• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odcinkowy pomiar prędkości w dwóch miejscach na obwodnicy

Maciej Korolczuk
3 czerwca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Przy każdym kolejnym wypadku na obwodnicy wraca dyskusja, jak poprawić bezpieczeństwo na trójmiejskiej ekspresówce. Jednym z pomysłów jest odcinkowy pomiar prędkości. Na zdjęciu czwartkowy wypadek ciężarówki na obwodnicy w Karczemkach. Przy każdym kolejnym wypadku na obwodnicy wraca dyskusja, jak poprawić bezpieczeństwo na trójmiejskiej ekspresówce. Jednym z pomysłów jest odcinkowy pomiar prędkości. Na zdjęciu czwartkowy wypadek ciężarówki na obwodnicy w Karczemkach.

Pół roku później niż zapowiadano gdański oddział GDDKiA zwrócił się z wnioskiem do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o zainstalowanie na Obwodnicy Trójmiasta odcinkowego pomiaru prędkości. Kamery mierzące prędkość miałyby pojawić się na dwóch odcinkach: między Chylonią zobacz na mapie GdyniTrasą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni oraz w Gdańsku między Owczarnią zobacz na mapie Gdańskawęzłem Lotnisko zobacz na mapie Gdańska. Jednak pojawią się one najwcześniej latem 2020 roku.



Co zmniejszyłoby liczbę kolizji i wypadków na obwodnicy?

Obwodnica Trójmiasta to jedna z najbardziej obleganych i niebezpiecznych tras w kraju. Pomysłów na poprawienie bezpieczeństwa jest niemal równie dużo, co kolizji i wypadków, do których dochodzi na niej każdego dnia.

Jedni twierdzą, że lekiem na wypadki jest ograniczenie prędkości, drudzy mówią, że pomóc może tylko rozbudowa drogi, jeszcze inni wskazują na większą obecność funkcjonariuszy z Wydziału Ruchu Drogowego. Jednym z pomysłów jest też instalacja w kilku miejscach ekspresówki urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości (OPP).

900 wypadków i kolizji rocznie



Wystarczy rzut oka na statystyki, by przekonać się, że problem jest poważny, a sytuacja z każdym rokiem niestety się pogarsza. W 2014 r. odnotowano 512 zdarzeń drogowych. W ubiegłym roku było ich już niemal dwukrotnie więcej, bo aż 920.

Rośnie głównie liczba kolizji, bo na drodze - przez wzrost natężenia ruchu - jest coraz ciaśniej, a kierowcy największy problem mają z zachowaniem bezpiecznej odległości między pojazdami i nadmierną prędkością.

- Według Generalnego Pomiaru Ruchu, który na drogach krajowych odbywa się co 5 lat, w 2005 r. między węzłami Gdańsk Osowa i Gdańsk Lotnisko przejeżdżało średnio 35 tys. pojazdów na dobę, pięć lat później było ich już ponad 53 tys., a w 2015 r. niemal 74 tys. - wylicza Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Inwestycje w rozbudowę obwodnicy



Jako zarządca drogi GDDKiA monitoruje poziom bezpieczeństwa ruchu oraz warunki poruszania się po drodze i w miarę możliwości podejmuje działania inżynierskie, które poprawiają warunki płynności ruchu. Sukcesywnie też rozbudowuje obwodnicę. Wystarczy przypomnieć, że w 2012 r. powstały dwa duże węzły: Gdańsk Karczemki oraz Gdańsk Południe.

W drugiej połowie bieżącego roku rozpoczną się z kolei prace budowlane przy rozbudowie węzła Gdynia Wielki Kack (budowa Trasy Kaszubskiej). W planach jest także przebudowa węzłów Gdańsk Południe (przy okazji Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej), Gdańsk Orunia (Kowale) i Gdańsk Szadółki.

Usuwanie przewróconej ciężarówki trwało 9 godzin. Film z lutego 2019.

- Podejmujemy również doraźne działania poprawiające przepustowość lub poprawę warunków ruchu w zakresie zmian w organizacji ruchu. Pierwszą decyzją w tym zakresie było wprowadzenie w 2007 roku zakazu wyprzedzania przez samochody ciężarowe na całym odcinku Obwodnicy Trójmiasta - przypomina Michalski. - Kolejnym rozwiązaniem było wprowadzenie ciągłych linii osiowych w obszarze dwóch węzłów (Gdańsk Południe i Gdańsk Lotnisko), na których ruch włączających się pojazdów w obwodnicę jest porównywalny z ruchem na drodze S6.

