• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oferty na Tristar od 133 do 245 mln zł

Maciej Naskręt
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

System Tristar w Gdańsku.



Otwarto oferty w przetargu na budowę systemu Tristar. Inwestycję, która ma odkorkować Trójmiasto, chce budować siedem firm. Najtańsza oferta wynosi 133 mln zł



Trwa już przebudowa dawnej studenckiej stołówki przy ul. Wyspiańskiego we Wrzeszczu. Znajdzie się w niej centrum sterowania ruchem Tristar. Trwa już przebudowa dawnej studenckiej stołówki przy ul. Wyspiańskiego we Wrzeszczu. Znajdzie się w niej centrum sterowania ruchem Tristar.
Założenia projektowe systemu Tristar w Gdańsku. Założenia projektowe systemu Tristar w Gdańsku.
W Urzędzie Miasta Gdyni otwarto w poniedziałek oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu obejmującym budowę Tristaru, czyli systemu inteligentnego sterowania ruchem w Trójmieście.

Wykonaniem przedsięwzięcia jest zainteresowanych siedem firm i konsorcjów. Najniższą cenowo ofertę złożyła spółka Qumak-Sekom - 133 mln zł. Natomiast najdroższa propozycja wynosi 245,6 mln i została złożona przez spółkę Atrem.

- Metropolia przeznaczyła na to zadanie 180 mln zł. Jest zatem realna szansa, że inwestycja wygeneruje oszczędności - wyjaśnia Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu.

Przypomnijmy: inwestycja realizowana jest wspólnie przez Gdańsk, Sopot i Gdynię, ale to właśnie gdyńscy urzędnicy prowadzą procedurę przetargową w imieniu całej metropolii. Gdańsk odpowiada za przebudowę budynku dawnej stołówki studenckiej przy ul. Wyspiańskiego, w którym znajdzie się centrum sterowania systemem. O sprawie pisaliśmy pod koniec sierpnia.

Przetarg ogłoszony został w połowie lipca. Dokumentacja była ogromna. Wśród ewentualnych wykonawców pojawiały się wątpliwości. Wpłynęło prawie pół tysiąca zapytań od zainteresowanych. Firmy dopytywały się m.in. o moc tablic zmiennej treści, czy też sposób ich wykonania.

Kiedy zostanie rozstrzygnięty przetarg? - Na dokładne zbadanie wszystkich ofert mamy 90 dni. W razie potrzeby ten termin może ulec wydłużeniu - wyjaśnia Jacek Oskarbski.

O wyborze wykonawcy w całości decyduje cena.

System Tristar ma być zbawieniem dla kierowców i batem na piratów drogowych. Wykonawca umieści nad trójmiejskimi drogami 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Do tego drogowcy zamontują 61 kamer i 14 stacji meteorologicznych przy głównych arteriach. System ma być gotowy do końca 2014 r.

Oferty złożone w przetargu na budowę systemu Tristar w Trójmieście

1. Qumak-Sekom SA - 133 762 500 zł
2. Sprint SA - 138 929 753,37 zł
3. Grupa UTI Polska - 159 832 001,94 zł
4. Asseco Poland SA - 187 872 754,58 zł
5. WASKO SA - 239 071 668,30 zł
6. Alcatel - 225 268 063,61 zł
7. Atrem SA - 245 697 420 zł

Opinie (153) 2 zablokowane

  • Mój chłopak pracował w Sprincie i z tego co wiem to naprawdę porządna firma.

    • 1 1

  • Blokwanie skrzyżowań.. (1)

    A ja bym chciał by za blokowanie skrzyżowania tj jeśli nie zjedziesz z niego na swoim zielonym i blokujesz przejazd innym było 500zeta po kieszeni. Tak jak jest np w UK. Może choć w części by się udało zmniejszyć beztroskę i fantazje niektórych kierujących. To powinna być jedna z funkcji tego tri stara jeśli ma być przydatny.

    • 4 0

    • Blokowanie

      Ale w UK masz elegancko oznaczone punkty na ulicy gdzie stawać nie wolno by nie blokować wjazdów, skrzyżowań itp. U nas jak staniesz by nie blokować to zaraz lepszy cwaniak z GKA zza ciebie wskoczy w to miejsce.

      • 0 0

  • Sprint? (5)

    Jak to jest, że firma przygotowująca koncepcje i dokumentację do przetargu (z poślizgiem i bez kar umownych), występuje w przetargu na system jako wykonawca. Czy nie mamy tutaj przynajmniej z zarzutem nieuczciwej konkurencji? Przecież oni to przygotowywali. Inni mieli zaś tylko coś około 1,5 miesiąca na przygotowanie oferty. Kto da głowę, że Sprint w swojej dokumentacji nie przemycił informacji, która dała mu przewagę (rzeczywistą) nad konkurencją?

    • 5 2

    • (4)

      Czyżby konkurencja Sprintu za komentowanie się zabrała ? Proponuję zatem podpisać się pełną nazwą firmy.

      • 2 3

      • no tak .... (2)

        uderzysz w stół i odezwą się ........ zwolennicy sprinta. Coś w tym stwierdzeniu jest na rzeczy panie ciekawski. Sprint płaci?

        • 0 0

        • Sprintu, nie "Sprinta"

          • 0 0

        • Sprintu, a nie "Sprinta"

          analfabeto

          • 0 0

      • ciekawe co Sprint ....

        zrobi z ofertą Qumaka? Chyba się zdziwili:)

        • 0 0

  • Co za marnotrwastwo, ten system nei zlikwiduje korków a za te pieniadze można dużo zrobić w infrastrukturze np komunikacji miejskiej.

    • 2 1

  • Po co 14 stacji meteo?

    Pogoda aż tak zmienna jest na odcinku Gdańsk-Gdynia?

    • 2 0

  • sposob na korki (1)

    - wiecej drog, lepszej jakosci, z wyzsza dopuszczalna predkoscia i likwidowanie waskich gardel - wydluzanie lewo/prawo skretow, zatoczek autobusowych itd.- ewentualnie cena paliwa 2euro za litr...... i zwiekszenie o 50% liczby i czestotliwosci polaczen w godzinach szczytu + nowe trasy

    • 1 2

    • mrzonki

      a niby dlaczego paliwo ma być drogie? dla zas...ch wybrańców?
      a motłoch niech się gniecie w rozklekotanych autobusach?
      może i jeździłbym komunikacją miejską ale najpierw społeczeństwo musiałoby zacząć się myć częściej i częściej prać łachy.
      Jestem wrażliwy na odór nie mytych ciał i widok ludzi smarkających na przystanku przez palce.
      Coraz więcej wyniosłej high class i coraz większy smród.
      Mam, super pomysł, niech operatorzy gsm dodają do każdej komóry po kostce mydła.

      • 0 0

  • kasa jak zwykle idzie nie na to co trzeba

    Na co ten system skoro nie ma którędy ominąć korków, co komu po takim systemie kiedy całe miasto jest zakorkowane, jak przeczytacie że korki to zostaniecie w pracy do nocy aby przeczekać?
    Jak zwykle bat na kierowców aby lepiej ich doić z kasy za mandaty.
    Za nasza kasę funduja nam smycz i bat a na łatanie dziur nie ma, niszczcie sobie samochody dalej.
    Cała armia urzedników bierze kasę podatników za rozwój i rozbudowę miasta, wdrażanie i nadzór nad systemami tylko na drogi jakoś brakuje.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane