• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ocenili komunikację metropolitalną

JG
4 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
PKP Szybka Kolej Miejska to zdaniem urzędników kręgosłup metropolitalnego transportu zbiorowego. PKP Szybka Kolej Miejska to zdaniem urzędników kręgosłup metropolitalnego transportu zbiorowego.

Wprowadzenie biletów metropolitalnych, możliwość kupowania ich przez Internet i za pomocą komórki - to niektóre z dokonań Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej od czasu jego powstania w 2007 r. Na posiedzeniu Rady Metropolitalnej w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku podsumowano cztery lata działalności MZKZG.


Czy działania MZKZG ułatwiły podróżowanie w Trójmieście?


-Efekty prac są niemałe i często niedoceniane - powiedział marszałek województwa Mieczysław Struk po wysłuchaniu prezentacji na temat czteroletniej działalności MZKZG.

Hubert Kołodziejski, przewodniczący Zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej zachwalał przede wszystkim wprowadzenie w styczniu 2008 r. biletów metropolitalnych: 24-godzinnych, 72-godzinnych oraz 30-dniowych i miesięcznych.

- Po raz pierwszy doszło wtedy do integracji komunikacji komunalnej z kolejową - mówił Kołodziejski.

Zdaniem Kołodziejskiego sukcesem jest także wprowadzenie możliwości zakupu biletu metropolitalnego za pomocą telefonu komórkowego. Dodatkowo przez Internet można załadować bilet metropolitalny na kartę miejską.

Nadal jednak nie udało się wprowadzić wspólnego biletu jednorazowego ważnego na jedną podróż, który honorowany byłby jednocześnie przez miejskich organizatorów przewozów, jak i przez PKP Szybką Kolej Miejską.

Z kolei w  niedalekiej przyszłości MZKZG zamierza przejąć organizowanie komunikacji komunalnej, obecnie wykonywane oddzielnie przez czterech organizatorów transportu zbiorowego: ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK w Wejherowie oraz PKP Szybką Kolej Miejską w Trójmieście.

- Bardzo pozytywnie i bardzo wysoko oceniam to, co udało się zrobić - podsumował Kołodziejski.
JG

Miejsca

Opinie (143) 8 zablokowanych

  • SKM - jak żyć?

    Panie Marszałku, Panie Prezesie i inni - Jak żyć ? Z jakością usług naszej SKM?Kiedy wreszcie SKM odjedzie z Gdyni głównej punktualnie w okolicach godz. 7 ranokiedy wreszcie przestanie zrywać się trakcja?

    • 6 0

  • Komunikacja

    Władze Gdańska są głównym hamulcowym w wprowadzeniu jednego biletu w Trójmieście .Jak więc sobie wyobraża naczelny megaloman Trójmiasta,czyli prezydent Adamowicz,tworzenie metropolii,i komu to ma służyć?

    • 1 1

  • Mnie te ułatwienia nie zadawalają .

    Wole samochód i żadne działania mnie nie przekonają do zmiany środka lokomocji.Tyle w temacie.

    • 2 1

  • sciema (1)

    wielki sukces naprawde z tymi biletami ale stanu srodkow komunikacji to juz sie oceniac nie chce co , cos czuje ze szykuje sie podwyzka biletow skoro o nich tak wspaniale gadaja a zamiast pier...... powinni sie zajac drogami taborem i cholernymi smierdzielami w komunikacji

    • 4 0

    • Daję plusa tylko za śmierdzieli , na tabor autobusowy w Gdańsku nie ma co narzekać . Oglądam czasami tabory w innych miastach . Niezłe złomy.

      • 1 0

  • Po co było to posiedzenie? (1)

    To była kampania wyborcza? Skoro się zebrali, to powinni radzić, co robić, żeby było lepiej. Czyli do poprawy: 1) Niedziałający SIP w Gdańsku, 2) Nieudolny zarząd SKM, który remontuje przystanki zamiast wymieniać/remontować tabor, sieć trakcyjną (w zasadzie to chyba powinien wymagać tego od PKP PLK) i system informacyjny (co z tego, że np. przystanek Sopot Kamienny Potok jest wyremontowany, skoro nie można się na nim dowiedzieć, kiedy przyjedzie opóźniona kolejka).

    • 9 1

    • I NIGDY W GDYNI NIE WIADOMO

      który pociąg jedzie do Tczewa - bo wszystkie niby kończą w Gdańsku, nawet gdyby było inaczej. Ale pasażer to w SKM zbędny dodatek do kasy z marszałkowskiego koryta...

      • 3 0

  • Ten związek jest niepotrzebny. Ogrom kolesiów pasożytujących na podatniku. W normalnym kraju szefowie poszczególnych (1)

    organizatorów poszliby sobie do kawiarni: "Panowie i Panie. Nasi wspólni klienci żądają biletu akceptowanego przez nas wszystkich. Klient jest ostateczną instancją, więc wprowadzamy." Po prostu umawiają się, że każdy kanar akceptuje bilet o takim logo u już. Związki są do tego niepotrzebne.

    • 23 0

    • I tak w Polsce już jest w jednym miejscu - w Euroregionie Nysa

      Innymi słowy: jest jeden bilet na PKP, Koleje Dolnośląskie, Koleje Czeskie, Niemieckie i Sasko-Górnołużyckie, PKS Zgorzelec, Lubań, Bolesławiec i Jelenia Góra, komunikację miejską w woj. libereckim w Czechach i we wschodniej Saksonii.

      • 2 0

  • Dostępnośc biletów jest nikła (1)

    i czym się tu chwalić żałosne

    • 28 4

    • Też się jest czym chwalić!!!!

      Weźmy np. takiego pasażera, który jeździ z Orunii Górnej na Żabiankę. Może przejechać się autobusem i dalej tramwajem, co kosztuje 88 zł miesięcznie - ale trwa przynajmniej godzinę.Gdyby zaś ten sam pasażer chciał przyspieszyć swoją podróż przez korzystanie z SKM, to taka przyjemność kosztowała by go już 186 zł.I TO JEST INTEGRACJA??????Nie ma biletów tygodniowych, nie ma biletów w funkcji "all inclusive" (kolej + autobus + tramwaj/trolejbus) w granicach np. Gdańska czy Gdyni.Nie ma możliwości dostania się na bilecie MZKZG do Straszyna, Lublewa czy na Rotmankę - choć jest to teren gmin-członków MZKZG.ALE POWÓD DO ZADOWOLENIA ZAWSZE SIĘ ZNAJDZIE.NAWET, GDYBY PASAŻEROWIE UWAŻALI INACZEJ

      • 6 0

  • nie ma zadnej metropolii!

    Jest tylko zlepek miast. Ja np w Wejherowie bylem tylko kilka razy w zyciu i to przejazdem i szczerze mowiac nie mam zielonego pojecia jaki bilet mam kupic zeby sobie po nim pojezdzic. W metropolii powinno byc tak, ze kupuje bilet w pierwszym lepszym kiosku np w Pruszczu i jak mi sie zachce to moge na nim jezdzic po Wejherowie.

    • 16 0

  • posluchaj madrego

    sluchajcie ludzie mieszkam w kosakowie przyjechalem pare lat temu z mazur. Dziwne sa wasze animozje dot. miasta troj czy dwoj czy kuzwa niewiadomo. Bilety w pierwszym leprzyym kiosku powinny byc z witomina do wrzeszcza bo to jest dobre. Lotnisko w mojej wiosce nalezy sie jak psu buda bo tu jest, bylo i bedzie. Helikoptery i tak spac nie dają raz w tygodniu oby samoloty pochodzily od morza. Pelen szacun dla reszty ktorzy sie nie odezwa a ja sie dalem podpuscic pomimo poznej nocy.

    • 6 3

  • Wrócić ikarusy! (1)

    maja chociaż okna i da się w nich latem oddychać!

    • 14 11

    • Atrakcja turystyczna - stare autobusy i tramwaje

      Mógłby wreszcie ktoś wpaść na pomysł kupienia starych autobusów i tramwajów (może jeszcze tych Ikarusów nie zezłomowali czy rozkradli), by przewozić nimi turystów wzorem Trabi Safari w Berlinie lub studentach w Krakowie, gdzie studenci jadą z turystami samochodami rodem z PRL-u i odwiedzają np. Nową Hutę. W Gdańsku w lecie były te wycieczki po stoczni i jeździł autobus "ogórek", ale czemu nie ma tego cały rok? Nie musi to być za darmo oczywiście, ale niech też nie kosztuje 100 zł. Uważam, że udostępnienie zabytkowego tramwaju tylko w lecie to za mało. Z pewnością przejażdżka starym autobusem byłaby dla ludzi większą frajdą niż "podziwianie martyrologii" w przyszłych muzeach - ECS i II wojny światowej...Przepraszam, jeśli uraziłam miłośników historii wojen i Solidarności, którzy lubią takiego typu muzea, ale przecież historia transportu też jest ciekawa i takich muzeów z prawdziwego zdarzenia brakuje w naszym regionie. Jakieś próby udostępnienia starego taboru są, ale niech to będzie stałym elementem miasta! Mam tu na myśli autobusy, bo te obecnie jeżdżące tramwaje i SKM rodem z komuny to już "atrakcja" sama w sobie...

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane