• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 5 września trzy minibusy elektryczne na ulicach Gdańska

Maciej Korolczuk
26 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobus na wodór od kwietnia na ulicach Gdańska

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zaprezentowała trzy nowe minibusy zasilane energią elektryczną. Na ulice Gdańska wyjadą od 5 września i będzie je można spotkać na przywróconej linii 100 kursującej po Śródmieściu oraz na linii 195, wykonującej kursy po Wzgórzu Mickiewicza. Spółka za nowe pojazdy zapłaciła niespełna 5 mln zł.



Czy ma dla ciebie znaczenie, jakim paliwem napędzany jest autobus, którym podróżujesz?

Nowe autobusy elektryczne to początek wielkiej wymiany taboru, jaką władze Gdańska zapowiedziały na początku tego roku. Docelowo wszystkie kolejne zamówienia nowych pojazdów będą dotyczyły tylko autobusów napędzanych energią elektryczną lub wodorem. Efektem tej decyzji było też podpisanie na początku sierpnia umowy na dostawę elektrycznych autobusów, które do Gdańska w ciągu 14 miesięcy ma dostarczyć firma MAN.

Nowe pojazdy to miniautobusy Karsan e-Jest dostarczone przez spółkę MMI ze Zbyszewa. Na ulice Gdańska wyjadą od 5 września i będzie je można spotkać na przywróconej linii 100 kursującej po Śródmieściu oraz na linii 195, wykonującej kursy po Wzgórzu Mickiewicza. Docelowo mają one zastąpić wysłużone i mało ekologiczne pojazdy Iveco.

  • Linia 100 w Śródmieściu zostanie wznowiona od 5 września.
  • Dotychczasowe autobusy obsługujące linię 100 i 195, o których nie można powiedzieć, że były ekologiczne, będą systematycznie wycofywane z ulic Gdańska.
- Pomysł na zakup minibusów elektrycznych pojawił się podczas pandemii, gdy zawiesiliśmy funkcjonowanie linii 100. To trochę taki pilotaż elektromobilności w naszym mieście. Dwa z nich pojawią się na linii 100, która będzie miała 11 przystanków i niespełna 4 km długości. W godzinach szczytu będzie funkcjonować co 20 minut - mówi Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.
Pojemność baterii jednego autobusu wynosi 88 kWh, co pozwala pokonać dystans ok. 210 km. Niespełna 6-metrowy pojazd może zabrać maksymalnie 25 pasażerów. Niskopodłogowe autobusy są klimatyzowane i w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób podróżujących z wózkami dziecięcymi. Wewnątrz są wyposażone m.in. w ładowarki USB.

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje za dostawę trzech minibusów, wraz z trzema ładowarkami, komputerem do diagnostyki i specjalnymi narzędziami do napraw i serwisu zapłaciła wykonawcy 4,9 mln zł (średnio 1,6 mln za jeden pojazd).

  • Autobusy będą kursować na linii 100 i 195. Na ulice Gdańska wyjadą 5 września.
  • Autobusy będą kursować na linii 100 i 195. Na ulice Gdańska wyjadą 5 września.
  • Autobusy będą kursować na linii 100 i 195. Na ulice Gdańska wyjadą 5 września.
  • Autobusy będą kursować na linii 100 i 195. Na ulice Gdańska wyjadą 5 września.
  • Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami. Na pokład mogą zabrać 25 pasażerów.
  • Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami. Na pokład mogą zabrać 25 pasażerów.
  • Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami. Na pokład mogą zabrać 25 pasażerów.
  • Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i osób podróżujących z wózkami. Na pokład mogą zabrać 25 pasażerów.

Miejsca

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • 5 mln za 3 śmieszne pojazdy, ktoś miał kaprys.

    dla kierowców nie ma kasy, ale 5 baniek na niepotrzebne minibusy jest. Ciekawe ile prezes zarabia?

    • 26 0

  • Te 5 milionów to pensja na pięć lat dla 15 kierowców, całkiem niezła.

    Kto pozwala na takie faneberie w spółce miejskiej?

    • 28 0

  • Idioci.

    Bez komentarza...

    • 21 1

  • (1)

    Inwestycja totalnie niepotrzebna w czasach gdy do komunikacji ze względu na ceny paliw i korki przesiada się mnóstwo ludzi. 5 mln wydane żeby wozić emerytów po starówce i innych śmiesznych częściach miasta. Rozumiem że koniunktura sprzyja, mamy dobrobyt, miasto wychodzi na plus to możemy robić takie inwestycje ale w tych czasach? Śmieszne to jest, a Pani Prezydent to zaspała? Widzia wogole plan finansowy? Przetarg? No tak ale jak ktoś się na tym kompletnie nie zna to podpisuje jak leci. 5 mln to trzeba by na bufor kosztowy w budżecie odłożyć, na drożejące paliwo, premie dla pracowników żeby zostawali w spółce, na niezbędne remonty utrzymaniowe i wszystko to co może się wydarzyć. No tak, ale po co robić taki bufor? Jak Pani prezesowi zacznie brakować kasy to bilety w górę i jakoś to będzie.

    • 27 0

    • Linia 195

      Zauważ że z tych śmiesznych miejsc też ludzie chcą dojechać autobusem. Mieszkam na osiedlu wolne miasto i 195 jest to jedyny autobus. Większego nie moga puścić bo takie Grażyny i Janusze tamują ruch przy cmentarzu na lostowicach. Przecież ty musisz podjechać pod samo bramę cmentarza a ja z Łódzkiej muszę dralowac z kapcia.b

      • 3 0

  • Porażka

    Zamiast zawienstowac ta kasę w poprawę komunikacji, wywalają kasę w błoto. Nie od dziś wiadomo ze 100 wozi powietrze

    • 21 1

  • Może przestńcie nas okradać

    Śmierdzący złodzieje z ztm, człowiek kupuje bilet w autobusu brak....

    • 15 1

  • (1)

    Spółka za nowe pojazdy zapłaciła niespełna 5 mln zł.

    tanio jak barszcz

    • 20 0

    • maja rozmach

      • 0 0

  • A może zamiast trzech elektrycznych, lepiej sześć tradycyjnych? (1)

    Jeszcze pieniędzy na pensje dla kierowców starczy.

    • 24 1

    • 20 tradycyjnych.

      Bus z miejscami dla 13 pasażerów (czyli tyle co tutaj) kosztuje 250 tys.

      Za 5 milionów można by kupić takich 20.

      • 2 1

  • Lepsza furorę by zrobił opis trasy :
    Dworzec główny- Cocomo

    • 13 0

  • Autobusy na tej linii będą niezmiennie wozić powietrze. (1)

    • 21 0

    • tak jak 120

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane