• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: projektanci wskazali jej przebieg

Maciej Naskręt
19 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Obwodnica Metropolitalna w przyszłości połączy Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską. Obwodnica Metropolitalna w przyszłości połączy Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską.

Projektanci Obwodnicy Metropolitalnej zalecają jej budowę według wariantu czerwonego, czyli na wschód od Żukowa. O przebiegu drogi zadecyduje jednak GDDKiA.



Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z ujęciem wariantu czerwonego. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z ujęciem wariantu czerwonego.
Biuro projektowe Lafrentz z Poznania sugeruje budowę Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu, w którym droga pobiegnie między Gdańskiem i Żukowem. To efekt przygotowywanego przez poznańskie biuro Studium Techniczo-Ekonomiczno-Środowiskowego dla drogi, która ma stać się nową obwodnicą Trójmiasta. Jej budowa jest niezbędna, ponieważ obecna obwodnica coraz bardziej staje się wewnętrzną arterią naszej aglomeracji.

Dlaczego wariant czerwony jest najlepszy? - Przy wyborze najważniejszą rolę odgrywały warunki środowiskowe. Ale nie był to jedyny argument. Analizowaliśmy także warunki społeczne, bezpieczeństwo ruchu - mówi Dariusz Jarysz, projektant ze spółki Lafrentz.

Projektanci nie chcą mówić o ewentualnych kosztach budowy drogi i wyburzaniach budynków. Odsyłają do inwestora - gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Rekomendacja projektanta jednak nie oznacza, że droga według wariantu czerwonego kiedykolwiek powstanie. Ostatnie słowo należy właśnie do inwestora.

Z której strony Obwodnica Metropolitalna powinna omijać Żukowo?

- Trwa sprawdzanie projektu, co potrwa jeszcze kilka tygodni. Zakończy się to odebraniem formalnym dokumentacji i wyborem wariantu - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA, oddział w Gdańsku.

Posiedzenie Komisji Opiniującej Projekty Inwestycyjne zatwierdzające wariant drogi przeznaczony do realizacji, które działa przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych, odbędzie się na przełomie marca i kwietnia.

Jeśli drogowcy przystaną na propozycję projektantów to Obwodnica Metropolitalna przetnie na pół m.in. ieś Lublewo. Projektanci zrezygnowali z budowy ekspresówki na zachód od Żukowa.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.

W galerii poniżej prezentujemy przebieg wariantu czerwonego naniesiony na ortofotomapę.

Miejsca

Opinie (234) 10 zablokowanych

  • kolejna obwodnica która nic nie wniesie

    Kierowcy zamiast nadkładać drogi z Chwaszczyna w stronę Warszawy nową Obwodnicą Metropolitalną pojadą kilkukilometrową drogą z Chwaszczyna w stronę Osowy a następnie stara obwodnicą do Obwodnicy Południowej. Przejazd może będzie trwał minimalnie dłużej lecz pokonamy o wiele kilometrów mniej. należałoby zastanowić się jak poszerzyć na tyle drogę z Chwaszczyna do Osowy ( ew. którędy poprowadzić nową ) aby miało to sens, a dodatkowe pieniądze wyłożyć na poszerzenie istniejącej Obwodnicy do 3 pasów w każdym kierunku. Ewentualnie poprowadzić na całej długości dwupasmówkę z Chwaszczyna w stronę Gdyni i tam połączyć ją z istniejącą Obwodnicą Trójmiasta.

    • 11 5

  • a co z domami zaraz po znaku Bąkowo. Czy to prawda, że część osiedla domków ma zostać wyburzona? mam tutaj dom i jestem bardzo zainteresowany?

    • 3 1

  • na około

    kto będzie jeździł do Chwaszczyna przez Żukowo to jakieś nienormalne jest

    • 8 2

  • (1)

    A Gdynia po raz kolejny odcięta od świata

    • 2 3

    • podziękuj swojemu napuszonemu prezydencikowi

      który nie potrafi lobbować 'u góry'

      • 0 0

  • (1)

    Dlaczego nie buduje się drogi przez Osowę, jest koło Renka juz zjazd i aż sie prosi obwodnica osowy, przez środek Osowy.

    • 5 3

    • Droga EkspresOsowa?

      • 1 0

  • Jeżeli droga w ogóle może nie mieć sensu, to ta właśnie go nie ma (1)

    Dla tych,co jadą z południa nad morze ta droga... nie ma sensu. Równie dobrze mogliby ją wygiąć aż pod Szczecin.

