• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Witomina. Potrzeba więcej czasu na projekt

Patryk Szczerba
2 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Obwodnica Witomina ma odciążyć zakorkowaną ul. Chwarznieńską, która obecnie jest jedyną drogą z Chwarzna i Wiczlina prowadzącą w najkrótszej linii do centrum Gdyni. Obwodnica Witomina ma odciążyć zakorkowaną ul. Chwarznieńską, która obecnie jest jedyną drogą z Chwarzna i Wiczlina prowadzącą w najkrótszej linii do centrum Gdyni.

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa obwodnicy Witomina powinna być już gotowa. Władze Gdyni podpiszą jednak aneks z projektantem i dokument pojawi się dopiero pod koniec roku. - Termin zakończenia budowy to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - zapewniają urzędnicy.



Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąMapkaKieleckąMapka.

Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Pomysł wrócił po tym, gdy - z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym - fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.

- Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte na wnikliwych analizach oraz strategię rozwoju transportu publicznego. Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na podwyższenie jakości życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta. To jedna z kilku strategicznych inwestycji, które zrealizujemy w najbliższych latach - informował w lipcu 2019 r. Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, ogłaszając budowę Obwodnicy Witomina.

Powstanie Obwodnica Witomina



Problemy z dokumentacją projektową



Władze Gdyni twierdziły, że zaprezentowaną wtedy koncepcję drogi przez las pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych.

- Jednym z głównych założeń prac przygotowawczych była jak najmniejsza ingerencja w tereny zielone - wskazywał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dokumentację projektowo-kosztorysową dla inwestycji od lutego 2020 roku przygotuje firma Lafrentz Polska z Poznania. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski inkasuje blisko 2 mln zł. Zgodnie z terminem wykonania dokumentacja pod koniec czerwca powinna być już na biurkach gdyńskich urzędników. Wciąż jej nie ma. I nie będzie prawdopodobnie aż do grudnia.

Przedstawiciele miasta wyjaśniają, że dokument w części drogowej jest niemal gotowy. Tłumaczą, że problem pojawił się, gdy trzeba trzeba było uzyskać decyzję środowiskową dla inwestycji.

- Wykonawcy nie udało się uzyskać decyzji środowiskowej w przewidywanym w umowie terminie. Zostanie podpisany aneks do umowy - tłumaczy opóźnienia Marek Łucyk.

Termin przetargu na budowę niezagrożony



Zapewnia jednocześnie, że przetarg na wykonanie inwestycji zostanie ogłoszony zgodnie z planem jeszcze w tym roku. Ten sam plan wskazuje, że po podpisaniu umowy z wykonawcą prac budowlanych Obwodnica Witomina ma powstać w półtora roku.

- Termin zakończenia budowy zgodnie z harmonogramem to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - mówi Łucyk.

Obwodnica Witomina: niewykluczone, że będą buspasy



Obwodnica Witomina będzie miała długość 2650 m. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów. Koszt budowy Obwodnicy Witomina jest szacowany na ok. 70 mln zł.

Co ciekawe, jest rozważana koncepcja utworzenia buspasów, które mogą wspomóc ewentualne starania władz miasta dotyczące dofinansowania unijnego na inwestycję. Unijni urzędnicy chętnie bowiem przyznają środki na rozwój transportu publicznego, stroniąc od wspierania rozbudowy dróg dla ruchu kołowego.

Jesienią władze miasta przyznały, że jeśli tylko będzie taka możliwość, Gdynia będzie o dotację wnioskować.

Czytaj też: Obwodnica Witomina: czy będą buspasy?

Miejsca

Opinie (258) 6 zablokowanych

  • Czy ta nowa obwodnica będzie prowadziła do nowego gdyńskiego lotniska.

    • 12 0

  • Szkoda lasu

    Jakże szkoda lasu.

    • 11 0

  • Piekny czerwony Civic

    Je

    • 9 0

  • buspas

    buspas na obwodnicy będzie oczywistą fikcją i skończyć się to może tym, że dotację trzeba będzie zwracać, buspasy zostaną bo likwidacja będzie przyznaniem się do błędu a korki na de facto po jednym pasie w każdą stronę nadal będą - uśmiechnij się, jesteś w Gdyni

    • 46 11

  • Czy wierzycie w zapewnienia gdyńskich urzędników? (14)

    "Termin zakończenia budowy to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - zapewniają urzędnicy."
    W Gdyni deklaracje a rzeczywistość to dwie różne bajki.

    • 156 5

    • Banda niekompetentnych

      Ludzi, którzy nie umieją zarządzać miastem. Leśne dziadki nie mające pojęcia o ekonomii. Ich działania, ich decyzje i to jak funkcjonuje i rozwija się Gdynia to dramat. Prywatny folwark i kółko wzajemnej adoracji. Nie można krytykować, nie można się nie zgadzać. Tylko prezydent ma rację. Szkoda miasta.

      • 4 0

    • (1)

      Jedne to bajki, a drugie to komedia

      • 20 1

      • Termin zakończenia budowy to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - zapewniają urzędnicy.

        Hola hola!! A kluczowy etap???

        Po zakończeniu projektowania, będzie przetarg i znowu okaże się, po otwarciu kopert, że koszt wykonania obwodnicy jest za wysoki!

        Wtedy przechodzimy do punktu A i ogłaszamy kolejny raz etap projektowania :)

        Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni.

        • 7 0

    • skoro zapewniaja ze nie jest zagrozony (8)

      to juz wiedza ze termin jest nierealny

      • 18 1

      • Uczą się od najlepszych. (7)

        Jak Sasin.

        • 14 6

        • (6)

          I Nowak)

          • 6 6

          • (2)

            hehe, wszystko co PiSowcy maja do zarzucenia PO to Nowak z zegarkiem za 20tys, ktory za to wylecial z rzadu. Tymczasem w PiSie wystarczy wziac dwoch Sasina z 70mln strat i Szumowskiego z 300mln strat.

            • 7 3

            • I 250 mld (1)

              Za PO

              • 4 7

              • Przebijam, 500mld.

                A nie czekaj, tyle to mamy dziury budżetowej w tym roku...

                • 6 1

          • Gdzie mi tu z płotkami od zegarka za 3 dni ochrony Prezesa? (2)

            • 4 1

            • I tydzień (1)

              Dulki

              • 1 3

              • Fajnie wpisać ochronę całego urzędu miasta jako koszt ochrony prezydenta.

                Pelikany przecież nie sprawdzą, nie?

                • 3 1

    • Zdążą zrobić,w 2023r będą wybory samorządowe.

      • 6 3

    • Nie zgadzam sie! Zamykanie parkingow jest zawsze na czas!

      • 8 0

  • Zakłady

    Ponoć u buków można obstawiać co gdyński magistrat zrobi najpierw - lodowisko z 2017, basen olimpijski z 2019 czy może obwodnicę Witomina z 2023.

    • 18 0

  • Prawdziwe pieniądze robi się na drogich, słomianych inwestycjach

    • 13 1

  • 2 pasy obwodnicy- jeden dla autobusów drugi dla rowerow (3)

    Po co dla samochodów!? Przecież władze miasta traktują kierowców jak największych wrogów. Likwiduje się setki miejsc parkingowych a na te co zostały wprowadza się duże podwyżki, rozszerza się strefy i godziny płatnego parkowania. Wprowadza się rozwiązania utrudniające ruch ( wyłączenie sygnalizacji świetlnej, likwidacja pasów ruchu, jednokierunkowa Swietojanska, durne i niebezpieczne kontrapasy rowerowe itd) To miasto zamienia się w skansen

    • 36 4

    • To się nazywa polityka, czyli nieprzyznawanie się do błędów i indolencji

      Rządząca ekipa przegapiła moment na właściwy, czyli logiczny i rozsądny układ dróg w Gdyni, więc teraz Szczurek odwraca kota ogonem ( nomen omen ) i udowadnia jak samochody i ich właściciele, są przyczyną wszelkiego zła.

      • 3 0

    • Bez antagonizowania

      I po co takie krzywe teksty i antagonizowanie. Ani autobusy ani rowery nie są dobrą alternatywą. W Gdyni nie ma dobrych i akceptowalnych sposobów poruszania się bo infrastruktura z niewielką kosmetyką jest sprzed 30 i więcej lat. 100m drogi rowerowej tu czy tam ma takie same znaczenie jak 300m buspasa czy 200m remontu Alei.

      • 2 0

    • Racja

      Zgadzam się z każdym słowem, aż myślę o wyprowadzce, frustruje mnie mieszkanie w Gdyni

      • 2 0

  • (2)

    Tak naiwnych wyborców jak w Gdyni oczarowanych wirtualnym rozwojem swego miasta i zachwyconych swoim prezydentem Szczurkiem nie ma chyba w żadnej gminie w Polsce o dużych miastach nie wspominając.

    • 53 1

    • Na szczęście ci z centrum są już ślepą mniejszością (1)

      Zdecydują ci z nowych dzielnic,

      • 0 0

      • To chyba nie z północnych

        • 0 0

  • Będzie w terminie

    Jak urzędnicy zapewniają to na pewno będzie.

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane