• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od kwietnia 2020 zdrożeją bilety ZTM i ZKM

Krzysztof Koprowski
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Proponowane nowe ceny biletów w ramach rekomendacji MZKZG. Proponowane nowe ceny biletów w ramach rekomendacji MZKZG.

To już niemal pewne - prawdopodobnie od 1 kwietnia 2020 roku zdrożeją bilety na komunikację miejską ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia. Członkowie Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej jednogłośnie zaakceptowali propozycje nowych, wyższych opłat. Teraz odpowiednie uchwały będą musiały przyjąć lokalne samorządy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Podwyżka cen biletów:

Podczas ostatniego zgromadzenia członków Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej przedstawiono rekomendację nowych cen biletów dla organizatorów komunikacji działających w aglomeracji. Zgodnie z jej treścią:
  • bilet jednorazowy na linie zwykłe zdrożeje z 3,20 zł do 3,80 zł
  • jednogodzinny bilet zdrożeje z 3,80 zł do 4,40 zł (w Gdyni bilet ten będzie uprawniał też do przejazdów liniami pospiesznymi)
  • 24-godzinny bilet zdrożeje z 13 zł do 14 zł
  • bilet miesięczny (lub 30-dniowy) ważny od poniedziałku do piątku ZTM Gdańsk zdrożeje z 82 zł do 88 zł
  • bilet miesięczny (30-dniowy) ważny przez cały tydzień ZTM Gdańsk zdrożeje z 90 zł do 94 zł
  • bilet miesięczny (30-dniowy) pn-pt ZKM Gdynia zdrożeje z 72 zł do 78 zł
  • bilet miesięczny (30-dniowy) pn-nd ZKM Gdynia zdrożeje z 82 zł do 86 zł

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Droższe bilety miesięczne i semestralne



Podrożeją też bilety miesięczne (30-dniowe) w Gdyni, uwzględniające możliwość przejazdu liniami pospiesznymi. Za taki bilet zapłacimy:
  • ważny od poniedziałku do piątku - 92 zł (obecnie 86 zł)
  • ważny przez wszystkie dni tygodnia - 98 zł (obecnie 94 zł)

Podwyżkami objęte zostaną także ulgowe bilety semestralne:
  • czteromiesięczny bilet ZTM Gdańsk będzie kosztował 179 zł (obecnie 171 zł)
  • pięciomiesięczny bilet ZTM Gdańsk - 223 zł (obecnie 214 zł)
  • czteromiesięczny bilet ZKM Gdynia - 163 zł (obecnie 156 zł)
  • pięciomiesięczny bilet ZKM Gdynia - 204 zł (obecnie 195 zł)
  • czteromiesięczny bilet ZKM Gdynia wraz z liniami posp. - 186 zł (obecnie 179 zł)
  • pięciomiesięczny bilet ZKM Gdynia wraz z liniami posp. - 233 zł (obecnie 223 zł)

Więcej zapłacimy również za bilety okresowe na okaziciela oraz inne bilety obowiązujące w pozostałych miastach wchodzących w skład MZKZG. Z wyliczeń związku wynika, że we wszystkich miastach:
  • bilety jednorazowe zdrożeją o 18,8 proc.
  • bilety jednogodzinne zdrożeją o 15,8 proc.
  • bilety miesięczne (30-dniowe) zdrożeją od 3,8 do 10,8 proc.
  • bilety semestralne zdrożeją od 3,5 do 7 proc.

Po wejściu w życie nowego cennika przez całą dobę będą obowiązywały bilety zwykłe, dzienne. Po wejściu w życie nowego cennika przez całą dobę będą obowiązywały bilety zwykłe, dzienne.

Podróż komunikacją w nocy w cenie dziennej



Na "otarcie łez" zaplanowano całkowite zniesienie droższej taryfy nocnej. Bilety z taryfy podstawowej zwykłej (dziennej) będą obowiązywały przez całą dobę - dotyczy to zarówno biletów jednorazowych, krótkookresowych, jak i miesięcznych oraz semestralnych. Likwidacja opłaty nocnej ma uprościć system taryfowy i ułatwić docelową integrację z koleją, gdzie ceny biletów nie zależą od pory dnia.

- Istnieje duże uzasadnienie dla wprowadzenia podwyżek: wzrastają ceny paliw, energii, koszty funkcjonowania publicznego transportu, rosną wynagrodzenia. Do tego gminy intensywnie się rozwijają, powstają nowe linie, kupowany jest nowy tabor. Ostatnia podwyżka była wprowadzona w 2016 r. - mówił podczas zgromadzenia MZKZG, przewodniczący zarządu związku Kamil Bujak.

[2017 r.] Porównanie cen biletów w Trójmieście oraz w innych polskich metropoliach



- Nowy kontrakt z Gdańskimi Autobusami i Tramwajami zakłada zwiększenie nakładów o 48 mln zł. Na zwiększenie wozokilometrów wydamy 10 mln zł, zaś na podwyższenie wynagrodzeń motorniczych i kierowców 30 mln zł. Pozostałe wydatki to przede wszystkim wyższe ceny paliwa i energii elektrycznej. Ta podwyżka cen biletów w minimalnym stopniu rekompensuje wzrost kosztów, a szacowane ich pokrycie z biletów wyniesie ok. 34 proc. - wyliczał na zgromadzeniu Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM Gdańsk.
Rekomendowane ceny biletów muszą być zaakceptowane przez rady miasta Gdańska i Gdyni. Biorąc pod uwagę układ sił politycznych, będzie to przypuszczalnie czysta formalność. Rekomendowane ceny biletów muszą być zaakceptowane przez rady miasta Gdańska i Gdyni. Biorąc pod uwagę układ sił politycznych, będzie to przypuszczalnie czysta formalność.

Nowe ceny biletów od 1 kwietnia, wcześniej zgoda radnych



Rekomendacja cen dla członków MZKZG została zaakceptowana jednogłośnie podczas zgromadzenia. Nowe ceny miałyby obowiązywać od 1 kwietnia, ale nad ich ostatecznym przyjęciem będą głosowały jeszcze rady miasta Gdańska i Gdyni.

- Decyzję w tej sprawie podejmą radni, prawdopodobnie podczas styczniowej sesji - zapowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni.
W Gdańsku na razie nie jest jeszcze znany termin podjęcia tego tematu na sesji Rady Miasta, choć o możliwych podwyżkach cen biletów mówiono już przy okazji uchwalania nowego budżetu miasta.

- Aktualnie nie toczą się żadne prace związane z dostosowaniem naszej taryfy przewozowej do rekomendacji MZKZG - informuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.

Miejsca

Opinie (1223) ponad 100 zablokowanych

  • PO i wszystko jasne (2)

    • 42 13

    • PiS i jeszcze jaśniejsze!

      • 5 4

    • To chyba dobrze , chciałbyś ciemność ?!

      • 1 2

  • Efekty wprowadzenia

    Bezpłatnych przejazdów dla dzieci

    • 50 5

  • Xyz (1)

    Zabrac dzieciakom darmowe po klopocie dostaja pincset plusow to chyba na karte dla dzieciaka stac. Nas czworo było i tez bilety trzeba było kupic. (nikt nie sponsorowal)

    • 68 7

    • Chwalisz się czy żalisz

      • 0 6

  • Teraz przekonujecie się na własnej skórze, a raczej kieszeni (5)

    Co dało wybranie w Gdańsku nieudolnej i niegospodarnej władzy

    • 65 12

    • Rozumiem że tam gdzie wygrały pisiory wszystko staniało? (4)

      • 5 2

      • pis po jedno zło

        • 1 0

      • A jeszcze lokalna władza planuje płatne parkowanie (2)

        w weekendy. Takie rzeczy tylko przy peo rządach

        • 6 3

        • prośba do PiSiego trolla (1)

          wy.pa.d z tego forum!

          • 2 6

          • Jeszcze zapomniałeś przy tym wykrzyczeć "demokracja" obłudny typie.

            • 5 0

  • Gratuluję głupoty

    Niech dalej podnoszą ceny biletów a później się dziwią że ludzie nie chcą korzystać z komunikacji miejskiej tylko wolą z samochodu i że środowisko jest zanieczyszczone brawo

    • 66 4

  • Nie dotyczy. (6)

    Dwa lata temu pozbyłem się samochodu i przesiadłem na rower. W tym roku korzystałem jeszcze okazjonalnie z komunikacji miejskiej (styczen, luty). W przyszłym już 100% rower i pieszo. Oczywiście mieszkam i pracuje w śródmieściu a nie na peryferiach.

    • 35 6

    • A za 2 lata sanatorium i borowina (1)

      Na stawy kolanowe i biodra. Robiłem rowerem ponad 5 tys km rocznie przez kilka lat. Teraz się leczę. Stawy nie wytrzymały. Wytarły się kości i kaletki maziowe. Zwykłe zużycie materiału.

      • 8 3

      • Bo jak

        Się robi tyle kilometrów, to niestety trzeba wydać na rower, tyle co na samochód. Pójść do specjalisty, który dobierze rower tak, aby kolanka były jak najmniej obciążone.

        • 1 0

    • (1)

      rowerem w mróz? ciekawe.

      • 4 3

      • A w czym niby mróz przeszkadza? Intensywne opady sniegu tak. Ale mróz? Nadal rozmawiamy o Trójmieście a nie o Nowosybirsku.

        • 2 0

    • Odpowiedz dla pana nie dotyczy (1)

      taka wypowiedz lekcewazy ludzi nie kazdy moze mieszkac i pracowac w centrum co to znaczy mieszkac na peryferiach ,to moze calkiem zlikwidowac transport publiczny bo po co dla tych mieszkajacych i pracuj w centrum nie potrzebny

      • 5 2

      • Ta wypowiedż nikogo nie lekceważy. Miejsce zamieszkania to swiadomy wybór. Każda lokalizacja ma swoje plusy i minusy. Jedni wolą mieszkać na peryferiach w dużych mieszkaniach lub nawet domach z dużą ilością miejsc parkingowych, ciszą i spokojnym ruchem ulicznym ale i z długimi dojazdami do i z pracy/szkoły/przychodni/kina/teatru. Inni wybierają mniejsze mieszkania w centrum z brakiem miesc postojowych, hałasem miejskim ale z dostępnością do wszystkich wyżej wymienionych.
        A to że bilety drożeją to normalne. Co nie drożeje? Nie używam komunikacji zbiorowej ale zauważyłem nowe autobusy MAN i trolejbusy a niedługo autobusy elektryczne.

        • 2 3

  • (5)

    Podwyżka za opóźnienie autobusów czy awarii tramwajów ?

    • 53 2

    • (4)

      Na razie za opóźnienie autobusów, potem podniesiemy za awarię tramwajów.

      • 3 0

      • (3)

        Podziekuj osobom siedzacym samemu w aucie i tworzacym korki

        • 1 3

        • To teraz ich będzie więcej hahaha

          • 4 0

        • Tłumaczenie UM Gdańsk. Teraz ich będzie jeszcze więcej hahaha.

          • 3 0

        • To oni psuja tramwaje? A to szuje przebrzydle!

          • 4 0

  • Aplikacja Jak Dojadę

    Na codzień jeżdżę autem, ale okazjonalnie korzystam z komunikacji kupując bilet z aplikacji Jak Dojadę. Jednorazowy mieli tańszy o 20 groszy. Ciekawe czy w nowej taryfie nadal będzie dotychczasowa zniżka.

    • 23 1

  • Bilety

    Ja mieszkam w gdyni i zawsze będę kupował bilet więc chcę bilet kwartalny a nie co miesiąc kupować tak jak mają studenci

    • 27 1

  • W Gdyni w tym czasie buduja za 100mln obwodnice Witomina dla samochodow (4)

    • 27 1

    • i bardzo dobrze

      • 6 1

    • Jak nie budują to bredzisz, że marazm.

      • 1 1

    • Kto wie?

      Może tą obwodnicą puszczą jakiś autobus pospieszny omijający witomino?

      • 1 0

    • jakieś 15 lat

      śmiech ta Gdynia.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane