- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (456 opinii)
- 2 15-latek autem na minuty uciekał policji (61 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (90 opinii)
- 4 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (126 opinii)
- 5 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (177 opinii)
- 6 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (82 opinie)
Nowy wiceprezes GAiT. "W 3 lata najlepsza komunikacja w kraju"
Zaskoczenie w Gdańsku i w... Tarnowie po transferze wieloletniego prezesa tamtejszego MPK na stanowisko wiceprezesa GAiT. Jerzy Wiatr zapowiada, że w ciągu trzech lat gdańska komunikacja będzie najlepsza w Polsce.
Nowy wiceprezes wyłoniony został w drodze konkursu. Przed przeprowadzką do Gdańska Jerzy Wiatr od 2007 r. zarządzał Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Tarnowie. Wcześniej pracował w Hucie Szkła. Pochodzi z Jedlicza k. Krosna. Kim jest nowy wiceprezes GAiT?
Lokalni dziennikarze: sprawny prezes, lubi nowinki techniczne
O opinie na temat nowego wiceprezesa GAiT poprosiliśmy lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, którzy w ostatnich latach na co dzień współpracowali z byłym już szefem MPK.
- Dał się poznać jako sprawny prezes, bo w 2007 r. przychodził do firmy w trudnym czasie, gdy tabor był mocno wysłużony, a po mieście jeździły stare jelcze. W ciągu 14 lat pozyskał wiele zewnętrznych funduszy i wymienił autobusy na nowe. Początkowo był skonfliktowany z częścią związkowców i w ramach restrukturyzacji zwolnił część załogi. Ogólnie jego nominacja w Gdańsku jest odbierana w Tarnowie jako niespodzianka, nikt wcześniej nie spodziewał się, że MPK może zostać bez prezesa - mówi nam jeden z lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, prosząc o anonimowość.
Z kolei Bartek Maziarz z Radia Kraków zwraca uwagę, że Wiatr jest mocną osobowością, a jego wyróżniającą cechą jest przebojowość i chęć ciągłego rozwoju.
- Lubi też nowinki techniczne, z czego był znany w Tarnowie. W czasie swojej kadencji wprowadził wiele innowacyjnych rozwiązań, z których część była uznawana nawet nieco na wyrost jak na takie średniej wielkości miasto jak Tarnów. Poza gruntowną wymianą taboru stworzył przyjazny i rozbudowany system informacji pasażerskiej, np. na linii autobusowej kursującej na dworzec ekrany w autobusach informują podróżnych o odjeżdżających pociągach albo wyświetlają bieżące informacje o dostępnych w okolicy rowerach miejskich. Oczywiście większość tych inwestycji była możliwa do zrealizowania dzięki funduszom unijnym, ale ktoś się musiał o to postarać. To niewątpliwie jego zasługa - mówi dziennikarz Radia Kraków.
Lokalni dziennikarze przypuszczają, że na decyzję Wiatra o przeprowadzce do Trójmiasta mógł wpłynąć fakt, że na przełomie roku władze Tarnowa zerwały umowę przewozową z okolicznymi gminami, co znacząco wpłynęło na cięcie wozokilometrów. Dla byłego prezesa MPK oznaczało to koniec marzeń o dalszym rozwoju spółki.
W trzy lata najlepsza komunikacja w kraju
Sam Jerzy Wiatr przyznaje, że cięcia i konieczność zwolnienia części załogi były demotywujące, ale nie miało to większego wpływu na decyzję o przeprowadzce do Gdańska. A plany zawodowe - jak sam podkreśla - ma ambitne.
- W ciągu trzech lat chcę, by komunikacja miejska w Gdańsku była najlepsza w kraju - mówi w rozmowie z Trojmiasto.pl nowy wiceprezes GAiT. - W pierwszej kolejności chcę przede wszystkim poprawić czystość w pojazdach. Poprzez codzienne doglądanie firmy dbającej o czystość, osobistą obecność, nakładanie kar, aż po wymianę firmy sprzątającej. Aż do skutku. Autobusy muszą być czyste, wygodne i punktualne. Tylko tyle i aż tyle. Ponadto chcemy doposażyć tabor o nowoczesne systemy służące pasażerom, choćby możliwość płacenia za bilety kartą w pojazdach. Gdańsk jest dużym i bogatym miastem i uważam, że można to było zrobić wcześniej niż w Tarnowie czy Rzeszowie. Pierwsze efekty pasażerowie odczują już na wiosnę - zapowiada Jerzy Wiatr.