Odcinkowy pomiar prędkości najwcześniej latem 2020 r.



Aby poprawić organizację ruchu w rejonie Trasy Kwiatkowskiego przebudowano tam zjazd na obwodnicę, by ułatwić włączanie się do ruchu kierowcom jadącym w kierunku Gdańska. Wzrósł też komfort jazdy między Matarnią a Karczemkami, gdzie poszerzono ekspresówkę na odcinku 400 metrów.

- Niestety wachlarz działań inżynierskich, które możemy zrobić na istniejącym przekroju, już się wyczerpuje - przyznaje rzecznik GDDKiA. - Analizując dane ze zdarzeń drogowych oraz ich przyczyny, konieczne jest wprowadzenie innych działań, które pozwolą na poprawę bezpieczeństwa ruchu. Dlatego zwróciliśmy się do Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego o objęcie obwodnicy systemem automatycznej kontroli poprzez instalację odcinkowego pomiaru prędkości, który gwarantowałby większą skuteczność prewencji na dłuższym odcinku drogi niż pomiar punktowy.
W pierwszej kolejności wytypowano dwa odcinki: po jednym w Gdyni i Gdańsku. Urządzenia miałyby się pojawić na odcinku między Chylonią zobacz na mapie Gdyni a węzłem Gdynia Port zobacz na mapie Gdyni, a w Gdańsku między Owczarnią zobacz na mapie GdańskaMatarnią zobacz na mapie Gdańska.

Teraz wniosek gdańskich drogowców będzie analizowany przez GITD oraz Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym CANARD. Jeśli projekt przejdzie pozytywną weryfikację, pierwsze urządzenia pojawiłyby się na obwodnicy najwcześniej w III kwartale 2020 r. Obecnie na Pomorzu odcinkowy pomiar prędkości funkcjonuje tylko w jednym miejscu - na drodze wojewódzkiej nr 216 z Redy na Hel.

Film z 30 maja, gdy na obwodnicy w Karczemkach wywróciła się ciężarówka.

Opinie (432) ponad 10 zablokowanych

  • Przyczyna wypadków (1)

    Obwodnica ma wady natury technicznej. Niektóre wjazdy są bardzo krótkie. Niedoświadczeni lub słabi kierowcy nie potrafią się rozpędzić na wjeździe, kończy im się pas i wymuszają pierwszeństwo. Z drugiej strony mamy totalnych d**ili, którzy przegapili zjazd i zatrzymują pojazd na lewym pasie czekając na możliwość przejazdu przez prawy. Widziałem tego typu sytuacje dziesiątki razy.

    • 18 1

    • A propos jeszcze za krótkich pasów rozbiegowych to w ogóle jakąś plaga w Polsce nawet na nowo budowanych odcinkach się zdarzają takie rozbiegówki, że przy dużym ruchu to chyba trzeba mieć 1000 koni żeby się wbić. Druga sprawa u nas brak pasa awaryjnego to śmiech na sali

      • 0 0

  • Rodo

    Mogą instalować. Chętnie zapłacę ten mandat a pozniej przytulę około 20 tys euro za nagranie z pierwszej kamery

    • 0 1

  • Śmiechu warte (14)

    Kamery powinny być na całym odcinku i to jak najszybciej! Stop szeryfom siedzącym na zderzakach!

    • 264 48

    • stop zawalidrogom (5)

      jadacym lewym pasem 120 km/h

      • 4 10

      • Stop waritatom (3)

        Prędkość przepisowa to 120 km/h, nie ma bata że na lewym pasie przepisy Cię nie dotyczą, jedziesz max 120 i kropka. Nie podoba się, to lataj samolotem.

        • 16 3

        • (2)

          Prędkość przepisowa nie oznacza, że masz prawo jechać cały czas lewym pasem. Przepis nakazuje jechać maksymalnie blisko prawej krawędzi jezdni. W Niemczech nawet jak ktoś jedzie 200 km/h to jak jest wolne to i tak zjeżdża na prawy pas. Inaczej dostanie list z pozdrowieniami. Nikt nawet nie będzie go ścigał bo i po co.

          • 7 1

          • (1)

            Zawsze na taki list mozna odpisac, nie?

            • 0 0

            • ale w euro :)

              • 0 0

      • Stop jadącym 125 dostawczakom i zawsze lewym pasem.

        • 8 1

    • Kamery? A co w razie czego zatrzymaja, badz przesuna samochod?

      • 0 0

    • Do tego te odcinki to jakiś żart. (2)

      Chylonia - Kwiatkowskiego? Odcinek wiecznie zakorkowany ale nie z powodu wypadków. Po co tam mierzyć prędkość?

      • 6 1

      • (1)

        Powinno być między każdym zjazdem. Na całym odcinku.

        • 5 2

        • I kamery u ciebie w łóżku czy sąsiadki nie stukasz jak żona w pracy.

          • 1 1

    • Dokładnie , (2)

      odcinkowy pomiar prędkości od Chyloni do bramek i ograniczenie do 100 km/h. To nie jest tor wyścigowy i lepiej dojechać 2 minuty później ale dojechać bez korków

      • 34 11

      • (1)

        Ja bym wprowadził zmienne ograniczenie prędkości znakami zmiennej treści. W godzinach szczytu 80km/h, w nocy 120, w normalnym ruchu 100km/h + odcinkowy pomiar na całej obwodnicy, kamery rejestrujące ciężarówki na lewym pasie co jakiś czas (np. co 200m?). Na instalacje wydamy miliony, ale po tygodniu się zwróci z kieszeni d**ili ;)

        • 15 0

        • Ok i wszyscy jadący tzw pierwszą trasę w życiu lewym pasem 70-80 km również mandaty.

          • 3 1

    • Jak jesteś lamą która prawo jazdy ma za kaczkę to nie umiesz jeździć.

      • 11 53

  • Tacho

    Zdejmuja blokady i rwa kontenerami to tych powinni kontroloeac a nie odcinkowy pomiar żenada

    • 1 0

  • Co by mogło zmniejszyć korki na obwodnicy ? (3)

    Gdybyście w końcu przestali publikować filmy i zdjęcia z wypadków i kolizji. Co drugi musi pyknać fotkę albo nagrać filmik, a Wy to w dodatku publikujecie.

    • 55 3

    • Dokładnie! (2)

      Ostatnio nawet miałem takie przemyślenia, że twojmiasto.pl powinno usuwać takie zdjęcia i filmy zrobione przez kierowców w czasie jazdy. Ludzie nagrywają byle co, byle tylko wrzucić na ten portal i potem się chwalić, jacy to z nich reporterzy. Nagrywanie i robienie zdjęć w czasie jazdy powinno być piętnowane.

      • 14 0

      • (1)

        Tak samo powinno być zakazane mieć te durne kamerki.

        • 3 5

        • To przede wszystkim!!! Nie zycze sobie byc nagrywanym w czasie jazdy..

          • 0 0

  • Jeżdżą barany więc są wypadki (8)

    Jakość jazdy jest coraz gorszą, szkolenie nowych kierowców to dramat , nos w kierownicy to standard, lewy pas dla króla szos to standard, zamiast wziąść się i uczyć kultury jazdybrobi siebwieczne zakazy, nakazy ,kamery itp.

    • 126 15

    • Kultura jazdy polega m.in. na tym, (2)

      że jeździmy zgodnie z przepisami, w tym ograniczeniami prędkości.
      Nie jestem 100% pewny, ale chyba na kursach mówią, żeby nie przekraczać dozwolonej prędkości? ;-)

      • 10 3

      • Mi tak nie mowili..

        • 0 0

      • Na tych samych kursach mówią o ruchu prawostronnym!!! Dacie i Skody 85/h lewy pas od startu do mety. Nie mówię o 150 i więcej!!

        • 0 0

    • Wziąć (1)

      • 11 1

      • Ale co?

        • 0 0

    • (1)

      Nie w kierownicy a w telefonie! Piszą smsy jadąc dość szybko i latają jak barany od lewego do prawego

      • 9 1

      • Jeżdżę w pracy bardzo dużo i widok kierowców dostawczaków i TIR prowadzących auta kolanami z telefonem w ręku doprowadza mnie do szału.

        • 0 1

    • No przepraszam, ale pamiętasz, jak wyglądało szkolenie kiedyś?

      Szczególnie tych miszczów kierownicy, co zdawali pod koniec PRL?
      Toć to był śmiech na sali...

      • 2 7

  • Droga ekspresowa - dobry żart (9)

    Obwodnica już dawno nie jest drogą ekspresową i wg mnie powinien zmienić się jej status, np. na drogę krajową z prędkością maksymalną 100 km/h, i ograniczeniem do 70 km/h w pobliżu węzłów.

    • 180 55

    • (3)

      Po co komu samochód który ma jechać najlepiej 30km/h by nie zrobił kolizji/wypadku , wróćmy do furmanek.

      • 15 14

      • To nie chodzi o samochód tylko o pieszych żebyś ich nie zabił (1)

        Sam napisałeś wszystko w temacie i dlatego trzeba chronić pieszych przed takimi jak ty.

        • 0 2

        • Gdzie masz pieszych na obwodnicy, mlotku?

          • 0 0

      • Bo mieszkamy w mieście.

        Po A1 śmigaj sobie 140 i nikt nie będzie miał pretensji.

        • 6 6

    • Super. Będzie można rowerem po niej jechać. (1)

      • 15 1

      • cała szóstka powinna być krajową, bo to obłęd jest jak jedzie rowerzysta i nagle nie ma nic, bo jest ekspresówka

        • 2 2

    • moze lepiej 50 km/h albo tempo 30 wprowadżcie (2)

      zapobiegliwy janusz

      • 30 33

      • No właśnie jak większość użytkowników ma takie poglądy to nie ma się co dziwić, że jest wiecznie zakorkowana. Dla Januszy niech wprowadza min. Prędkość 200km/h

        • 6 7

      • Będzie to nieuchronna przyszłość tej drogi., jeśli brak inwestycji w obwodnicę się utrzyma.

        • 18 2

  • (7)

    obwodnica jest za mocno obłożona i nic się z tym nie robi, nie budują nic nowego (strach co będzie za 5 lat) a tyle wypadków na tyle milionów aut rocznie, to nie jest jakaś plaga

    • 155 22

    • (4)

      Obwodnica jest w pierwszej trójce najniebezpieczniejszych dróg w Polsce. Rocznie dochodzi tu do kilkunastu kolizji i wypadków na każdy kilometr jej długości.

      • 12 3

      • (3)

        Jesteś w błędzie,bo właśnie na ten dodatkowy pas zjadą tiry i wydłużą się pasy do zjazdu z obwodnicy,a co za tym idzie będzie więcej możliwości ominięcia ćwoka jadącego 80 km lewym przez co blokuje ruch i powoduje zatory,które w konsekwencji prowadzą do nadmiernej agresywności oraz chęć nadrobienia straconego czasu w korku,a jak wiemy w dzisiejszych czasach każdy z nas goni za pieniędzmi i możliwością zarobienia ich jak najwięcej na co potrzebny czas.Więc wniosek jest prosty czas naszej kochanej obwodnicy już się skończył i tylko jej rozbudowa może cokolwiek zmienić i od razy napiszę,że nie jestem jakimś maniakiem prędkości a zwykłym zjadaczem chleba,któremu też na sercu leży bezpieczeństwo na drogach

        • 8 16

        • Wniosek? (1)

          Oddaj prawo jazdy na komendę, bo widocznie testy psychologiczne zdałeś za łapówkę...

          • 12 5

          • Wniosek? Nic nie zrozumiales..

            • 0 0

        • Goni za pieniadzem? Ja dostaje przelewem i mam, nic nie musze gonic.

          • 0 0

    • za kroki po wypadku odpowiadają inni kierowcy co od razu bawią się w reporterów i zamiast płynnie przejechać każdy zwalnia i nagrywa ... Bardzo ładnie proszę policjantów aby zaczęli wlepiać mandaty pseudo reporterzynom za stwarzanie zagrożenia na drodze !!!!

      • 8 2

    • dodatkowy pas jedynie zwiększy prędkość d**ili

      • 18 7

  • Świetnie. (32)

    Niech jeszcze mierzą odstępy, bo do 2020 mam nadzieję w końcu wejdzie w życie ta zmiana, że siedzenie komuś na zderzaku kwalifikuje się do srogiego mandatu.
    Polscy kierowcy to niestety w sporej części dzikie bydło bez szacunku dla życia i zdrowia swojego i innych uczestników ruchu.

    • 331 19

    • (5)

      Codzienne patrole i po kłopocie

      • 16 2

      • oc razy 10 podnieść i sprawdzać stan (1)

        i załatwione

        • 0 0

        • Oc to zlikwidowac.

          • 0 0

      • I co one dadza? Bedzie wiecej ludzi jechac miastem, nie obwodnica..

        • 0 0

      • Musiałoby ich być 10-20 (1)

        • 2 1

        • Tylko na początku

          Potem by się ludzie przyzwyczaili, że nie warto.

          • 1 0

    • Opinia wyróżniona

      Szkoda, że więcej odcinków nie obejmie ten program. (14)

      Czas zakończyć to szaleństwo. Polaka nic nie jest w stanie nauczyć jak tylko konkretne i zdecydowanie egzekwowanie prawa i nieuchronność kary.
      Dodatkowo zainstalować taką kontrolę na głównych ciągach komunikacyjnych, Morska, Niepodległości, Grunwaldzka ...

      • 198 103

      • (6)

        Nie tylko Polaka. Na zachodzie jakoś to działa i ludzie przestrzegają przepisów, między innymi poprzez surowe i nieuchronne kary. Czas na nasz dziki kraj.

        • 23 3

        • Zauważ jedno... (3)

          Od wielu, wielu lat wysokość mandatów jest na niezmiennym poziomie i wobec obecnej sytuacji Polaków (kiedy stopa życiowa się znacznie podwyższyła) są one żenująco niskie.

          Obecna max. wysokość mandatu za jedno przewinienie to 500zł. Śmiech na sali...te 500zł było wysokie 15 lat temu, a nie teraz. Teraz powinno być przynajmniej 2000zł. Wtedy Polak dwa razy by się zastanowił, aby nie popełnić wykroczenia.

          No ale...żadna ekipa rządząca - ani SLD-UP, ani PO-PSL, ani PiS nie uchwaliło odpowiedniej ustawy niestety. A dlaczego? Bo bali się o utratę elektoratu po prostu! Polak nienawidzi być karanym i dlatego mógłby przestać popierać daną frakcję polityczną.

          • 19 8

          • Znajdz mi kogos, kto lubi byc karany..chyba ze ty.

            • 0 0

          • PiS mógłby wprowadzić zależność od dochodu.
            To by się jakoś szczególnie na ich elektoracie nie odbiło.

            • 5 4

          • Masz rację niestety jesteśmy w mniejszości.

            • 1 4

        • (1)

          Na zachodzie ludzie są nauczeni trzymać się prawej strony a za jazdę lewym są mandaty

          • 0 1

          • No to się trzymaj, a nie siedzisz mi na zderzaku i mrugasz mi drogowymi. Przecież jadę lewym pasem z maksymalną dozwoloną prędkością i wyprzedzam tych z prawego pasa!

            • 1 1

      • Prawo, to nie kary..

        • 0 0

      • I odcinkowy pomiar prędkości dla rowerzystów poproszę.

        Z limitem 10km/h

        • 1 1

      • Na wszystkich ulicach najlepiej! (1)

        No tak jak ktoś nie da rady pojechać szybciej niz 70 to bedzie za tym zeby wszedzie były pomiary. Ale komu najbardziej przeszkadza komuś ze jedzie szybko chyba osobie ktora nie patrzy w lusterka i na chama chce sie w*bać na lewy pas ;)

        • 1 4

        • Skoro jadę prawym pasem, z maksymalnie dozwoloną prędkością, dojeżdżając do ciężarówki powinienem mieć raczej pewność, że lewy pas jest wolny. Patrzę w lusterko i nie widzę pojazdu uprzywilejowanego zatem zmieniam pas. I wali mnie, że zapierdzielasz 169 i musisz heblować. Sam wymuszasz taką sytuację. Oczywiście jakbyś puścił nogę z gazu, to byłoby ok, ale nie musiałeś wręcz przyspieszyć aby potem wychamować 1m za mną tępoto umysłowa.

          • 5 1

      • Zainstalowane jest - tristar (2)

        Ale nie działa...

        • 18 4

        • tristar (1)

          nie miał na celu mierzenia odcinkowego prędkosci

          • 6 1

          • TriStar spokojnie może mierzyć prędkość, przejazd na czerwonym, czy wyłapywać gadających przez telefon. Jednak aby za te wykroczenia móc wystawić mandat, TriStar musiałby przejść na własność ITD. Takie chore mamy prawo i nikt nic z tym nie robi.

            • 2 1

    • Na normalnej drodze tak.. (8)

      Na obwodnicy pojedź za kimś w odległości 100m to zaraz ktoś tę przestrzeń wykorzysta. W godz. szczytu jechać odcinek pod. 120 to też czasami niemożliwość. Ale niech stawiają kamery, może ci nienormalne trochę ostudzą temperament.

      • 30 4

      • ale tu jest mowa o 2-3 metrach (7)

        nie musi jechać za mną 100 metrów, jak to będzie 25 to już będę przeszczęśliwy

        • 32 5

        • (4)

          Dokładnie! Choćby te 25 metrów na początek będzie ok.

          • 10 2

          • Przy 110 km/h 25 m to jakieś 0.6 s (3)

            Gratuluję refleksu i szybkiej nogi przy awaryjnym hamowaniu.

            • 14 1

            • (2)

              Czyli jednak 100 m jest bezpieczne , czyli na odcinku od autostrady do np. Armi krajowej na raz może się znajdować około 150 aut. Co zrobisz z pozostałym 1000 aut , wybudujesz parkingi poczekalnie przy bramkach???

              • 4 6

              • Niemcy jakoś sobie radzą. Przeciętny samochód ze 100 km/h hamuje na dystansie 45 metrów. (1)

                Mowa o warunkach testowych do tego trzeba doliczyć przynajmniej 15 metrów.

                • 4 2

              • d**il i kłamca

                po co takie brednie wypisujesz?

                • 1 1

        • (1)

          To widocznie jeździsz jak mega kaleczniak skoro wiecznie masz kogoś na rufie

          • 8 48

          • Czyżbym znalazł d**ila?

            Jeżeli jeździsz na rufie, sam jesteś kaleczniakiem...

            • 24 4

    • (1)

      Druga sprawa, że winne jest też trójmiasto.pl. Dlaczego nie są banowane konta kierowców, którzy podsyłają wam zdjęcia robione podczas jazdy. Lemingi zwalniają żeby porobić zdjęcia na portal. Zacznijcie od siebie!

      • 21 2

      • Yes!!!

        wreszcie ktoś to zauważył, dzięki :) mam szatański pomysł - a może by tak po kolejnej publikacji filmiku z obwodnicy powiadomić drogówkę o stworzeniu potencjalnego zagrożenia na drodze? panowie redaktorzy? gramy w to? :)
        codziennie zaglądam na wasz portal. te filmiki w wykonaniu "wajdów" i "felinich" komóry doprowadzają mnie do czarnej rozpaczy. zwłaszcza gdy stoje w korku gapiów na obwodnicy.

        • 16 1

  • (9)

    Samochodów przybywa z roku na rok a przepustowość obwodnicy jest niezmienna. Będzie tylko gorzej.

    • 283 9

    • Siedza na zderzaku,zmieniaja pasy nie patrzac w lusterka to jest problem.Nawet jadac 150, jesli nikt nie zajedzie mi drogi nie bedzie problemu

      • 0 0

    • (3)

      No to trzeba dopasować styl jazdy do obowiązujących warunków a nie pędzić jak i**ota i zwalać winę na brak trzeciego pasa

      • 36 10

      • (1)

        Dokładnie. Kwestia bezpiecznej jazdy to przedewszystkim świadomość i wyobraźnia kierujących. Tutaj niestety jeszcze hamstwo i słomki z butów się pojawiają. Szkoda mi tych ludzi co biją pianę za kierownicą. Do wszystkich rozsądnych > nie zwracajcie na to uwagi ( oczywiście zachowując normy przepisów) a będzie się jeździło dużo lżej. Pozdro i szerokości :)

        • 10 2

        • Ham powiadasz. To ciekawe co piszesz .

          • 1 0

      • To prawda styl trzeba dopasować

        ale i GDDKiA powinna się zabrać za rozbudowę obwodnicy, a nic się nie dzieje w tym temacie. Mysle o papierach, a nawet nie o samej budowie. OMT nie liczę, bo ona nie pomoże.

        • 4 6

    • kompletna bzdura. Nie potrafie zrozumieć takiego majaczenia. Naprawdę myślisz że będzie tylko gorzej ?! To po co wogóle wsiadaasz za kierownice.

      • 0 6

    • Dlatego juz tam nie jeżdżę i przesiadłem się na rower (1)

      • 7 3

      • A niektórzy przesiedli się na rower

        i dalej jeżdżą obwodnicą ;)

        • 7 0

    • I dlatego trzeba grzać bez opamiętania ?

      • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane