- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (108 opinii)
- 2 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (59 opinii)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (187 opinii)
- 4 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (75 opinii)
- 5 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (121 opinii)
- 6 Wyzwania dla nowych władz Sopotu (45 opinii)
Obwodnica Metropolitalna: projektanci wskazali jej przebieg
Projektanci Obwodnicy Metropolitalnej zalecają jej budowę według wariantu czerwonego, czyli na wschód od Żukowa. O przebiegu drogi zadecyduje jednak GDDKiA.
Biuro projektowe Lafrentz z Poznania sugeruje budowę Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu, w którym droga pobiegnie między Gdańskiem i Żukowem. To efekt przygotowywanego przez poznańskie biuro Studium Techniczo-Ekonomiczno-Środowiskowego dla drogi, która ma stać się nową obwodnicą Trójmiasta. Jej budowa jest niezbędna, ponieważ obecna obwodnica coraz bardziej staje się wewnętrzną arterią naszej aglomeracji.
Dlaczego wariant czerwony jest najlepszy? - Przy wyborze najważniejszą rolę odgrywały warunki środowiskowe. Ale nie był to jedyny argument. Analizowaliśmy także warunki społeczne, bezpieczeństwo ruchu - mówi Dariusz Jarysz, projektant ze spółki Lafrentz.
Projektanci nie chcą mówić o ewentualnych kosztach budowy drogi i wyburzaniach budynków. Odsyłają do inwestora - gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Rekomendacja projektanta jednak nie oznacza, że droga według wariantu czerwonego kiedykolwiek powstanie. Ostatnie słowo należy właśnie do inwestora.
Posiedzenie Komisji Opiniującej Projekty Inwestycyjne zatwierdzające wariant drogi przeznaczony do realizacji, które działa przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych, odbędzie się na przełomie marca i kwietnia.
Jeśli drogowcy przystaną na propozycję projektantów to Obwodnica Metropolitalna przetnie na pół m.in. ieś Lublewo. Projektanci zrezygnowali z budowy ekspresówki na zachód od Żukowa.
Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.
Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.
W galerii poniżej prezentujemy przebieg wariantu czerwonego naniesiony na ortofotomapę.
Miejsca
Opinie (234) 10 zablokowanych
-
2012-01-19 21:27
kolejna obwodnica która nic nie wniesie
Kierowcy zamiast nadkładać drogi z Chwaszczyna w stronę Warszawy nową Obwodnicą Metropolitalną pojadą kilkukilometrową drogą z Chwaszczyna w stronę Osowy a następnie stara obwodnicą do Obwodnicy Południowej. Przejazd może będzie trwał minimalnie dłużej lecz pokonamy o wiele kilometrów mniej. należałoby zastanowić się jak poszerzyć na tyle drogę z Chwaszczyna do Osowy ( ew. którędy poprowadzić nową ) aby miało to sens, a dodatkowe pieniądze wyłożyć na poszerzenie istniejącej Obwodnicy do 3 pasów w każdym kierunku. Ewentualnie poprowadzić na całej długości dwupasmówkę z Chwaszczyna w stronę Gdyni i tam połączyć ją z istniejącą Obwodnicą Trójmiasta.
- 11 5
-
2012-01-19 21:34
a co z domami zaraz po znaku Bąkowo. Czy to prawda, że część osiedla domków ma zostać wyburzona? mam tutaj dom i jestem bardzo zainteresowany?
- 3 1
-
2012-01-19 21:36
na około
kto będzie jeździł do Chwaszczyna przez Żukowo to jakieś nienormalne jest
- 8 2
-
2012-01-19 21:37
(1)
A Gdynia po raz kolejny odcięta od świata
- 2 3
-
2012-01-20 09:43
podziękuj swojemu napuszonemu prezydencikowi
który nie potrafi lobbować 'u góry'
- 0 0
-
2012-01-19 21:39
(1)
Dlaczego nie buduje się drogi przez Osowę, jest koło Renka juz zjazd i aż sie prosi obwodnica osowy, przez środek Osowy.
- 5 3
-
2012-01-19 22:04
Droga EkspresOsowa?
- 1 0
-
2012-01-19 21:59
Jeżeli droga w ogóle może nie mieć sensu, to ta właśnie go nie ma (1)
Dla tych,co jadą z południa nad morze ta droga... nie ma sensu. Równie dobrze mogliby ją wygiąć aż pod Szczecin.
Dla tych, co mieszkają w okolicach 3miasta ta droga... nie ma sensu. Oni najczęściej chcieli by do niego dojechać np. do pracy, a nie sobie na około objeżdżać.
Zamiast wyrzucać tyle pieniędzy na budowę czegoś tak niepotrzebnego, mogli by wyremontować drogi promieniście dochodzące do 3miasta (te dla mieszkańców okolic i wyjeżdżających na weekendy) oraz dorzucić jeszcze dwa pasy obwodnicy (przecież to najkrótsza droga prowadząca z północy na południe!!!
Architekci tej drogi będą musieli chyba z miejscowymi politykami osobiście zachęcać gości nie chcących zajechać do Gdańska, Gdyni, czy Sopotu, by jeździli sobie w koło po tym bąbelku wokół 3miasta...
Jeżeli kwestie środowiskowe rzeczywiście mają znaczenie, a w finansach się nie przelewa, to dorzućcie ze dwa pasy do starej obwodnicy, a nie rozcinajcie Kaszub kolejną trasą szybkiego (tym razem nikomu niepotrzebnego) ruchu.- 13 2
-
2012-01-19 22:05
kto to projektuje?
Nie wierzę, żeby ktoś stąd. Rozumem, że miasta generalnie rozrastają się koliście i trzeba budować drogi, które je okalają. Ale 3maisto to kiszka, tu wystarczy pogrubić istniejącą linię prostą w postaci istniejącej obwodnicy!!!
- 1 0
-
2012-01-19 22:05
brawo GDDKiA
Piękny projekt :) budować jak najszybciej
- 2 14
-
2012-01-19 22:18
Obwodnica obwodnicy...tylko w Lolsce takie rzeczy...
zresztą i tak ją zabudują jak Osowę i inne...
- 0 5
-
2012-01-19 22:24
Precz poznańskie pyry! (1)
Niech mi tu pyry nie decydują, która wersja jest najlepsza! Czerwona= najwięcej wyburzeń domów.
- 9 10
-
2012-01-20 21:10
akurat jest najmniej
- 0 1
-
2012-01-19 22:50
No i Otomińskie lasy szlag trafi... (4)
Nie wiem komu a droga jest potrzebna, chyba tylko tym co ją projektują i będą budować...
Najwyraźniej muszą się wykazać, podpisać kontrakty,dać sobie zarobić...
A że pół Kaszub zaleją betonem i powycinają lasy to taki pikuś... ważne,że plan się wykona.
Nikt, kogo znam, tej drogi nie chce!- 9 10
-
2012-01-20 00:07
(3)
Zgodzę się z tobą K2 bo już nic z tych lasów nie zostanie. Po co ta obwodnica. Ta która istnieje wystarczy. Poza tym ten drugi dubel zabierze trasy rowerowe w lasach otomińskich i drogę z Otomina do Sulmina jako alternatywę dojazdu rowerem z Gdańska do Żukowa. Jestem przeciw tej budowie jak tunelowi pod Martwą Wisłą. Dość dróg dla samochodów. Teraz czas na drogi dla rowerów. Ja chcę obwodnicy ale rowerowej
- 4 0
-
2012-01-20 00:32
Nie da się tego słuchać juz (2)
Nie budują to zle i wszyscy placzą ze jezdza jednojezdniowka z dwoma pasami.
Jak chca wybudować to zle, bo lasku troche zniknie. Droga zajmuje pas o szerokosci 30-40 m wiec jak sie to ma do setek hektarów lasow???
Nie znosze takiego malkontenctwa.- 2 4
-
2012-01-20 01:15
30-40 metrów, ale rozgranicza kompleksy leśne oraz ludzkie osiedla barierą trudną do przebycia, wymuszając budowę kosztownych i niewygodnych przejsć, przepustów, tuneli, wiaduktów, bez których ani rusz... To też trzeba brać pod uwagę.
- 4 0
-
2012-01-20 07:03
To nie jestmalkontenctwo
ja siez inwestycji bardzo ciesze.
Np. z przebudowa węzła Karczemki, z kolei metroplitarnej...
....ale nie z idiotycznie poprowadzonej drogi, której nikt nie chce, a która przetnie na pół najatrakcyjniejsze przyrodniczo tereny okolic Gdańska.
I to nie jest tylko kwestia 30-40m, bo taka droga na długich odcinkach jest barierą nie do przejścia a słychać ją będzie z odległości kilkuset metrów (jak obecną obwodnicę).
Jak nie budują to źle,ale jak budują BEZ SENSU, to jeszcze gorzej.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.