Jak dodaje, o wyjeździe do Trójmiasta myślał od dłuższego czasu, a gdy w grudniu nadarzyła się okazja, postanowił wziąć udział w konkursie na stanowisko wiceprezesa spółki. Nowych wyzwań się nie boi, a trudna sytuacja transportu publicznego wynikająca z trwającej pandemii jest dla niego dodatkowym bodźcem do rozwoju.
- Przez 14 lat pracy w komunikacji miejskiej zrealizowałem wszystkie plany. Wystarczy powiedzieć, że przychodziłem do spółki znajdującej się w fatalnej sytuacji pod każdym względem: organizacyjnym, finansowym i mentalnym. Dziś Tarnów ma jeden z najnowocześniejszych taborów w kraju, a ubiegły rok zakończyliśmy z zyskiem wynoszącym 707 tys. zł, co jest najlepszym wynikiem w historii MPK od 1993 roku.
Jerzy Wiatr rozpocznie pracę w GAiT 1 marca.
Miejsca
Opinie (388) 10 zablokowanych
-
2022-01-09 07:56
miło czytać...
gratuluję Jerzemu nowego wyzwania i trzymam kciuki, to mój dobry kolega z klasy z podstawówki i liceum, jest naprawdę ambitny i ma silną osobowość, typ przywódcy, a jednocześnie bardzo fajny kolega :)
- 0 0
-
2021-02-24 15:36
Komunikacja i co dalej.
ten fagas przeleci jak wiatr i zrobi wielki ch.
- 0 0
-
2021-02-10 18:51
3 lata i GAITa zacharata
Nowak przysłał fachowca
- 0 3
-
2021-02-10 18:10
W trzy lata GAITa zacharata
- 0 1
-
2021-02-03 13:20
źle zaczyna, w gadaniu Przypomina tego prezesa wodociągów z Kielc (3)
dla nas to tylko kolejna posadka którą musimy utrzymać
- 84 26
-
2021-02-10 17:37
Zajmie się sprzątaniem autobusów
Sugeruje, że gdańskie autobusy i tramwaje są brudne??? Inwestycje czyli wydawanie pieniędzy, należy uważać !!!
- 0 0
-
2021-02-03 13:36
Może wyszukaj dlaczego prezes wodociągów z Kielc tak odpowiadał pisowskiej telewizji? (1)
Wiem że tego nie zrobisz, bo dobrze wiesz dlaczego, a piszesz tak bo masz prikaz z Nowogrodzkiej. Odpowiadał tak bo niejednokrotnie pisia telewizja kłamała na temat wodociągów, przeinaczała fakty i zamieszczała słowa wyrwane z kontekstu.
- 15 15
-
2021-02-03 16:50
Ale tłumaczenie godne pisowca strzeliłeś:)
Ale trochę mało, jak na zawodowca zajmującego się reprezentowaniem firmy nie umieć wybrnąć z takiej sytuacji.
- 5 3
-
2021-02-03 13:18
Pozwolę sobie zadać pytanie. (22)
Czy po latach działalności pana Wiatra, Tarnów ma najlepszą komunikację w Polsce?
Jest to conajmniej brawurowe stwierdzenie ze strony nowego wiceprezesa GAiT - trzymam za słowo.
Czego potrzebujemy?
Zwiększenia częstotliwości komunikacji autobusowej łączącej Górny Taras z Dolnym. Potrzebujemy autobusów nocnych kursujących przynajmniej co godzinę po standardowych trasach dziennych np. 127.
Potrzebujemy komunikacji autobusowej na Górny Taras, która jeździ także w godzinach wieczornych i wczesno-nocnych.
Potrzebujemy nocnych kursów tramwajów.
Potrzebujemy linii autobusowej, która kursowałaby między Jasieniem, a Osową skupiając się wyłącznie na przedmieściach.
Potrzebujemy węzłów przesiadkowych na przedmieściach, by mieszkańcy okolicznych miejscowości mogli zostawić samochód np w Osowie, by następnie przesiąść się na zbiorkom.
Potrzebujemy większej ilości buspasów.- 130 41
-
2021-02-09 22:50
Komunikacja
No to szykuj się na obcięcie linii i redukcję kursów.Tarnow zgnoil...czas na resztę
- 0 0
-
2021-02-05 13:11
Potrzebujemy?
Czy tylko ty potrzebujesz?....
- 0 0
-
2021-02-03 14:24
Potrzeba (1)
Potrzeba przenieść zajezdnie tramwajowa z Nowego Portu na obrzeza miasta
- 5 1
-
2021-02-04 21:56
A Nowy Port, to niby w centrum jest?
- 0 0
-
2021-02-03 13:30
Autobusy i tramwaje powinny mieć priorytet w ruchu. To chyba naturalne. (11)
Samochodem prywatnym zazwyczaj jedzie jedna osoba, więc jest to naturalne by autobus miał w ruchu ulicznym większą swobodę.
Autobus, który będzie pokonywał trasę szybciej niż samochód prywatnych będzie skuteczniej z nim konkurował.
W Gdańsku płacimy obecnie cenę za niekontrolowaną rozbudowę miasta na Zachód i Południe. Za nowymi osiedlami nie podążyły inwestycje w nowe szkoły, ciągi komunikacyjne czy przychodnie.
W rezultacie siatka ulic na Górnym Tarasie przypomina labirynt z licznymi ślepymi uliczkami.
Miasto powinno dążyć do wytyczenia ulic (nie autostrad) między istniejącymi osiedlami póki jest to jeszcze możliwe.- 22 7
-
2021-02-03 14:12
Co to znaczy: (9)
"W Gdańsku płacimy obecnie cenę za niekontrolowaną rozbudowę miasta na Zachód i Południe"? A przepraszam, jak miasto ma się rozbudowywać? Na północy Sopot i Gdynia, a na wschodzie morze...
- 12 21
-
2021-02-03 19:05
Rozbudowa na Południe (3)
To w sumie naturalny kierunek. Kuriozum polega na braku dróg o odpowiedniej przepustowości, w tym najważniejszej dla Południa Nowej Świętokrzyskiej i Nowej Małomiejskiej. W obecnym układzie nie ma możliwości zrobienia buspasów, a tylko one są w stanie udrożnić komunikację w tym obszarze. Przynajmniej na chwilę obecną, bo SKM to chyba jedynie mrzonki, nawet nie ma jej w planach i pewnie nie będzie.
- 5 3
-
2021-02-03 21:38
(2)
Szerokie arterie, święta przepustowość, wielopasmowe autostrady.
No spoko. Lata 60-te XX wieku.
Natomiast tak na szybko: nie, ponieważ o ile po takiej arterii na południu śmigać będziesz ochoczo 90km/h to korki przeniosą się na:
- drogi dojazdowe do tych autostrad,
- centrum miasta, gdzie wszyscy z tych autostrad się zjadą w jeden punkt.
Docelowo zakorkuje to też te autostrady, bo przecież korki w centrum będą się wydłużać w kierunku południa.
Buspasy ok, ale prawdziwym remedium będzie:
- system wspólnego biletu na komunikację + biletu na Park&Ride
- węzły przesiadkowe i parkingi kubaturowe (ale nie w centrum tylko na przedmieściach: np. Osowa/Kielnieńska, Kowale przy nowej PKM, Karczemki, Lipce/Św. Wojciech),
- bezwarunkowo PKM Południe,
- bezwarunkowy priorytet dla tramwajów w mieście.
Na tym ostatnim punkcie zyskał mocno np. Poznań, gdzie okazało się, ze po zrobieniu priorytetów i likwidacji sygnalizacji w ścisłym śródmieściu oszczędzono wozokilometry, bo na konkretnej linii przy zachowaniu częstotliwości wystarczył obieg np. 8 wozów zamiast 9-10. Bo tak się czasy realne przejazdów skróciły.- 10 0
-
2021-02-03 23:48
Jeśli powstaną te dwie ulice (1)
To będą one mieć po dwa pasy - czyli jeden może zostać przeznaczony na buspas, a drugi na użytek "zwykłych" pojazdów. Te zwykłe nadal będą się poruszać tylko jedną nitką, więc nie spowodują większych zatorów w centrum niż obecnie. Myślę, że wręcz przeciwnie - usprawnienie komunikacji zbiorowej poprzez buspasy z całą pewnością zachęci wiele osób do porzucenia samochodu na jej rzecz. SKM - byłoby super ale to raczej sfera marzeń.
- 2 0
-
2021-02-04 00:32
Priorytet dla tramwai? Najpierw w jakiś sposób spowodować ich bezawaryjność, bo co chwilę się psują i tworzą za sobą sznur kolejnych tramwai. Takiemu złomowi priorytet nie potrzebny. A zachęcenie do komunikacji zbiorowej można uzyskać zwiększeniem jej częstotliwości. Na cholerę mi czysty autobus, który jeździ co godzinę?
- 5 0
-
2021-02-03 14:24
Słyszałeś o rozwoju miasta do wewnątrz? (1)
Przejedź się Hallera, Marynarki Polskiej, to zobaczysz kilometry kwadratowe pustej przestrzeni, na której mogłoby być miasto.
- 23 4
-
2021-02-03 18:48
Hallera? No cóż kto odważny zlikwiduje RODosy?
Osiedla na południu to odrolniona ziemia z czasów gdzie m2 był po 2 złote.
- 8 0
-
2021-02-03 14:22
niekontrolowaną (1)
to chyba wszystko wyjaśnia.
- 15 4
-
2021-02-03 15:50
Nie wiem co jest z tymi ludźmi. Czytac nie umieją, myśleć, kojarzyć?
- 8 1
-
2021-02-03 15:18
Sporo rezerwy jest na południowy wschód, ale tam rafineria...
- 2 0
-
2021-02-03 13:40
Zapytamy deweloperów, czy możemy
UM
- 27 4
-
2021-02-03 18:48
nocne tramwaje?? (2)
chyba nigdy nie mieszkałeś w pobliżu torów... hałas to tylko jeden z wielu problemów z tramwajami - poza kosztowną infrastrukturą jednego przeznaczenia, niszczeniem budynków, problemem z remontami, brakiem możliwości zmiany trasy, korkami przy awariach i konieczności budowania ogromnych wysp na skrzyżowaniach by tramwaj był w stanie zakręcić. Buspasy i autobusy elektryczne to przyszłość, a nie te żelazne klamoty.
- 7 4
-
2021-02-03 22:42
dokladnie tak tramwaje są obecnie najwiekszymi szkodnikami miasta i najbardziej kosztownymi
- 0 7
-
2021-02-03 21:41
I tak i nie.
Dzienne linie kursują od 4:00 do nieco po 23:00. Zatem mamy realnie 4,5 godziny bez kursów na danej trasie na dobę.
- 1 1
-
2021-02-03 14:56
Nie potrzebujemy nocnych tramwajów.
- 9 6
-
2021-02-03 13:30
(1)
kto za to ma zapłacić?
- 1 5
-
2021-02-03 13:32
My wszyscy, jednak należy potraktować to jako inwestycję.
Proponuję mniej środków na przedsięwzięcia typu sztuka nowoczesna i utrzymanie Stadionu.
Ponadto koszt budowy jednojezdniowej, dwupasmowej ulicy z chodnikiem i ścieżką rowerową jest nieporównywalnie niższy od budowy czegoś pokroju Nowej Słowackiego z barierkami i ekranami. To nie są straszne, niewyobrażalne dla pół-milionowego miasta pieniądze.
Warto też rozważyć wprowadzenie podatku katastralnego pobieranego od deweloperów, którzy chcą inwestować na obszarach gdzie nie ma dostatecznej infrastruktury. Wszak miasto będzie musiało ją potem samodzielnie zbudować i utrzymywać.
Mamy więc wówczas niekorzystną sytuację kiedy deweloper zyskuje kosztem miasta. To musi być opodatkowane.
Jednocześnie należałoby zachęcać deweloperów (ulgi) do budowania się na Dolnym Tarasie, gdzie infrastruktura jest.- 16 2
-
2021-02-09 22:47
Komunikacja Gdańsk
W Tarnowie zgnoil to czego się dotknął.Gratuluje Gdanskowi zabicia komunikacji miejskiej
- 0 0
-
2021-02-09 20:24
wiatr
przyszedł myc i sprzatać tabor komunikacyjny?? a co dotychczas lisek robił...brudu nie widział,,,niech znmieni okulary.....
- 1 0
-
2021-02-08 18:07
Mieszkaniec Tarnowa
Bardzo współczuję pan Wiatr obiecuje złote góry a kierowców ma za białych murzynów zobaczycie jak was dociśnie a te środki na plusie w kasie to dopiero hipokryzja
- 0 0
-
2021-02-07 08:13
Nie dopisali, że autobusy w Tarnowie jeżdżą puste, jak na załączonym obrazku. Większość uciekła z tej prowincji. A pan Wiatr jest jednym z tych, którzy gaszą światło.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.