• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: projektanci wskazali jej przebieg

Maciej Naskręt
19 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Obwodnica Metropolitalna w przyszłości połączy Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską. Obwodnica Metropolitalna w przyszłości połączy Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską.

Projektanci Obwodnicy Metropolitalnej zalecają jej budowę według wariantu czerwonego, czyli na wschód od Żukowa. O przebiegu drogi zadecyduje jednak GDDKiA.



Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z ujęciem wariantu czerwonego. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z ujęciem wariantu czerwonego.
Biuro projektowe Lafrentz z Poznania sugeruje budowę Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu, w którym droga pobiegnie między Gdańskiem i Żukowem. To efekt przygotowywanego przez poznańskie biuro Studium Techniczo-Ekonomiczno-Środowiskowego dla drogi, która ma stać się nową obwodnicą Trójmiasta. Jej budowa jest niezbędna, ponieważ obecna obwodnica coraz bardziej staje się wewnętrzną arterią naszej aglomeracji.

Dlaczego wariant czerwony jest najlepszy? - Przy wyborze najważniejszą rolę odgrywały warunki środowiskowe. Ale nie był to jedyny argument. Analizowaliśmy także warunki społeczne, bezpieczeństwo ruchu - mówi Dariusz Jarysz, projektant ze spółki Lafrentz.

Projektanci nie chcą mówić o ewentualnych kosztach budowy drogi i wyburzaniach budynków. Odsyłają do inwestora - gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Rekomendacja projektanta jednak nie oznacza, że droga według wariantu czerwonego kiedykolwiek powstanie. Ostatnie słowo należy właśnie do inwestora.

Z której strony Obwodnica Metropolitalna powinna omijać Żukowo?

- Trwa sprawdzanie projektu, co potrwa jeszcze kilka tygodni. Zakończy się to odebraniem formalnym dokumentacji i wyborem wariantu - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA, oddział w Gdańsku.

Posiedzenie Komisji Opiniującej Projekty Inwestycyjne zatwierdzające wariant drogi przeznaczony do realizacji, które działa przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych, odbędzie się na przełomie marca i kwietnia.

Jeśli drogowcy przystaną na propozycję projektantów to Obwodnica Metropolitalna przetnie na pół m.in. ieś Lublewo. Projektanci zrezygnowali z budowy ekspresówki na zachód od Żukowa.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.

W galerii poniżej prezentujemy przebieg wariantu czerwonego naniesiony na ortofotomapę.

Miejsca

Opinie (234) 10 zablokowanych

  • po co ta obwodnica

    jakas koslawa taka, kto bedzie tamtedy jezdzil i nadkladal drogi zamiast pojechac stara droga (moze poszerzona) ?

    • 4 3

  • i co z tego ???

    projektowac mozna i to wiele , piszcie chociarz o zatwierdzonych projektach z realna perspektywa realizacji

    • 1 0

  • Mały wywodziik na ten temat (3)

    Wystarczy zmodernizować stara trasę Żukowo-Chwaszczyno oraz dojazd z Osowej do ronda w Chwaszczynie(to jakiś hardcore ta droga). Nowa nic nie da a ile milionów znów pójdzie z naszej kieszeni, no i wywłaszczenia, wykup działek . Z tego co widzę to przez kilka gospodarstw przebiegają planowane trasy wiadomo, że będą protesty i ludzie będą manifestować a prace przedłożą się do roku powiedzmy 2016. Więc czy jest sens się w to bawić. Obawiam się ze gra nie jest warta świeczki. Wymysły włodarzy oraz projektantów nie pokrywają się z zapotrzebowaniem na taką trasę, bynajmniej narazie. Jak zwykle w naszym kochanym kraju zawsze jest ktoś pokrzywdzony, pocieszony oraz obojętny. A trasy i tak nie będzie wspomnicie moje słowa

    • 4 2

    • bzdura (2)

      Niby jak ją chcesz modernizować jak wzdłuż niej tam wszędzie hale stoją

      • 1 0

      • jasne (1)

        bo hale przemysłowe ważniejsze i bardziej nie do ruszenia niż ludzkie domy i naturalne lasy

        • 0 1

        • bo te hale to wcale nie miejsca pracy nie? niech wszyscy będa bezrobotni co nie?

          • 0 0

  • Mam pytanie: skoro my tu wszyscy nie widzimy sensu przebiegu tej trasy to.... (3)

    Dalczego nikt nic nie robi, nie podnosi szumu, nie pisze do burmistrzow, prezydentow, marszalkow wojewodztwa,ze ten wariant nie jest dla 'ludzi'.........!!!

    • 8 4

    • Szum jest od dawna!!! (1)

      Stary,nie wiesz o czym mówisz. Było już co najmniej kilka protestów, pism, ankiet....co z tego skoro Wielcy i tak mają w d*pie to co mówią ludzie. ja osobiście z uwagi na miejsce zamieszkania co najmniej 3 razy protestowałam przeciw wariantowi czerwonemu-i co? Odpowiedź masz w artykule....

      • 1 1

      • ;]

        ...ja nie narzekam...
        ruch na dwudziestce sie zmniejszy, halas w moim domu tez

        • 2 0

    • To naciski jak mówią "góry". Trasa została wpisana do projektu rozbudowy dróg Pomorza i GDDKiA uparło się by ją wykonać.
      Nie będzie przecież służyła lokalnym mieszkańcom płatna droga ekspresowa która ma za zadanie przejąć tranzyt ze strony W-wy do Szczecina i dalej do Niemiec.

      • 0 0

  • drogowe inwestycje, a prawo

    to już kolejna w ostatnich dniach informacja w sprawie rozbudowy systemu komunikacyjnego naszego regionu. Wcześniej dowiedzieliśmy się o wydaniu decyzji lokalizacyjnej kolejki wiodącej na lotnisko i dalej w kierunku Kaszub.
    Każda z tych spraw oczywiście cieszy kierowców, czy osoby zainteresowane prostym, a jednocześnie szybkim dojazdem do miasta, ale martwi właścicieli nieruchomości przez które przebiegać będą drogi, czy linie kolejowe.

    Jako adwokat obsługuję sporą grupę osób, których prawo własności zostało naruszone (lub ma być naruszone) w związku z budową Południowej Obwodnicy Gdańska, czy też przebudową układu energetycznego aglomeracji. W ray mach realizacji tej pracy zorientowałam się po raz kolejny, że problem rozumienia prawa i jego wykorzystywania jest nadal problemem dla sporej grupy rodaków.

    Inwestycje celu publicznego, a taką inwestycją jest niewątpliwie przygotowywana budowa nowego rozwiązania drogowego z reguły realizowane są na zasadach spec ustawy drogowej, która ma ułatwić realizację inwestycji. Nie ma więc ustawowego obowiązku informowania zainteresowanych stron o rozpoczęciu procesu inwestycyjnego. Dyskusje publiczne przed inwestycją, to głos ważny, ale pod warunkiem jego zapisania w protokołach, notatkach, uzgodnieniach. Z chwilą włączenia tych uwag do projektu są one ważne dla wykonawcy. Uwagi, które były treścią dyskusji takiej, jak ta na tym portalu nikogo nie wzruszą.
    Co najważniejsze, ostatnim momentem, w którym można odnieść się do zamierzeń inwestycyjnych jest moment po wydaniu decyzji, gdzie zainteresowane strony mogą zgłosić swoje zastrzeżenia.
    Problemem jest jednak u nas to, że jako naród jesteśmy rozdyskutowani wtedy, gdy nie trzeba, a narzekamy po fakcie. W chwili, gdy należy składać swoje uwagi do projektu brakuje nam zapału, chęci, bo trzeba coś napisać.
    Wszystkim, którzy mogą być zainteresowani tymi uwagami poddaję to pod rozwagę. Zacznijcie bacznie przyglądać się postępowi prac przygotowawczych, zgłaszajcie swoje zastrzeżenia. Jeżeli sami nie potraficie tego zrobić, skorzystajcie z usług fachowców. Ale nie bądźcie przed i po szkodzie głupi.

    • 11 3

  • konsultacje z mieszkańcami odbyły się, uwagi przyjęto do wiadomości a na koniec zarekomendowano pierwszą wersję (1)

    jak można zlecać projektowanie komuś, kto mieszka 350 km od Gdańska. Mają w d... jak ta droga będzie przebiegać, komu służyć a komu utrudniać życie.

    • 9 2

    • bo jest najlepsza czerwona najmniej niszczy

      • 0 2

  • BUDOWAC

    BUDOWAC ale na zachód od ZUKOWA

    • 5 4

  • Jak ja lubie jak Poznaniak

    Gdańszczaniniowi będzie obwodnicę projektował.... :(

    • 7 0

  • Ten projekt wraz z argumentacją uzasadniającą powstanie tej niby obwodnicy jest żenująco kiepski.Tu jest potrzebna Obwodnica Północna,połączenie obwodowe Chwaszczyna z Wejherowem,poszerzenie obecnej Obwodnicy Trójmiasta o jeden pas ruchu w każdym kierunku. Czy w GDDKiA nie ma kogoś,kto przywróci normalność w rozsądnym podejmowaniu decyzji.Głupawe tłumaczenie ludziom ,że nowa obwodnica odciąży obecną Trójmiejską to kompletna bzdura.Zapomina się,że Trójmiasto w szerszym znaczeniu to także Pruszcz Gdański,ale także Rumia,Reda i Wejherowo.

    • 6 2

  • dobry wybór ale redaktor kłamie (1)

    Panie reaktorze sprawdziłem przebieg bo będę miał szybciej na piwo ze Straszyna do Żukowa i nie widzę aby obwodnica dzieliła Lublewo na pół ! Idzie pomiędzy Lublewem a Bąkowem. Pan pisze bzdury a potem wieśniacy się buntują, a ja chcę jak najszybciej na piwo.

    • 10 2

    • redaktor ma racje.

      Redaktor pisze prawde. Obwodnic tnie lublewo na pol. Lublewo zaczyna się za Bąkowem przy tzw. Koreii a konczy na zielnej przed Kolbudami

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane