• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ocenili komunikację metropolitalną

JG
4 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
PKP Szybka Kolej Miejska to zdaniem urzędników kręgosłup metropolitalnego transportu zbiorowego. PKP Szybka Kolej Miejska to zdaniem urzędników kręgosłup metropolitalnego transportu zbiorowego.

Wprowadzenie biletów metropolitalnych, możliwość kupowania ich przez Internet i za pomocą komórki - to niektóre z dokonań Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej od czasu jego powstania w 2007 r. Na posiedzeniu Rady Metropolitalnej w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku podsumowano cztery lata działalności MZKZG.


Czy działania MZKZG ułatwiły podróżowanie w Trójmieście?


-Efekty prac są niemałe i często niedoceniane - powiedział marszałek województwa Mieczysław Struk po wysłuchaniu prezentacji na temat czteroletniej działalności MZKZG.

Hubert Kołodziejski, przewodniczący Zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej zachwalał przede wszystkim wprowadzenie w styczniu 2008 r. biletów metropolitalnych: 24-godzinnych, 72-godzinnych oraz 30-dniowych i miesięcznych.

- Po raz pierwszy doszło wtedy do integracji komunikacji komunalnej z kolejową - mówił Kołodziejski.

Zdaniem Kołodziejskiego sukcesem jest także wprowadzenie możliwości zakupu biletu metropolitalnego za pomocą telefonu komórkowego. Dodatkowo przez Internet można załadować bilet metropolitalny na kartę miejską.

Nadal jednak nie udało się wprowadzić wspólnego biletu jednorazowego ważnego na jedną podróż, który honorowany byłby jednocześnie przez miejskich organizatorów przewozów, jak i przez PKP Szybką Kolej Miejską.

Z kolei w  niedalekiej przyszłości MZKZG zamierza przejąć organizowanie komunikacji komunalnej, obecnie wykonywane oddzielnie przez czterech organizatorów transportu zbiorowego: ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK w Wejherowie oraz PKP Szybką Kolej Miejską w Trójmieście.

- Bardzo pozytywnie i bardzo wysoko oceniam to, co udało się zrobić - podsumował Kołodziejski.
JG

Miejsca

Opinie (143) 8 zablokowanych

  • Zmiany nie tam, gdzie trzeba

    Wolałabym kupować sobie każdy bilet miesięczny osobno, gdyby w zamian MZKZG zajęło się poprawieniem częstotliwości i punktualności kursowania SKM-ek. Jeżdżę skmką kilka razy dziennie od 5 lat i muszę przyznać, że sytuacja się pogarsza - po pierwsze zmienił się rozkład i o niektórych kluczowych porach dnia skmki jeżdżą rzadziej, po drugie - częściej dochodzi do awarii i sporych opóźnień, co jeszcze kilka lat temu było bardzo sporadyczne. Jestem cierpliwą osobą, ale podróżując smką do pracy i służbowo takie spóźnienia i problemy dostarczyły mi już wielu stresowych sytuacji.I mały dodatek odnośnie SKM Sprinter. Swego czasu jeździłam sprinterem z Gdyni do Wrzeszcza, ale szybko zrezygnowałam, gdy okazało się, że prawie zawsze wyprzedzała mnie standardowa skmka, mająca późniejszą godzinę odjazdu!! :)) Po prostu sprinter potrafi długo stać przed Sopotem czy Oliwą, czekając aż tory dalekobieżne zostaną zwolnione przez inne pociągi.Pozdrawiam :)

    • 5 0

  • Zakup przez komórkę to ukryte koszty transmisji danych (4)

    Kupując bilet przez komórkę płacimy dodatkowo nawet 50 groszy więcej za bilet za transmisję danych wszystko zależy od operatora ale o tym oficjalnie MZKZG milczy

    • 41 11

    • No już nie płacz... (2)

      To ja nie wiem w jakiej sieci Ty masz tel. i w jakim abonamencie że tyle płacisz.To nie początek lat 2000 żeby liczyć każdy kB danych. Ja w abonamencie za 30zl mam 100mb wliczone.Zawsze ok 20 zł na koncie w MobilNet i jest to niesamowicie wygodne moc skasować bilet przez tel o każdej godzinie dnia i nocy.

      • 8 5

      • koszty GPRS (1)

        mi średnio pobiera dodatkowo 7gr za bilet. natomiast moBILET często nie działa. ściemnia że nie ma gprs, a przecież jednocześnie działa np GG, poprzez GPRS...

        • 6 0

        • ...

          A bilet kupowany przez kom. jest o 20gr tańszy niż w kiosku, wiec nadal się to bardziej opłaca :)Z GPRS czy EDGE nie miałem jeszcze problemu przy kupnie.

          • 3 2

    • to zalezy jaki masz abonament losi

      • 1 1

  • Należy zlikwidować kolej

    transport publiczny i chodniki dla pieszych. Wszyscy powinni jeździć samochodami. Im większymi tym lepiej. i koniecznie po jednej osobie na samochód.

    • 4 8

  • SKM to "nekropolitalny" wstyd ! Warszawska pozbywa się ostatnich EN57 a tu pudruje i wyświęca trupy za kasę UE

    Zdobysie pokładu SKM z walizą, wózkiem dziecięcym SKM to mordęga, przejazd przygoda. Skansen taborowy nieadekwatny do potrzeb. W świętokrzyskim zamawia się nowoczesne pociągi regionalne... a tu miejska kolej metropolitalna?

    • 24 0

  • Nie o take Polske

    Gdańsk sobie Gdynia sobie a tracimy My stłoczeni w brudnej starej opóźnionej SKMce

    • 49 4

  • To tak panie Marszałku, zebraliście się poklepaliście po plecach i wszystko fajnie

    Szkoda tylko, że pozwala Pan na marnotrawienie pieniędzy z RPO - zamiast wspierać zakup nowego taboru, jak to robią inne województwa marnuje Pan pieniądze na głupawe i kosztowne pomysły SKM czyli remonty trupów, które nawet nie są odpowiednio przygotowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (polityki horyzontalne to Pan Panie Marszałku powinien mieć w malym palcu...).Co tam, nie ważne jak, ważne że kasa wydana, wskaźniki osiągnięte...

    • 63 2

  • jaką komunikację...????!!!!

    • 23 9

  • jakoś mnie to nie cieszy..

    • 17 16

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane