- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (71 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (142 opinie)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (109 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (214 opinii)
Obwodnica Metropolitalna najwcześniej w 2024 roku
Na przyszły rok zapowiadane jest ogłoszenie przetargu na wybór partnera prywatnego, który zaprojektuje i wybuduje Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej o długości 33 km. Wykonawca będzie miał cztery lata na realizację zadania. Potem będzie utrzymywał ekspresówkę przez kolejne 26 lat, za co będzie otrzymywał z budżetu państwa tzw. opłatę za dostępność.
Będzie to pierwsza w Polsce trasa szybkiego ruchu wybudowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
- W 2020 roku planujemy rozpisanie przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie OMT w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy i utrzymywanie jej przez kolejne 26 lat - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
To oznacza, że termin zakończenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej przesuwa się z 2023 roku na rok 2024. Oczywiście pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii wydanej przez Europejski Urząd Statystyczny w zakresie długu sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został pod koniec sierpnia przekazany przez GUS do Eurostatu.
Według aktualnych szacunków budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej pochłonie 1,965 mld zł netto, ale ostateczna cena będzie znana, gdy poznamy oferty zainteresowanych podmiotów.
W formule PPP ma powstać również czwarty odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.
Przebieg Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Opinie (275) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-21 10:23
To po kiego (1)
grzyba na obwodnicy już przygotowują się do budowy? Skoro nawet wykonawcy nie ma. Czegoś tu nie rozumiem. To w związku z czym te zmiany na wysokości od Karwin do torów kolejowych?
- 0 12
-
2019-11-21 10:29
Trasa Kaszubska do Lęborka. Jest Google, wiesz... ?
- 8 0
-
2019-11-21 10:11
czy ktoś może mi wytłumaczyć po co? komu ta droga miałaby niby służyć?
przecież ona i tak się kończy w połowie obecnej obwodnicy.
Jak by wypadała gdzieś za Redą to ok ale w takim wariancie?- 8 10
-
2019-11-21 10:10
Można tak sobie bezkarnie i bezustannie przesuwać terminy
dla tak dużej inwestycji i jeszcze brać za to pieniądze? Jaja sobie tam robią?
- 8 1
-
2019-11-21 10:10
Mapa do poprawy
Obecna obwodnica to S6, nie S7 :)
- 6 1
-
2019-11-21 10:04
W poprzednim artykule z wiosny 2019 było, że przetarg odbędzie się
"jeszcze przed wakacjami". Jaja sobie robicie?
- 11 0
-
2019-11-21 09:54
po zakończeniu budowy wprowadzić opłaty za wjazd do centrum
a w warunkach budowy powinien być odcinkowy pomiar prędkości i automatyczny pomiar odległości między samochodami
- 5 7
-
2019-11-21 09:25
Znowu opoznienia. Kwintesencja rzadow PO. (1)
Kiedy wreszcie Gdanskiem zacznie rzadzic PiS ? Zobaczcie jak rozwijaja sie miasta pod rzadami naszego PiSu, dynamicznie i progresywnie. Az milo popatrzec.
- 13 17
-
2019-11-21 09:54
Janina z którego zakładu psychiatrycznego nadajesz?
- 8 3
-
2019-11-21 09:43
to ludzi jest za duzo przede wszystkim (1)
nic nie odciazy obwodnicy ani zadnej innej drogi tak jak zmniejszenie liczby ludnosci. nie chcemy metropolii chcemy sredniej wielkosci miasta.
- 6 12
-
2019-11-21 09:52
To się przeprowadź!
- 2 4
-
2019-11-21 09:51
Niby taka metropolitarna ...
a wciąż dwupasmowa, powinna sie nazywać junior metropolitarna
- 8 7
-
2019-11-21 09:47
Jakże naiwni
są ci, którzy w ankiecie wybierają opcję pierwszą ...
- 2 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.