- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (262 opinie)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (53 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (262 opinie)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (23 opinie)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (857 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (85 opinii)
Obejrzyj projekty Drogi Czerwonej i podyskutuj o nich
Na trzech spotkaniach z mieszkańcami w Gdyni oraz w Dębogórzu będzie można poznać warianty przebiegu Drogi Czerwonej, która ma być przedłużeniem obwodnicy do Portu Gdynia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za 6 lat mocno wyeksploatowana estakada Kwiatkowskiego zostanie odciążona.
Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Pierwszy odcinek będzie już niebawem miał koncepcję programową, a dwa pozostałe studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i nie pozwala na razie na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy.
Postęp prac pozwolił jednak na ogłoszenie terminów spotkań dotyczących budowy Drogi Czerwonej. Może w nich wziąć udział każdy, bez wcześniejszej rejestracji:
- 22 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni,
- 23 listopada w sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, przy ul. Pomorskiej 30 w Dębogórzu,
- 24 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni.
Wszystkie spotkania rozpoczynają się o godz. 17:00.
Projektanci przedstawią na nich warianty przebiegu osi drogi i omówią uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Wysłuchają również opinii mieszkańców.
Uwagi będzie można przekazać osobiście, a także poprzez formularz, który będzie dostępny na stronie internetowej inwestycji - www.drogaczerwona.pl
Droga Czerwona - jak będzie wyglądać?
Droga Czerwona ma mieć 9 km długości, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu. Będzie miała status drogi głównej ruchu przyspieszonego. Na jej przebiegu będzie aż pięć węzłów drogowych, by praktycznie w całości przejąć tranzyt ciężkich samochodów do portu oraz obsługujących go firm. Dzięki temu ma odciążyć wyeksploatowaną, starszą część estakady Kwiatkowskiego.
- Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk. Drugi priorytet to oczywiście udrożnienie przeciążonej dziś estakady Kwiatkowskiego, którą do pracy i domów przemieszczają się codziennie tysiące gdynian - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koszt inwestycji szacuje się na ponad 2 mld zł. Dlatego właśnie nie ma szans na to, by droga powstała bez przerzucenia większości kosztów na budżet centralny. Prowadzeniem inwestycji zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury.
Droga Czerwona: budowa do 2029 r.
Zgodnie z założeniami z 2022 r., dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Po jej weryfikacji i ewentualnym szybkim zatwierdzeniu przez GDDKiA przygotować będzie trzeba dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.
Dopiero po jej uzyskaniu mogą rozpocząć się główne prace projektowe, prowadzone przez wybranego wykonawcę, który ma być również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj" i powstać do 2029 r.
Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-11-18 19:11
(4)
Patrząc na postęp praca w PL to masakra, takie kawałki ile lat, a ceny z kosmosu, ilość dróg nie wiele większa jak za II wojny światowej tylko jakość trochę lepsza, żenada, a tyle haj$u z turystyki tu jest, ale do kieszeni ehhh.
- 104 44
-
2023-11-20 11:10
Wy już lepiej w tej Gdyni nic nie budujcie
Oddajcie kasę za nietrafione lotnisko i terminal promowy
- 1 0
-
2023-11-20 07:20
(1)
Za lewicy i Po nigdy nic nie powstanie
- 8 4
-
2023-11-20 08:19
Ciągła manipulacja głosami.
Dałem kciuka w dół. Po odświeżeniu tematu były dwa zera i komunikat już głosowałeś. Tradycyjnie ten portal popierana jedną opcję polityczną.
- 5 0
-
2023-11-18 19:47
Bo jest to robione bez boskiej opieki - każda inwestycja powinna mieć kapelana podległego pod ministerstwo modlitw.
- 14 22
-
2023-11-19 11:20
Obiecanki (3)
Niedawno był artykuł że od Obłuża do Oksywia będzie wielka przebudowa od Października zaraz Grudzień a nikt jeszcze palcem nie kiwnął takie tempo tylko w Gdyni
- 60 3
-
2023-11-20 05:52
Szynobus
Nic nie ruszać z żadnymi robotami drogowymi ,zanim ruszy szynobus!
- 0 0
-
2023-11-19 21:35
Obiecali
Obiecali to obiecali, po co jątrzyć?
Jeszcze prezes MTMu się obrazi i remontu nie będzie.- 6 3
-
2023-11-19 14:09
Z Estakady na Dolne Obłuże to chyba Kwiatkowskiego będziemy jeździć. Dopiero zaczną się korki, ale stan Unruga i Śmidowicza woła o pomstę do nieba.
- 5 1
-
2023-11-19 00:06
(12)
Gdynia to chyba najbardziej ociągające się miasto w rozwijaniu infrastruktury. Sam fakt budowy jednego węzła kilka lat i problemy, które z tego tytułu występowały to podkreśliły.
- 209 11
-
2023-11-19 12:30
Byłoby to zabawne stwierdzenie, ale tylko jeśli żyjesz tu mniej niż 2 dekady (2)
Gdy w Gdańsku (tam, gdzie obecnie szeroko pojęte Południe) jeździło się do obwodnicy kluczącymi i sypiącymi się dróżkami przez pola, nie było Słowackiego itd. - w Gdyni już miałeś Kwiatkowskiego, Wielkopolską, Różową itd. Podstawowa siatka dróg została zbudowana dawno temu. I, tu się zmartwisz, co do zasady nie będzie rozbudowywana dalej. Chyba że masz na myśli infrastrukturę kolejową, to wtedy i owszem.
- 4 4
-
2023-11-19 14:40
OK, ale tak było jakieś 25 lat temu... (1)
Niestety jakieś 15-20 lat temu Gdynia przestała się rozwijać pod kątem infrastruktury. Jedyne większe inwestycje i to nie z budżetu miasta to Trasa Kaszubska i PKM.
- 10 1
-
2023-11-19 17:36
A to już wina mieszkańców.
Poświęcisz parking przed swoim blokiem, żeby puścić tam trzypasmówkę?
- 2 6
-
2023-11-19 11:55
(1)
Dyskusja bezprzedpiotowa bo ta droga i tak nie powstanie w ciągu najbliższych 10 lat .
- 0 6
-
2023-11-19 14:59
Za 10 lat ? Jak powstanie za 20 lat to będzie sukces!
- 1 2
-
2023-11-19 11:23
Węzeł Karwiny jest także odpowiedzialny
za połączenie kolejowe do portu w Gdyni. Sposób realizacji tej inwestycji - brak poszerzenia wiaduktów pod trzeci tor, to wręcz sabotaż gospodarczy.
- 24 4
-
2023-11-19 11:06
Nic dziwnego, skoro za inwestycje odpowiada Marek Łucyk. (1)
- 20 4
-
2023-11-19 12:21
Tyle, że za tę inwestycję odpowiada budżet centralny i port. Miasto nie ma z nim nic wspólnego. Może trochę elementarnej wiedzy zamiast propagandy?
- 8 9
-
2023-11-19 01:53
Potry 10% Plskiej gospodarki! (3)
Czy? kto to blokuje?! od 30lat! mamy się rozwijać czy zwijać?
Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk.
Czytaj więcej na: rozwiń...Czy? kto to blokuje?! od 30lat! mamy się rozwijać czy zwijać?
Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk.
Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Obejrzyj-i-podyskutuj-o-projektach-Drogi-Czerwonej-n183825.html- 5 2
-
2023-11-20 06:18
(2)
Każda inwestycja w Polsce to konkurencja dla niemców.
- 5 3
-
2023-11-20 11:57
Mowisz o Niemcach z Gdańska.
Już pomogli załatwić lotn8sko, teraz wzięli się za rozwój portu.
- 0 2
-
2023-11-20 11:42
W d... Niemcy mają
polskie inwestycje, paranoiku.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.