeby jak najłatwiej, najszybciej uzyskać dofinansowanie a z tego jak najwięcej sobie zostawic. Pociągnięcie linii na Obłuże, Pogórze, Chwarzno, to kolosalne pieniądze, potem jeszcze trzeba by tam sklady skm specjalnie puszczac. To sie poprostu nie kalkuluje.

    • 9 1

  • nowe sklady

    Moze by tak nowe pociagi zakupic za te pieniadze?

    • 4 0

  • Nowe przystanki są potrzebne jak umarłemu kadzidło.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane