• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 5 września trzy minibusy elektryczne na ulicach Gdańska

Maciej Korolczuk
26 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobus na wodór od kwietnia na ulicach Gdańska

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zaprezentowała trzy nowe minibusy zasilane energią elektryczną. Na ulice Gdańska wyjadą od 5 września i będzie je można spotkać na przywróconej linii 100 kursującej po Śródmieściu oraz na linii 195, wykonującej kursy po Wzgórzu Mickiewicza. Spółka za nowe pojazdy zapłaciła niespełna 5 mln zł.



Czy ma dla ciebie znaczenie, jakim paliwem napędzany jest autobus, którym podróżujesz?

Nowe autobusy elektryczne to początek wielkiej wymiany taboru, jaką władze Gdańska zapowiedziały na początku tego roku. Docelowo wszystkie kolejne zamówienia nowych pojazdów będą dotyczyły tylko autobusów napędzanych energią elektryczną lub wodorem. Efektem tej decyzji było też podpisanie na początku sierpnia umowy na dostawę elektrycznych autobusów, które do Gdańska w ciągu 14 miesięcy ma dostarczyć firma MAN.

Nowe pojazdy to miniautobusy Karsan e-Jest dostarczone przez spółkę MMI ze Zbyszewa. Na ulice Gdańska wyjadą od 5 września i będzie je można spotkać na przywróconej linii 100 kursującej po Śródmieściu oraz na linii 195, wykonującej kursy po Wzgórzu Mickiewicza. Docelowo mają one zastąpić wysłużone i mało ekologiczne pojazdy Iveco.

  • Linia 100 w Śródmieściu zostanie wznowiona od 5 września.
  • Dotychczasowe autobusy obsługujące linię 100 i 195, o których nie można powiedzieć, że były ekologiczne, będą systematycznie wycofywane z ulic Gdańska.
- Pomysł na zakup minibusów elektrycznych pojawił się podczas pandemii, gdy zawiesiliśmy funkcjonowanie linii 100. To trochę taki pilotaż elektromobilności w naszym mieście. Dwa z nich pojawią się na linii 100, która będzie miała 11 przystanków i niespełna 4 km długości. W godzinach szczytu będzie funkcjonować co 20 minut - mówi Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.
Pojemność baterii jednego autobusu wynosi 88 kWh, co pozwala pokonać dystans ok. 210 km. Niespełna 6-metrowy pojazd może zabrać maksymalnie 25 pasażerów. Niskopodłogowe autobusy są klimatyzowane i w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. Wewnątrz są wyposażone m.in. w ładowarki USB.

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje za dostawę trzech minibusów, wraz z trzema ładowarkami, komputerem do diagnostyki i specjalnymi narzędziami do napraw i serwisu zapłaciła wykonawcy 4,9 mln zł (średnio 1,6 mln za jeden pojazd).

  • Autobusy będą kursować na linii 100 i 195. Na ulice Gdańska wyjadą 5 września.
  • Autobusy będą kursować na linii 100 i 195. Na ulice Gdańska wyjadą 5 września.
  • Autobusy będą kursować na linii 100 i 195. Na ulice Gdańska wyjadą 5 września.
  • Autobusy będą kursować na linii 100 i 195. Na ulice Gdańska wyjadą 5 września.
  • Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami. Na pokład mogą zabrać 25 pasażerów.
  • Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami. Na pokład mogą zabrać 25 pasażerów.
  • Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami. Na pokład mogą zabrać 25 pasażerów.
  • Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami. Na pokład mogą zabrać 25 pasażerów.

Miejsca

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • Czy ktoś kontroluje Lisickiego ?, (3)

    Dziwne spółki spółeczki zakupy droższe o miliony złotych te same gęby wygrywające od lat przetargi - renoma . Nikt tego nie kontroluje komunikacja miejska od lat jest okrada na kiliony złotych przez przetargi w których biorą udział znajomi Lisickiego. Miasto dokłada do zkm miliony setki.mln zł rocznie z naszych podatków

    • 34 3

    • On jest "swój" i ma monopol, dlatego nikt go nie kontroluje.

      • 11 0

    • Lubię czytać Gazetę Gdańską,zawsze świeże wiadomości,aktualne,o naszych włodarzach w spółkach i spółeczkach.

      • 3 1

    • Nie ma takiej potrzeby skoro jest zaufanie

      .

      • 0 0

  • to niektorzy sweetfote moga sobie strzelic

    Jak to fajnie byc nowoczesnym za cudza kase...

    • 14 0

  • bilet za prawie 5 zł i możesz sobie pojechać z dworca pod żuraw. (4)

    na bank będzie masa chętnych

    • 30 5

    • (1)

      Bilet jest na 75 minut, więc możesz przesiąść się dalej na tramwaj.

      • 5 2

      • pod żurawiem tramwaj? od kiedy?

        • 5 0

    • A jak nie chcę się przesiadać? (1)

      Bo przykładowo chcę z dworca PKP dostać się do hotelu w centrum? 5 zł za taki śmieszny odcinek.

      • 1 3

      • Nie potrafisz użyć głowy...

        ...więc użyjesz nóg

        • 1 0

  • Straszne brzydactwa. Ten wyświetlacz jak w amerykańskim autobusie szkolnym z lat 70.

    • 10 1

  • Co to jest? Wstyd prowadzić i jechać tym

    • 12 1

  • To jst taka zbędna linia

    że aż smiedzi układem

    • 24 2

  • Bilety 5 zł kierowcy grosze zarabiają (1)

    Ale zaraz renoma kolejny raz wygra przetarg w którym zarobi miliony złotych na czysto. Pieniędzy nie ma ale autobusy kupowane po nierynkowych cenach przez szemrane spółeczki . Komunikacja miejska jest okradana przez lewe przetargi od lat z tądcte ceny biletów

    • 20 3

    • Podaj adres prokuratury? Czy może zgłosić że nie zgłaszasz przestępstwa?

      • 0 2

  • Sapią i stękają że nie ma hajsu na komunikację i muszą ceny biletów podnosić. (6)

    ilu pasażerów, przy obecnych cenach, oraz kosztach eksploatacji musi przewieźć takie małe g*wno, żeby wg definicji magistratu... opłacało się. Tam pracują chorzy umysłowo.

    • 32 2

    • Przecież te zakupy autobusów czy kontrola biletów

      To wały sprawdź sobie od lat te same nazwiska te same nazwy spółek

      • 10 0

    • (4)

      Żadna linia autobusowa nie jest oplacalna

      • 1 0

      • na całym świecie tak jest, komunikacja to jedna z podstawowych potrzeb ludzi (1)

        i jest kosztem społecznym opłacanym z naszych podatków, a te pajace z urzędu próbują zrobić z tego biznes gwałcąc wszelką logikę i ekonomię. Jak tam loża GAIT na stadionie? Ominęło mnie coś czy zamiecione pod dywan?

        • 6 0

        • Nikt nie ma potrzeby jeździć na trasie która od końca do końca ma niecałe 4km i najdalej odległe punkty trasy oddalone są od siebie 1500m, a autobus przyjeżdża co 20minut i w godzinach szczytu potrzebuje 20 minut na pokonanie tej trasy.

          Szybciej i wygodniej jest przejść ten dystans pieszo.

          • 2 1

      • Żadna państwowa. (1)

        Za to prywatnym jakoś się opłaca.

        • 0 1

        • ty się chyba wczoraj do gdańska wprowadziłeś

          • 0 0

  • Sprawdźcie sobie te spółki które wygrywają przetargi w zkm gait (2)

    Te same nazwiska od lat te same nazwy nazwy spółek od lat - zkm gait to jest jeden wielki szwindel . Wszystko dziwnym trafem droższe o 10- 20 -30 mln zł i dziwna specyfikacja przetargów. Potem macie bilety za 5 zł autobusy dwa razy drośze i firmę która kontroluje bilety zarabiające grube miliony od lat na łapance pasaźerów

    • 28 3

    • (1)

      A nie możesz stanąć do takiego przetargu i wygrać?

      • 2 7

      • BP Tour próbuje i przegrywa. Dają mu tylko g*wniane linie wyjeżdżające poza Gdańsk i g*wniane stawki. Poza tym jak konkurować z GAiTem, z którym podpisuje się umowy na 22 lata.

        • 7 0

  • Borawski jeszcze pół roku temu - na konferencji w sprawie podwyżki biletów - mówił, że nie było żadnych cięć i zawieszania linii (1)

    • 15 1

    • I piszesz to pod artykułem o przywroceniu linii? Co ci wycięto że tak płaczesz? Do zoo jeździsz po 17?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane