• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odjeżdza 150 mln na Trasę W-Z

Michał Brancewicz
6 maja 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Odwołanie Gdańska w sprawie pieniędzy na dokończenie Trasy W-Z zostanie odrzucone. Czy to oznacza, że ostatni odcinek trasy nie powstanie? Miasto ma jeszcze kilka pomysłów jak zdobyć potrzebne 150 mln zł.



Tak codziennie wygląda skrzyżowanie przy gdańskim hipermarkecie Auchan. Budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z i węzła Karczemki radykalnie poprawi sytuację komunikacyjną w tym miejscu.

- Pozytywna decyzja przywróci nas do drugiego etapu merytorycznego, gdzie w dyskusjach z ekspertami będziemy mogli przedstawić swoje argumenty - mówił kilka dni temu Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

Mimo tego, że oficjalna odpowiedz z Ministerstwa Infrastruktury przyjdzie dopiero 8 maja to już dzisiaj jest niemal pewne, że odwołanie Gdańska zostanie odrzucone.

- Jeśli to się potwierdzi to przygotujemy kolejne wyjaśnienia i odwołamy się do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego - wyjaśnia prezydent Bojanowski. - Myślimy też o szukaniu pieniędzy w innych źródłach, będziemy lobbować by dopisano projekt na listę indykatywną.

Jeśli Gdańsk nie otrzyma dotacji na ukończenie Trasy W-Z:

Konkurs "Przebudowa dróg krajowych w miastach" składa się z trzech części: oceny formalnej, gdzie sprawdza się, czy dokumentacja nie zawiera błędów i uchybień, oceny merytorycznej I stopnia i oceny merytorycznej II stopnia. Gdański projekt odpadł w drugim etapie.

W konkursie zorganizowanym przez Ministerstwo Infrastruktury gdański projekt został oceniony bardzo nisko i uzyskał jedynie 24 punktów na 56 możliwych. Władze Gdańska uznały ten werdykt za niesprawiedliwy i postanowiły się odwołać.

Zdaniem zastępcy prezydenta Centrum Unijnych Projektów Transportowych źle ustaliło kryteria oceny projektów kładąc zbyt duży nacisk na tzw. wykonalność projektu, czyli szybką gotowość do wykonania inwestycji (a Gdańsk nie miał wykupionych wszystkich gruntów, o co spierał się także z GDDKiA). Ministerstwo Infrastruktury nosiło się nawet z zamiarem unieważnienia konkursu ze względu na proporcję poszczególnych składowych oceny. Ostatecznie jednak zrezygnowano z tego pomysłu.

Gra idzie o niebagatelną kwotę 150 mln zł. Jeśli miasto ich nie zdobędzie, to choć zaciskając pasa mogłoby zrealizować samodzielnie to - jak mówi Andrzej Bojanowski - byłoby to nieracjonalne. W tej sytuacji budowa zostanie zapewne odsunięta w czasie.

To nie koniec kłopotów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad cały czas nie ma zagwarantowanych funduszy na budowę węzła Karczemki, który miałby powstać na połączeniu Trasy W-Z i obwodnicy Trójmiasta.

Pomimo problemów z uzyskaniem dotacji władze Gdańska utrzymują, że zgodnie z planem pod koniec tego roku zostanie wyłoniony wykonawca.

Koszt przebudowy węzła i dokończenia "wuzetki" szacuje się na 462 mln zł, z czego Trasa W-Z pochłonie 192 mln.

Opinie (204) ponad 10 zablokowanych

  • Oto cały Gdańsk i jego urzędnicy!!! (1)

    • 80 9

    • Na czele z Adamem Mowiczem

      • 0 0

  • 192mln za 2 km drogi

    Drogi asfalt będą lali:). Dla porównania cena za 678 m tunelu 147.2 mln
    ...

    • 4 0

  • pierwszy projekt na trase wz nie wypalil bo :

    trasa miala przebiegac przez ogrody dzialkowe urzedu miast gdzie stoja altanki typu wille postawione przez pracownikow UM niestety trzeba byloby ich czesc wyburzyc./czy byly na nie pozwolenia na budowe? czy byloby odszkodowanie?/ Do obwodnicy miala "wchodzic" na wysokosci Szadolek. Ile stracil by AUCHAN gdyby czesc klientow rozmyslilo sie nie zjezdzajac z obwodnicy do nich po zakupy .a tak prezydent miasta gdanska Adam Pawlowicz ?TV 3 / uratowal wille pracownicze i pod same drzwi dowiezie klientow AUCHAN. Przepraszam tych ktorzy autentycznie maja altanki a gardze tymi ktorzy wykorzystujac swoje miejsce pracy pobudowali bez zezwolenia wille. Mysle ,ze nieetyczne jest posiadanie przez "rzadzacych" lokali na wynajem kiedy lista oczekujacych na godziwe zycie w lokalu socjalnym sie nie konczy. A cynizmem bylo proponowanie przez Adamowicza lokalu dla ludzi z Kamienia po tak wielkiej tragedii.?i to jeszcze okresowo / to pijar zalosny czlowieku to zalosny pijar!!. Nie na co sie starac mowic drukowanymi literami wielki cialem prezydencie miasta Gdanska .Nie zawsze w wielkim ciele wielki duch, zrob rachunek sumienia z bliskim duchownym ,odpraw pokute i daj ludziom nornalnie zyc "N I E Z A S T A P I O N Y '"

    • 2 0

  • Budyś wydał 700 mln na stadion i na drogi 150 mln już nie ma

    jesteśmy zaje biści!

    • 9 0

  • Dlaczego tak się dzieje? (2)

    przyczyna jest tego bardzo prosta. To mentalność (bez obrazy) małorolnego chłopa z Kongresówki. Wschodni typ gospodarowania i zasada jakoś to będzie. najgorsze jest to, że spoleczenstwo zaczyna chyba szybciej rozumiec pewne rzeczy niż władze. Przeciez jak budowano Gdynie wszystko było pomyslane od początku do konca. Dziś stworzenie jakiejs kompleksowej wizji Miasta to dla tych ludzi jest niewykonalne. Oni nie potrafia myslec przyszłościowo w sposób kompleksowy. nasi politycy wola takie sprawy przykrywać przychylnymi głupkowatymi gadkami do wyborców i gitara. Potrzebujemy ludzi nowej zupełnie generacji, z wizja umiejacych mysleć statecznie. Nie mozna było w sposób emocjonalny i nieprzemyslany deklarowac uczestnictwa w Euro. Poza tym widac, że Adamowicz źle sonkretyzował priorytety dla miasta, to co się robii to stawianie pomników wladzy. hale , stadiony teatry może to i dobre ale najpierw trzeba do nich dojechać dac ludziom impuls do inwestowania aby później były większe pieniądze na sport i kulture. Moge wspierać PO ale partia musi zmienic twarze a najlepiej by było gdyby utworzyło sie ugrupowanie takie jak w Gdyni i przejeło władze od polityków dla gdańszczan

    • 26 0

    • Trzeba się z tym zgodzić. Po upadku komuny nie przypominam sobie aby była wybudowana jakakolwiek nowa droga. Robi się nawet coś odwrotnego - zabudowuje się tereny pod planowane drogi, przykładem niech będzie ul.Małomiejska. Nie przypominam sobie również, aby wybudowano jakiekolwiek podziemne przejście dla pieszych.

      Może to zbyt śmiałe, ale wydaje mi się, że obecni decydenci mają dyplomy za "jajka" o ile je mają.

      • 0 0

    • język wykształciucha, czyli mądrzenie się o niczym

      Budzi się z ręką w nocniku i za swoje własne wybory obarcza "mentalność małorolnego chłopa z Kongresówki".
      Cóż za samokrytyka!

      • 0 2

  • Trasa WZ to nie wszystko

    a jak dlugo mozna czekac na dokonczenie Slowackiego?

    • 7 0

  • Bojanowski to świetny fachowiec i menażer (2)

    Taki z prawdziwego zdarzenia menażer.....

    • 9 3

    • taki od menazerii

      • 1 0

    • gdzie on sie tego nauczył i gdzie już te swoja fachowośc pokazał

      • 0 1

  • Ale o co tyle krzyku?

    Jak będą wybory to i tak wiekszość z Was zagłosuje potulnie na budynia. Bo przecież na kogoś innego to obciach będzie. Co powiedzą w TVN jak Adamowicz nie zostanie preziem?

    • 3 1

  • @#$%^&*!!!!!!!!! (4)

    • 48 2

    • Budżet Gdańska na 2009 rok to 2'138'418'909 zł

      To ja mam pytanie: na co to k***a idzie jak głupiego jednego kilometra drogi nie potrafią wybudować?

      • 2 0

    • (2)

      zgadzam się, słuszna uwaga

      • 9 0

      • (1)

        to jak zwykle cenzura TROJMIASTA.PL

        ten komentarz pewnie tez usuną, albo zaszyfrują...

        • 5 4

        • no cooo Ty...oni juz maja fajrant,piwko i 'lezakowanie'

          • 2 0

  • ZA PO ALE BEZ ADAMOWICZA

    ON MUSI ODEJŚĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane