- 1 W Gdyni odłowią 80 dzików (174 opinie)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (118 opinii)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (196 opinii)
- 4 Z zakazem i narkotykami jeździł po Gdyni (28 opinii)
- 5 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (381 opinii)
- 6 Szykują się do Jarmarku św. Dominika (65 opinii)
Obwodnica Metropolitalna najwcześniej w 2024 roku
Na przyszły rok zapowiadane jest ogłoszenie przetargu na wybór partnera prywatnego, który zaprojektuje i wybuduje Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej o długości 33 km. Wykonawca będzie miał cztery lata na realizację zadania. Potem będzie utrzymywał ekspresówkę przez kolejne 26 lat, za co będzie otrzymywał z budżetu państwa tzw. opłatę za dostępność.
Będzie to pierwsza w Polsce trasa szybkiego ruchu wybudowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
- W 2020 roku planujemy rozpisanie przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie OMT w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy i utrzymywanie jej przez kolejne 26 lat - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
To oznacza, że termin zakończenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej przesuwa się z 2023 roku na rok 2024. Oczywiście pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii wydanej przez Europejski Urząd Statystyczny w zakresie długu sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został pod koniec sierpnia przekazany przez GUS do Eurostatu.
Według aktualnych szacunków budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej pochłonie 1,965 mld zł netto, ale ostateczna cena będzie znana, gdy poznamy oferty zainteresowanych podmiotów.
W formule PPP ma powstać również czwarty odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.
Przebieg Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
O autorze
Michał Brancewicz
Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.
Opinie (275) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-21 10:36
obwodowa
po co kaszubom obwodnica oni jezdza w kunia
- 3 8
-
2019-11-21 10:53
O ile zaklad ze w przyszlym roku powiedza ze sie nie da?
Viq maris tez obiecali i nic
- 5 3
-
2019-11-21 10:54
Lepiej by się za OPAT znów wzięli...
- 4 4
-
2019-11-21 11:29
I kilka galerii
Do kompletu
- 4 2
-
2019-11-21 11:37
I niech się opóźnia
Oby ta szkodliwa droga nigdy nie powstała.
- 4 9
-
2019-11-21 11:45
Kiełbasa wyborcza
Przed wyborami przetarg miał być pod koniec tego toku po wyborach termin już się wydłuża ha ha..
- 4 3
-
2019-11-21 12:06
2 pasy...znowu robimy po taniosci??!!
Dlaczego nie 3 pasmowa? Czy GDDKiA w końcu załapie, że w 3M w sezonie mamy tutaj mnóstwo samochodów i 2 pasy to śmieszność?
- 7 3
-
2019-11-21 12:21
Trzeba zbudować porządną kolej do miasta
I problem korków się rozwiąże. Dobudowywanie dróg - no przepraszam, już to przerabialiśmy w Gdańsku (i inne miasta na świecie też) i wiemy, że to nie rozwiązuje problemów
- 9 4
-
2019-11-21 12:42
On
Trzy pasy ruchu to tak powinno byc zaplanowane i wykonane....to zapewni konkurencyjnosc i bezpieczenstwo....
- 4 1
-
2019-11-21 12:46
Droga Zielona i więcej wylotówek na obwodnicę! (1)
Dziwne, że Droga Zielona jest "wykropkowana" - czyli nie wiadomo kiedy zostanie zrealizowana? Już teraz z Gdańska do obwodnicy jest za mało dróg. Bo co mamy - zakorkowaną Spacerową, Słowackiego przez którą 90% Oliwy i Wrzeszcza próbuje się wydostać na obwodnicę oraz AK, która jest dopiero w Głównym. Dwie sensowne drogi i jedna "leśna ścieżka". Plus brak dobrych skrzyżowań z tymi, które już istnieją. Korek o 16 ciągnie się od zjazdu w Słowackiego przy Grunwaldzkiej aż do Alchemii, Olvii a czasem dalej.
- 13 3
-
2019-11-21 16:20
NIE dla Drogi Zielonej przez Pas Nadmorski!!!!!!!!
To będzie zabójstwo dla Nadmorza
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.