    Dla tych, co mieszkają w okolicach 3miasta ta droga... nie ma sensu. Oni najczęściej chcieli by do niego dojechać np. do pracy, a nie sobie na około objeżdżać.

    Zamiast wyrzucać tyle pieniędzy na budowę czegoś tak niepotrzebnego, mogli by wyremontować drogi promieniście dochodzące do 3miasta (te dla mieszkańców okolic i wyjeżdżających na weekendy) oraz dorzucić jeszcze dwa pasy obwodnicy (przecież to najkrótsza droga prowadząca z północy na południe!!!

    Architekci tej drogi będą musieli chyba z miejscowymi politykami osobiście zachęcać gości nie chcących zajechać do Gdańska, Gdyni, czy Sopotu, by jeździli sobie w koło po tym bąbelku wokół 3miasta...

    Jeżeli kwestie środowiskowe rzeczywiście mają znaczenie, a w finansach się nie przelewa, to dorzućcie ze dwa pasy do starej obwodnicy, a nie rozcinajcie Kaszub kolejną trasą szybkiego (tym razem nikomu niepotrzebnego) ruchu.

    • 13 2

    • kto to projektuje?

      Nie wierzę, żeby ktoś stąd. Rozumem, że miasta generalnie rozrastają się koliście i trzeba budować drogi, które je okalają. Ale 3maisto to kiszka, tu wystarczy pogrubić istniejącą linię prostą w postaci istniejącej obwodnicy!!!

      • 1 0

  • brawo GDDKiA

    Piękny projekt :) budować jak najszybciej

    • 2 14

  • Obwodnica obwodnicy...tylko w Lolsce takie rzeczy...

    zresztą i tak ją zabudują jak Osowę i inne...

    • 0 5

  • Precz poznańskie pyry! (1)

    Niech mi tu pyry nie decydują, która wersja jest najlepsza! Czerwona= najwięcej wyburzeń domów.

    • 9 10

    • akurat jest najmniej

      • 0 1

  • No i Otomińskie lasy szlag trafi... (4)

    Nie wiem komu a droga jest potrzebna, chyba tylko tym co ją projektują i będą budować...
    Najwyraźniej muszą się wykazać, podpisać kontrakty,dać sobie zarobić...
    A że pół Kaszub zaleją betonem i powycinają lasy to taki pikuś... ważne,że plan się wykona.

    Nikt, kogo znam, tej drogi nie chce!

    • 9 10

    • (3)

      Zgodzę się z tobą K2 bo już nic z tych lasów nie zostanie. Po co ta obwodnica. Ta która istnieje wystarczy. Poza tym ten drugi dubel zabierze trasy rowerowe w lasach otomińskich i drogę z Otomina do Sulmina jako alternatywę dojazdu rowerem z Gdańska do Żukowa. Jestem przeciw tej budowie jak tunelowi pod Martwą Wisłą. Dość dróg dla samochodów. Teraz czas na drogi dla rowerów. Ja chcę obwodnicy ale rowerowej

      • 4 0

      • Nie da się tego słuchać juz (2)

        Nie budują to zle i wszyscy placzą ze jezdza jednojezdniowka z dwoma pasami.
        Jak chca wybudować to zle, bo lasku troche zniknie. Droga zajmuje pas o szerokosci 30-40 m wiec jak sie to ma do setek hektarów lasow???
        Nie znosze takiego malkontenctwa.

        • 2 4

        • 30-40 metrów, ale rozgranicza kompleksy leśne oraz ludzkie osiedla barierą trudną do przebycia, wymuszając budowę kosztownych i niewygodnych przejsć, przepustów, tuneli, wiaduktów, bez których ani rusz... To też trzeba brać pod uwagę.

          • 4 0

        • To nie jestmalkontenctwo

          ja siez inwestycji bardzo ciesze.
          Np. z przebudowa węzła Karczemki, z kolei metroplitarnej...
          ....ale nie z idiotycznie poprowadzonej drogi, której nikt nie chce, a która przetnie na pół najatrakcyjniejsze przyrodniczo tereny okolic Gdańska.
          I to nie jest tylko kwestia 30-40m, bo taka droga na długich odcinkach jest barierą nie do przejścia a słychać ją będzie z odległości kilkuset metrów (jak obecną obwodnicę).

          Jak nie budują to źle,ale jak budują BEZ SENSU, to jeszcze gorzej.

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane