• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 5 września trzy minibusy elektryczne na ulicach Gdańska

Maciej Korolczuk
26 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobus na wodór od kwietnia na ulicach Gdańska

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zaprezentowała trzy nowe minibusy zasilane energią elektryczną. Na ulice Gdańska wyjadą od 5 września i będzie je można spotkać na przywróconej linii 100 kursującej po Śródmieściu oraz na linii 195, wykonującej kursy po Wzgórzu Mickiewicza. Spółka za nowe pojazdy zapłaciła niespełna 5 mln zł.



Czy ma dla ciebie znaczenie, jakim paliwem napędzany jest autobus, którym podróżujesz?

Nowe autobusy elektryczne to początek wielkiej wymiany taboru, jaką władze Gdańska zapowiedziały na początku tego roku. Docelowo wszystkie kolejne zamówienia nowych pojazdów będą dotyczyły tylko autobusów napędzanych energią elektryczną lub wodorem. Efektem tej decyzji było też podpisanie na początku sierpnia umowy na dostawę elektrycznych autobusów, które do Gdańska w ciągu 14 miesięcy ma dostarczyć firma MAN.

Nowe pojazdy to miniautobusy Karsan e-Jest dostarczone przez spółkę MMI ze Zbyszewa. Na ulice Gdańska wyjadą od 5 września i będzie je można spotkać na przywróconej linii 100 kursującej po Śródmieściu oraz na linii 195, wykonującej kursy po Wzgórzu Mickiewicza. Docelowo mają one zastąpić wysłużone i mało ekologiczne pojazdy Iveco.

  • Linia 100 w Śródmieściu zostanie wznowiona od 5 września.
  • Dotychczasowe autobusy obsługujące linię 100 i 195, o których nie można powiedzieć, że były ekologiczne, będą systematycznie wycofywane z ulic Gdańska.
- Pomysł na zakup minibusów elektrycznych pojawił się podczas pandemii, gdy zawiesiliśmy funkcjonowanie linii 100. To trochę taki pilotaż elektromobilności w naszym mieście. Dwa z nich pojawią się na linii 100, która będzie miała 11 przystanków i niespełna 4 km długości. W godzinach szczytu będzie funkcjonować co 20 minut - mówi Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.
Pojemność baterii jednego autobusu wynosi 88 kWh, co pozwala pokonać dystans ok. 210 km. Niespełna 6-metrowy pojazd może zabrać maksymalnie 25 pasażerów. Niskopodłogowe autobusy są klimatyzowane i w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. Wewnątrz są wyposażone m.in. w ładowarki USB.

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje za dostawę trzech minibusów, wraz z trzema ładowarkami, komputerem do diagnostyki i specjalnymi narzędziami do napraw i serwisu zapłaciła wykonawcy 4,9 mln zł (średnio 1,6 mln za jeden pojazd).

  • Autobusy będą kursować na linii 100 i 195. Na ulice Gdańska wyjadą 5 września.
  • Autobusy będą kursować na linii 100 i 195. Na ulice Gdańska wyjadą 5 września.
  • Autobusy będą kursować na linii 100 i 195. Na ulice Gdańska wyjadą 5 września.
  • Autobusy będą kursować na linii 100 i 195. Na ulice Gdańska wyjadą 5 września.
  • Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami. Na pokład mogą zabrać 25 pasażerów.
  • Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami. Na pokład mogą zabrać 25 pasażerów.
  • Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami. Na pokład mogą zabrać 25 pasażerów.
  • Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami. Na pokład mogą zabrać 25 pasażerów.

Miejsca

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • Szanowna pani prezydent (1)

    Pytanie zwykłego płatnika podatków.Skąd się bierze prąd?Z tego co się orientuje niestety nie mamy elektrowni atomowej,farmy wiatrowe są też znikomej ilości,o farmach wodnych nie wspomnę.Wszyscy na elektryki,droższe mniej wydajne,z "brudnego"pradu no i ta atrakcyjna cena.Pseudo ekologia za NASZE pieniądze.

    • 24 1

    • to wylacz brudna lodowke,tvp,info trwam w domu!!.

      • 0 1

  • Braki kierowców! (9)

    Za chwilę nie będzie kto miał wozić pasażerów- ale prezes Gait twierdzi, że wszystko jest pod kontrolą.
    Tymczasem prawda jest taka, że Gait zaczyna tonąć przez braki kadrowe wśród kierowców.
    A będzie gorzej...

    • 62 2

    • Sprawa jest bardziej skomplikowana. Mamy hiper inflację i kierowcy ( słusznie skądinąd ) oczekują podwyżek. (4)

      A Miasto nie ma gdzie ukryć zadłużenia jak Rząd na przykład w Banku Gospodarstwa Krajowego. Miasto trzyma się zasad i nie chce doprowadzić do zarządu komisarycznego bo to się skończy jak w całej Polsce - totalnym bankructwem które zgotował Polakom PiS :)

      • 8 11

      • Sprawa jest prosta - za komunikację miejską odpowiada Miasto Gdańsk rządzone przez Platformę Obywatelską (3)

        PiSu już do tego nie mieszaj. Ceny paliw teraz spadają, a ceny biletów nie.

        • 8 8

        • Ceny paliw spadają chyba tylko w wiadomościach TVP :) Na Lotosie w ciągu 5 dni cena ON wzrosła z 7,09 na 7,29 wczoraj :) (2)

          Zawsze zamiast podnieść cenę biletów Miasto możę ci wyłączyć oświetlenie ulic :)

          • 5 5

          • W maju średnia cena ON była 8,54zł/l, a w sierpniu 7,09zł/l

            Wzrost jak się patrzy.

            • 4 1

          • Masz już nowa cenę na Orlenie i lotosie 7.64 :)

            • 0 0

    • Będą autobusy

      Bez kierowców.

      • 7 4

    • Za chwilę (1)

      "dobra zmiana" dobije do dna i bezrobocie, w ślad za galopującą inflacją, ruszy z kopyta...Wieć spokojnie,będzie w kim wybietać

      • 0 6

      • Jak na razie bezrobocie jest wyjątkowo niskie i nic nie zapowiada, żeby miało galopować.

        • 4 0

    • dlatego likwiduja linie autobusowe i zastepuja tramwajem ktory nawet malpa z zoo moze kierowac i obcenie tak juz jest

      • 0 2

  • Super idea ludzie przymieraja głodem nie mają pieniędzy na rachunki ale za to będzie czyste powietrze xD

    • 11 3

  • Brzydszych nie było?

    • 10 1

  • GAIT kojarzy mi się śmiesznie z gaciami (1)

    Jaka instytucja taka nazwa, mają tam niezły cyrk.

    • 17 1

    • Specjalnie zmienili nazwę na taką śmieszną kojarzącą się z gaciami bo ZKM kojarzyło się dużo gorzej.

      A gacie to przecież nic złego, każdy jakieś ma.

      • 2 0

  • O fajnie fajnie

    Ostatnio prąd produkowany w elektrowniach węglowych potaniał to może bilety na ten super hiper ekologiczny transport będą tańsze. A nie, czekaj....

    • 8 0

  • Kolejny wał.

    • 20 0

  • Czy miasto kupi kontenery testowe dla takich minibusów, jeżeli zdarzy się jakaś mała kolizja? (1)

    W Austrii niedługo będą takie kontenery do testowania elektrycznych samochodów osobowych po kolizji drogowej.

    • 8 0

    • Czemu żaden ekooszołom nie zapyta się o co chodzi?

      • 0 0

  • Piersze pytanie : ile kosztowały

    2gie pytanie - jaka jest wartośc rynkowa
    3cie pytanie - kiedy zostanie zawiadomiona prokuratura :D

    • 21 4

  • Tak tak. Tylko kto będzie je prowadzić. (1)

    Podwyżki brak to kierowców brak. Ludzie się zwalniają na potęgę z GAiT. Zaraz na linii 167 będzie PKS jeździł, powodem są braki w wodach, faktycznie brak kierowców. Z sześciu brygad będzie jeździć pięć. Zamiast kierowca jeździć po 8godz, będą jeździć po 10. Wykonczą pozostałych kierowców komunikacji miejskiej. Prosta zasada, dajcie zarobić ludziom to nie będzie problemów z obsadzeniem linii. Braki dzień w dzień po 30 kierowców brakuje, łatanie kim tylko się da nawet z ochrony zajezdni zciągają ludzi. Proponuję by kierownicy zasiedli za sterami autobusów to może wystarczy, więcej kierowników dyrektorów i prezesów niż kierowców. Praca z wolnego masakra, podziwiam kierowców co w miesiącu mają trzy dni wolnego praca praca praca. Biedni pasażerowie wsiadają do trumny ma kołach.

    • 24 1

    • A który z nich ma prawo jazdy? Do kierowania taczkami każdy. A autobus? Marzenia xD

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane