• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddala się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana. Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana.

Ograniczenie wydatków spowodowane pandemią koronawirusa może mieć wpływ na opóźnienie prac nad przywróceniem naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. Projekt przejścia jest już gotowy, ale miasto czeka jeszcze na dokumentację przebudowy Wałów Jagiellońskich. Ta ma być gotowa na początku czerwca. Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja zostanie zrealizowana.



Przechodząc przez jezdnię, chętniej korzystam z:

Na początku lipca miną trzy lata od chwili, gdy gdańscy radni zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza o przywrócenie naziemnego przejścia dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Wiosną 2018 r. poznaliśmy pierwsze szczegóły - wydawać by się mogło - niezbyt skomplikowanej inwestycji.

Opracowana lutym 2018 r. koncepcja zakłada m.in. zwężenie wszystkich sześciu pasów (w obu kierunkach) do trzech metrów, poszerzenie przystanków tramwajowych oraz budowę chodników przy zejściach do tunelu podziemnego na całej długości przystanków tramwajowych. W ramach I etapu inwestycji jesienią ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy projektu przejścia, który miał być gotowy w połowie 2019 r. Prace nieco się przedłużyły i ten był gotowy pod koniec ubiegłego roku.

W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów. W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów.
II etapem inwestycji ma być poprawa stanu technicznego fragmentu nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (w kierunku Warszawy) oraz lewoskrętu w kierunku Gdyni.

- Dla etapu pierwszego w grudniu 2019 r. została opracowana dokumentacja. Koszt robót szacowany jest na 1,5 mln zł. Dla II etapu dokumentacja ma zostać opracowana do 2 czerwca 2020 r. Obecnie dokumentacja dla tego etapu znajduje się w fazie uzgodnień - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. I dodaje: - Po poznaniu kosztu realizacji dla całego zadania przedstawiciele gminy będą weryfikowali możliwości zabezpieczenia środków na realizację inwestycji.

A ta - podobnie jak szereg innych planów miasta na 2020 r. - może się opóźnić.

- Należy mieć na uwadze, że w związku ze zmianami priorytetów inwestycyjnych, wynikającymi z pandemii COVID-19, realizacja tego zadania może zostać przesunięta - dodaje Izabela Kozicka-Prus.
Z uwagi na pandemię i skutki finansowe dla miejskiej kasy urzędnicy nie byli w stanie określić, kiedy można spodziewać się przetargu na prace budowlane.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku. Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku.
rb

Opinie (334) 7 zablokowanych

  • Bardzo dobrze. (5)

    Pomysł przepychany na siłę, tylko po to żeby "zrobić dobrze" galerii Forum, kosztem zakorkowania miasta. Nie ma żadnej potrzeby żeby to przejście tam na siłę wciskać. Zostawcie tak jak jest, usuńcie kilkunastoletnią "tymczasową" nawrotkę, bo też jest już niepotrzebna i nareszcie tramwaje zaczną normalnie tamtędy przejeżdżać.

    • 77 22

    • (3)

      Ciekawe czy bylbys taki wygadany jako niepelnosprawny.

      • 6 19

      • A jak niepełnosprawni chcą dostać się na pociąg to tunel już nie przeszkadza?

        • 8 2

      • Niepełnosprawni? Przecież tunel jest przystosowany do ich potrzeb. (1)

        Masz platformy dla wózków zamontowane i windę z jednej strony

        • 2 1

        • kiedy korzystałeś z nich?

          • 0 0

    • bzdura totalna

      • 0 5

  • Ktoś jednak doszedł do wniosku, że przy takim natężeniu ruchu

    i**otyzmem jest taka ilość przejść i świateł na tak krótkim odcinku przy takim natężeniu ruchu drogowego? Alleluja! Są jednak jeszcze w magistracie ludzie, którym zostały resztki zdrowego rozsądku. Choć np. robienie przejścia naziemnego ( jest już przygotowana infrastruktura pod to, wystarczy tylko zainstalować sygnalizatory i wymalować zebrę) kawałek dalej przez okopową tuż przy wybudowanym ledwie ile? 3 lata temu? przejściu podziemnym do SKM Śródmieście to i**otyzm w czystej postaci. Wyłożenie kilku milionów na przejście podziemne, by po 3 latach uznać, że tą samą funkcję może pełnić w tym miejscu przejście naziemne zrobione przy okazji przebudowy skrzyżowania za ułamek tej kwoty ( samo przejście, bo przebudowa dużo droższa), a podziemne jest w zasadzie niepotrzebne? Serio?

    • 44 15

  • Ale zawężać Grunwaldzką... (10)

    ... i wydatkowanie kasy na to to jest. Ściema!

    • 35 14

    • (5)

      Grunwaldzka zaczyna na sie jakies 3 kilometry dalej. Naucz sie nazw ulic najpierw zanim cos napiszesz.

      • 10 5

      • Chodzi o kasę nie nazwę.

        • 2 4

      • czego się czepiasz? (3)

        ma rację, bo bez sensu zwężają Grunwaldzką we Wrzeszczu i Oliwie

        • 3 2

        • zwężanie pasów ruchu uspokaja ruch i prowadzi do redukcji hałasu (2)

          umożliwia poszerzenie chodników i budowę dróg lub pasów jazdy dla rowerzystek i rowerzystów (mieszkańców, którzy wiedzą, że rower do 5 km w mieście jest szybszy niż samochód). Najważniejsze to poszerzenie wyobraźni. Możliwe zwykle po wyjściu z samochodu na świeże powietrze.

          • 2 9

          • Rowery do lasu! (1)

            • 0 2

            • samochody z chodników na parkingi lub autostrady

              trolle w kosmos

              • 0 0

    • Na Grunwaldzkiej planowana jest strefa tempo 20 (3)

      • 1 4

      • w szczycie ta ulica i wiele innych to strefa Tempo 10 (2)

        wszystko przez nadmiar samochodów i skłonność do korzystania z nich nawet na małe odległości.

        • 1 0

        • Bzdura. Kilkanaście razy mierzyłem średnią z auta w korku (1)

          na trasie Wrzeszcz- Gdańsk Gł - Wrzeszcz. Wychodziło 34-36km/h. Szybciej niż tramwaj i rower.

          • 1 2

          • jak odróżnisz prędkość chwilową od średniej, nominuję cię do nagrody

            Przypuszczalnie wąchałeś wtedy korek od szampana lub jechałeś w czasie tzw. lockdownu. Prędkości w korkach można sprawdzić w programie tom tom więc nie ściemniaj.

            • 0 0

  • Czyli w Gdańsku nawet puszki z farbą nie mają? ;) (1)

    • 18 17

    • Na twoje widzi mi się nie!

      • 1 0

  • Przeciez to bylo do przewidzenia. Cos czego tyka sie Grzelak czy Borawski (w sumie wszystko jedno) nie moze sie udac.

    • 20 7

  • (3)

    Najbardziej potrzebne jest przejście naziemne przy dworcu -- koszt niewielki .Czym się zajmuje UM tego do dzisiaj nie wiem

    • 19 46

    • do czego (1)

      Do czego niby jest tak potrzebne przejście naziemne przy dworcu? Od niemal 25 lat przechodze tunelem między city forum a dworcem tunelem i jakoś nigdy nie poczułem potrzeby przejścia w tym miejscu po pasach. Tunelem jest szybko, sprawnie, wygodnie. Jedyne czego mi brakuje to rozwiązania z czasów kiedy istniał jeszcze hotel Monopol i przejście do tunelu znajdowało się dużo bliżej jezdni i nie trzeba było robić takiej "nawrotki" jaka jest dzisiaj.

      • 10 2

      • Do pozostałej części miasta - na przykład do ulicy Garncarskiej

        która powinna zostać przekształcona w deptak z dopuszczeniem ruchu rowerów. Tak jak Floriańska w Krakowie.

        • 1 7

    • pracujesz we Credo? albo podobnym

      • 0 1

  • Super !!! (3)

    • 15 15

    • Ktoś za te pomysły (2)

      Bierze pieniądze, bo projekty i koncepcje urbanizacyjne kosztują. Ale po co tworzyć przejście naziemne i utrudniać ruch kołowy, kiedy jest tunel - nie wiem.

      • 8 1

      • żeby ułatwić życie mieszkańcom i przyjezdnym opuszczającym dworzec PKP Gdańsk Główny y (1)

        z ciężkim bagażem ręcznym. Jest wiele innych potencjalnych beneficjentów tego rozwiązania.

        • 0 6

        • minusujące trolle w akcji

          przejawy zdolności do refleksji - niewielkie, co jest typowe dla uzależnionych od samochodu. Tylko współczuć.

          • 0 0

  • I bardzo dobrze!

    • 24 11

  • (6)

    I oby nigdy nie powstało. Przejścia podziemne są znacznie bezpieczniejsze choć fakt droższe i w budowie jak i utrzymaniu. Jeśli ktoś się powołuje na metropolie w innych częściach Europy, to raczej nie zbadał tematu do końca. I nie przeanalizował ich prawa. W Polsce na jednym kilometrze drogi jest dwa-trzy razy więcej niż w Niemczech. Norwegia? Trudno ten kraj porównać do polski choćby ze względu na gęstość zaludnienia. Niestety większość z tych osób które wypowiada się zna temat tylko z powierzchownie. Nie bierze pod uwagę wielu czynników (prawnych, społecznych i geograficznych). Co do samych przejść podziemnych jestem za lecz takich które są zrobione bez schodów, ze stopniowym obniżeniem terenu. Co zaś do terenu od bramy zielonej do dworca. Owszem można by udostępnić ten teren mieszkańcom i zapewne by było super jednak wtedy należało by całą drogę wpuścićpod ziemie co kosztuje. Droga dwujezdniowa, trzy pasmowa a ludzie domagają się przejść naziemnych.... wybaczcie ale to i**otyzm. Droga jest dla samochodów. Więc albo pozbędziemy się pojazdów z tego terenu całkowicie i w zamian musimy wybudować nowe trasy dla nich. Albo pogodzimy się z faktem, że tam są.
    Takie jest moje zdanie. Ale patrząc najlepszy stosunek do koszt/efektywność/bezpieczeństwo mają przejścia podziemne.

    • 56 18

    • napisz jeszcze że ziemia jest dla ziemniaków, a pasta do zębów (5)

      Jezdnia ulicy w mieście jest nie tylko dla samochodów. Ulica miejska pełni wiele funkcji. Albo miasto jest projektowane dla ludzi, albo dla samochodów. Jak się projektuje dla ludzi, samochody mają swoje miejsce, ale nie są dominujące. Jak się projektuje głównie dla samochodów, kierowcy odczuwają stres i przejawiają agresję wobec innych kierowców. Czas to błędne koło przerwać i uruchomić inny sposób myślenia niż ten, który reprezentujesz.

      • 0 5

      • A te samochody to bez ludzi się przemieszczają? (4)

        Jeżeli miasto jest dla ludzi, to również dla tych którzy jadą samochodami, tramwajami czy rowerami.

        • 9 1

        • jak samochodoy w mieście dominują, to agresja wewnątrzgatunkowa jest na bardzo wysokim poziomie (2)

          miasto dla ludzi to miasto, które nie jest zdominowane przez samochody, tak jak teraz Gdańsk. Ciekawe, czy to jest takie trudne do ogarnięcia?

          • 0 3

          • Cichaj !!! (1)

            Cichaj - głupiś !!!

            • 2 1

            • nieźle się przedstawiłeś

              • 0 0

        • tia, w zaparkowanych samochodach niewielu ludzi. W jadących: owszem, ludzie: jeden na jeden terenochłonny pojazd

          wielu z nich mogłoby dotrzeć do celu inaczej. Niektórzy nawet potrafią to zrozumieć. Tak czy inaczej jakaś refleksja się pojawiła, o to mi chodziło. Nie ważne, czy się z tobą zgadzają, czy nie, ważne, że skłoniłeś ich do refleksji. Kropla drąży skałę.

          • 0 1

  • taka korzyść z koronawirusa (1)

    • 22 11

    • Drugą jest brak naganiaczy na Długiej i Długim Targu

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane